abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29727613
Ik wil me accu oplaaie!

Want mijn nieuwe accu heb ik leeg gereje en nu zit de oude erin.

Maar als ik ze met startkabels aan elkaar hang ofzo, kan ik dan de stroom over pompe

Of moet ik een acculaaier hebben?

pi_29727638
Acculaaier...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_29727650
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:26 schreef mcintosh het volgende:
Acculaaier...
ECHT?

pi_29727683
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:27 schreef Conflict het volgende:

[..]

ECHT?

ja
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:28:35 #5
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29727695
ja een acculaaier.

Hoewel je kan wel ff proberen om de accu's met de polen aan elkaar te maken (- aan de - en de + aan de + natuurlijk) en dan het toerental op de 3000/3500 te houden.
Dus wel je auto starten voordat je ze verbindt!

ff een minuutje doen en dan weer kijken. Maar als hij echt goed leeg is heb je een oplader nodig
pi_29727734
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:28 schreef Tjabbo het volgende:
ja een acculaaier.

Hoewel je kan wel ff proberen om de accu's met de polen aan elkaar te maken (- aan de - en de + aan de + natuurlijk) en dan het toerental op de 3000/3500 te houden.
Dus wel je auto starten voordat je ze verbindt!

ff een minuutje doen en dan weer kijken. Maar als hij echt goed leeg is heb je een oplader nodig
dat kan niet flippie , dan kan ik de oude en de nieuwe niet omruilen
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:32:12 #7
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29727798
jawel piemol

eerst de auto starten (met de andere accu erin) en daarna de kabels naar je lege accu leiden (die op de grond staat oid) en daarna filnk gassen. Dan na een minuut of wat de accu's verwisslen en kijken of het hielp.

pi_29727860
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:32 schreef Tjabbo het volgende:
jawel piemol

eerst de auto starten (met de andere accu erin) en daarna de kabels naar je lege accu leiden (die op de grond staat oid) en daarna filnk gassen. Dan na een minuut of wat de accu's verwisslen en kijken of het hielp.

Proberen dan, bedankt!
pi_29727862
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:32 schreef Tjabbo het volgende:
jawel piemol
whehe, hij zei piemol
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:40:06 #10
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29728054
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:34 schreef mcintosh het volgende:

[..]

whehe, hij zei piemol
ja vies he
pi_29728090
Jou ken ik volgens mij!
Probleemwijken S01E06!
pi_29728094
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:34 schreef mcintosh het volgende:

[..]

whehe, hij zei piemol
Jij zei anders ook piemol
pi_29728103
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:41 schreef Orion-666- het volgende:
Jou ken ik volgens mij!
Probleemwijken S01E06!
hoho
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:41:59 #14
53151 T42
Pinball Wizard
pi_29728115
dikke draad en de + en - met elkaarverbinde is ie meteen vol

owjah mensen die niet technisch zijn moete zulke dinge nie doen
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:42:15 #15
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29728123
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:41 schreef Conflict het volgende:

[..]

Jij zei anders ook piemol
jij zei ook piemol
pi_29728167
Crisis, moeilijk he. Met startkabels je kar starten, startkabels loshalen als de boel loopt en de dynamo (je acculaaier voor de mavoërs onder ons) laadt je accu op

Goh dat was echt een topic waard.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_29728389
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:43 schreef Metro2005 het volgende:
Crisis, moeilijk he. Met startkabels je kar starten, startkabels loshalen als de boel loopt en de dynamo (je acculaaier voor de mavoërs onder ons) laadt je accu op

Goh dat was echt een topic waard.
Hij heb maar 1 kar
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:50:53 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29728394
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:43 schreef Metro2005 het volgende:
Crisis, moeilijk he. Met startkabels je kar starten, startkabels loshalen als de boel loopt en de dynamo (je acculaaier voor de mavoërs onder ons) laadt je accu op

Goh dat was echt een topic waard.
Dat is makkelijker ja, maar dan loopt je goede accu ook leeg.
Als je het andersom doet is het even wat meer werk, maar dan houd je er 2 werkende accu's aan over.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:51:40 #19
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29728419
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:50 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Hij heb maar 1 kar
Hij bedoelt dat je dan de slechte accu in de auto zet en dan overstarten vanaf de goede accu die er los bij staat. Maar zoals ik hierboven beschreef loopt die accu dan ook een eind leeg. En dat wil je niet denk ik.
pi_29728564
koop voor 2 tientjes een zonne acculader werkt ook maar duurt even voor je kan starten ermee (uur of 5) maar je hebt geen gedoe met startkabels ed.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_29728650
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:55 schreef Metro2005 het volgende:
koop voor 2 tientjes een zonne acculader werkt ook maar duurt even voor je kan starten ermee (uur of 5) maar je hebt geen gedoe met startkabels ed.
ik was niet van plan vaker accu's op te gaan laaie
pi_29728736
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:58 schreef Conflict het volgende:

[..]

ik was niet van plan vaker accu's op te gaan laaie
je koopt wel startkabels
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_29728821
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

je koopt wel startkabels
ja
  woensdag 17 augustus 2005 @ 20:08:03 #24
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29728981
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

je koopt wel startkabels
kan je anderen ook tot dienst zijn.

pi_29729113
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:08 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

kan je anderen ook tot dienst zijn.

Met zo'n oplaadding ook, moeten ze alleen wel heeeeeeeeeeeel veel geduld hebben

* Metro2005 heeft zowel startkabels als een accuoplader op zonneenergie liggen....
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_29729661
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:12 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Met zo'n oplaadding ook, moeten ze alleen wel heeeeeeeeeeeel veel geduld hebben

* Metro2005 heeft zowel startkabels als een accuoplader op zonneenergie liggen....
Laai mijn accu dan maar op

* Conflict heeft kei veel geduld!
pi_29729810
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:27 schreef Conflict het volgende:

[..]

Laai mijn accu dan maar op

* Conflict heeft kei veel geduld!
Ken je niet je auto late douwe zodat hij start en dan al rijdend dat batterijtje van je oplaaie?
pi_29729998
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:32 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Ken je niet je auto late douwe zodat hij start en dan al rijdend dat batterijtje van je oplaaie?
nee
pi_29730115
Acculaaier
pi_29738933
Start je auto met de accu waar stroom in zit, als de auto loopt haal je die accu er uit.( Kijk uit dat je met de pluspool geen massa/carrosserie raakt!). Je auto blijft ook zonder accu gewoon lopen.

Monteer dan de nieuwe accu en laat em opladen door de dynamo.
En klaar ben je.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 01:12:02 #31
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_29740702
uhm is je dynamo wel goed enzo? Anders moet je gewoon aandrukken en een stukkie rijden..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_29743034
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 00:14 schreef vannelle het volgende:
Start je auto met de accu waar stroom in zit, als de auto loopt haal je die accu er uit.( Kijk uit dat je met de pluspool geen massa/carrosserie raakt!). Je auto blijft ook zonder accu gewoon lopen.

Monteer dan de nieuwe accu en laat em opladen door de dynamo.
En klaar ben je.
waarom hang je dan niet met start kabels een volle accu parralel aan de lege ? en als de moter draait ruk je de startkabels gewoon weer los?
pi_29744001
Zucht.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29744082
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 01:12 schreef Catch22- het volgende:
uhm is je dynamo wel goed enzo? Anders moet je gewoon aandrukken en een stukkie rijden..
Als je een nieuwe accu leegrijdt dan zou ik idd daar eens naar kijken.

Anyway, suc6 met oplaaie Conflict
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 09:12:18 #35
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29744769
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 00:14 schreef vannelle het volgende:
Start je auto met de accu waar stroom in zit, als de auto loopt haal je die accu er uit.( Kijk uit dat je met de pluspool geen massa/carrosserie raakt!). Je auto blijft ook zonder accu gewoon lopen.

Monteer dan de nieuwe accu en laat em opladen door de dynamo.
En klaar ben je.
Alleen bij diesels. Benzinemotoren hebben toch echt een accu nodig.
pi_29745250
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 01:12 schreef Catch22- het volgende:
uhm is je dynamo wel goed enzo? Anders moet je gewoon aandrukken en een stukkie rijden..
die heeft iemand voor me vervangen gisteren

Dynamo astra

[ Bericht 10% gewijzigd door Conflict op 18-08-2005 09:42:09 ]
pi_29797339
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 09:12 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Alleen bij diesels. Benzinemotoren hebben toch echt een accu nodig.
Onzin. Probeer het maar eens.
Een accu is voor de opslag van energie die je nodig hebt bij het starten. Loopt de motor eenmaal kun je de accu loskoppelen en er gebeurt verder niks, de motor slaat echt niet af.
En ja, ik spreek uit ervaring, jij ook?
pi_29797586
Volgens mij kom je niet ver zonder dynamo bij een benzine. (je stroom raakt langzamerhand leeg in je accu)

Zonder accu lukt wel, heb het niet geprobeerd bij me 318i maar moet kunnen gewoon.

Ik weet uit ervaring dat een ouwe knaak diesel gewoon loopt zonder accu of dynamo
pi_29797760
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:14 schreef yup het volgende:
Volgens mij kom je niet ver zonder dynamo bij een benzine. (je stroom raakt langzamerhand leeg in je accu)

Zonder accu lukt wel, heb het niet geprobeerd bij me 318i maar moet kunnen gewoon.

I
Klopt, ik had het dan ook over een accu
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:22:01 #40
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29797791
I stand corected.
pi_29797878
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:22 schreef Tjabbo het volgende:
I stand corected.
Bedoel je dat stukje over de accu of over de dynamo?
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:26:36 #42
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29797929
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Bedoel je dat stukje over de accu of over de dynamo?
aangezien ik het stukje over de accu postte lijkt het me dat ik dat bedoel.
pi_29798097
Kee dan Tjabbo, snappum.
pi_29805628
Mijn auto rijdt niet zonder accu want dat hebben we getest.

Nu heb ik trouwens twee lege accu's en twee dynamo's

Kan je een accu oplaaie met een dynamo en een boormachine en startkabels?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:32:10 #45
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29805772
gewoon even bij de dichtstbijzijnde garage vragen of hij een uurtje of 2/3 aan de lader mag.
Dan weet je na die tijd ook direct of de accu niet overleden is.

kost je misschien 5 euro ofzo als het al niet gratis is en je bent van veel gezeik af.
pi_29805807
ik hab nog wel son akku laaier legge in mu schuua

mot je maar effe PM sturu ofsow

kej laatss
pi_29806303
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:32 schreef Tjabbo het volgende:
gewoon even bij de dichtstbijzijnde garage vragen of hij een uurtje of 2/3 aan de lader mag.
Dan weet je na die tijd ook direct of de accu niet overleden is.

kost je misschien 5 euro ofzo als het al niet gratis is en je bent van veel gezeik af.
ja maar die accu's zijn zeker goed, eentje is nieuw.

Ik zal eens naar de profile bellen...
pi_29809477
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:28 schreef Tjabbo het volgende:
ja een acculaaier.

Hoewel je kan wel ff proberen om de accu's met de polen aan elkaar te maken (- aan de - en de + aan de + natuurlijk) en dan het toerental op de 3000/3500 te houden.
Dus wel je auto starten voordat je ze verbindt!

ff een minuutje doen en dan weer kijken. Maar als hij echt goed leeg is heb je een oplader nodig
Hoeft niet in meeste gevallen. Andere auto al starten dan kabels deraan, laat hem kwartiertje staan alssie echt plat is, vooral niet gaan starten, trek je hem steeds weer totaal plat, en na kwartiertje heb je je startspanning, andere auto starten, en 20 km mee op snelweg gaan rijden, lichten en radio uit. En je bent er weer klaar voor. Diesels zijn ideale auto's om de ander mee op gang te brengen, zit vaak lekker dikke accu in. Als je met je punto 1.0 een TDI wilt starten die echt plat is zal dat moeilijker gaan dan andersom.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_29809698
Mits de accu goed is uiteraard en er bv geen cel uitligt, of ding te vaak helemaal plat is geweest (diepontlading) gaattie de platen aantasten en krijg je mindere capaciteit.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_29810180
Waarom zitten er in diesels eigenlijk meestal dikke accu's ? Ik dat nooit begrepen hebben
pi_29810553
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:03 schreef yup het volgende:
Waarom zitten er in diesels eigenlijk meestal dikke accu's ? Ik dat nooit begrepen hebben
zal wel vanwege het voorgloeien zijn dat aardig wat stroom vreet en mischien ook een zwaardere startmotor omdat een diesel een hogere compressie heeft.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_29811378
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:35 schreef jp84 het volgende:
ik hab nog wel son akku laaier legge in mu schuua

mot je maar effe PM sturu ofsow

kej laatss
PM

Mail me maar
pi_29814679
Laagvlieger says:

A) 's ochtends het gloeien. is toch afhankelijk van temperatuur bij beetje moderne diesel toch minuut misschien 2 minuut 70 Ampere
b) Dieselmotor heeft een hogere compressie, motor draait dus behoorlijk zwaarder rond, dus een sterkere startmotor die meer stroom trekt
c) Dieselmotor heeft om aan te slaan een hoger starttoerental nodig. Slaat een benzinemotor al aan bij 100 - 150 rpm, diesel begint pa saan te slaan bij 300 rpm. Diesel ontsteekt door compressiewarmte he

Bij punt A:
voorgloeien is toch gewoon 10 seconden tegenwoordig ?
Laagvlieger says:
ja maar ze gloeien ook na als motor loopt
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_29814766
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:03 schreef yup het volgende:
Waarom zitten er in diesels eigenlijk meestal dikke accu's ? Ik dat nooit begrepen hebben
omdat die moet voorgloeien misschien
namaste
pi_29818346
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:43 schreef PNG het volgende:
Laagvlieger says:

A) 's ochtends het gloeien. is toch afhankelijk van temperatuur bij beetje moderne diesel toch minuut misschien 2 minuut 70 Ampere
b) Dieselmotor heeft een hogere compressie, motor draait dus behoorlijk zwaarder rond, dus een sterkere startmotor die meer stroom trekt
c) Dieselmotor heeft om aan te slaan een hoger starttoerental nodig. Slaat een benzinemotor al aan bij 100 - 150 rpm, diesel begint pa saan te slaan bij 300 rpm. Diesel ontsteekt door compressiewarmte he

Bij punt A:
voorgloeien is toch gewoon 10 seconden tegenwoordig ?
Laagvlieger says:
ja maar ze gloeien ook na als motor loopt
Rete interessant

Voorgloeien gebeurt bij Seat/VW/Audi/Skoda als je de deur opent (heb ik gehoord )
pi_29818691
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:20 schreef Conflict het volgende:
Kan je een accu oplaaie met een dynamo en een boormachine en startkabels?
pi_29819989
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 18:46 schreef yup het volgende:

[..]

Rete interessant

Voorgloeien gebeurt bij Seat/VW/Audi/Skoda als je de deur opent (heb ik gehoord )
lijkt mij niet echt waarschijnlijk, want ik ken genoeg situaties dat je je deur wel even langer openlaat dan instappen, of er zou een timer op moeten zitten
namaste
pi_29831400
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:20 schreef Conflict het volgende:
Mijn auto rijdt niet zonder accu want dat hebben we getest.
Dan ben ik bang dat je dynamo nog steeds niet klopt.......
Hoeft niet aan de dynamo te liggen, maar kijk eens naar de aansluitingen.
Een auto moet echt kunnen blijven lopen zonder accu.
pi_29831434
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:47 schreef Dulk het volgende:

[..]

lijkt mij niet echt waarschijnlijk, want ik ken genoeg situaties dat je je deur wel even langer openlaat dan instappen, of er zou een timer op moeten zitten
Dude tuurlijk zit er een timer op, als jij je contact omdraait bij een oude knaakdiesel gaat ie ook niet uren achter elkaar voorgloeien, dat doet ie alleen de eerste 5 seconden ofzo... Dan stopt het ding gewoon en kan je starten.
pi_29831945
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 03:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan ben ik bang dat je dynamo nog steeds niet klopt.......
Hoeft niet aan de dynamo te liggen, maar kijk eens naar de aansluitingen.
Een auto moet echt kunnen blijven lopen zonder accu.
ja maar als de accu helemaal leeg is werkt de brandstofpomp niet. Ik heb een sleep van 3 km gehad en hij deed niks, andere accu erin die wel een beetje vermogen had en hij reed weer.
pi_29857975
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 07:50 schreef Conflict het volgende:

[..]

ja maar als de accu helemaal leeg is werkt de brandstofpomp niet. Ik heb een sleep van 3 km gehad en hij deed niks, andere accu erin die wel een beetje vermogen had en hij reed weer.
Lees nou eens wat ik schreef, je haalt dingen door elkaar.....
Ik heb gezegd dat je een accu moet gebruiken waar prik in zit om te starten.
Best logisch, want een brandstofpomp werkt electrisch en zonder prik werkt dat dus niet.

Nog 1x dan:
Accu met prik pakken en starten, als auto loopt accu verwisselen en op laten laden.

Welk gedeelte begrijp je nou niet?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:20:12 #62
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40864954
waarom laad men een accu niet gewoon op met een acculader??? (als de accu nog in de auto zit wel ff de pluspool losmaken van de accu)

ja ik weet dat ik reageer in een topic van bijna een jaar oud!!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:22:44 #63
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40865021
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:43 schreef PNG het volgende:
Laagvlieger says:


Bij punt A:
voorgloeien is toch gewoon 10 seconden tegenwoordig ?
Laagvlieger says:
ja maar ze gloeien ook na als motor loopt
en moderne diesel beginnen al met gloeien zodra je de deur los doet
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:22:52 #64
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40865024
omdat overstarten en even een rondje rijden minder gedoe is? + je hebt geen lader nodig.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:29:52 #65
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40865282
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:22 schreef Tjabbo het volgende:
omdat overstarten en even een rondje rijden minder gedoe is? + je hebt geen lader nodig.
je weet dat van '' ff een rondje rijden'' je accu nooit helemaal geladen wordt?? met een acculader duurt het 12 tot 24 uur (met een lader die netjes de laadstroom etc bijhoudt en controleert).

Je startmotor trekt bij het starten kortstondig 200 tot 300 ampere, en als jij beetje rondrijdt (al is het zonder licht,radio, airco etc,) dan issie nog lang niet vol.... als jij de dag erop met radio en licht aan naar je werk rijdt, dan issie ook zo weer leeg......
pi_40868282
OMG, NEEM kontakt op met DeLLL

Easy as DELL brand een accu naar de hell!!!!!!!!!11111111111
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:54:35 #67
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40868392
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:51 schreef Sterke_Yerke het volgende:
OMG, NEEM kontakt op met DeLLL

Easy as DELL brand een accu naar de hell!!!!!!!!!11111111111
verkeerde topic
pi_40868645
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:54 schreef gateway het volgende:

[..]

verkeerde topic
oplaaien = in de fik steken
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:17:55 #69
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40869254
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

oplaaien = in de fik steken
ow zo.... jij doelt op TT
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:38:48 #70
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40870016
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:29 schreef gateway het volgende:

[..]

je weet dat van '' ff een rondje rijden'' je accu nooit helemaal geladen wordt?? met een acculader duurt het 12 tot 24 uur (met een lader die netjes de laadstroom etc bijhoudt en controleert).

Je startmotor trekt bij het starten kortstondig 200 tot 300 ampere, en als jij beetje rondrijdt (al is het zonder licht,radio, airco etc,) dan issie nog lang niet vol.... als jij de dag erop met radio en licht aan naar je werk rijdt, dan issie ook zo weer leeg......
Wat rijd je dan, 1 km ofzo?
Ik had laatst mijn accu leeg. Even overgestart en 5 km gereden. Daarna nog geen problemen weer ondervonden. En mijn motor is nou niet bepaald de kleinste die aangeslingerd moet worden.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:33:22 #71
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40875482
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:38 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Wat rijd je dan, 1 km ofzo?
Ik had laatst mijn accu leeg. Even overgestart en 5 km gereden. Daarna nog geen problemen weer ondervonden. En mijn motor is nou niet bepaald de kleinste die aangeslingerd moet worden.
tuurlijk laad ie wel bij, maar de accu is niet 100% gevuldt.
pi_40877992
Wij hadden op vakantie de accu van onze huurauto leeg.. vergeten de koelkast voor onderweg uit te zetten

En dan in het frans startkabels vragen hehe was trouwens ook nog leuk om de accu te vinden, deze zat namelijk onder de bestuurders stoel, het boekje van ford had echt een bizare startprocedure, 1 pool moest ergens op een hijsoog aan het blok, en 1 op de accu (die dus binnen in de auto stond) en dan blabla zus en zo moeilijk

Die fransoos wist erg zeker dat ie gewoon van min naar min en van plus naar plus op de accu moest, nouja starte gelijk probleemloos (hij liet zijn motor gewoon lopen trouwens) 30 km gereden (zonder airco, dat wel) en daarna geen problemen meer mee gehad.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:55:10 #73
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40890247
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 19:59 schreef Robin__ het volgende:
Wij hadden op vakantie de accu van onze huurauto leeg.. vergeten de koelkast voor onderweg uit te zetten

En dan in het frans startkabels vragen hehe was trouwens ook nog leuk om de accu te vinden, deze zat namelijk onder de bestuurders stoel, het boekje van ford had echt een bizare startprocedure, 1 pool moest ergens op een hijsoog aan het blok, en 1 op de accu (die dus binnen in de auto stond) en dan blabla zus en zo moeilijk

Die fransoos wist erg zeker dat ie gewoon van min naar min en van plus naar plus op de accu moest, nouja starte gelijk probleemloos (hij liet zijn motor gewoon lopen trouwens) 30 km gereden (zonder airco, dat wel) en daarna geen problemen meer mee gehad.
het gaat ook wel goed, maar ik zou me accu voor de zekerheid toch gewoon aan een lader hangen (een accu moet je eigenlijk niet met meer dan 10% van zijn eigen kapaciteit laden, dus 65Ah maximaal met 6,5 ampere laden..... beter is met max. 4 ampere, end an een lader die alles in de gaten houdt kwa spanning en laadstroom)

mjah van de andere kant, bij de real kan je ook eens in de paar jaar een nieuwe accu kopen voor 60 euro ben je ook van het gezeur af en heb je een nieuwe accu
pi_40891546
oke.. dus een auto laad m op met veel pieken enzo? maarja sowieso schommeltje het toch hoe vol je accus nog zijn? Ik geloof niet dat ik uberhaupt iemand ken met een aparte acculader (voor de auto that is)
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:27:38 #75
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40896805
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:33 schreef gateway het volgende:

[..]

tuurlijk laad ie wel bij, maar de accu is niet 100% gevuldt.
Dat dondert ook niet
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:03:04 #76
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40897802
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 01:50 schreef Robin__ het volgende:
oke.. dus een auto laad m op met veel pieken enzo? maarja sowieso schommeltje het toch hoe vol je accus nog zijn? Ik geloof niet dat ik uberhaupt iemand ken met een aparte acculader (voor de auto that is)
de dynamo levert als je rijdt in je auto stroom aan de gebruikers, wat hij over heeft gaat naar de accu.

En tuurlijk wordt je acu wel voller naarmate je meer rijdt, maar bijvoorbeeld in de winter;

Je hebt een diesel, de accu is leeg, je start hem met startkabels, je rijd ff (scheelt dat een diesel geen stroom voor de ontsteking nodig heeft) je zet je auto stil, en de volgende ochten wil je starten, dan hebben de gleoiboegies eerst al een flinke lading stroom nodig, end an je startmotor ook nogeens..... En dan kan het wel ff kritiek worden.....

Maar over het algemeen geeft het geen problemen, maar ik wil gewoon me accu vol hebben, geen gezeik! (heb me accu ook nog nooit zo leeg gehad dat ik niet kon starten, me pa heeft me auto weleens meegehad naa rut werk, en had het licht opgelaten (bij volkswagen valt je licht als je de auto van contact afhaalt terug naar stadslicht (dus voor 2x5 watt en achter 2x10 ofzo) ) en kwam 16 tot 18 uur later bij de auto, en kon gewoon starten (tis een diesel trouwens)

En meestal komen lege acu's voor bij slehte accu's, die weining capaciteit meer hebben, want wie vergeet tegenwoordig nog zijn licht (meestal hb je wel een piepertje) of je moet je radio rechstreeks aangesloten hebben, die je vergeet uit te zetten
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:51:08 #77
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40928453
Mij is altijd geleerd dat het juist goed is voor een batterij om af en toe nagenoeg geheel ontladen te worden. Anders worden ze lui en gaan ze eerder kapot.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:01:19 #78
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40928599
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:51 schreef Tjabbo het volgende:
Mij is altijd geleerd dat het juist goed is voor een batterij om af en toe nagenoeg geheel ontladen te worden. Anders worden ze lui en gaan ze eerder kapot.
hmmzz voor battarijen en accu's van een laptop en zo ken ik idd dat verhaal, maar of dat ook vor de accu van een auto geldt?
pi_40934700
geheel ontladen is vaak dode accu

Een auto accu wordt dus ook continu op geladen, bij een laptop probeer je dat juist te voorkomen.
De status 'bagger-user' voorbij
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:42:50 #80
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40937404
Ja ik heb werkelijk geen idee dus vandaag mijn vraag cq opmerking ^
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:16:41 #81
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_40938340
Droge batterijen moeten af en toe 100% leeggetrokken worden, natte batterijen vinden dat juist niet zo lekker. Droge batterijen vinden het ook niet leuk al opgeladen te worden als ze nog niet aan het minimum zijn. Natte batterijen vinden dat juist lekker.

Over accu's gesproken. Ik heb een bus(je). Mitsubishi spacegear, 8 persoonsuitvoering. (In nederland heet dat L200 dacht ik). Is een 2.5 diesel, met automatenbak (Ik weet het, maar ik ben lui )

Rij regelmatig lange afstanden, ritten van 7 a 8 uur zijn de normaalste zaak van de wereld. Accu kan dus altijd goed doorladen..

Ik heb een keer m'n deuren 'snachts niet goed afgesloten. Binnenverlichting bleef dus branden, alarm was dus uit en centr. deurvergrendeling niet afgesloten. (auto staat achter een hek, dus dat was niet zo erg.

En ja.. uiteraard.. volgende ochtend, accu leeg.. Buurman geroepen, haalt accu uit z'n uit de kluiten gewassen pickup (Isuzu 7.5 tons vrachtwagen) haalt mijn accu eruit, pleur zijn accu in mijn M-bus, starten->lopen, zijn accu eruit, mijn accu er weer in en verder geen problemen meer gehad.

2 maanden later, heb een lange rit achter de rug (2 x 8 uur op 1 dag gedaan, met diverse keren wat stilstand, dus ook weer starten enzo), parkeer de auto weer achter het hek, sluit deuren goed af (tegenwoordig let ik erop )

volgende ochtend starten -> 100 % d00d

Ik had ondertussen al startkabels geregeld, dus buurman gevraagd, zet je auto d'r effe naast

Auto d'r naast.. kabels aansluiten ,starten -> motor draait een halve slag maar daarna -> d00d

Kabels op de andere accu aangesloten (hij heeft 24 volt, dus 2 accus') starten -> motor draait een halve slag maar daarna -> d00d

Mijn accu d'r uit, zijn accu d'r in, starten -> motor draait een halve slag maar daarna -> d00d

Wij staan ons echt op ons hoofd te krabben zo van ' wat is hier aan de hand '

Aanslepen kan je vergeten met een automaat, dus ja. wat zou het kunnen zijn....

Dan maar met de accu naar de batterij doctor.. (Zo heet dat winkeltje hier..) Accu getest en de conclusie was dat deze op zich nog wel goed zou moeten zijn. Hij was leeg, maar de spanningsval bij belasting was nog niet dermate groot, dat hij, indien vol, gewoon in staat zou moeten zijn de auto te starten.

Ik was het zat, ik zeg, geef mij maar een nieuwe accu (50 euro)

Accu erin gezet, starten en meteen lopen....

Errug vreemd.. normaal gesproken zou je toch met kabels, of andere goede accu's gewoon moeten kunnen starten, maar op een of andere manier ging dat niet..

Rare bussen, die Mitsubishi's
pi_40939362
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 00:14 schreef vannelle het volgende:
Start je auto met de accu waar stroom in zit, als de auto loopt haal je die accu er uit.( Kijk uit dat je met de pluspool geen massa/carrosserie raakt!). Je auto blijft ook zonder accu gewoon lopen.

Monteer dan de nieuwe accu en laat em opladen door de dynamo.
En klaar ben je.
Waar haal je dan de ontstekingspaning vandaan? Alleen bij een 20 jaar oude diesel zonder boordcomputer zou dat misschien werken. Bovendien is het een link klusje.

Ik snap niet dat je uberhaupt die nieuwe (lege) accu eruit gehaald hebt, conflict! Gewoon die andere accu ernaast zetten, startkabels, auto starten, startkabels weg, auto poosje laten lopen, klaar.
3000 toeren maken is ook onzin, de spanningsbegrenzer grijpt in bij 13,8 volt. 800 toeren (ongeveer stationair) is meestal ruim genoeg om dat te halen. en met 13,6 volt laad je accu ook prima.
pi_40941251
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 15:51 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Waar haal je dan de ontstekingspaning vandaan? Alleen bij een 20 jaar oude diesel zonder boordcomputer zou dat misschien werken. Bovendien is het een link klusje.
Wordt geleverd door de dynamo uiteraard. En daar hoeft het echt geen 20 jaar oud dieseltje voor te zijn.
Een accu is echt niks meer dan een opslagplekkie voor stroom die je nodig hebt om te starten, voor het geheugen van je radio of boordcomputer, parkeerlichten enz.
Als de motor loopt laadt de accu alleen maar bij (als het goed is) en dus heb je'm bij draaiende motor niet nodig in principe.
Als de accu ook nog eens stroom moest leveren na het starten sta je om de haverklap met een lege accu.
pi_40941546
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:06 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wordt geleverd door de dynamo uiteraard. En daar hoeft het echt geen 20 jaar oud dieseltje voor te zijn.
Een accu is echt niks meer dan een opslagplekkie voor stroom die je nodig hebt om te starten, voor het geheugen van je radio of boordcomputer, parkeerlichten enz.
Als de motor loopt laadt de accu alleen maar bij (als het goed is) en dus heb je'm bij draaiende motor niet nodig in principe.
Als de accu ook nog eens stroom moest leveren na het starten sta je om de haverklap met een lege accu.
als je de accu er tussenuit haalt heb je geen gesloten stroomkring meer, slimpie
pi_40942026
Nee?
Draad van de dynamo gaat naar de accu, maar zit ook aan de startmotor vast via de accupool. Net als eventuele andere draden waar een constante plus op moet staan. Of zitten bij jou alle draden apart aan je accu?
De dynamo zit aan het motorblok en die heeft weer een massadraad naar het chassis.
Voilá, een stroomkring.
Probeer het anders gewoon eens. Haal bij draaiende motor maar eens 1 accupool los en kijk of de motor blijft lopen. Scheelt een hoop getyp.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:54:59 #86
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40947349
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 15:51 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Waar haal je dan de ontstekingspaning vandaan? Alleen bij een 20 jaar oude diesel zonder boordcomputer zou dat misschien werken. Bovendien is het een link klusje.

Ik snap niet dat je uberhaupt die nieuwe (lege) accu eruit gehaald hebt, conflict! Gewoon die andere accu ernaast zetten, startkabels, auto starten, startkabels weg, auto poosje laten lopen, klaar.
3000 toeren maken is ook onzin, de spanningsbegrenzer grijpt in bij 13,8 volt. 800 toeren (ongeveer stationair) is meestal ruim genoeg om dat te halen. en met 13,6 volt laad je accu ook prima.
een diesel heeft geen ontsteekspanning nodig.....

en ja, normaal met draaiende motor levert de dynamo de spanning die nodig is, en laad hij de accu bij met wat hij "over"heeft.

accu ertussenuit end an rijden kan prima, pas wel op dat de PLUS van de klem die normaal op de accu zit niet het chasis (= min) raakt en omgekeerd (min niet op delen die + zijn)
pi_40947623
Gateway
Dat stukje over de ontstekingsspanning heb ik helaas overheen gelezen maar dat mag op Fok!

Voor de rest ben ik het natuurlijk helemaal met je eens.
pi_40949577
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:54 schreef gateway het volgende:

[..]

een diesel heeft geen ontsteekspanning nodig.....
waarom denk je dat ik een diesel als voorbeeld nam

en nu ik er even wat dieper over nadenkt, jullie hebben gelijk, de dynamo zit natuurlijk parallel aan de accu. .
Maar vind de electronica van de hedendaagse auto's het wel leuk als je de buffer er tussenuit haalt?

Overigens blijf ik bij het standpunt dat ik het een veel te omslachtige en niet bepaald veilige oplossing vind voor een simpel probleempje.
pi_40954693
Met carburateurs lukt het wel maar met die inspuitcomputers niet meer ben ik bang.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_40955194
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:03 schreef mcDavid het volgende:

[..]


Overigens blijf ik bij het standpunt dat ik het een veel te omslachtige en niet bepaald veilige oplossing vind voor een simpel probleempje.
Het is omslachtig, echt veilig is het niet maar het kan wél.
En daarging het nou ff om.
pi_40955491
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:03 schreef mcDavid het volgende:

[..]


Maar vind de electronica van de hedendaagse auto's het wel leuk als je de buffer er tussenuit haalt?
Waar heb je een buffer voor nodig met een goede dynamo?
Met een lopende motor heb je alle stroom die je nodig hebt. De accu is om te starten en voor het geheugen van bepaalde dingen en thats it. Klaar.
Lopende motor dus eej?
pi_40957090
Een vraag over die gast met zijn space gear (wat overigens gewoon een personenbus versie van de L400 is).

Een automaat kan je toch wel aanslepen als je het ding in 1,2 of 3 locked

Of is dat niet mogelijk?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 03:55:34 #93
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_40960280
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 01:05 schreef yup het volgende:
Een vraag over die gast met zijn space gear (wat overigens gewoon een personenbus versie van de L400 is).

Een automaat kan je toch wel aanslepen als je het ding in 1,2 of 3 locked

Of is dat niet mogelijk?
Die gast heeft een naam yup En ik dacht dat de nederlandse benaming L200 had, maar kan idd ook L400 zijn..)

Maar een automaat aanslepen is niet mogelijk omdat er een vloeistofkoppeling inzit in tegenstelling tot een handgeschakelde bak die een droge plaat koppeling heeft. En aangezien een vloeistofkoppeling maar 1 kant op kan werken, wordt de kracht wel doorgegeven van motor -> versnellingsbak, maar niet van versnellingsbak -> motor.

Het niet kunnen aanslepen heeft feitelijk niets met de versnellingsbak te maken, maar simpel met het feit dat er een vloeistofkoppeling in zit.

Probeer het maar eens uit. Neem een handgeschakelde bak, ga een kilometertje of 50 per uur rijden en zet het contact uit. Alleen uitzetten! Niet de sleutel uit het contact halen ofzo. Ook niet de koppeling intrappen of gaan remmen, nee.. alleen het contact uitzetten. De motor blijft meedraaien zolang de auto in beweging is. Dit omdat door de droge plaat koppeling de kracht van de versnellingsbak overgebracht kan worden naar de motor.

Probeer het zelfde nu eens bij een automaat. Ga in de D een kilometertje of 50 per uur rijden en zet het contact uit. Wedden dat de motor binnen enkele seconden stilvalt? Dit omdat met een vloeistofkoppeling de kracht maar één kant op gedreven kan worden.

Dit is ook één van de redenen waarom de remmen van een automaat meer belast worden dan met een handgeschakelde bak. Zodra je met een handgeschakelde bak je gas loslaat, wordt er, zolang je je koppeling niet intrapt, automatisch afgeremd op de motor. Dit werkt niet bij een vloeistofkoppeling, dus bij een automaat moet je veel vaker met de rem ingrijpen dan met een handbak.

Duidelijk?
pi_40962389
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 03:55 schreef glasbak het volgende:

[..]

Alleen uitzetten! Niet de sleutel uit het contact halen ofzo.
Sleutel ook niet te ver terugdraaien ivm stuurslot.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:12:38 #95
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_40971573
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 10:47 schreef vannelle het volgende:

[..]

Sleutel ook niet te ver terugdraaien ivm stuurslot.
Volgens mij werkt je stuurslot alleen als je de sleutel helemaal uit het contact haalt. Niet als je hem helemaal terugdraait.
pi_40989908
Volg je gevoel en trek je vooral niks van mij aan.
  zondag 20 augustus 2006 @ 07:51:35 #97
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_40990374
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 05:50 schreef vannelle het volgende:
Volg je gevoel en trek je vooral niks van mij aan.
Dat doe ik al 36 jaar, dus maak je daar maar geen zorgen om
pi_40991447
Leuk topic.

Iemand nog een nooitgebruikte accu kopen, met een acculader

  zondag 20 augustus 2006 @ 11:30:39 #99
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_40992459
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:31 schreef Conflict het volgende:
Leuk topic.

Iemand nog een nooitgebruikte accu kopen, met een acculader

Ik kan die lader wel gebruiken Stuur maar op Delen we de portokosten?
pi_41005381
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 03:55 schreef glasbak het volgende:

[..]

Die gast heeft een naam yup En ik dacht dat de nederlandse benaming L200 had, maar kan idd ook L400 zijn..)

Maar een automaat aanslepen is niet mogelijk omdat er een vloeistofkoppeling inzit in tegenstelling tot een handgeschakelde bak die een droge plaat koppeling heeft. En aangezien een vloeistofkoppeling maar 1 kant op kan werken, wordt de kracht wel doorgegeven van motor -> versnellingsbak, maar niet van versnellingsbak -> motor.

Het niet kunnen aanslepen heeft feitelijk niets met de versnellingsbak te maken, maar simpel met het feit dat er een vloeistofkoppeling in zit.

Probeer het maar eens uit. Neem een handgeschakelde bak, ga een kilometertje of 50 per uur rijden en zet het contact uit. Alleen uitzetten! Niet de sleutel uit het contact halen ofzo. Ook niet de koppeling intrappen of gaan remmen, nee.. alleen het contact uitzetten. De motor blijft meedraaien zolang de auto in beweging is. Dit omdat door de droge plaat koppeling de kracht van de versnellingsbak overgebracht kan worden naar de motor.

Probeer het zelfde nu eens bij een automaat. Ga in de D een kilometertje of 50 per uur rijden en zet het contact uit. Wedden dat de motor binnen enkele seconden stilvalt? Dit omdat met een vloeistofkoppeling de kracht maar één kant op gedreven kan worden.

Dit is ook één van de redenen waarom de remmen van een automaat meer belast worden dan met een handgeschakelde bak. Zodra je met een handgeschakelde bak je gas loslaat, wordt er, zolang je je koppeling niet intrapt, automatisch afgeremd op de motor. Dit werkt niet bij een vloeistofkoppeling, dus bij een automaat moet je veel vaker met de rem ingrijpen dan met een handbak.

Duidelijk?
Whhow rustig man Ik word al bang van jou je vergat de Na Duidelijk whahaha

ff on:
Ik vroeg me af, hoe duw je een auto aan als de accu leeg is? Ik weet wel dat je het op de 2e versnelling moet doen, en dan de koppeling ineenkeer moet loslaten, maar verder weet ik niet?? Kan iemand het ff uitleggen Ben eigelijk best wel benieuwd naar
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_41005597
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Whhow rustig man Ik word al bang van jou je vergat de Na Duidelijk whahaha

ff on:
Ik vroeg me af, hoe duw je een auto aan als de accu leeg is? Ik weet wel dat je het op de 2e versnelling moet doen, en dan de koppeling ineenkeer moet loslaten, maar verder weet ik niet?? Kan iemand het ff uitleggen Ben eigelijk best wel benieuwd naar
Is dat zo?
Ik deed het laatst met een dieseltje, aanslepen achter een andere auto... 1e versnelling, en koppeling gewoon normaal op laten komen ging prima! hij sloeg direct aan toen de koppeling aangreep! We reden toen denk ik ongeveer 15 km/h

Overigens is het volgens mij zo dat je hedendaagse auto's beter niet aan kunt slepen, omdat er dan onverbrandde brandstof in de katalysator komt ofzo... Startkabels is dan beter is mij verteld...
pi_41006811
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:53 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ik deed het laatst met een dieseltje, aanslepen achter een andere auto... 1e versnelling, en koppeling gewoon normaal op laten komen ging prima! hij sloeg direct aan toen de koppeling aangreep! We reden toen denk ik ongeveer 15 km/h

Overigens is het volgens mij zo dat je hedendaagse auto's beter niet aan kunt slepen, omdat er dan onverbrandde brandstof in de katalysator komt ofzo... Startkabels is dan beter is mij verteld...
En bij benzine dan?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_41007162
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

En bij benzine dan?
Geen idee... Ik heb wel een keer geprobeerd de auto van me pa aan te duwen omdat ik vergeten was de lichten uit te zetten
Dat ging echter niet zo goed, maar dat ding had zo'n startknop, dus redelijke kans dat de startonderbreker raar deed ofzo.. of gewoon te weinig spanning voor ontsteking... hij had een uur of 5 met vol dimlicht buiten gestaan dus hij zal wel goed leeg geweest zijn... Of misschien reed hij wel niet hard genoeg om te starten...

Gelukkig kwam er toen net iemand de parkeerplaats op die startkabels bleek te hebben
  woensdag 23 augustus 2006 @ 07:54:34 #104
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_41084533
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Whhow rustig man Ik word al bang van jou je vergat de Na Duidelijk whahaha

ff on:
Ik vroeg me af, hoe duw je een auto aan als de accu leeg is? Ik weet wel dat je het op de 2e versnelling moet doen, en dan de koppeling ineenkeer moet loslaten, maar verder weet ik niet?? Kan iemand het ff uitleggen Ben eigelijk best wel benieuwd naar
Meer dan dat is het eigenlijk niet.. wel eerst even je contact aanzetten. Als alles goed gaat, dan slaat ie aan en kan je doorrijden..
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:00:01 #105
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_41084569
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:53 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ik deed het laatst met een dieseltje, aanslepen achter een andere auto... 1e versnelling, en koppeling gewoon normaal op laten komen ging prima! hij sloeg direct aan toen de koppeling aangreep! We reden toen denk ik ongeveer 15 km/h

Overigens is het volgens mij zo dat je hedendaagse auto's beter niet aan kunt slepen, omdat er dan onverbrandde brandstof in de katalysator komt ofzo... Startkabels is dan beter is mij verteld...
Als je aan het duwen bent en je gebruikt de 1e versnelling, dan valt de auto meestal meteen stil zodra je je koppeling op laat komen. Met een diesel is die kans zelfs nog groter omdat de compressie stukken hoger ligt. Dus is er meer kracht/snelheid nodig om de motor door de compressie heen te duwen.
Als je achter een andere auto aanhangt heb je daar niet zoveel last van omdat de trekkende auto hem wel door die compressie heen kan trekken.
pi_41095154
Als de banden niet gaan slippen..
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:08:13 #107
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_41097141
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Als de banden niet gaan slippen..
nog niet meegemaakt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')