Laai mijn accu dan maar opquote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:12 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Met zo'n oplaadding ook, moeten ze alleen wel heeeeeeeeeeeel veel geduld hebben
* Metro2005 heeft zowel startkabels als een accuoplader op zonneenergie liggen....
Ken je niet je auto late douwe zodat hij start en dan al rijdend dat batterijtje van je oplaaie?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:27 schreef Conflict het volgende:
[..]
Laai mijn accu dan maar op![]()
* Conflict heeft kei veel geduld!![]()
neequote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:32 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ken je niet je auto late douwe zodat hij start en dan al rijdend dat batterijtje van je oplaaie?
waarom hang je dan niet met start kabels een volle accu parralel aan de lege ? en als de moter draait ruk je de startkabels gewoon weer los?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 00:14 schreef vannelle het volgende:
Start je auto met de accu waar stroom in zit, als de auto loopt haal je die accu er uit.( Kijk uit dat je met de pluspool geen massa/carrosserie raakt!). Je auto blijft ook zonder accu gewoon lopen.
Monteer dan de nieuwe accu en laat em opladen door de dynamo.
En klaar ben je.
Als je een nieuwe accu leegrijdt dan zou ik idd daar eens naar kijken.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 01:12 schreef Catch22- het volgende:
uhm is je dynamo wel goed enzo? Anders moet je gewoon aandrukken en een stukkie rijden..
Alleen bij diesels. Benzinemotoren hebben toch echt een accu nodig.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 00:14 schreef vannelle het volgende:
Start je auto met de accu waar stroom in zit, als de auto loopt haal je die accu er uit.( Kijk uit dat je met de pluspool geen massa/carrosserie raakt!). Je auto blijft ook zonder accu gewoon lopen.
Monteer dan de nieuwe accu en laat em opladen door de dynamo.
En klaar ben je.
die heeft iemand voor me vervangen gisterenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 01:12 schreef Catch22- het volgende:
uhm is je dynamo wel goed enzo? Anders moet je gewoon aandrukken en een stukkie rijden..
Onzin. Probeer het maar eens.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 09:12 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Alleen bij diesels. Benzinemotoren hebben toch echt een accu nodig.
Klopt, ik had het dan ook over een accuquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:14 schreef yup het volgende:
Volgens mij kom je niet ver zonder dynamo bij een benzine. (je stroom raakt langzamerhand leeg in je accu)
Zonder accu lukt wel, heb het niet geprobeerd bij me 318i maar moet kunnen gewoon.
I
aangezien ik het stukje over de accu postte lijkt het me dat ik dat bedoel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bedoel je dat stukje over de accu of over de dynamo?
ja maar die accu's zijn zeker goed, eentje is nieuw.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:32 schreef Tjabbo het volgende:
gewoon even bij de dichtstbijzijnde garage vragen of hij een uurtje of 2/3 aan de lader mag.
Dan weet je na die tijd ook direct of de accu niet overleden is.
kost je misschien 5 euro ofzo als het al niet gratis is en je bent van veel gezeik af.
Hoeft niet in meeste gevallen. Andere auto al starten dan kabels deraan, laat hem kwartiertje staan alssie echt plat is, vooral niet gaan starten, trek je hem steeds weer totaal plat, en na kwartiertje heb je je startspanning, andere auto starten, en 20 km mee op snelweg gaan rijden, lichten en radio uit. En je bent er weer klaar voor. Diesels zijn ideale auto's om de ander mee op gang te brengen, zit vaak lekker dikke accu in. Als je met je punto 1.0 een TDI wilt starten die echt plat is zal dat moeilijker gaan dan andersom.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:28 schreef Tjabbo het volgende:
ja een acculaaier.
Hoewel je kan wel ff proberen om de accu's met de polen aan elkaar te maken (- aan de - en de + aan de + natuurlijk) en dan het toerental op de 3000/3500 te houden.
Dus wel je auto starten voordat je ze verbindt!
ff een minuutje doen en dan weer kijken. Maar als hij echt goed leeg is heb je een oplader nodig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |