quote:Airs: Thursday 10:30 PM on FX (30 mins)
Status: New Series
Premiered August 4, 2005
Show Category: Comedy
It's Always Sunny in Philadelphia revolves around three friends who own a bar in the City of Brotherly Love and have to overcome their relentless self-involvement to make their friendship and business work.
It was created Rob McElhenney, an actor ("Wonder Boys," "13 Conversations About One Thing") taking his first shot behind the camera. He'll also star with Charlie Day ("Luis") and Glenn Howerton ("That '80s Show," "ER").
http://www.maximonline.co(...)review_tv_10300.htmlquote:It's Always Sunny in Philadelphia
( FX )
Premieres Thursday, August 4 at 10:30 P.M. (ET)
Reviewed by Patrick Richardson
Well written, exceptionally cast, and genuinely hilarious, It's Always Sunny in Philadelphia is the working-class answer to Seinfeld. Native Philadelphian Rob McElhenney creates and stars in this single-camera sitcom alongside two of his long-time friends (Charlie Day and Glenn Howerton) and Sketch Show's Kaitlin Olson. Mutual proprietors of an Irish pub in South Philly, they offend black people, party with teens, and attempt to overcome their own wanton self-absorption in order to make their friendship and business work. If you've ever worked both sides of an abortion rally to pick up chicks or pretended to date a black co-ed just to prove you're not racist, then you'll adjust nicely to life in the City of Brotherly Love. Twisted, goofy, offensive, and often as absurd as Arrested Development, we thank FX for serving up quick-witted, legitimate laughs while other networks remain content to churn out sitcoms involving fat men, skinny wives, and George Lopez.
Op tv.com keek ik bij Seinfeld en toen bij news. Daardoor kwam ik bij deze show (bij het nieuwsbericht stond: the new seinfeld dat is dus overdreven)quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:13 schreef Mike het volgende:
Ik heb de eerste twee afleveringen gezien en het is best aardig. De karakters zijn leuk en de grappen van een niet al te laag niveau.
Het is nog niet iets om helemaal lyrisch van te worden, maar ik blijf het nog even volgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's about being boss, not being the boss...
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:50 schreef T3rr0r het volgende:
Briljant. In het nieuwe seizoen heb ik bij elke aflevering wel een paar keer dubbel gelegen, heerlijke characters ook
Vooral de laatste was weer super!Make a move!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O)))
Ook briljant jaquote:
Ghouls man, you know, little green ghouls.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:42 schreef psychedelicate het volgende:
Magnets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's about being boss, not being the boss...
Dat was inderdaadquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:04 schreef psychedelicate het volgende:
Mooi hoe ze weer met z'n allen het kantoor binnenkwamen met gestoorde ideeën en hoeren.
quote:Mac pulls out the big guns to protect the sanctity of marriage, while the rest of the gang reaps the rewards of marital bliss.
quote:Glenn_Howerton:
In answer to many ??s: Yes... U will get to see Mac, Dennis, Frank n Charlie's Lethal Weapon 5 later this season. It's insane.
Volgens mij is die niet eens uitgekomen. De serie is niet genoeg populair in Europa. Zeer slechte zaakquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:26 schreef Roces18 het volgende:
weet iemand waar ik s03 regio 2 kan kopen? ze zitten nu namelijk al bij seizoen 6 regio 1 en voor mijn brengen ze niks uit stelletje ***
downloaden is verbodenquote:
quote:Dennis: Think about it. She’s out in the middle of nowhere with some dude she barely knows. She looks around her, what does she see? Nothing but open ocean. “Oh, there’s nowhere for me to run, what am I gonna do, say no?”
Mac: Okay…that seems really dark though.
Dennis: No, no, it’s not dark. You’re misunderstanding me, bro.
Mac: I think I am.
Dennis: Yeah, you are. ‘Cause if the girl said no, then the answer obviously is no. The thing is that she’s not gonna say no, she’d never say no…because of the implication.
Mac: Now, you said that word “implication” a couple of times. What implication?
Dennis: The implication that things might go wrong for her if she refuses to sleep with me. Now, not that things are gonna go wrong for her, but she’s thinking that they will.
Mac: But it sounds like she doesn’t wanna have sex with you.
Dennis: Why aren’t you understanding this? She doesn’t know whether she wants to have sex with me, that’s not the issue.
Mac: Are you gonna hurt women?
Dennis: I’m not gonna hurt these women, why would I ever hurt these women? I feel like you’re not getting this at all.
Mac: I’m not getting it.
Dennis: Goddamn.
Dat was echt epic inderdaad.quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Net weer even een achterstand ingehaald... Dat gesprek tussen Mac en Dennis in de vorige aflevering over 'the implication'![]()
![]()
[..]
Met die citroenen ookquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:07 schreef psychedelicate het volgende:
De scene met Rickety Cricket is één van de beste scenes van Sunny. De ontspoorde Cricket is geniaal.
Ik moet meteen aan deze denken:quote:Op zondag 17 oktober 2010 10:51 schreef Rahl het volgende:
Deze week alle afleveringen gezien. Wat een bazenserie.
Absolute hoogtepunten: hostage ep, frank sets sweet dee on fire, die glimlachende masturberende zwerver waar dennis en dee naar kijken, DANCE EP, die ep dat ze uitleggen hoe de bar de Amerikaanse revolutie heeft geholpen, The Nightman Cometh, Worstel-ep, D.E.N.N.I.S. en de boot-aflevering (the implication)
quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik moet meteen aan deze denken:
The Gang Solves the North Korea Situation
http://www.comedycentral.(...)obrew&videoId=340810
![]()
![]()
quote:Oh shit. Look at that door dude. See that door right there? That door marked 'Pirate'? You think a pirate lives in there?
Daar heb ik echt dubbel om gelegen, die pirate-opmerking.quote:
Ha geinig. Nee dat wist ik niet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:45 schreef RQPS het volgende:
Geweldige serie.
Wisten jullie dat Charlie in het echt met the waitress getrouwd is?
quote:Behoorlijk. Ze doen (of deden gezien de volgende afleveringOp zaterdag 30 oktober 2010 10:42 schreef Rahl het volgende:
Ontknoping lag dan weer redelijk voor de hand imo.
Als je "wel oke" series tegenover goede series zet weet je al zeker welke sowieso het minst bekeken gaat worden, dat ga je als tv-baas dus niet doenquote:Op zaterdag 6 november 2010 02:18 schreef n0ir het volgende:
Ja op een of andere manier waren alle comedy's uitgezonden op donderdag "wel oke". Always sunny, the office, the big bang theory, 30 rock, community.. Geen een die echt goed was.
Sunny, 30 rock en the office zijn toch echt wel toppertjes hoorquote:Op zaterdag 6 november 2010 02:18 schreef n0ir het volgende:
Ja op een of andere manier waren alle comedy's uitgezonden op donderdag "wel oke". Always sunny, the office, the big bang theory, 30 rock, community.. Geen een die echt goed was.
Hij heeft het niet over de serie in het algemeen maar de uitgezonden afleveringen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:18 schreef Rahl het volgende:
[..]
Sunny, 30 rock en the office zijn toch echt wel toppertjes hoor
"Why does the stupid cat get to sit in the front seat?!"quote:Op woensdag 10 november 2010 21:47 schreef DUK het volgende:
Gisteren de een-na-laatste gezien van seizoen 3 (waarin ze verkleed gaan als politieagenten in die oude politieauto). Met Charlie in een undercover rol.
HILARISCH!
Ik kan niet wachtenquote:Op donderdag 11 november 2010 17:57 schreef psychedelicate het volgende:
Vanavond/morgen Lethal Weapon 5!
Vind het juist erg goed seizoen. Lag om de laatste ook echt weer dubbelquote:Op zaterdag 11 december 2010 17:43 schreef DUK het volgende:
Ben op die kerstaflevering na klaar met seizoen 5. Seizoen 6 niet zo'n succes dus vooralsnog?
Yep, volgens mij is dat ook aan de hand ja.quote:Op zaterdag 18 december 2010 01:19 schreef emokid het volgende:
Ik gok dat de kerstspecial alleen op dvd uitgekomen was destijds, en pas nu op tv vertoond wordt.
Ben ik nu ook maar aan het doen, absoluut geen straf! Overigens ga ik niet hard, de laatste die ik heette iets in de richting van The Gang Buys a Gun.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:22 schreef JimmyJames het volgende:
Of alles opnieuw bekijken![]()
Gisteren nog Charlie & Mac Die gekeken![]()
Voorspelbaar? Dat valt toch wel mee? En dan nog, een zin als "Dude, your grandfather was a nazi" maakt dan weer een hoop goedquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:44 schreef Radioheader het volgende:
Ben nu bezig met het 1e seizoen kijkt wel lekker weg. Alleen af en toe is het wel heel erg voorspelbaar en flauw. Aan de andere kant hebben ze wel wat harde grappen.
Is dat die aflevering waarin ze ook voor Charlie een 'underground luau' willen organiserenquote:
Yeah ik ook! Vet dat het weer op de buis is hier.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:25 schreef arucard het volgende:
Zag toevallig vannacht de dansaflevering weer op comedycentral
quote:Op zondag 16 januari 2011 18:44 schreef Roces18 het volgende:
Of wat dacht je dan van the Night Man Cometh episodeheb me echt kapot gelachen.
Of kitten mittens dan:
![]()
Serieus?? Kan je mij die link geven? Zou namelijk echt supertop zijn.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:33 schreef JimmyJames het volgende:
S3-5 zullen binnenkort wel verschijnen in R2. Glenn (dennis) zei op zn twitter dat ie er achteraan ging.
Yay!!!!quote:Op maandag 17 januari 2011 19:24 schreef JimmyJames het volgende:
http://twitter.com/Glenn_Howerton/status/29264070160
Reno 911 keek ik ook (Charlie en the waitress schijnen elkaar te hebben ontmoet op de set ervan. Ze zitten dan ook samen in een aflevering).
quote:Op maandag 17 januari 2011 18:28 schreef Roces18 het volgende:
Vanavond komt het er weer op, en op vrijdag kwamen er zelfs 2 afleveringen. Maar oh mijn god ik heb in tijden niet zo gelachen
. Nu maar hopen dat hij hier ook uitkomt op dvd/blu-ray seizoen 3 dan.
in mijn quote staat hier dus in Nederlandquote:Op maandag 17 januari 2011 20:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
Seizoen is al afgelopen:
http://en.wikipedia.org/w(...)sodes#Season_6:_2010
http://en.wikipedia.org/w(...)sodes#Season_7:_2011
Ja, over de DVD's/Blu-ray's. Dus doe niet net alsof heiden6 het fout had.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:39 schreef Roces18 het volgende:
[..]
in mijn quote staat hier dus in Nederland
Gozer waar heb je het over?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:14 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ja, over de DVD's/Blu-ray's. Dus doe niet net alsof heiden6 het fout had.
Dat is mooi, ja. Als ze merken dat het publiek niet meegaatquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:18 schreef Radioheader het volgende:
Haha, ik raad nu deze serie bij al m'n vrienden aan. Seizoen 5 is echt hilarisch, als ze opkomen als de Eagles of War met dat worstelen. Heel vaak teruggespoeld
Hij was gisteravond weer op TV! Geniale aflevering ja!!!quote:Op zondag 16 januari 2011 20:31 schreef Rahl het volgende:
Die scene met The Implication in The Gang Buys A Boat vind ik persoonlijk echt het hoogtepunt van de serie.
Misschien wel de beste aflevering van S6.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 05:26 schreef n0ir het volgende:
[..]
Hij was gisteravond weer op TV! Geniale aflevering ja!!!
Op welke zender komt het dan? Op Comedy Central kom ik het nimmer meer tegenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:03 schreef Roces18 het volgende:
Wtf dikkerd. In Nederland zitten ze nog in seizoen 1 & 2 eindeloze herhalingen en daar al in seizoen 7. Damn wanneer komen die dvds/blu-rays eens naar Europa... Ze waren er toch mee bezig een tijd terug..
Heel sporadisch komt het nog op Comedy Central. Maar de laatste 3 jaar als het erop komt zijn het alleen herhalingen erg jammer want dit is echt een top show.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:18 schreef KeizerKuzco het volgende:
[..]
Op welke zender komt het dan? Op Comedy Central kom ik het nimmer meer tegen
Inderdaad, jammer dat het zo ondergewaardeerd isquote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:41 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Heel sporadisch komt het nog op Comedy Central. Maar de laatste 3 jaar als het erop komt zijn het alleen herhalingen erg jammer want dit is echt een top show.
Ik hoop dat het zijn karate ambities niet in de weg staatquote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:05 schreef Orbis het volgende:
Big Mac, zogezegd... Wel episch dat ze gewoon voor de lol een karakter enorm aan laten komen. Geen verhaal, 'fat is just funny'. Zo weet ik iedere keer weer waarom dit toch zo'n geweldig programma is.
Die film ga ik sowieso checkenquote:
Ik ookquote:Op maandag 18 juli 2011 21:48 schreef arucard het volgende:
Ben weer alles vanaf het begin aan het kijken, het blijft geniaal
twitter:Glenn_Howerton twitterde op zondag 07-08-2011 om 00:32:08Just signed on to do seasons 8 & 9 of Sunny. Get ready, you jerks. reageer retweet
Als het goed is komen alle seizoenen binnenkort uit in Europa. S1 is net opnieuw gereleased namelijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:00 schreef Roces18 het volgende:
Ze zitten bij seizoen 8 & 9 nu , maar iets uitbrengen op dvd of blu-ray in Europa ho maar. alleen s1+2 die heb ik onderhand wel gezien
Het is toch pas vanaf seizoen 4 of 5 in hd?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:27 schreef Roces18 het volgende:
Ah ik zie s1 op dvd. Heb zelf s1+s2 maar wil de rest graag op blu-ray maar dat zal vast niet gebeuren :S
I am not disturbed by anything.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:40 schreef arucard het volgende:
http://www.facebook.com/v(...)10473091455&comments
Mwa dat lijkt me nog een beetje vroeg, maar ik vind het begin van dit seizoen ook niet zo sterk.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:24 schreef psychedelicate het volgende:
Wat een verschrikkelijke aflevering. Letterlijk niet één keer echt gelachen, hooguit een glimlachje hier en daar.
Net zoals die limo-scene van de vorige ep, weer zoveel shit over the top en onnodig. Jumping the shark, noemen ze dat.
[ afbeelding ]
quote:Charlie: What is this word, spa? I feel like you're starting to a say a word and you're not finishing it. Spaghetti? Are you taking me to a spaghetti day?
Een van mijn favo-momenten ever...quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 01:11 schreef heiden6 het volgende:
Mijn favo episodes zijn die met die boot en die ene dat Charlie jarig is en ze hem meenemen naar de spa enzo.
[..]
Wat de schrijvers van Sunny dit seizoen hebben gedaan is allemaal onnodige, on-Sunny-achtige dingen laten zien. Een overload aan geweld en clichés in aflevering 2, in bijna elke fucking aflevering wordt er een liedje gezongen en deze laatste aflevering sloeg qua verhaal gewoon nergens op. Ze denken blijkbaar dat het publiek de gewone verhaallijnen van Sunny beu is en dat ze allemaal nieuwe elementen moeten toevoegen. Wat een bullshit.quote:Jumping the shark is an idiom, first employed to describe a moment in the evolution of a television show when it begins a decline in quality that is beyond recovery.
In its initial usage, it referred to the point in a television program's history where it has "outlived its freshness" where viewers feel "the writers have run out of ideas" and that "the series has [lost] what made it attractive." These changes were often the result of efforts to revive interest in a show whose audience had begun to decline.
DIT!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:12 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik mis de simpele avonturen van mac en charlie dit seizoen.
Ja, dit duo is nog niet één keer voorbijgekomen, geloof ik. Terwijl het in het verleden tot de meest briljante episodes heeft geleid (Charle and Mac diequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:12 schreef Plantagehouder het volgende:
Ik mis de simpele avonturen van mac en charlie dit seizoen.
Ik las echt vergelijkbare comments op facebook. Kan me er niet in vinden. Ik vind dit seizoen juist wel sterk door het in overvloed aanwezig zijn van over de top absurde grappen. The gang goes to the Jersey Shore vond ik dan ook briljant...quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:09 schreef psychedelicate het volgende:
Voor de tweede keer dit seizoen is het ze gelukt om mij niet één keer te laten lachen (The Gang Goes to the Jersey Shore was hun vorige fiasco).
Het seizoen tot nu toe is verschrikkelijk. Echt verschrikkelijk. Even Wikipedia erbij pakken voor een uitleg van het begrip "jumping the shark":
[..]
Wat de schrijvers van Sunny dit seizoen hebben gedaan is allemaal onnodige, on-Sunny-achtige dingen laten zien. Een overload aan geweld en clichés in aflevering 2, in bijna elke fucking aflevering wordt er een liedje gezongen en deze laatste aflevering sloeg qua verhaal gewoon nergens op. Ze denken blijkbaar dat het publiek de gewone verhaallijnen van Sunny beu is en dat ze allemaal nieuwe elementen moeten toevoegen. Wat een bullshit.
Bij mij gaat het allebei niet op, wat nu?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:06 schreef emokid het volgende:
Als iemand die er vanaf het tweede seizoen bij is, móet ik bij dit seizoen toch een paar conclusies trekken. Om heel eerlijk te zijn; als je ook maar een beetje tevreden bent met de laatste paar afleveringen dan ben je (A) waarschijnlijke een bandwagon kijker die vanaf seizoen 4 is begonnen of (B) de ware comedy die zo aanwezig was in Sunny niet waardeert, ofwel, gewoon niet begrijpt waar de serie eigenlijk om draait.
Het is gewoon erg slecht wat er nu draait. Stop met liegen tegen jezelf dat het wel 'oké' is.
Vanaf de Jersey aflevering hebben ze eigenlijk al "over de haai" gesprongen..
Ik vind het wel oké.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:06 schreef emokid het volgende:
Als iemand die er vanaf het tweede seizoen bij is, móet ik bij dit seizoen toch een paar conclusies trekken. Om heel eerlijk te zijn; als je ook maar een beetje tevreden bent met de laatste paar afleveringen dan ben je (A) waarschijnlijke een bandwagon kijker die vanaf seizoen 4 is begonnen of (B) de ware comedy die zo aanwezig was in Sunny niet waardeert, ofwel, gewoon niet begrijpt waar de serie eigenlijk om draait.
Het is gewoon erg slecht wat er nu draait. Stop met liegen tegen jezelf dat het wel 'oké' is.
Tja het is verre van het niveau dat vroeger werd gehaald maar ik weet qua komedie voorlopig niks beters op de 'buis' (community is wel leuk, ja. Verder is er niks te bekennen). Moet je dan niet meer kijken omdat het (veel) minder is dan vroeger?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:06 schreef emokid het volgende:
twitter:TheCharlieDay twitterde op zondag 16-10-2011 om 20:36:54Just so you know, I'm hosting SNL Nov 5. Not "next week." http://t.co/0TnrKGfL reageer retweet
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:49 schreef emokid het volgende:
Haha, directtv heeft Sunny gedropt. Geen Sunny voorlopig. Moesten ze maar geen belachelijk slechte afleveringen maken.
Niet sunny specifiek, de zender FX. Tenminste, dat is van wat ik er van begrijp, kan er ook naast zitten. Als het waar is, betekend dat ook geen Louie meer.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:49 schreef emokid het volgende:
Haha, directtv heeft Sunny gedropt. Geen Sunny voorlopig. Moesten ze maar geen belachelijk slechte afleveringen maken.
De term jumping the shark slaat precies op het huidige seizoen van Sunny. Ze doen opeens allerlei dingen die ze nog nooit gedaan hebben, om het zogenaamd na 6 seizoenen interessant te houden. Waardeloze muzikale stukken, over the top romatische scenes (die zogenaamd cliché moeten zijn, maar een cliché nadoen omdat het cliché is, is onderhand de grootste cliché ooit), bloederig geweld dat nergens op slaat en een aflevering waarin vrijwel niemand van de originele gang voorkomt. Neen, doe mij maar de klassieke Sunny met simpele, maar psychopatische verhaallijnen in en rondom Paddy's Pub.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 01:11 schreef Bol_Wan het volgende:
Overigens, al die mensen die zitten te zeiken over "Jumping the shark": dat jij het niet leuk vind betekent niet meteen dat de serie kut is geworden. Ze proberen gewoon wat andere dingen. Als je niet leuk vind, hoef je niet te kijken. Ga alleen niet met termen smijten die nergens op slaan want heftige veranderingen hebben er niet eens plaatsgevonden (behalve dan dat Mac vadsig is, maar dat is opzich wel lachen)
Haha, volgens mij heb jij het echt niet begrepen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 01:11 schreef Bol_Wan het volgende:
Gaat inderdaad over FX in het geheel. Ik heb de petitie al getekend![]()
Overigens, al die mensen die zitten te zeiken over "Jumping the shark": dat jij het niet leuk vind betekent niet meteen dat de serie kut is geworden. Ze proberen gewoon wat andere dingen. Als je niet leuk vind, hoef je niet te kijken. Ga alleen niet met termen smijten die nergens op slaan want heftige veranderingen hebben er niet eens plaatsgevonden (behalve dan dat Mac vadsig is, maar dat is opzich wel lachen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |