quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 09:32 schreef The_stranger het volgende:Wat mij dwars zit?
Dat in dit soort topic klinklare onzin als waarheid verkocht wordt.
Ten eerste insinueer je dat "men" de bevolking voorhoudt dat de maan geen zwaartekracht kent. Dat is dus al niet zo.
Verder staan er in dat stukje zulke onzinnige feiten, dat een brugklasser met 2 jaar natuurkunde je nog kan tegenspreken.
Ten eerste:
Je verbind mij persoonlijk aan gegevens (Waarvan jij vind) dat ik deze als waarheid bestempel.
Ik heb jou niks te vertellen,, helemaal niks nee.
Alsof ik zou zeggen dat dit "de" waarheid is tegen jou de geleerde man.
Ik maak (slechts) duidelijk dat er blijkbaar ook "gestudeerde" mensen zijn die in tegenstelling tot 2de klas studentjes wel menen dat wat zij zeggen, mogelijk is op de maan, daadwerkelijk ja.
Dat jij mij voor de gegeven stukejs persoonlijk verantwoordelijk stelt, tja.
Wie is als de wijze?
En wie kent de verklaring der dingen?
De wijsheid van een mens doet zijn aangezicht lichten, zodat de hardheid daarvan verandert.quote:
The_stranger schreef het volgende:
Mijn bron? Wat dacht je van wetenschap?
Je kunt denken van de wetenschap wat je wilt, maar als jij verklaart op de maan te kunnen lopen zonder beschermend pak en dat er planten (kunnen) groeien, dan ben je toch echt de weg kwijt.
Er is geen enkele rden om dat te geloven.
Dat het niet door jezelf verzonnen is, doet niet te zake, jij voert het hier wel op als zijnde waar.
Wetenschappers bewijzen vooral graag hetgeen waarin ze zelf "geloven" en welk zij geloven , dat juist is voor de mensen om te geloven, hetzelfde procedé waarvan jij mij beschuldigd.
Hetzelfde wat de kerk deed met een "platte" aarde..,, alleen nou ben jij de beterweter.
Want jij bezit wetenschap.
En in meer of mindere mate, wat ten bate is van diegene die er het meeste voor betaald heeft, zal niet snel worden gewijzigd want dat kost nog meer geld.
De eerste wetenschapper die ik waardeer is diegene die eerlijk toegeeft dat hij Here God niet kan ontkrachten, laat staan bewijzen. Want het is immers Here God welk alles beweegt.
Kortom Ik post enkele korte stukjes van een document wat in een van m'n harddeschijf archief folders heb staan, door een ander geschreven, en jij meent dat Ik de weg kwijt ben ?
LOL ,, Wie is bezig, op verschroeiende wijze te oordelen als een (door het hart en niet door het verstand) beinvloede wetenschapper ?
(Terwijl je evenals mijzelf NIET meer of minder bent dan een mens.
Noem jij dat soms wetenschap ?
Bewijzen uitvinden om te redeneren dat je slimmer of meer gelijk hebt dan een ander ?
Denken dat je beter bent dan een ander...."omdat je "denkt" ipv gelooft ?"
quote:
Via google kom ik op talloze sites over de majestic 12, maar, zoals verwacht, is de helft van UFO-gelovers en de andere helft verklaard dat het onzin is. (of zijn die onder "controle"?)
Netto resultaat is dus een document waarvan de authenticiteit zeer in twijfel getrokken wordt. (maar goed daar zijn meerdere topics over hier in [TRU]).
Waarom alle moeite doen om te zoeken als je over alles je mening al klaar hebt ??!!
Bespaar me de formaliteiten want je geest indentificeerd waar je staat tegenover mij, Heere Jezus en Here God.
Je hoeft helemaal niks te lezen, je wilt slechts je "Wetenschap" koesteren.
Je goed voelen omwille van menselijke feiten.
![]()
Ten einde zo "de illusie" op te houden dat je je van mij niks hoeft aan te trekken.
Goh als Tiesemans toch eens mogelijkerwijs gelijk zou hebben....
"Dat zou je hersenpannetje niet vreten." Voorzeker niet...... Nee..
quote:
Maar zelfs al geloof je het document, dan nog staat er gewoon onzin in.
NIEMAND zal verklaren dat je op de maan kunt lopen, met slechts een zuurstof tank op je rug.
De temperatuur kun je METEN, en mag jij mij vertellen hoe jij het in je spijkerbroek redt bij -173 of +127 graden...
Tuurlijk en daar ga je weer....
Val mij er maar wederom persoonlijk op aan dat ik enkele meningen van volwassen geleerde mensen deel, waaruit mensen zelf hun conclusies moeten trekken, maar waarvan jij (blijkbaar) meent dat ik deze deel om als broodje waarheid verkocht te worden.
Want ik heb het gepost en ik ben dus de verschaffer endus eindverantwoordelijke..
Truth topic remember....Wat heb je hier te zoeken als je missie het bestrijden is van "truth" .. ?
Je maakt je in mijn ogen eerder belachelijk dan wijs...
Bezig je gal te spuien.... En ik moet dat snappen en er naar luisteren, zodat ik wijs word van afgunst ?
Ik kan me precies voorstellen hoe Jezus zich voelde met die muggenziftende schriftgeleerden die Hem het bloed onder de nagels vandaan haalde door hun kennis te toetsen met Hem.
Zo blind als een mol, het daglicht niet kunnen verdragen, ondermijnen wat Here God toekomt.
Enkele karaktertrekjes die ik niet rijk ben... Nee...
Ben je er wel is geweest op de maan, Ik niet... Heb er dus geen "eind-oordeel" over...
Heb zelf dus niet kunnen controleren (in eigen persoon) of wat men zegt waar is......
Misschien dat jij eens een poging moet wagen om tot de kern van deze materie door te dringen.
Want ik laat me niet zover krijgen dat ik me uberhaupt bezig ga houden met wetenschap.
Anders had ik wel in de van toepassing zijnde forum sectie gepost ipv Truth.
(Want mocht dadelijk blijken dat het niet onwaarschijnlijk is, wat de auteur Cooper meldt, dan zul je tandenknarsen..)
quote:
En het regeltje dat "men" beweert dat de maan altijd de zelfde positie inneemt ten opzichte van de zon en de aarde??
Als dat zo zou zijn, hoe verklaar je dan zons- en maansverduisteringen?
Alsmede de verschillende fasen van de maan?
Wederom 1e klas natuurkunde, met eigen ogen te zien.
Wat jij moet doen is eens diep ademhalen... Echt ... Scheelt stukken joh....
"En dan tot je hersentjes door laten dringen dat IK dat document niet meer geloof dan jou."
Maarja ondertussen zul je vast bezig blijven met mij aan het kruis te nagelen, met je betoog tegen de informatie, welk jou NASA gestaafde feitjes zullen weerleggen, dat je weer vergeet dat het door derden is geformuleerd en dat ik het slechts ter inzage, ter veruiming van de geest, heb medegedeeld.
Misschien dat men naar jou willen luisteren in jou alwetende grootheid.
Ik (althans) intresseer me, wanneer puntje bij paaltje komt, slechts alleen voor Heere Jezus Christus, en verder intresseerd het me niet wat de stand van zaken is in de wereld van de wetenschap.
De voorgeschiedenis is immers al vele malen ter verbetering vatbaar gebleken.
Here God's Woord staat na 2000 jaar nog immers als een huis.
Dat ik vervolgens in m'n vrijheid, los van de wetenschap, informatie deel welk de wetenschap vervoeid,,, Ik er niet wakker van liggen.. Lucht weegt nog zwaarder....
Mensen zoals jij willen, ten koste van Heere Jezus, dat ik en de rest van de mensheid aannemen wat door medemensen als feiten word aangedragen.
Dat hierbij geloof gedood word, en menselijke feiten ten allertijde dienen te worden geaccepteerd..
Tja hoezo, verwijt de pot de ketel dat ie zwart ziet...
De kerk evenals de (goddeloze) wetenschap lust er pap van als het neerkomt op het opleggen van een eigen totalitaire visie en wijsheid.
Van mensen zoals jij word ik danook moe en bedroefd... "onterecht op de man spelen kan elke dwaas."
En met alle wetenschap in de wereld is de naasteliefde er dus geen cm op vooruit gegaan.
quote:
Ik zeg niet dat je een jehova's getuige bent, ik zeg dat je drang tot het verkondigen van het woord Gods bijzonder begint te irriteren.
Er is je al meerder malen door anderen gevraagd om daarmee op te houden en aangezien ik me er nu ook aan ga ergeren, vraag ik je dus beleefd om er mee te stoppen.
In deze discussie heeft het geen enkele waarde, tenzij je suggereert dat de implantaten van God komen.
En als er nu één persoon is die ik tot mijn ontslapen zal zegenen en zal vertellen over Here God en Heere Jezus Christus, dan ben jij het.
In Truth... Het forum gedeelte voor het onverklaarbare durf jij de maat te stellen ???
Scheer je weg ... Je lijkt me teveel op een ongelovige narcistische "geleerde" ...
Kortom, ongeacht je (geplande) narcistische uitingen jegens mij, en je pogingen mij jou dominante geest op te leggen, maakt het geen verschil voor mij wat jij doet en hoe ik doe wat ik geloof.
En voorzeker zal ik nog meer dan (al het geval was) barmhartigheid opbrengen voor jou.
Want gezegend met een flinke portie hersens ben je, dat moge ook duidelijk zijn...
(Welk wel of niet, mede onder invloed van je schoolboekjes, zich als superieur gedragende, anti-christen brein is gaan gedragen, (teminste zo komt het over...)
Ook dit zag ik als wijsheid onder de zon en het maakte grote indruk op mij: er was een kleine stad met weinig inwoners, en een groot koning trok tegen haar op en omsingelde haar en richtte hoge belegeringstorens tegen haar op; en in die stad bevond zich een arme, wijze man, die haar had kunnen redden door zijn wijsheid; doch geen mens dacht aan die arme man.
Toen zeide ik: Wijsheid is beter dan kracht, maar de wijsheid van de arme wordt veracht en naar zijn woorden luistert men niet.
Woorden van wijzen, in rust aangehoord, zijn beter dan het geschreeuw van een heerser onder dwazen.
Wijsheid is beter dan oorlogstuig, maar één zondaar bederft veel goeds. Dus laat jij jezelf maar chippen onder het mom van wetenschappelijke vernieuwing, ga ik ondertussen door met hetgeen bij jou op weerstand stuit.
En tevens wie ben jij (ook alweer) om mij te vertellen in welke discussie ik mij dien te mengen en in welke niet. ?
Welzalig de mens die wijsheid vindt,
de mens die verstandigheid verkrijgt;
want wat zij opbrengt, is beter dan de opbrengst van zilver,
wat zij doet gewinnen, is beter dan goud. Wanneer Hij met spotters te doen heeft, spot Hij zelf,
maar de nederigen geeft Hij genade.