abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29689715
DH : 12-03-2006
Sinds enige tijd komen er weer wat topics in [NWS] waarbij het gebeuren van 9/11 nogmaals in de diepte wordt uitgewerkt. Er verschijnen op dit moment zelfs complete DVD-werken die alles in een ander daglicht wil plaatsen.
Als reaktie hierop heb ik bewust een aantal topics bij elkaar geraapt en gecentraliseerd in dit topic. En voorzien van een andere TT. Ergens geef ik volmondig toe dat het een [TRU] topic is. Maar andersom kan en wil ik ook de [NWS]-feiten niet van tafel vegen.
Heb je links over dit onderwerp of wil je nog iets bespreken met je mede users over deze gebeurtenis dan kan dat dus hier.
Blijf wel zo veel mogelijk de [NWS]-kaders in acht houden. Dus probeer bij elk bericht en/of artikel een bron vermelden waar je het hebt gevonden. Met daarbij een eigen onderbouwing of een te bediscusseren stelling. Het is niet de bedoeling dat dit een [TRU] topic gaat worden maar eerder een [NWS]-topic. Ofschoon het laatste niet altijd even makkelijk is.
quote:
'Het leek of het vliegtuig op de toren gericht was!'

De communicatie tussen reddingswerkers faalde op 11 september 2001, maar burgers werkten door en toonden moed in New York.

De vrijdag vrijgegeven geluidsbanden geven een gedetailleerd beeld van de dag. 'Het is alsof je de korst van een wond krabt.'

Twee collega's van Suhr reden mee. Ze waren in shock. Hun vriend mocht en zou niet sterven. De hoofdverpleger wist zich geen raad. Dus ging hij door met reanimeren van het dode lichaam, een uit nood geboren, gruwelijk toneelstuk en tegelijk een daad van respect en naastenliefde zoals er die dag talloze zouden volgen.

Ik weet dat hij het niet redt. Iedereen die geraakt wordt door een lichaam van de zeventigste verdieping... Ze bleven roepen: 'Danny! Danny! Danny!' Ik denk: moet ik het vertellen? Niet vertellen? Stop alsjeblieft naar hem te kijken. Je brandt dit beeld in je geheugen. Richard Erdy, verpleger Danny Suhr staat al bijna vier jaar te boek als het eerste slachtoffer van het New York Fire Department (FDNY) op de dag dat terroristen Amerika aanvielen. De rauwe details van Suhrs verhaal kwamen pas eind vorige week naar buiten.

Het hof van beroep in de staat New York besloot dat de gemeente New York alle geluidsopnamen van de rampdag en de op band vastgelegde getuigenissen van erna moest vrijgeven. Dat wilden burgemeester Michael Bloomberg en de brandweer niet, maar bij dit arrest moesten ze zich neerleggen. Nu zijn 23 cd's en honderden pagina's transcripties openbaar gemaakt.

Alle radiocommunicatie van brandweer en politie staat er op. Gevoegd bij de interviews met reddingswerkers geven ze een nieuw en gedetailleerd beeld van wat er precies in New York gebeurde op '11/9 '.

We zagen een verpleger, een van onze jongens, hij kwam uit een rookwolk te voorschijn. (...) We vroegen: 'Waar is je partner?' Hij zegt: 'Die heb ik achtergelaten. Ik zoek mijn vader. Hij was in het World Trade Center.' We zeiden: 'Waarom kom je niet bij ons achterin?' We hadden een non achterin. We dachten dat zij kon helpen. Soraya O'Donnell, ambulancewerker '11 September' was een publieke ramp die iedereen live op CNN kon aanschouwen. In boeken is de dag gereconstrueerd. Familieleden hebben verteld over de laatste telefoongesprekken met hen die zouden sterven. De 11-septembercommissie heeft in haar rapport een coherent verhaal verteld over politiek falen, tragiek en bovenmenselijke dapperheid. Documentaires toonden hoe het 'echt' was. Zeker de film 911 van de Franse broers Gedeon en Jules Naudet brengt de chaos en verwoesting op onwaarschijnlijke wijze, van binnenuit in beeld.

Toch voegt het vrijgegeven materiaal, waarvan delen al eerder gepubliceerd of uitgezonden waren, veel toe aan het begrip van de razendsnelle ontwikkelingen die begonnen met de eerste inslag in de noordelijke toren, om 08.46 uur. Dat de communicatie tussen de reddingwerkers en hun leidinggevenden faalde, was bekend. Maar dat het zo erg was?

Dat mensen desondanks doorwerkten, levens redden en moed hielden, was eveneens duidelijk. Maar uit de eerste hand van getuigen te horen hoe ver dat ging, is anders.

Iemand zei: 'Ik ben een Vietnamveteraan, ik kan helpen. Wat kan ik doen?' Overal waren zulke mensen. 'Ik ben advocaat', en dan zie je hem het verkeer regelen. Ze probeerden ons onderuit te halen. Dat gebeurt gewoon niet, you know? Er zijn zoveel geweldige mensen. Zoals iedereen zijn werk doet, het is ongelooflijk. Deze stad, ik ben trots op waar ik werk. Michael Obert, verpleger De openbaarmaking kwam na een juridische strijd. Groepen van nabestaanden en de New York Times

hadden een zaak aangespannen. Volgens de Vrijheid van Informatie Wet hadden zij recht op het materiaal dat de brandweer had verzameld, besloot het hof van beroep. 'We zijn het onze naasten verplicht om te weten wat er is gebeurd', zei Debra Burlington. Haar broer was piloot in een van de vier gekaapte vliegtuigen.

Anderen, onder wie burgemeester Bloomberg, veel brandweerlieden en sommige nabestaanden, vreesden een onnodige schending van de privacy.

'Het is alsof je de korst van een wond krabt', zei een brandweercommandant. Jennifer Gardner, die haar man verloor in het WTC: 'Ik weet niet zeker of deze verdere emotionele details nodig zijn.' Ze heeft zich niet verzet. 'We moeten het weten. Maar ik wil het niet weten.'

De opnamen zijn beschikbaar op www.nytimes.com. Luisteren naar de woorden van die dag is spookachtig. Het is de beheerste opwinding van reddingswerkers die elke dag ellende en dood zien. Het zijn naamloze stemmen met New Yorkse accenten die je in een actiefilm met Bruce Willis verwacht.

Maar geen van de brandweerlieden had ooit eerder gezien wat zich afspeelde op de zuidpunt van Manhattan. Daarom faalde elke poging tot coördinatie en organisatie.

Daarom bleven 343 brandweerlieden, en in totaal bijna 2800 mensen voor altijd achter in de puinhopen.

De woorden die overlevenden later zouden kiezen om te beschrijven wat zich afspeelde - inferno, slagveld, hel - staan niet op de vrijgegeven cd's. De toon verraadt opwinding en later paniek, maar de taal blijft afstandelijk en zakelijk, zonder emotionele adjectieven, want alleen zo red je mensen en jezelf .

Die regel gold altijd, maar niet op '11/9'. De vroegste radioberichten van de commmandant van de nabijgelegen brandweerkazerne, luttele minuten na de eerste inslag, geven een eerste indicatie: alles zou anders gaan op die heldere morgen.

Terwijl de lokale televisiezenders speculeerden over een 'vliegtuigje' dat 'vermoedelijk per ongeluk' tegen de noordelijke toren aan vloog, stuurde een brandweerman zijn eerste SOS: "Toren 1 van het World Trade staat in brand. Er was een gigantische explosie... Stuur elke beschikbare ambulance, alles wat je heb naar het World Trace Center, NU. (...) Het leek erop alsof het vliegtuig op de toren gericht was! Het zou een terroristische daad kunnen zijn!" Naam van spreker niet bekend

Bron: Volkskrant

[ Bericht 7% gewijzigd door Drugshond op 13-03-2006 11:50:00 ]
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:09:12 #2
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_29690197
Interessant stukje, ik ga het eens even luisteren.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_29690912
Het is echt surrealistisch om te horen.
pi_29692975
Er zijn ook 2 geluidsfragmenten van een stewardess die zich in één van de vliegtuigen bevond die het WTC crashten. Ze belde met de American Airlines informatielijn, vanuit het vlieguig en ze vertelt dus een heel verhaal dat de cockpit niet bereikbaar is en dat een stewardess neergestoken is. Iedereen is uit de eerste class naar achter gehaald. Korotm, ze handelt heel kalm en beheerst en blijft aan de telefoon, ondanks het feit dat er iets heel ergs gaande is.

Windows Media:
http://www.thememoryhole.org/911/911_ong.wma

MP3 formaat:
http://www.thememoryhole.org/911/911_ong.mp3

[ Bericht 42% gewijzigd door Mutant01 op 16-08-2005 16:54:18 (Wel erg lange quote, een link ernaartoe is genoeg) ]
pi_29693262
Nieuwsdump, ik verzoek je om nog een OP te verzinnen zodat het niet een copy-paste topic word. Ik laat de topic wel staan (best interessant immers) en ga ervan uit dat je het doet
Allah Al Watan Al Malik
pi_29693790
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 16:53 schreef Mutant01 het volgende:
Nieuwsdump, ik verzoek je om nog een OP te verzinnen zodat het niet een copy-paste topic word. Ik laat de topic wel staan (best interessant immers) en ga ervan uit dat je het doet
dat ik wat doe?... ik begrijp je niet helemaal

dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:28:07 #7
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_29694382
Ik heb inmiddels één deel afgeluisterd en kan niet anders dan een heel diepe buiging maken voor de kalmte en professionaliteit van de meldkamer en de eenheden die inmiddels aan het incident gekoppeld staan. Het gaat om meer dan 50 eenheden ! Allen hebben de etherdicipline gehouden en vooralsnog verloopt de communicatie voor een incident van deze omvang buitengewoon goed.

Ik ben zelf regelmatig betrokken bij inzetten die groot mobilofoonverkeer als gevolg hebben en weet uit ervaring dat iedereen zijn eigen bericht op dat moment het belangrijkste is. Tóch zwijgen de eenheden als de meldkamer daar om vraagt. Het zal uiteraard nog een janboel worden op het net van Manhatten maar vergeet niet dat er incidenten zijn die zo groot en onoverzichtelijk worden dat van doelmatig aansturen geen sprake meer kan zijn. De kwaliteit van de losse eenheden op zichzelf is dan waar zo een organisatie op draait.

Voorlopig neemt Captain_Chaos zijn petje af.
Jawohl Herr Kaloin!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:44:00 #8
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_29696157
Deel twee is zomogelijk nóg indrukwekkender.

Ondanks het wegvallen van belangrijke steunpunten in de commandostructuur herpakt de mobilifonist van Manhatten Dispatch zich verrassend snel en begint gewoon met het opbouwen van een commandostructuur met de nog inzetbare eenheden. De collectieve paniek waar de media zo graag over lijkt te spreken hoor ik nog niet terug.

Metéén deel drie luisteren en meelezen.
Jawohl Herr Kaloin!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:48:55 #9
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_29696276
Waarom willen mensen die er niks mee te maken hebben naar zoiets gruwelijks luisters... Wat een ramptoerist ben je dan...
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:18:59 #10
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_29696968
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 18:48 schreef boekenworm het volgende:
Waarom willen mensen die er niks mee te maken hebben naar zoiets gruwelijks luisters... Wat een ramptoerist ben je dan...
Ik beweeg mezelf frequent in dit soort mobilofoonverkeer dus heeft het mijn bovengemiddelde interesse.
Als je het beroepsdeformatie noemt... prima...

Ramptoerisme beticht je een ander maar van
Jawohl Herr Kaloin!
pi_29697028
ik ben heel benieuwd, ik ga snel luisteren
pi_29698843
Ik zeg het nog maar eens, er is een hele docu van de broers Naudet. De titel is 9/11 en het zijn beelden van het eerste brandweerkorps ter plekke. Bijzonder boeiend en indrukwekkend. Overigens ook 1 of 2 keer op RTL uitgezonden.
( http://www.imdb.com/title/tt0312318/ )
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_29705255
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 16:53 schreef Mutant01 het volgende:
Heb je het tegen mij? Ik heb eens gekeken en zie toch echt diverse andere topics in Nieuws en Achtergronden die slechts een nieuwsbericht als OP hebben, waarom moet ik er per se iets bij vermelden als ik er verder niet per se iets interessants bij te vermelden heb? Toen ik dit artikel in de Volkskrant las was ik erg geïnteresseerd in die verslagen op nytimes.com waar in het artikel naar wordt verwezen. Ik kan me voorstellen dat er meer mensen geïnteresseerd in zijn (blijkt ook zo te zijn dus), vandaar dat ik het hier heb gepost, gewoon ter attendering.
  woensdag 8 maart 2006 @ 01:33:54 #14
19194 Oversight
◢◤
pi_35833122
copieen van tapes ontvangen met orginele opnamen van het radioverkeer van de hulpdiensten, tevens ooggetuigen (live) van de tweede inslag.

Zowel de operations controlroom als de hulpdiensten zijn letterlijk te volgen.

Hierop wordt bewezen dat de sprake is van explosies in WTC 1 & 2 ruim vóórdat de torens instorten.

Ook staan er héle duidelijke uitspraken op die geen enkele ruimte voor interpretatie overlaten...

Een van de brandweerlieden op een brandweerboor ziet het tweede vliegtuig inslaan en geeft dit direct door aan de controlroom:

"a large darkgreen bomberstyle airplane has just hit the second tower, that was NOT amarican airlines guys!!!"

Zo is er ruim 30 uur aan geluidstapes afgegeven voor fact-finding....

Binnenkort hier de eerste stukken online.

◢◤
  woensdag 8 maart 2006 @ 01:42:17 #15
19194 Oversight
◢◤
pi_35833228
oorspronkelijk verzoek:
I request a copy of all documents relating to communications emanating from the four hijacked flights of September 11, 2001: American Airlines Flight 11, American Airlines Flight 77, United Airlines Flight 93, and United Airlines Flight 175. This includes:

1) Recordings of communications from any parties on any of the above-mentioned planes during their flights on September 11, 2001. (This would include pilots radioing air traffic control, the widely-reported 911 calls made by passengers, etc.)
1.1) Transcripts of any of these communications.
1.2) Any documents relating to the existence (or nonexistence) of these communications and/or the recordings of these communications.

2) Records relating to any signals, alarms, or any other form of nonverbal communication emanating from any of the above-mentioned planes during their flights on September 11, 2001.

3) Any other documents--whether in written or recorded form--having to do with communications from any of the above-mentioned planes during their flights on September 11, 2001.

Antwoord:

the Federal Aviation Administration's response:

1) The recordings of communications, transcripts and any documents relating to your request are part of an ongoing, sensitive investigation. Therefore, the contents of the investigative file are protected from mandatory disclosure under Exemption 7 of the FOIA, 5 U.S.C. 552(b) (7). Exemption 7(A) protects information to the extent that if disclosed it could reasonably be expected to interfere with enforcement proceedings. Accordingly, your request for recordings of communications and any documents contained in the investigative file is denied.

2) There are no records or other correspondence relating to any signals, alarms, or any other form of noverbal communications emanating from the four hijacked flights.

3) There are no documents in written or recorded form having to do with communications from any of the four hijacked flights.

Welke informatie kun je hieruit halen?

1) Een bevestiging over het bestaan van de opnames.

2) Dit zou betekenen dat er in geen enkele vorm signalen of alarmen vanuit de vliegtuigen zijn waargenomen, This conflicts with a transcript published by the New York Times of radio communications between the New York Air Route Traffic Control Center and several planes on the morning of 9/11. At 8:44 AM, US Air 583 tells the Control Center it received a signal from Flight 11: "I just picked up an ELT [emergency locator transmitter] on 121.5 it was brief but it went off." The Control Center acklowedges: "O.K. they said it's confirmed..." A minute later, another plane confirms the signal: "DAL2433 at 290 we picked up that ELT, too, but its very faint." [See the transcript]. No records of alarms or signals, indeed.

3) Het grote vraagstuk:
There are no documents of any kind having to do with the communications. The recordings of the communications exist; we were told this in #1. Yet there are no documents regarding these recordings? No translations of portions in Arabic? No reports on the meaning or ramifications of what was said in these communications? No notes on technical matters (frequencies used, etc.)? No documents regarding follow-ups with relatives who received cellphone calls from passengers on the flights? This strikes me as inconceivable.
◢◤
pi_35833246
zou dit gecensureerd zijn dat het zolang geduurd heeft?
  woensdag 8 maart 2006 @ 01:47:15 #17
19194 Oversight
◢◤
pi_35833290
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 01:43 schreef lesley het volgende:
zou dit gecensureerd zijn dat het zolang geduurd heeft?
nee, de tapes zijn al een jaar bij ons in bezit, maar de "echtheid" ervan werd ontkend, en is nu bewezen na verklaringen erover door mensen die op de tapes te horen zijn.

Nu kan men niet meer volhouden dat de inhoud niet echt zou zijn.
◢◤
  woensdag 8 maart 2006 @ 01:53:40 #18
19194 Oversight
◢◤
pi_35833364

Leuk zijn de ontkenningen over de communicatie tussen militaire basis en vliegtuigen die eroverheen vlogen maar daar helemaal niet hoorden te zijn....
◢◤
  woensdag 8 maart 2006 @ 02:13:35 #19
19194 Oversight
◢◤
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:16:01 #20
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35833987
Lijkt me vooralsnog een [TRU] of zelfs een [WFL] topic.... maar de streaming is de moeite van het bekijken zeer zeker waard (of je er nu wel of geen brood in ziet).
Ik kijk het wel ff aan..... wanneer zijn die beeldopnames precies vrijgegeven ?! (vandaag) ?
Ik hoop alleen dat de gerommeerde nieuwskanalen het nieuws overnemen. En wellicht wordt het weer onderwerp van discussie. Op dit moment ben ik alleen geintresseerd in de technische beschouwing. En die was best redelijk/goed bij deze streaming.
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:37:00 #21
19194 Oversight
◢◤
pi_35834106
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 17:28 schreef Captain_Chaos het volgende:
Voorlopig neemt Captain_Chaos zijn petje af.
* Oversight doet iets vergelijkbaars, en weet hoe mensen op een radionet reageren als er paniek ontstaat, stemverheffing, onbegrip en emoties zijn dan vaak boventoon.

Inderdaad hulde voor de centralist, en HULDE voor enkele eenheden die ongevraagd functies overnemen op het moment dat ze merken dat hun leidinggevenden niet meer reageren.

Vooral het opnieuw opbouwen van een commandostructuur, zónder te vervallen in onnodig dominant gedrag op een moment als dit is bewonderenswaardig.
◢◤
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:47:00 #22
19194 Oversight
◢◤
pi_35834158
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:16 schreef Drugshond het volgende:
Ik kijk het wel ff aan..... wanneer zijn die beeldopnames precies vrijgegeven ?! (vandaag) ?
The Sept. 11 Records
A rich vein of city records from Sept. 11, including more than 12,000 pages of oral histories rendered in the voices of 503 firefighters, paramedics, and emergency medical technicians, were made public on Aug. 12.
quote:
Ik hoop alleen dat de gerommeerde nieuwskanalen het nieuws overnemen.
The New York Times has published all of them.
quote:
En wellicht wordt het weer onderwerp van discussie. Op dit moment ben ik alleen geintresseerd in de technische beschouwing. En die was best redelijk/goed bij deze streaming.
Beter nog:
The oral histories of dispatch transmissions are transcribed verbatim. They have have not been edited to omit coarse language.

We hebben het dus over ON-gecorrigeerde verslagen en transcripten van de orginele tapes.
Zelfs de vloeken mochten blijven staan, ..They have have not been edited to omit coarse language.
◢◤
  woensdag 8 maart 2006 @ 03:58:25 #23
19194 Oversight
◢◤
  woensdag 8 maart 2006 @ 04:01:08 #24
19194 Oversight
◢◤
pi_35834334
De downloads van de NY Times site gaan beduidend sneller dan deze van thememoryhole of archive.org (ruim 400kB/s ipv 20KB/s)

Op archive.org zijn wel 128kbps versies verkrijgbaar, de rest is 64kbps

BTW: voor de geïnteresseerden, de tapes van de politie dispatch tijdens het Columbine incident zijn ook op het net te vinden

[ Bericht 25% gewijzigd door Doderok op 08-03-2006 04:57:49 ]
pi_35834349
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:16 schreef Drugshond het volgende:
Lijkt me vooralsnog een [TRU] of zelfs een [WFL] topic.... maar de streaming is de moeite van het bekijken zeer zeker waard (of je er nu wel of geen brood in ziet).
[..]
De geluidsopnames zijn echt, daar is geen twijfel over.
  woensdag 8 maart 2006 @ 04:33:36 #27
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_35834355
tvp...reden? Ik heb gvd geen geluid hier op die werkpc die dateert uit 1942.....dus straks thuis topic ophalen en checken!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  woensdag 8 maart 2006 @ 05:21:26 #28
19194 Oversight
◢◤
pi_35834464
op CNN.com gepubliceerd: March 7, 2006; Posted: 9:48 p.m. EST (02:48 GMT)

Jurors riveted by Flight 11's last minutes
Flight attendant: 'Oh my God, we are way too low!'

Moussaoui, an admitted al Qaeda member, could be sentenced to death.

The men who exposed Moussaoui (6:53)

ALEXANDRIA, Virginia (AP) -- Jurors at Zacarias Moussaoui's sentencing trial were transfixed Tuesday by a minute-by-minute account of al Qaeda's hijacking of American Airlines' Flight 11 and the plane's journey into the north tower of the World Trade Center.

"We are flying low. We are flying very very low. We are flying way too low," flight attendant Amy Sweeney told ground controllers who asked where the plane was at 8:44 a.m. on September 11, 2001.

A few seconds' pause, and then, finally: "Oh my God, we are way too low!"

The phone went dead at 8:46 a.m. as the Boeing 767 jetliner hit the tower in the first of four crashes by hijacked jetliners that day.

The dramatic account came from a federal prosecutor who read from radiophone transmissions.

Moussaoui, the confessed al Qaeda conspirator who is facing a life-or-death decision, was as electrified as the jury and the audience.

Moussaoui: 'God curse America'
Leaving the courtroom for a recess moments later, the 37-year-old Frenchman of Moroccan descent surged from his chair, pumped his right fist in the air and shouted: "Allah Akbar! God curse America! Bless Osama bin Laden!"

The actual audio recordings of radiophone calls by flight attendants on Flight 11 have been played in public before. But to avoid inflaming the jury at Moussaoui's sentencing trial, prosecutors and defense attorneys agreed instead to read an account of the flight, including major sections of the phone call transcripts.

Nevertheless, the reading by Assistant U.S. Attorney David Raskin riveted the jury and audience -- all the more so because it came after two hours of mind-numbing testimony by FBI agent James M. Fitzgerald about how the bureau tracked the hijackers after September 11.

'The cockpit is not answering'
That changed when Raskin took over and opened with the first transmission from flight attendant Betty Ong aboard Flight 11 to American Airlines ground workers at 8:19 a.m.:

"The cockpit is not answering. Somebody's been stabbed in business class. I think we've been Maced. We can't breathe."

The point of Fitzgerald's long description of the pre-attack behavior of the September 11 hijackers was to show how similarly they acted.

At some point, prosecutors will bring on witnesses to show that Moussaoui also did many of the same things and got money from the same source, but Fitzgerald never mentioned Moussaoui in his testimony.

Nor did he say there was any contact whatsoever between Moussaoui and the 19 hijackers, a point the defense has already stressed.

Earlier, defense attorney Edward MacMahon got FBI agent Michael Anticev to acknowledge on cross-examination that the FBI was aware years before September 11 that al Qaeda had plans to fly airplanes into prominent buildings.

Moussaoui's lawyers are portraying him as a pathetic loner who dreamed of becoming a terrorist but was shut out of September 11 planning and considered by one al Qaeda leader "cuckoo in the head."

What did FBI know -- and when?
The defense also wants to show the government knew far more about brewing al Qaeda plots than Moussaoui did, and in that vein pressed Anticev on what the FBI was doing to follow up on warning signals before September 11.

Anticev at first asserted, "I don't think anybody was looking at using aircraft as weapons," but acknowledged under questioning that the FBI had been aware before September 11 that an Algerian group linked to al Qaeda planned to fly airliners into the Eiffel Tower and into a cathedral in Strasbourg, France.

Moussaoui pleaded guilty in April to conspiring with al-Qaida to hijack planes and commit other crimes. The jury will choose between execution or life in prison without possibility of release.

To obtain the death penalty, prosecutors must first prove Moussaoui took an action that led directly to deaths on September 11. Moussaoui denies he had any role in September 11 and says he was training for a possible future attack on the White House.

Copyright 2006 The Associated Press.
◢◤
  zondag 12 maart 2006 @ 20:54:59 #29
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35971623
nieuwswaarde 100%

dit is biterre ernst.

pak van mijn part een zak chips erbij
maar kijk deze film
en vraag je af wat dit betekend.

en wat je kunt doen.

http://video.google.com/videoplay?docid=-5137581991288263801&q=loose+change
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_35972321
POL 911 nu moeten de feiten op tafel.

9/11 FEITEN: loose change.

Hoeveel topics ga je nog openen over deze shit?
pi_35972458
cool muziekje wel.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35972542
Deze stond toch ook al een paar keer in een van de \ alle 9\11 topics die er nu lopen ?
pi_35973035
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:14 schreef Dwaashaas het volgende:
Deze stond toch ook al een paar keer in een van de \ alle 9\11 topics die er nu lopen ?
Ze willen denk ik nieuwe markten aanboren, aardig aggresieve marketing.
pi_35973080
Joh, hier zijn gelukkig nog geen 1000 topics over.
  zondag 12 maart 2006 @ 21:31:08 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35973164
dedicated to the lives we(,ve) lost?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 12 maart 2006 @ 21:36:57 #36
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35973408
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:09 schreef NightH4wk het volgende:
POL 911 nu moeten de feiten op tafel.

9/11 FEITEN: loose change.

Hoeveel topics ga je nog openen over deze shit?
Zoveel als nodig zijn.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_35973940
Één is voldoende. De verstandigen zijn toch blind voor deze pure onzin.
pi_35974311
quote:
Op zondag 12 maart 2006 20:54 schreef BaajGuardian het volgende:
nieuwswaarde 100%

dit is biterre ernst.

pak van mijn part een zak chips erbij
maar kijk deze film
en vraag je af wat dit betekend.

en wat je kunt doen.

http://video.google.com/videoplay?docid=-5137581991288263801&q=loose+change
Nieuwswaarde 100%?? Lees na het kijken van Loose Change, deze review maar eens: http://911research.wtc7.net/essays/green/loose_change.html

En ja de reviewer gelooft in conspirancies. Maar over deze docu is hij duidelijk: If a film-maker or live lecturer has the good fortune of having the attention of someone like this, or good solid middle-Americans, for an hour-long DVD, or for a 2-3 hour live presentation, he had better use clear hard facts for persuasion, and not iffy, vaguely or ambiguously supported possibilities.
pi_35974438
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:36 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Zoveel als nodig zijn.
Verassing: No one cares... Doordat jullie zo idioot doen neemt niemand zelfs de oprechte vragen nog serieus. En daarnaast verandert het niks, al zou er ooit iets bewezen worden.
  zondag 12 maart 2006 @ 22:05:20 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35974633
ik vind het semi-amusant om te zien dat sommige mensen de realiteit niet aankunnen. semi omdat het ergens ook heel zielig is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35974926
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:36 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Zoveel als nodig zijn.
Het zou zomaar een richtlijn van Bush kunnen zijn.
  zondag 12 maart 2006 @ 22:19:41 #42
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35975273
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:11 schreef Johan_de_With het volgende:

Telling the truth over and over again, allowing it to sink in.
  zondag 12 maart 2006 @ 22:22:18 #43
16715 Mylene
*schatje*
pi_35975378
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:11 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hallulama gaat weer onder een afdakje staan hoor.
  maandag 13 maart 2006 @ 11:51:15 #44
89730 Drugshond
  maandag 13 maart 2006 @ 11:55:00 #45
89730 Drugshond
pi_35985986
Gisteren heb ik e.e.a. gedownload qua video footage en ga ik vanavond nog eens op mijn gemak omzetten naar een DVD-tje of wat. Crap of geen crap de verslagen + uitleg is heel professioneel opgezet. En goed voor een paar zakken chips + cola.
  maandag 13 maart 2006 @ 13:30:52 #46
89730 Drugshond
  maandag 13 maart 2006 @ 16:44:23 #47
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_35994880
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:50 schreef Prior het volgende:
Één is voldoende. De verstandigen zijn toch blind voor deze pure onzin.
Wat is precies onzin in jouw optiek? Laat ik het anders vragen: wat is er volgens jou goed en eenduidig aan willekeurig welk aspect van de officiële lezing (ook een conspiracy theory overigens, alleen een waar echt heel veel gaten in zitten.)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 13 maart 2006 @ 20:47:08 #48
19194 Oversight
◢◤
pi_36002861
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:30 schreef Drugshond het volgende:
- offtopic -
Wie kan mij hiermee helpen ?
Iedereen in het 9/11 forum

Zodra we opengaan...

Zie je mailbox.
◢◤
  maandag 13 maart 2006 @ 20:52:34 #49
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36003043
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:22 schreef schatje het volgende:

Hallulama gaat weer onder een afdakje staan hoor.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 00:49:16 #50
89730 Drugshond
pi_36011204
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:47 schreef Oversight het volgende:
Iedereen in het 9/11 forum

Zodra we opengaan...

Zie je mailbox.
Gelezen en mail back, van wat mijn persoonlijke standpunt is.
pi_36012384
* deleted - daarvoor hebben we NWS-FB *

[ Bericht 74% gewijzigd door Drugshond op 14-03-2006 03:26:23 ]
pi_36012477
omdat hier eerder over het proces tegen Moussaoui bericht werd:
De zaak zou afgewezen kunnen worden! (Al acht ik de kans niet groot.)

http://news.yahoo.com/s/ap/20060313/ap_on_re_us/moussaoui_16
quote:
An angry federal judge considered Monday whether to dismiss the government's death penalty case against confessed al-Qaida conspirator Zacarias Moussaoui after a federal attorney coached witnesses in violation of her rules.

"I do not want to act precipitously," U.S. District Judge Leonie Brinkema said in scheduling a special hearing on the case Tuesday, but she said that it was "very difficult for this case to go forward."
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:33:15 #53
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_36028695
...and these are just thoughts
of lack lustre times
I've no interest
in excuses you can find

like you've had a hard day
now you're too tired to care
now you're too tired to care
you've had a hard day

well across the fractured landscape
I see the same things
tired ideas broken values
many with the notion
that to share is to lose
a hollow people bound by a lack
of imagination and too much looking back
without the courage to give a new thing a chance
grounded by this ignorance

and the cat comes

We're just,
birds without wings
birds without wings
birds without wings

David Gray
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_36275887
quote:
Actor Charlie Sheen Questions Official 9/11 Story

[..]

Speaking to The Alex Jones Show on the GCN Radio Network, the star of current hit comedy show Two and a Half Men and dozens of movies including Platoon and Young Guns, Sheen elaborated on why he had problems believing the government's version of events.

Sheen agreed that the biggest conspiracy theory was put out by the government itself and prefaced his argument by quoting Theodore Roosevelt in stating, "That we are to stand by the President right or wrong is not only unpatriotic and servile, but is morally treasonable to the American public."

"We're not the conspiracy theorists on this particular issue," said Sheen.

"It seems to me like 19 amateurs with box cutters taking over four commercial airliners and hitting 75% of their targets, that feels like a conspiracy theory. It raises a lot of questions."

Sheen described the climate of acceptance for serious discussion about 9/11 as being far more fertile than it was a couple of years ago.

"It feels like from the people I talk to in and around my circles, it seems like the worm is turning."

[..]

The question of how Bush saw the first plane hit the north tower, when no live footage of that incident was carried, an assertion that Bush repeated twice, was also put under the spotlight.

"I guess one of the perks of being President is that you get access to TV channels that don't exist in the known universe," said Sheen.

"It might lead you to believe that he'd seen similar images in some type of rehearsal as it were, I don't know."

[..]

"I understand in the interest of national security that maybe not release the Pentagon cameras but what about the Sheraton, what about the gas station, what about the Department of Transportation freeway cam? What about all these shots that had this thing perfectly documented? Instead they put out five frames that they claim not to have authorized, it's really suspicious," said Sheen.

[..]

"It is up to us to reveal the truth. It is up to us because we owe it to the families, we owe it to the victims. We owe it to everybody's life who was drastically altered, horrifically that day and forever. We owe it to them to uncover what happened."

[..]
Thank you Charlie . De paar grote mediacorporaties laten hier geen woord over los kennelijk, maar je kan het interview hier terugluisteren .
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:14:17 #55
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36282800
pi_36283589
Oeee, waren twijfels over de daders van 9/11 niet taboe? We hebben het toch zelf gezien?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:37:29 #57
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36322960
Charlie Sheen is ALL over the news in de VS, dankzij zijn 9/11 uitspraken, hij haalde zelfs CNN.

Alhier de CNN reportage (VIDEO): Charlie Sheen's 9/11 theory

Plus een Google News Search: "Charlie Sheen" "9/11"

Nog een leuke, een CNN Poll:

Do you agree with Charlie Sheen that the U.S. government covered up the real events of the 9/11 attacks?

Yes 81% (6441 votes)
No 19% (1469 votes)

(data tot nu toe)
  vrijdag 24 maart 2006 @ 15:48:30 #58
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36331036
Transcript of Alex Jones Appearance on CNN's Showbiz Tonight

Het wordt nu toch wel spannend

Vanavond is niemand minder dan Alex Jones te gast bij CNN Showbiz, geen idee of dit ook op CNN International (de CNN die wij kunnen ontvangen) wordt uitgezonden echter...

EDIT: Okay, that was yesterday, and here it is (VIDEO): http://www.911blogger.com(...)ollows-up-sheen.html

[ Bericht 20% gewijzigd door Hallulama op 24-03-2006 15:53:51 ]
  † In Memoriam † vrijdag 24 maart 2006 @ 18:47:12 #59
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_36336109
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:37 schreef Hallulama het volgende:

Yes 81% (6441 votes)
No 19% (1469 votes)[/i]

(data tot nu toe)
Inmiddels

Ongeveer dezelfde percentages maar al heel wat meer stemmen.
pi_36336640
Ik ben ook zeer benieuwd naar de visie van Mammaloe op de moord op Pim Fortuyn.
pi_36336744
Oftewel; het zal me een zorg zijn wat Sheen te berde brengt, dat 'ie een bekend acteur is betekent nog niet dat 'ie iets zinnigs op te merken heeft. Wat hij te zeggen heeft, overtuigt me bepaald niet.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 00:44:40 #62
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36345495
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Oftewel; het zal me een zorg zijn wat Sheen te berde brengt, dat 'ie een bekend acteur is betekent nog niet dat 'ie iets zinnigs op te merken heeft. Wat hij te zeggen heeft, overtuigt me bepaald niet.
Het hoeft ook niet te overtuigen, uiteindelijk overtuigt slechts onweerlegbaar bewijs, dat snapt iedereen.

Het soort bewijs dat we wat beide kanten betreft nog niet hebben gezien.

Verder zegt Alex Jones het volgende:

"They shouldn`t. They shouldn`t. They shouldn`t believe me. They shouldn`t believe you. They shouldn`t believe George Bush. They shouldn`t believe the Keane Commission where almost the entire commission has conflicts of interest and was appointed by Bush."

Wel leuk dat deze publiciteit wellicht de discussie zal aanwakkeren.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 01:02:28 #63
89730 Drugshond
pi_36345859
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 00:44 schreef Hallulama het volgende:
Wel leuk dat deze publiciteit wellicht de discussie zal aanwakkeren.
Idd, wellicht komen er nieuwe viewpoints of nieuw materiaal boven drijven.
Laten we zeggen dat de geest nog niet in de fles is, (zelfs verre van).
pi_36347484
Alex jones op CNN, en vooral die polls ook (in de show was het 65% eens) . The revolution will be televised!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:00:58 #65
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36349337
Fox News denkt er heel anders over:

Fox News Damage Control (samenvatting: Islamic terrorists this, Islamic terrorists that, fear here, fear there, this impacts 3000 families, Charlie Sheen's nuts)

Wankers...
pi_36349379
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:24 schreef Sebastral het volgende:

[..]

Thank you Charlie . De paar grote mediacorporaties laten hier geen woord over los kennelijk, maar je kan het interview hier terugluisteren .
Het is niet veel anders dan een bekend persoon of mijn buurjongen een mening over een gebeurtenis op na houdt. Dat sheen van mening is dat 9/11 anders is dan de officiele lezing verteld betekent niet automatisch dat sheen het bij het rechte eind heeft. Er wordt wellicht meer ruchtbaarheid aan zijn opvatting gegeven vanwege zijn bekendheid, maar thats it. Het betekent niet dat wat hij zegt meteen ook de waarheid is.
geen
pi_36349512
Wie zijn btw de hoofdrolspelers in de conspiracies? Bush? Pentagon? PNAC-lui?

De enige invloed zou een delay kunnen zijn in de intercepties van de Boeings. Pentagon ziet btw ook heel weinig in dingen als DHS om terrorisme enzo aan te pakken.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:13:54 #68
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36349564
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:03 schreef natte-flamoes het volgende:

Er wordt wellicht meer ruchtbaarheid aan zijn opvatting gegeven vanwege zijn bekendheid, maar thats it. Het betekent niet dat wat hij zegt meteen ook de waarheid is.
Zeg, dat is toch LOGISCH? Waarom denken sommige mensen dat andere mensen denken dat als Charlie Sheen het zegt, dat 't dan WAAR moet zijn ofzo, ik begrijp dat niet

Charlie Sheen geeft z'n mening, dat is alles, maar omdat 't Charlie is, is 't toch net effe meer dan dat, namelijk, iedereen wil zijn mening horen. Het alternatieve 9/11 verhaal bereikt nu mensen die normaal gesproken nooit bereikt zouden worden, en wat 't nut DAARVAN is, zullen we wellicht in de toekomst gaan merken.
pi_36349611
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:13 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Zeg, dat is toch LOGISCH? Waarom denken sommige mensen dat andere mensen denken dat als Charlie Sheen het zegt, dat 't dan WAAR moet zijn ofzo, ik begrijp dat niet

Charlie Sheen geeft z'n mening, dat is alles, maar omdat 't Charlie is, is 't toch net effe meer dan dat, namelijk, iedereen wil zijn mening horen. Het alternatieve 9/11 verhaal bereikt nu mensen die normaal gesproken nooit bereikt zouden worden, en wat 't nut DAARVAN is, zullen we wellicht in de toekomst gaan merken.
Omdat iedere 'alternatieve 9/11 verhaal'-aanhanger het wel van de daken lijkt te willen schreeuwen dat sheen die versie van het verhaal aanhangt.
geen
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:17:56 #70
89730 Drugshond
pi_36349646
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:11 schreef LexRex het volgende:
Wie zijn btw de hoofdrolspelers in de conspiracies? Bush? Pentagon? PNAC-lui?

De enige inlvoed zou een delay kunnen zijn in de intercepties van de Boeings.
  • Waarom is er op die dag een grootschalige luchtmacht oefening terwijl NY, Wasington DC onbewaakt is.
  • Ze vinden geen of nauwelijks flightrecorders (redelijk robuust spul). Maar wel een ongeschonden (papieren) paspoort van Mohammed Atta. ?
  • En alle videobeelden vrijgeven van het Pentagon.... i.p.v. 5 crappy frames.
  • En inderdaad delay , erg veel delay (tot op de dag van vandaag).
    De informatiestroom vanaf officiele zijde is ook redelijk vaag.
  •   zaterdag 25 maart 2006 @ 11:21:18 #71
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_36349698
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:00 schreef Hallulama het volgende:
    Fox News denkt er heel anders over:

Fox News Damage Control (samenvatting: Islamic terrorists this, Islamic terrorists that, fear here, fear there, this impacts 3000 families, Charlie Sheen's nuts)

Wankers...
    Ik zie het verschil eerlijk gezegd niet met conspiracy nuts. Behalve dat de strekking tegenovergesteld is.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
    pi_36349858
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:17 schreef Drugshond het volgende:

• Ze vinden geen of nauwelijks flightrecorders (redelijk robuust spul). Maar wel een ongeschonden (papieren) paspoort van Mohammed Atta. ?
  • Zo'n punt bijvoorbeeld, klopt het wel wat je daar zegt? Vind je niet dat je die 2 punten die je in die zin zegt te kort door de bocht zijn? Namelijk, het is wel vaker voorgekomen dat zwarte dozen bij vliegtuigcrashes of niet terug worden gevonden of te zwaar beshcadigt zijn. Het is dus goed mogelijk dat zoiets voorkomt, dus ook bij de 9/11 aanvallen. Dat die dozen niet terug zijn gevonden hoeft dus niet per se meteen te zeggen dat er iets niet klopt bij die aanvallen. Het is dus minimaal gezien eerdere voorvallen aannemelijk te maken dat zwarte dozen of niet terug worden gevallen of te zwaar besschadigt zijn.
    Ten tweede, wat was de staat van het paspoort? En hoe staat het terugvinden van dat paspoort in relatie met andere teruggevonden papieren? Is het paspoort het enige teruggevonden document in de puinhopen van het wtc? Dat hoeft niet per se zo te zijn. Het wordt in de media uitgelicht omdat het om een belangrijk document gaat, maar in feite het zegt helemaal niks. Je weet immers niks over de staat van het paspoort en over hoe andere documenten zijn terug gevonden.

Dus met andere woorden, je zet een paar punten neer zonder dat je er ogenschijnlijk zelf ook maar een minuut over na hebt gedacht. Zo gaat het heel vaak in 9/11 discussies, klakkeloos neerplempen vn teksten/punten zonder dat er verder wordt nagedacht of dieper wordt gezocht. Geen sneer richting jou, maar een veel voorkomende situatie, het klakkeloos napapagaaien van informatie die niet per se betrouwbaar hoeft te zijn maar door de frequentie van posten betrouwbaar lijkt te zijn.
    geen
    pi_36350025
    Ik lees dat men 'n aantal black boxes WEL heeft gevonden.

A 9-11 rescue worker recently came forward to say he was told by FBI agents to “keep my mouth shut” about one of the “black boxes” a fellow firefighter helped locate at ground zero, contradicting the official story that none of the flight and cockpit data recorders were ever recovered in the wreckage of the World Trade Center (WTC) towers.

Honorary firefighter Mike Bellone claims he was approached by unknown bureau agents a short time after he and his partner, Nicholas DeMasi, a retired New York firefighter, found three of the four “black boxes” among the WTC rubble before January 2002.
    http://www.propagandamatr(...)131204blackboxes.htm
    Both recorders are designed to withstand enormous impact and heat. National Transportation Safety Board (NTSB) officials said they should have withstood the conditions at the WTC.
    We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
    We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
    Eisenhower1961.
    pi_36350179
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:36 schreef Resonancer het volgende:
    Ik lees dat men 'n aantal black boxes WEL heeft gevonden.
    Kijk, en zo krijg je al die theorieen in de wereld. De 1 roept dit, de ander roept dat. Dus wat is nou de waarheid?
    geen
    pi_36350208
    Het lijkt me dat als die man met naam wordt genoemd dit wel te verifieren is toch.

“It’s extremely rare that we don’t get the recorders back,’ said NTSB spokesman Ted Lopatkiewicz. “I can’t remember another case which we did not recover the recorders.”

De uitspraken van deze man lijken me moelijk te faken toch? Geen idee hoe je erachter kan komen of alles waar is wat er in dat artikel staat.
    Ben het met je eens dat dat het grote dilema is m.b.t 9-11, wat te geloven.
    Echter, ik heb geen idee waarom ik aan dit artikel zou moeten twijfelen.

[ Bericht 38% gewijzigd door Resonancer op 25-03-2006 11:51:05 ]
    We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
    We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
    Eisenhower1961.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 11:44:56 #76
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_36350211
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:43 schreef natte-flamoes het volgende:

Kijk, en zo krijg je al die theorieen in de wereld. De 1 roept dit, de ander roept dat. Dus wat is nou de waarheid?
    Dat hangt er vanaf welke versie van de waarheid je wil horen.

De enige echte waarheid schijnt diep van binnen te zitten, maar voor meer daarover, zie TRU
    pi_36350438
    Het vernietigen van de luchtverkeersleidingstapes, is volgens mij 'n vaststaand feit.
    http://www.prisonplanet.com/Pages/060504_scrapped_tape.html
    Lijkt me heel sterk dat Al Quaida dat gedaan heeft toch? Gebeurde in opdracht van superieuren.

De onderzoekscom heeft ook nooit uitgezocht wie dat gedaan heeft en waarom.
    edit..toch wel

The quality-assurance manager told investigators that he had destroyed the tape because he thought making it was contrary to F.A.A. policy, which calls for written statements, and because he felt that the controllers "were not in the correct frame of mind to have properly consented to the taping" because of the stress of the day.

Ik snap er dus echt geen hol van dat men die reden accepteerd.
    Volgens mij is alleen dat feit al voldoende reden om te spreken van 'n COMPLOT.
    Eisenhower1961.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 11:54:24 #78
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_36350441
    Misschien zijn dit interessante vragen?

- Why did George W. Bush re-approve a Clinton-era document titled W199I, which blocked the FBI from investigating Al-Qaeda? ( deze vraag raakt volgens mij [9/11] Able Danger )

- Why were some of the 9/11 hijackers trained at the Pensacola Naval Air Station according to the September 17th, 2001 Pensacola News Journal?
    pi_36350590
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:44 schreef Resonancer het volgende:

De uitspraken van deze man lijken me moelijk te faken toch?
    Je bent nu serieus? Want wanneer je gelooft in de complottheorie, dan ben je van mening dat heel veel gefaked kan worden, zoals vliegtuig hologrammen, plaatsen van honderden kilo's explosieven in gebouwen, drone vliegtuigen beschildert als passagiersvliegtuigen in pentagons, of zelfs bommen bij het pentagon. Dus dat kan dan wel allemaal gefaked worden, maar een mogelijke uitspraak van een persoon niet?
    geen
    pi_36350701
    Dat zeg ik toch, alles kan gefaked worden, maar waarom zou ik moeten twijfelen aan dit specifieke artikel?

http://www.vintagefire.com/Behind%20The%20Scenes.htm
    Eisenhower1961.
    pi_36350780
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 12:05 schreef Resonancer het volgende:
    Dat zeg ik toch, alles kan gefaked worden, maar waarom zou ik moeten twijfelen aan dit specifieke artikel?

http://www.vintagefire.com/Behind%20The%20Scenes.htm
    Email adres waar hij voor werkt staat erbij, wanener moet ik hem geloven, als ik hem ga opzoeken in de states ? En zelfs dan kan hij liegen toch? Geloof dan helemaal niks meer. Maar dan ook echt niks.

Er is desonadanks 'n hoop over deze mannen te vinden.
    http://www.oilempire.us/black-boxes.html
    This book, written by Gail Swanson, and published in 2003, includes accounts of firefighters Mike Bellone, Robert Barrat, and Nicholas DeMasi.
    According to the federal authorities controlling Ground Zero, the black boxes from the two crashed 767s, Flight 11 and Flight 175, failed to turn up in the rubble taken from the site. 3 However, two men who worked in the cleanup operation at Ground Zero claim that they helped authorities find three of the four black boxes in October of 2001. One of the workers, New York City firefighter Nicholas DeMasi, has self-published a book with other Ground Zero workers in which he describes the recovery of the devices. 4 The book, Behind the Scenes: GROUND ZERO, A Collection of Personal Accounts, can be ordered through SummerOfTruth.org.

[ Bericht 41% gewijzigd door Resonancer op 25-03-2006 12:15:50 ]
    Eisenhower1961.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 12:12:01 #82
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_36350857
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 12:09 schreef Resonancer het volgende:

Email adres waar hij voor werkt staat erbij, wanener moet ik hem geloven, als ik hem ga opzoeken in de states ? En zelfs dan kan hij liegen toch? Geloof dan helemaal niks meer. Maar dan ook echt niks.
    Er is geen reden om hem niet te geloven, en er is geen reden om hem wel te geloven, denk je niet?

Je kan uiteindelijk een plaatje vormen voor jezelf op basis van aannamen, en meer is er niet, gok ik.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 12:12:57 #83
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_36350882
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:54 schreef Hallulama het volgende:
    Misschien zijn dit interessante vragen?

- Why did George W. Bush re-approve a Clinton-era document titled W199I, which blocked the FBI from investigating Al-Qaeda? ( deze vraag raakt volgens mij [9/11] Able Danger )

- Why were some of the 9/11 hijackers trained at the Pensacola Naval Air Station according to the September 17th, 2001 Pensacola News Journal?
    Heb je deze pagina gelezen?

http://www.911myths.com/html/trained.html
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
    pi_36351236
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 12:12 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Er is geen reden om hem niet te geloven, en er is geen reden om hem wel te geloven, denk je niet?

Je kan uiteindelijk een plaatje vormen voor jezelf op basis van aannamen, en meer is er niet, gok ik.
    Mee eens ja, maar kan me niet indenken waarom ze erover zouden liegen, om n boek te verkopen? Voor de commissie zouden ze hetzelfde verhaal vertellen zeggen ze. Ik hoop echt dat het ooit tot n rechtzaak komt, want om om zoiets mijneed te plegen.
    Mijn plaatje is overigens diep Zwart.
    Eisenhower1961.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 13:17:28 #85
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_36352315
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 12:12 schreef klez het volgende:

Heb je deze pagina gelezen?

http://www.911myths.com/html/trained.html
    Zit wat in natuurlijk, de VS traint militaire piloten afkomstig uit allerlei landen, en deze blijkt toevallig later een afvallige, het kan.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 13:19:28 #86
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_36352362
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 12:28 schreef Resonancer het volgende:

Mee eens ja, maar kan me niet indenken waarom ze erover zouden liegen, om n boek te verkopen? Voor de commissie zouden ze hetzelfde verhaal vertellen zeggen ze. Ik hoop echt dat het ooit tot n rechtzaak komt, want om om zoiets mijneed te plegen.
    Mijn plaatje is overigens diep Zwart.
    Wit verven dat plaatje, uiteindelijk boeit het toch geen fuck wat er gebeurt in de wereld, zolang jij maar bij jezelf blijft

En als je dan toch het gezeik wil blijven volgen, doe dat dan slechts als hobby, omdat je het interessant vindt, het grote schaakspel, en voor mijn part ga je dan ook eens proberen om zelf een nieuwe zet te forceren dan wel te beinvloeden.
    pi_36352506
    Waarom zijn die videobeelden van het Pentagon toch zo'n punt?
    pi_36353018
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 13:19 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wit verven dat plaatje, uiteindelijk boeit het toch geen fuck wat er gebeurt in de wereld, zolang jij maar bij jezelf blijft

En als je dan toch het gezeik wil blijven volgen, doe dat dan slechts als hobby, omdat je het interessant vindt, het grote schaakspel, en voor mijn part ga je dan ook eens proberen om zelf een nieuwe zet te forceren dan wel te beinvloeden.
    Dat zwarte plaatje ging specifiek over 9-11 en alle ongeinformeerde schapen, ik was 20 jr geleden ook zo iemand en weet hoe makkelijk je de fout in kunt gaan.
    Die onverschilligheid en laksheid om me heen baart me zorgen.
    Verarmd Uranium, Chemtrails/Haarp, Aspartaam, Hielprikken? 99% v d Nlers heeft geen idee waar ik het dan over heb, en die hebben directe gevolgen voor alles wat ik liefheb.
    Best triest, want de mogelijkheid om meer info te vergaren is er wel, dat was in mijn jeugd wel anders (ouwe lul). De best bezochte sites blijven toch de porno sites, zeer veelzeggend.
    Helaas is het allemaal nog hobby, zit al 'n tijdje met het idee om me maar 's bij n politieke partij aan te sluiten. Nu blijft het bij foto's maken , lezen, dvd's verpreiden, bloggen, posten, maar ja al maak ik er maar eentje iets bewuster dan helpt het al iets hoop ik maar.
    Overigens blijft mijn humeur er prima onder hoor. Ik zie nog zoveel moois om me heen.
    Eisenhower1961.
    pi_36353585
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:17 schreef Drugshond het volgende:
  • Vreemd inderdaad. Maar onmogelijk? Het paspoort van Atta zat waarsch. vooraan in het vliegtuig. Mss. vloog het dus bij impact al uit de torens. De zwarte dozen zitten traditioneel toch eerder in de staart van een vliegtuig dacht ik. Dus meer waarschijnlijk dat deze gewoon in de torens lagen op het moment dat deze instorten. Dat zou wel een verschil kunnen maken mss. Maar ik ken dat Atta paspoort verhaal niet echt dus ik weet niet of dit een mogelijkheid is.

Even wat National Geographic 'kennis' bovenhalen.
    Bij een of andere ramp op een boorplatform wordt toch ook net het juiste formulier teruggevonden. Piper Alpha in 1988.
    Het betreffende Permit to work papier wordt quasi ongeschonden teruggevonden na enkele maanden. Dus het papier heeft de brand + explosies + instorting overleefd en daar bovenop nog eens al die tijd in het zeewater. Dus zulke dingen komen gewoon voor.
    pi_36354453
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 14:18 schreef gorgg het volgende:

[..]

Vreemd inderdaad. Maar onmogelijk? Het paspoort van Atta zat waarsch. vooraan in het vliegtuig. Mss. vloog het dus bij impact al uit de torens. De zwarte dozen zitten traditioneel toch eerder in de staart van een vliegtuig dacht ik. Dus meer waarschijnlijk dat deze gewoon in de torens lagen op het moment dat deze instorten. Dat zou wel een verschil kunnen maken mss. Maar ik ken dat Atta paspoort verhaal niet echt dus ik weet niet of dit een mogelijkheid is.

Bij een of andere ramp op een boorplatform wordt toch ook net het juiste formulier teruggevonden. Piper Alpha in 1988.
    Het betreffende Permit to work papier wordt quasi ongeschonden teruggevonden na enkele maanden. Dus het papier heeft de brand + explosies + instorting overleefd en daar bovenop nog eens al die tijd in het zeewater. Dus zulke dingen komen gewoon voor.
    Precies. Het is dus niet raar dat documenten bij crashes terug worden gevonden.
    Daarbij, er wordt gezegd dat het paspoort in ongeschonden staat werd teruggevonden. Maar is dat wel zo? Was dat paspoort echt in ongeschonden staat?
    geen
    pi_36355685
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 13:53 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat zwarte plaatje ging specifiek over 9-11 en alle ongeinformeerde schapen, ik was 20 jr geleden ook zo iemand en weet hoe makkelijk je de fout in kunt gaan.
    Die onverschilligheid en laksheid om me heen baart me zorgen.
    Verarmd Uranium, Chemtrails/Haarp, Aspartaam, Hielprikken? 99% v d Nlers heeft geen idee waar ik het dan over heb, en die hebben directe gevolgen voor alles wat ik liefheb.
    Best triest, want de mogelijkheid om meer info te vergaren is er wel, dat was in mijn jeugd wel anders (ouwe lul). De best bezochte sites blijven toch de porno sites, zeer veelzeggend.
    Helaas is het allemaal nog hobby, zit al 'n tijdje met het idee om me maar 's bij n politieke partij aan te sluiten. Nu blijft het bij foto's maken , lezen, dvd's verpreiden, bloggen, posten, maar ja al maak ik er maar eentje iets bewuster dan helpt het al iets hoop ik maar.
    Overigens blijft mijn humeur er prima onder hoor. Ik zie nog zoveel moois om me heen.
    wat is het probleem van verarmd uranium?
    En chemtrails is natuurlijk de grootst mogelijke onzin, die strepen achter een vliegtuig is gewoon condens.
    Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
    pi_36356054
    quote:
    Iedereen die niet in een complottheorie gelooft is meteen een wanker?
    Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
    pi_36358381
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 15:53 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Iedereen die niet in een complottheorie gelooft is meteen een wanker?
    Nee, maar journalisten die zo op de persoon spelen ipv op de inhoud wel; Uitzending Fox News
    pi_36359599
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 15:38 schreef RuL0R het volgende:

[..]

wat is het probleem van verarmd uranium?
    En chemtrails is natuurlijk de grootst mogelijke onzin, die strepen achter een vliegtuig is gewoon condens.
    Och, klein probleempje maar hoor, Ik ken 'n aantal vet's persoonlijk. Ik kan je vertellen dat ze allemaal gezondheidklachten hebben. Nieren die ermee stoppen enzo.

Tijdens de Golfoorlog van 1991 werd er voor het eerst op grote schaal gebruik gemaakt van wapensystemen met verarmd uranium. Ze werden hoofdzakelijk gebruikt tijdens de tankveldslagen in het zuiden van Irak. Volgens het Pentagon werd er 315.000 kg aan munitie van verarmd uranium verbruikt. Bij de latere militaire aanvallen op Irak in de jaren negentig kwam daar nog 35.000 kg bij, waardoor het totaal op 350 ton verarmd uranium komt.
    Volgens gegevens van het Amerikaanse ministerie van Defensie (DoD) en het ministerie van Veteranenzaken (VA) zijn tijdens de Golfoorlog van 1991 mogelijk honderdduizenden Amerikaanse militairen blootgesteld aan verarmd uranium. Van ongeveer 1000 soldaten is bekend dat ze veel uraniumstof hebben binnengekregen. Blootstellingen aan uraniumstof vonden plaats in voertuigen die betrokken waren bij incidenten met “vriendelijk vuur” van uraniumhoudende munitie, door het verzamelen en transporteren van voertuigen die door munitie van verarmd uranium waren geraakt, door personeel die voertuigen en bunkers betraden die door uraniumhoudende munitie was geraakt; en in andere situaties. Een onafhankelijk onderzoek onder meer dan 10.000 Golfoorlogveteranen gaf aan dat 82% van de militairen in contact kwam met in beslaggenomen Irakees militair materieel dat mogelijk besmet was met uraniumstofdeeltjes.
    http://www.laka.org/teksten/Vu/QA-03/vragen03.html

"Gelukkig" zijn zelfs in Europa zijn de gevolgen merkbaar, want zou wel heel gemeen zijn als alleen die arme Iraki's ervoor op draaien.

Evidence from the measurements of the Atomic Weapons Establishment (AWE), Aldermaston, Berkshire, UK," reported the Sunday Times Online (February 19, 2006) in a shocking scientific study authored by British scientists Dr. Chris Busby and Saoirse Morgan.

The radiation measured in the atmosphere quadrupled within a few weeks after the beginning of the 2003 campaign, and at one of the 5 monitoring locations, the levels twice required an official alert to the British Environment Agency.

The highest levels of depleted uranium ever measured in the atmosphere in Britain, were transported on air currents from the Middle East and Central Asia; of special significance were those from the Tora Bora bombing in Afghanistan in 2001, and the "Shock & Awe" bombing during Gulf War II in Iraq in 2003.
    http://www.countercurrents.org/moret270206.htm

Maar Halliburton houdt alles onder controle hoor.

Wel gek, om n ban vragen terwijl het zo veilig zou zijn volgend de navo en het pentagon.
    Council of Europe calls for ban on DU weapons.
    http://press.coe.int/cp/2001/51a(2001).htm

Over Chemtrails zeg ik ff weinig daar heb ik al zoveel over geschreven
    1 vraagje, Heb jij n fotootje voor mij uit het familiearchief van voor1990 waarop luchten te zien zoals wij die vandaag de dag bijna dagelijks zien? Daar zoek ik al 'n paar jaar na.

Als jij echt gelooft dat het alleen waterdamp is dan ben je slecht geinformeerd.
    Educate Yourself.. google JP8/ Jet Fuell.
    Eisenhower1961.
    pi_36360545
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 18:07 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Over Chemtrails zeg ik ff weinig daar heb ik al zoveel over geschreven
    1 vraagje, Heb jij n fotootje voor mij uit het familiearchief van voor1990 waarop luchten te zien zoals wij die vandaag de dag bijna dagelijks zien? Daar zoek ik al 'n paar jaar na.

Als jij echt gelooft dat het alleen waterdamp is dan ben je slecht geinformeerd.
    Educate Yourself.. google JP8/ Jet Fuell.
    Zou dat ook niet gewoon te maken kunnen hebben met de explosieve stijging van het vliegverkeer?

Het vliegverkeer heeft de laatste decennia een explosieve groei gekend. Zo is in de periode 1960 -1990 het vliegverkeer jaarlijks met bijna 10% toegenomen. Voor de periode 1990 - 2010 wordt een jaarlijkse groei verwacht van 5 tot 6%. Op Schiphol steeg het aantal passagiers in de periode 1980 - 1993 met een percentage van 120%. Vanaf 1993 vindt er een groeipercentage van 10% per jaar plaats. Wanneer deze groei zich ongewijzigd voortzet, dan zullen er over twintig jaar drie maal zoveel passagiers zijn als nu.
    http://www.ecotoerisme.nl/thema/vliegverkeer.htm
    http://www.contrails.nl/

Chemtrails bestaan ook ja (sproeivliegtuigen).

Btw contrails in 1940: http://www.bbc.co.uk/history/war/wwtwo/battle_of_britain_01.shtml
    pi_36361981
    Ik weet het, denk dat als het 3x zo erg wordt als nu , we de zon nog nauwelijks zullen zien.
    In 1990 is men overgestapt op andere brandstof.
    Ik reageer puur op het feit dat trails alleen uit waterdamp zouyden bestaan, dit is pertinent onjuist, het onderzoek daarnaar staat nog in de kinderschoenen.
    Mijn mening is dat de toename van "sluierbewolking" niet in verhouding staat met de toename in vliegverkeer.
    De foto's uit wwii heb ik al zovaak gezien, ik wil graag n zelfgemaakt foto'tje van voor 1990 waarop 'n trail(s) te zien is/zijn.
    Als ik naar mijn eigen foto's van nu kijk waarop de hemel bezaait is met trails, die uitgroeien tot 'n witte waas, dan moet ik op 'n foto'tje van voor 1990 toch min. wel 's 1 trailtje of meer kunnen zien? Ik heb al heel wat archieven doorgespit, (veel amateurfotografen in de familie) maar heb er tot nu toe niet 1tje gevonden. Da toch vreemd?
    Maarre... ik zet de discussie graag voort op.
    http://www.chemtrails.nl

We gaan anders wel erg off topic.

En veel te lezen op, http://www.contrails.nl/ helemaal mee eens. Ik zeg niet dat men moedwillig troep aan het verspreiden is, alhoewel dat natuurlijk wel zou kunnen, er is 'n klein groepje mensen dat de middelen en de motieven heeft om zoiets te doen.
    http://www.contrails.nl/
    Want what's in a name?

[ Bericht 11% gewijzigd door Resonancer op 25-03-2006 19:47:31 ]
    Eisenhower1961.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 20:10:52 #97
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_36363085
    Video: Alex Jones' Second Appearance On Showbiz Tonight (gisteravond)

Charlie Sheen called Alex Jones again, and Alex Jones got on CNN Showbiz again.

Charlie Sheen ligt uiteraard ook onder vuur vanwege zijn uitspraken, en hierover zegt hij;

"A majority of them, in fact 90 percent of them, were attacking me personally, attacking my credibility."

Dit is de standaard procedure wanneer iemand dingen zegt waarvan je niet wilt dat ze gezegd worden, je start een zogenaamde discreditting campaign.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 20:42:27 #98
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_36363993
    Laatste CNN Showbiz poll data:

Do you agree with Charlie Sheen that the U.S. government covered up the real events of the 9/11 attacks?

Yes 84% (32418 votes)
    No 16% (6365 votes)
      zaterdag 25 maart 2006 @ 22:49:07 #99
    89730 Drugshond
    pi_36367062
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 14:18 schreef gorgg het volgende:

[..]

Vreemd inderdaad. Maar onmogelijk? Het paspoort van Atta zat waarsch. vooraan in het vliegtuig. Mss. vloog het dus bij impact al uit de torens. De zwarte dozen zitten traditioneel toch eerder in de staart van een vliegtuig dacht ik. Dus meer waarschijnlijk dat deze gewoon in de torens lagen op het moment dat deze instorten. Dat zou wel een verschil kunnen maken mss. Maar ik ken dat Atta paspoort verhaal niet echt dus ik weet niet of dit een mogelijkheid is.

- offtopic -
    Die aflevering van NGC ken ik..... geweldig om te zien dat de procedure (van de P.Alpha) juist was. Maar juist de samenloop van omstandigheden die deze ramp in werking hebben gezet. Men ging namelijk de druk opvoeren in het leiding systeem terwijl de afdichtingen (net na revisie) nog niet gechecked waren. De rest was murphy all the way.
    Maar hier was sprake van een dubbele boekhouding. De controlroom had niet de laatste stand van zaken ontvangen (net na de aanpassingen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 26-03-2006 01:13:57 ]
    pi_36367117
    Die poll is btw wel vaker gehouden, maar dan niet met Sheen erin, met ongeveer zelfde resultaat. Die dingen vallen btw zwaar te manipuleren.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')