abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2005 @ 10:32:03 #151
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32049888
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:30 schreef Koningin het volgende:
Gefeliciteerd Berkery!
Wat is het voor baan?
Ik mag aan de slag als webmaster. Ik heb dat al vier jaar gedaan maar zat al enige tijd thuis, nu meteen weer fulltime aan de slag.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  Licht Ontvlambaar maandag 7 november 2005 @ 10:55:04 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32050394
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:32 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik mag aan de slag als webmaster. Ik heb dat al vier jaar gedaan maar zat al enige tijd thuis, nu meteen weer fulltime aan de slag.
Berkery Nog proficiat en heel veel succes!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_32057888
Webmaster, dat is een leuke baan!!
Veel succes. Wanneer mag je beginnen?
pi_32065805
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:04 schreef djenneke het volgende:
* djenneke ook weer in een diep dal zit...

erg herkenbaar SadKingBilly... (en dan ben ik nog net 27)
Het hangt er van af in welke sector je zit en wat je daar doet. Toen ik pakweg 21/2 jaar geleden werkloos werd na het failissement van mijn toenmalige werkgever had ik ook moeite om werk te vinden, maar recentelijk kon ik zonder problemen overstappen.

Het is wel zo dat ik sindsdien heel anders kijk naar de arbeidsmarkt. Bij een werkgever kijk ik ook naar wat ik er mee opschiet qua positie op de arbeidsmarkt. Het probleem wat jij schetst is iets waar je als werknemer tegenwoordig terdege rekening mee moet houden; hoe kan ik me blijven onderscheiden van de rest?

In sommige bedrijfstakken is men niet zo slim en ziet men ervaring en omgaan met klanten als iets verkeerds. Daarom probeer ik bepaalde sectoren te vermijden. Ik ben het wat dat aangaat erg eens met SadKingBilly; hoe kunnen bedrijven zo kortzichtig zijn? Ik heb echt wel in de gaten dat een bedrijf mensen in dienst heeft die onder de maat presteren. Klanten zijn niet gek, die merken het verschil tussen een broekie van 17 en iemand met ervaring.

In de IT kun je daar hedentendage juist niet meer mee aankomen, juist voor de betere functies wordt er nadrukkelijk naar echte kennis en ervaring gekeken.
  maandag 7 november 2005 @ 19:40:58 #155
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32065884
Ik had vandaag al kunnen beginnen als ik dat kon, maar had nog wat afspraken hier en daar (en een zwaar weekend ), dus ik begin woensdag. Vrijdag heb ik me wel even aan al mijn nieuwe collega's voorgesteld.

Hopelijk is mijn succes ook een opsteker voor iedereen die moedeloos wordt van solliciteren, ik was het ook al bijna zat.
pi_32073837
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:40 schreef Berkery het volgende:
Ik had vandaag al kunnen beginnen als ik dat kon, maar had nog wat afspraken hier en daar (en een zwaar weekend ), dus ik begin woensdag. Vrijdag heb ik me wel even aan al mijn nieuwe collega's voorgesteld.

Hopelijk is mijn succes ook een opsteker voor iedereen die moedeloos wordt van solliciteren, ik was het ook al bijna zat.
Gefeliciteerd mede webmaster
pi_32092512
Net terug van het arbeidsvoorwaardengesprek; alles klonk heel mooi in de oren (10% loonsopslag klinkt nooit slecht, toch?), dus vanaf 1 januari heeft rupicola een spiksplinternieuwe baan
pi_32108124
Rupicola, gefeliciteerd!
Wat ga je doen?
pi_32116896
Thanks Koningin Ik ga via Ormit meedraaien in het "Inhouse Management Development Programma" bij de Belastingdienst ==> lekker veel verantwoordelijkheid en projecten waarin ik mezelf kan bewijzen, wiehie
pi_32117926
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:11 schreef rupicola het volgende:
Thanks Koningin Ik ga via Ormit meedraaien in het "Inhouse Management Development Programma" bij de Belastingdienst ==> lekker veel verantwoordelijkheid en projecten waarin ik mezelf kan bewijzen, wiehie
Leuker kunnen we het niet maken..........
pi_32121059
wel duurder
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 9 november 2005 @ 17:03:31 #162
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32121166
er zijn weinig werkzoekenden meer over hier
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32126033
Ik moet nog werk zoeken. Ik ben van plan vrijdag twee sollicitatiebrieven op te sturen.

In de tussentijd part-time uitzendwerk zoeken.

Update:

Ik zit met een dilemma: iemand heeft me geadviseerd om eerst te bellen om je kans te vergroten dat je brief en CV eruit wordt gepikt. Maar zelf vind ik het een beetje onzinnig en de contactpersoon omtrent de vacature is niet de recruiter waarnaar ik de brief moet sturen.

Dus wat zou ik doen?

[ Bericht 26% gewijzigd door Bijsmaak op 10-11-2005 19:23:09 ]
pi_32175764
Is de contactpersoon iemand met wie je te maken zou krijgen in je toekomstige job? Werkt hij/zij op dezelfde afdeling? Dan zou ik wel bellen, maar niet het standaard praatje ophangen - ik heb ook al tig sollicitanten aan de lijn gehad die niets te melden hadden en enkel hoopten een streepje voor te hebben. Niet dus.
Wat je wel zou moeten vragen in zo'n gesprek is meer details omtrent de taakinhoud en vooral wat voor persoon ze zoeken: welke ervaring en welke competenties wegen het zwaarst door? Op basis van die antwoorden kan je dan een brief+cv op maat schrijven en heb je inderdaad veel meer kans om door de recruiter uitgenodigd te worden!
pi_32175833
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:38 schreef rupicola het volgende:
Is de contactpersoon iemand met wie je te maken zou krijgen in je toekomstige job? Werkt hij/zij op dezelfde afdeling? Dan zou ik wel bellen, maar niet het standaard praatje ophangen - ik heb ook al tig sollicitanten aan de lijn gehad die niets te melden hadden en enkel hoopten een streepje voor te hebben. Niet dus.
Wat je wel zou moeten vragen in zo'n gesprek is meer details omtrent de taakinhoud en vooral wat voor persoon ze zoeken: welke ervaring en welke competenties wegen het zwaarst door? Op basis van die antwoorden kan je dan een brief+cv op maat schrijven en heb je inderdaad veel meer kans om door de recruiter uitgenodigd te worden!
Bedankt. Ik zal daar over nadenken. Ik wil inderdaad voorkomen alsof ik een verkooppraatje wil houden.
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:27:58 #166
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32177042
vraag, wat voor kansen heb je als je 35+ bent op de arbeidsmarkt met een net gehaald HBO diploma. werkervaring echter altijd op MBO niveau... ben je dan te duur/te weinig werkervaring op HBO niveau, of zullen werkgevers het waarderen als je in je avonduren een HBO diploma hebt gehaald en is dat juist een pré ?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32252295
Ik heb straks een sollicitatiegesprek, via een open sollicitatie.
Ben benieuwd.
  maandag 14 november 2005 @ 14:49:38 #168
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32258620
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef Koningin het volgende:
Ben benieuwd.
Zet 'm op

Hopelijk nog op tijd
  maandag 14 november 2005 @ 18:22:42 #169
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32264579
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef Koningin het volgende:
Ben benieuwd.
succes!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32269981
hoe was het gegaan koningin?
pi_32278379
Op zich ging het gesprek goed, leuke vacatures hadden ze.
Totdat we over het salaris gingen praten..........ik zit nu op ¤ 2800,- bruto en zij konden me waarschijnlijk niet meer dan ¤ 2000,- bieden. Ik krijg wel een auto/gsm/laptop. Maar dat weegt er denk ik niet tegen op. Denk dus dat het afhaken wordt, of ze moeten nog wat meer bieden.
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:39:47 #172
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32279078
2000 bruto/ dat is het salaris van een net startende junior, valt daar niet te onderhandelen?? en die auto is een sigaar uit eigen doos, aangezien je de belastingdienst nog op je dak krijgt dan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32279120
Ik denk dat er weinig te onderhandelen valt. Die 2000 is zelfs al heel gul geloof ik....
Een functie hoger, daar vonden ze me (nog) niet geschikt voor.
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:56:55 #174
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32279343
als je veel betere doorgroeimogelijkheden en sec. arbeidsvoorwaarden hebt en het werk is echt heel veel leuker zou je het natuurlijk kunnen overwegen. 2000 bruto is echter maar zon 1400 netto, dus gul kun je het echt niet noemen. Ga maar na, 1400-600 huur, 400 eten/drinken, 200 gas/water licht.. plus de bijtelling van je belasting ivm de leaseauto, gemeentelijke lasten. is nauwlijks van rond te komen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32279433
Ik heb geen huur, maar hypotheek en das meer dan 600 euro.
Ook heb ik een fulltime werkende man erbij
Maar toch, ik zou mezelf te kort doen denk ik. Ik wacht nog eens even hun telefoontje af.
pi_32281192
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vraag, wat voor kansen heb je als je 35+ bent op de arbeidsmarkt met een net gehaald HBO diploma. werkervaring echter altijd op MBO niveau... ben je dan te duur/te weinig werkervaring op HBO niveau, of zullen werkgevers het waarderen als je in je avonduren een HBO diploma hebt gehaald en is dat juist een pré ?
Je kan misschien aanvangen met een junior salaris.
maar eerlijk gezegd denk ik dat je te oud bent om met een startersfunctie te beginnen
ik ben van mening dat je kansen eigenlijk minimaal zijn , tenzij je nu al bij een bedrijf zit
waar je kan doorgroeien naar een functie met dat hbo niveau van je opleiding.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:36:10 #177
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32281432
minimaal? dus je kan nooit meer een andere baan vinden biven de 35??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32288351
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
minimaal? dus je kan nooit meer een andere baan vinden biven de 35??
Wel een andere baan , maar zonder werkervaring op het beoogde niveau lijkt het mij lastig idd.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_32288394
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 08:39 schreef Koningin het volgende:
. Ik krijg wel een auto/gsm/laptop.
alsof je daar blij mee moet zijn.

en waarschijnlijk heb je ze zelf al.
pi_32288803
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 15:55 schreef halion het volgende:

[..]

alsof je daar blij mee moet zijn.

en waarschijnlijk heb je ze zelf al.
Ja inderdaad
De auto zou wel in maandelijkse kosten schelen, maar verder.....
  woensdag 16 november 2005 @ 10:10:49 #181
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_32307279
Omdat mijn werkgever het nodig vindt meer dan de helft van mijn uren te schrappen omwille van een domme uitzendkracht, nadat ik me 5 maanden uit de naad heb gewerkt, begeef ik me maar weer eens op de arbeidsmarkt. Meteen met succes want zat ik gister om deze tijd nog op deze zelfde plek, intussen heb ik 4 tests en een gesprek gehad en ben ik nog steeds in de race voor de Rabobank. De laatste ronde is een motivatiegesprek met twee medewerkers, en telt behoorlijk zwaar. Ik heb zoiets in gedachten:
quote:
Ik wil voor Rabobank aan de slag omdat ik graag iets voor mensen wil betekenen, en ik denk dat de Rabobank dat ook zeker probeert. Toen ik nog lid was van de plaatselijke ponyclub was het telkens Rabobank die het ponyconcours voor het leeuwendeel sponsorde en zodoende mogelijk maakte. Bij vele andere evenementen is het logo niet voor niks prominent aanwezig. Ik vind het belangrijk dat mensen niet enkel met geld bezig zijn maar ook met service, elkaar een plezier doen, ontspanning en ontwikkeling mogelijk maken. Rabobank is een bank met heel veel invloed en ik zie dat deze invloed niet alleen gebruikt wordt voor zelfverrijking maar voor de gehele Nederlandse cultuur.

Een hoop gelul in de ruimte natuurlijk en ik zeg ook nog iets over mijn groeiende interesse in het bankwezen en mijn persoonlijke (vanzelfsprekend zeer hechte) band met Rabobank. Iemand nog tips, want ik ben best zenuwachtig aan het worden. Het zijn schijnbaar 2 mannen in driedelig waar tegenover ik me moet verantwoorden... Wat trek ik aan en hoe moet ik me gedragen, rok ja of nee, losjes of gereserveerd? Het is voor een gemiddeld zware functie op de klantenservice.
power to the people
pi_32307581
Je hoeft volgens mij de Rabobank niet zo heel hoog aan te prijzen. Vind ik persoonlijk wat overdreven. De insteek om wat voor mensen te betekenen net zoals de rabobank is goed.
Verder gewoon jezelf zijn en toch wel wat netter gekleed zijn. Een nette rok kan wel.
Succes.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:52:37 #183
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_32308337
Kheb gisteren een vacature opgestuurt gekregen van het CWI..
heel leuk en aardig.. maar het is wel een 130km verderop. (omg. Leeuwarden - Amsterdam/Zaandam (haven gebied)
maandag-donderdag van 7 tot 6.. (dus vrijdag/zaterdag/zondag's vrij).

betekent wel dat je om een uur of 5 s'ochtens al van huis af mag.. en pas 8+ uur s'avonds weer thuis bent.

het werk lijkt me schitterend.. en ook die vrijdag's vrij is perfect.. maar die reis afstand
---
Btw. weet iemand hoe het met de file's zit rond die tijdstippen?
pi_32315961
Ik mag vrijdag op gesprek!
Een hele leuke groei functie voor een grote internationale organisatie.
Echt een baan die ik heeeeel graag wil. En ik ben nu al zenuwachtig
Vrijdag dus om 11.30 uur...
Het is 50 km rijden, maar dat vind ik niet veel, zeker niet gezien ik deze baan echt heel graag wil

*duim* *duim* *duim*
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 16 november 2005 @ 15:26:11 #185
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32316185
Devilnl , als je in Leeuwarden woont en wilt elke dag naar A'dam rijden, kan ik je nu al zeggen dat dat niet te doen is. Ik denk dat verhuizen de enige reëele optie is! Ik ken iemand die heeft dat een tijdje geprobeerd, is echt niet te doen, of wil je elke dag om 0400 opstaan en tussen 2000 en 2030 thuis zijn (als je geluk hebt).

Djenneke, succes,:Y, laat ff weten hoe het liep vrijdag! !
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32316828
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Devilnl , als je in Leeuwarden woont en wilt elke dag naar A'dam rijden, kan ik je nu al zeggen dat dat niet te doen is. Ik denk dat verhuizen de enige reëele optie is! Ik ken iemand die heeft dat een tijdje geprobeerd, is echt niet te doen, of wil je elke dag om 0400 opstaan en tussen 2000 en 2030 thuis zijn (als je geluk hebt).

Djenneke, succes,:Y, laat ff weten hoe het liep vrijdag! !
Leeuwarden amsterdam is niet meer dan 2 uur rijden hoor.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:52:30 #187
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32316950
als je om 0500 weg moet, moet je toch om 0400 opstaan ivm douche ontbijt, aankleden, of spring jij ongewassen in je onderbroek in de auto 'sochtends. Hij moet om 0700 beginnen dan is 0500 weg toch al krap. In de praktijk zal het er echt op neerkomen dat hij tussen 0430 en 0500 moet vertrekken om op tijd te komen op zijn werk, dus nog eerder opstaan.. 0330 ofzo en dat elke dag en dan in de spits naar huis en lekker tussen 2000 en 2100 thuis als het meezit!

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat lang vol gaat houden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32316973
Ik snap niet dat het CWI zulke vacatures dan opstuurt.....

Djenneke wat goed!
Wat is dat dan voor een geweldige baan?
pi_32317073
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je om 0500 weg moet, moet je toch om 0400 opstaan ivm douche ontbijt, aankleden, of spring jij ongewassen in je onderbroek in de auto 'sochtends. Hij moet om 0700 beginnen dan is 0500 weg toch al krap. In de praktijk zal het er echt op neerkomen dat hij tussen 0430 en 0500 moet vertrekken om op tijd te komen op zijn werk, dus nog eerder opstaan.. 0330 ofzo en dat elke dag en dan in de spits naar huis en lekker tussen 2000 en 2100 thuis als het meezit!

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat lang vol gaat houden.
nou ik weet niet hoelang jij 's ochtends nodig heb, maar ik doe het als volgt.

ik sta op , ga naar de douche , douche me , kleed mij (10 min)
Ga naar beneden pak mn laptop en mn vantevoren gesmeerde brood en stap in de auto
ik heb 's ochtends aan 15 min genoeg. ontbijten doe ik in de auto.
pi_32318720
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:53 schreef Koningin het volgende:

Djenneke wat goed!
Het is een starters functie op HR gebied, HR Administrator om precies te zijn.
En dus eindelijk een kans op echt iets in mijn vakgebied

*duimt*

afspraak is zojuist verzet naar 11.00 (een halfuurtje minder om zenuwachtig te zijn dus )
pi_32318795
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:53 schreef Koningin het volgende:

Djenneke wat goed!
Ik ben ook een keer naar het CWI geweest (bleek uiteindelijk toch niet nodig gelukkig, ik had dezelfde dag nog een baan), en toen hadden ze voor mij ook vacatures die nergens op sloegen. (Veel te zware functies voor een starter, waarvan ik van tevoren al wist dat ik echt niet op gesprek zou hoeven komen). Slechte organisatie...
  woensdag 16 november 2005 @ 17:18:55 #192
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32319345
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:56 schreef Joene het volgende:

[..]

nou ik weet niet hoelang jij 's ochtends nodig heb, maar ik doe het als volgt.

ik sta op , ga naar de douche , douche me , kleed mij (10 min)
Ga naar beneden pak mn laptop en mn vantevoren gesmeerde brood en stap in de auto
ik heb 's ochtends aan 15 min genoeg. ontbijten doe ik in de auto.
ik sta op, haalbrood uit de vriezer, ga douchen en aankleden, smeer brood, ga ontbijten en dan weg. Ik heb minstens een uur nodig om fatsoenlijk uitgerust weg te gaan. wekker staat 0645 en ik vertrek om 0800
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32320704
Zucht. Weer afgewezen voor een bijbaan. Iemand een goede suggestie voor een studente van 21 die niet de erotische sector in wil (om rotreacties te voorkomen) maar wel meer dan minimumloon wil verdienen?
Mon 'en!
pi_32320845
bloempjuh, wat studeer je?
pi_32320987
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:16 schreef komrad het volgende:
bloempjuh, wat studeer je?
'k Zit op de lerarenopleiding (Nederlands). Wil graag iets doen met (jonge) mensen, taal.. maar horeca oid vind ik ook leuk. Ik krijg het wel altijd voor elkaar om leuke baantjes te vinden met een minimumloon.
Mon 'en!
pi_32321043
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:22 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

'k Zit op de lerarenopleiding (Nederlands). Wil graag iets doen met (jonge) mensen, taal.. maar horeca oid vind ik ook leuk. Ik krijg het wel altijd voor elkaar om leuke baantjes te vinden met een minimumloon.
Bijles geven? Dat betaalt meestal goed en ligt al in je straatje...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_32321200
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:24 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Bijles geven? Dat betaalt meestal goed en ligt al in je straatje...
Ik sta al ingeschreven bij een bemiddelingsbureau. Maar dat is ook niet op regelmatige basis. Ik wil echt wel elke week (zaterdag, zondag en een paar avonden) aan de gang.
Mon 'en!
pi_32321253
zelf actief zoeken in je omgeving, betaald meestal redelijk goed en is echt vraag naar. Ouders die hun kansloze IVO-MAVO spruit met jouw hulp er door willen slepen haha
pi_32321254
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:32 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik sta al ingeschreven bij een bemiddelingsbureau. Maar dat is ook niet op regelmatige basis. Ik wil echt wel elke week (zaterdag, zondag en een paar avonden) aan de gang.
Wellicht verder kijken dan dit bemiddelingsbureau? Ik ken zoveel mensen die bijles geven, maar dan op regulier basis via scholen zelf of speciale instituten. Gewoon elke avond of soms inderdaad in het weekend mensen bijles geven, niet prive ofzo, maar in kleine klasjes.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 16 november 2005 @ 20:27:07 #200
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_32324480
de vriend van mijn tante werkt ook in een haven daar te Amsterdam.
Maar die kan z'n eigen uren een beetje plannen.. dus heel vroeg beginnen.. en rond een uur of 1~ klaar.. dat valt opzich nog te doen (geen/weinig files rond die tijd etc)

Majah.. bij "dat" bedrijf is natuurlijk geen vacature vrij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')