Zoekt en gij zult vinden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
slap hoor.... je geeft enkel aan zelf Leviticus niet te kennen, en ook geen antwoord te hebben op de vraag waarom enkel bepaalde geboden wel heel streng aan te houden, en andere helemaal te ignoreren....
Punt is nu net dat de 'heilige geschriften' voor Joden en Moslims een 'wet' zijn ... maar het juist Christus was, die een nieuw verbond met zijn volgelingen aanging, waar de 'wetmatigheden' eerder aan mensen zelf overgelaten werden... men niet domweg moest terugvallen op dogma's als 'als een kalf op de sabbath in de put valt, mag men hem niet redden', maar mensen zelf op basis van hu eigen moraal ook moeten kunnen aangeven waarom een specifieke wetmatigheid aanhouden een trouw-zijn aan God zou inhouden ...
Juist op basis van die eigen Moraal moeten mensen als individu moreel gedrag vertonen .... niet de vraag of iemand homosexuele gevoelens heeft maakt hem 'goed' of 'slecht', maar de manier waarop hij ermee omgaat ...
Oftewel zelfs al praktiseert iemand homosexuele gevoelens, maar dan binnen een vaste relatie tov een instemmende partner ... op dat moment is hij trouwer aan Gods wetten, dan een priester die wel netjes bidt ... maar stiekem ook kleine jongetjes misbruikt met behulp van zijn overwicht als priester die bv hen als misdienaars begeleidt ....
In dit geval betrof het een priester die kennelijk wel makkelijke oordelen heeft over anderen, maar zelf niet eens zijn eigen leven op orde had ... in zo'n geval was het Jezus die zei: "Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen" (waarbij opvallend was dat ook Jezus niet die steen wierp)
Mij inziens ook...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 03:37 schreef PLAE@ het volgende:
Here God heeft de waarheid in pacht.
Dat velen van zijn boodschappers de plank mis slaan moet je begrip voor kunnen tonen.
Is deze persoon :quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:00 schreef Weizz het volgende:
God is het beste fantasie verhaaltje dat een mens ooit had kunnen bedenken... Een iemand kan een hele populatie in bedwang houden alleen al door te zeggen dat iets slecht is. Deze regels kan diezelfde persoon dan ook weer veranderen zonder dan iemand anders er wat aan kan doen, want de paus vertegenwoordigt toch god op deze planeet. Vroeger waren het de vrouwen en sex die je naar de hel stuurden, nu is dat iets minder geworden, maar mogen we homos niet accepteren en iedereen maar dood laten gaan aan AIDS. Het hele geloof, allemaal btw, is een manipulatie middel dat zijn weerga niet kent, omdat het de mensen de mogelijkheid biedt om niet zelf na te hoeven denken. Gelukkig leiden ontwikkeling en onderwijs tot mogelijkheden om dat wel te doen... Ik heb niets tegen gelovigen en hun leiders, heb zelfs respect voor de bedenkers van het geheel, want het is toch een geweldig idee, naar mijn mening...
Waar ik niet tegen kan, is het kuddegedrag dat gepaard gaat bij gelovigen. Zoals de gelovigen in Afrika die geen condoom gebruiken omdat de paus dat zegt, terwijl hij weet dat hij die 300 miljoen mensen de dood in jaagt. Hoe, wat en welk geloof dan ook, mensen moeten zelf nadenken en dat schort er naar mening wel een beetje aan, jammergenoeg....
Dat bewijs je zelf maar weer eens. Inhoudelijk er op in gaan wordt al een stuk moeilijker zo te zienquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:03 schreef Tiesemans het volgende:
Gal spuien kan iedere dwaas daar hoef je geen paus voor te zijn nee
Meerdere pogingen ondernemen om te ondermijnen en vervolgens daardoor bewijzen dat er geen inhoudelijke discussie mogelijk is dan eenrichtingsverkeer....quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:06 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dat bewijs je zelf maar weer eens.
Inhoudelijk er op in gaan wordt al een stuk moeilijk zo te zien![]()
Tuurlijk tuurlijk wijs maar weer een ander aan...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:23 schreef PLAE@ het volgende:
Niet ik maar Weizz gaat die discussie aan.
Een wijze is voorzichtig, hij gaat het kwaad uit de weg,quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:45 schreef PLAE@ het volgende:
sorry er is met mij niet veel over het geloof te discusseren. Volgens mij brengt het meer negatiefs dan positiefs met zich mee. Dat maakt het geloof en de gelovigen echter niet minder interessant.
Een discussie over of god (etc) wel of niet bestaat heeft geen nut.
Waarom heeft dat geen nut volgens jou?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 04:45 schreef PLAE@ het volgende:
sorry er is met mij niet veel over het geloof te discusseren. Volgens mij brengt het meer negatiefs dan positiefs met zich mee. Dat maakt het geloof en de gelovigen echter niet minder interessant.
Een discussie over of god (etc) wel of niet bestaat heeft geen nut.
Tja of je hebt iemand die probeert te beweren dat het geloof gebakken lucht is en vervolgens eindigt waar ie ten eerste begon.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 05:14 schreef PLAE@ het volgende:
Misschien. Maar dit is een erg gevoellig onderwerp he.
Als iemand z'n hele leven baseerd op z'n geloof en jij gaat beweren dat het een hoop gebakken lucht is tja dat kan hard aankomen.
Maar hij heeft wel gelijk!quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:20 schreef kLowJow het volgende:
Vreemd. Je begint met een artikel over hypocrisie van onverdraagzaamheid, waar je vervolgens je afkeer over uitspreekt, om jezelf direct hierna aan hetzelfde soort gedrag schuldig te maken.
Heb ik geen begrip voor, het zijn sukkels......quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 03:37 schreef PLAE@ het volgende:
Alleen god heeft de waarheid in pacht. Dat zijn boodschappers soms de plank mis slaan moet je begrip voor kunnen tonen (mijn inziens).
Omdat geloven buiten het wetenschappelijke denken valt......quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 05:01 schreef jeroentjuh1987 het volgende:
[..]
Waarom heeft dat geen nut volgens jou?
na mijn middelbare school ben ik dus een "sociale" studie gaan doen en zijn de enigste technische vakken die ik nog krijg enkel simpele statische vakken met een beetje spss op de pc.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelf geen vakken als wetenschapsfilosofie/wetenschapsleer of iets dergelijks gehad zeker? Ben jij er zo eentje die al zijn 'wetenschappelijke kennis' van de semi-wetenschappelijke Discovery en National Geographic programma's haalt?
Dus wanneer ik gister door systematisch onderzoek een bepaalde natuurwet weet te omschrijven en in mijn voordeel weet te gebruiken, moet een ander die alleen met mij gemeen heeft dat hij ook op een of andere bepaalde systematische manier redeneert, per definitie de waarheid spreken? Dit ook nog eens met betrekking tot een totaal ander onderwerp?
Wetenschap opzichzelf is niet een of ander instituut![]()
Als het een of ander instituut was zouden we wel hebben gesproken van 'De Wetenschap'.![]()
Mis. Bovendien slaat die laatste zin nergens op;quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:25 schreef DarkDancer het volgende:
mensen geloven in god:
-omdat ze zelf de aarde in complexiteit niet kunnen begrijpen
-bang zijn voor de dood
-een kutleven hebben en god een hemel beloofdt
-de familie ze heeft gehersenspoeld
-bang zijn voor het onbekende
Zoiets valt voor mij onder het onbekende.quote:daarnaast is het onzin om in god te geloven:
-je kunt hem niet voelen
-je kunt hem niet zien
-je kunt hem niet horen
-je kunt hem niet proeven
Ja, hypotheses zijn vanouds het grofste geschut in discussies.quote:Wat eigenlijk als we binnenkort bezoek krijgen van buitenaardse wezens? dat haalt de bijbel meteen onderuit!
Als het voorkomen echt gebeurd was (wat een zin), dan zouden er helemaal geen wormen zijn geweest, want dan was het voorkomen. Bovendien is de Bijbel natuurlijk geschreven vanuit het standpunt dat de mens meer is dan een curiositeit, dan zijn wormen op andere planeten niet zo de moeite waard.quote:toch is het voorkomen van buitenaards leven al eens gebeurd omdat ze op mars toch wormen hadden ontdekt (in vorm van fossielen?).
Ja, en die zijn vanzelfsprekend geloofwaardiger dan het Oude Testament.quote:meerdere culturen beschrijven vreemde machines en wezens die ze bezoeken...
Niet of nauwelijks, vooral de historische programma's zijn vaak een aanfluiting. Hoe wilde jij beoordelen of het echte wetenschap is, trouwens?quote:en ja ik kijk graag naar discovery channel, een zender die op leuke manier ECHTE wetenschap toont.
Niet zeer velen.quote:btw overigens; wie geloofd er nog in wodan en thor en vriendjes?
Geloofde ''men'' heilig in Wodan en Thor? Is er genoeg bekend over heidense godsdiensten om dat zomaar plompverloren te stellen?quote:2000 jaar geleden geloofde men daar ook heilig in
Precies, wij evolueren nu eenmaal, waardoor sommige geloven afvallen.quote:... zelfde als de sekten gebasseerd op god en allah
Dat zou ik echt niet kunnen zeggen. Wat wel opvalt in de Bijbel is dat de oude Israelieten geloofden dat de zon tot stilstand gebracht kon worden door een gebed van een van de leiders van het volk (nog door Luther gebruikt als argument tegen Copernicus), dus dat het geen instructieboek is moge duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:10 schreef DarkDancer het volgende:
--> voor zover ik weet houdt de islam nog een gedeelte open voor het onbekende. alles wat gebasseerd is op de bijbel gaat meteen onderuit bij leven verderop in het zonnestelsel.
Dat weet ik niet. Het is vaak niet duidelijk wat er nu precies afgebeeld is. Je kunt er oneigentijdse voorwerpen in zien, maar het hoeft niet.quote:sommige culturen maakten tekeningen van hun geschiedenis. vaak komen daar machines in voor en wezens die niet in die tijd van technologie passen.
Voorzover wij die kennen. Maar aan de bouw van de pyramides gingen ook probeersels vooraf. Kun je trouwens een paar voorbeelden van zulke uitvindingen geven?quote:daarnaast zijn er bepaalde zaken gevonden die onmogelijk door die cultuur en de stand van technologie gemaakt kunnen zijn!
Je bedoelt die vlakte in Zuid-Amerika? (In Turkije zijn er geloof ik ook wel zulke voorstellingen, maar dan ondergronds) Dat is inderdaad nog niet te verklaren.quote:een mooi voorbeeld daarvan zijn tekeningen in rotsen van honderdenmeters lang. van bovenaf zijn deze tekeningen kaarsrecht wat toendertijd niet mogelijk was.
Vandaar dat je in alle goede Bijbeluitgaven aanhalingstekens vindt en er een levendige tekstkritiek is, die van Luther en Erasmus stamt.quote:die mooie geschriften van je zijn door mensen geschreven en in de loop van de tijd veranderd.
Mensen die worden opgevoed tot gebrekkige denkers, zijn er inderdaad helaas in overvloed en hun persoonlijke vrijheid is te verwaarlozen.quote:daarnaast vind ik het altijd zo triest dat gelovigen in 95% van de gevallen zijn opgegroeid in een gelovige omgeving en niet zelf de keuze hebben gemaakt!
maar daar krijg je natuurlijk nooit een normaal antwoord op!
dat is niet mijn punt. ik zeg dat het zeer goed mogelijk is dat een hogere buitenaardse beschaving door middel van geloof onze samenleving wou verbeteren!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:37 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is de vraag of buitenaardse beschavingen net zo redeneren als wij. Als ze het zo ver brengen dat ze naar andere planeten kunnen reizen, houden ze er misschien een vergelijkbare ethiek op na, maar je kunt alleen redeneren vanuit onze gewoonten.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:01 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
Dat is niet mijn punt.
Ik zeg dat het zeer goed mogelijk is dat een hogere buitenaardse beschaving door middel van geloof onze samenleving wou verbeteren!
Openbaring 12:9quote:En de grote draak werd (op de aarde) geworpen, de oude slang, die genaamd wordt duivel en de satan, die de gehele wereld verleidt; hij werd op de aarde geworpen en zijn engelen met hem.
Wanneer gebeurde dit?quote:
tja je snapt het niet he...quote:
Middeleeuwse parabel, die heilige geschriften barsten van middeleeuwse symboliek.quote:
Terug grijpen op een farao welk de zoon was uit een huwelijk tussen Amenhotep III,quote:Op maandag 22 augustus 2005 03:23 schreef Keromane het volgende:
[..]
Middeleeuwse parabel, die heilige geschriften barsten van middeleeuwse symboliek.
De 'openbaringen' zijn van oorsprong een verzameling overleveringen die teruggaan naar de Egyptische tijd.
Had te maken met seizoenen en het verloop van de dag/nacht en zonsverduisteringen.
Ene Amenhotep IV is debet aan allerlei verhaaltjes die nog tot de dag van vandaag rondzingen in tal van religies.
quote:En toen de schriftgeleerden der Farizeeën Hem met de zondaars en tollenaars zagen eten,
zeiden zij tot zijn discipelen: Waarom eet Hij met de tollenaars en zondaars?
En Jezus hoorde het en zeide tot hen:
Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig,
maar zij, die ziek zijn.
Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.
als je geen fatsoenlijk antwoord kunt geven, wil je dan die achterlijke teksten weg laten die niks zinnigs toevoegen ...quote:Op maandag 22 augustus 2005 04:20 schreef Tiesemans het volgende:
Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraads; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken!
En gij overlegdet nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods mijn troon oprichten en zetelen op de berg der samenkomst ver in het noorden; ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken, mij aan de Allerhoogste gelijkstellen.
Integendeel, in het dodenrijk wordt gij neergeworpen, in het diepste der groeve.
Jejasa 14:12
ohw als je dus een zonnegod aanbidt dan ben je niet goed wijs?quote:Op maandag 22 augustus 2005 05:52 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Terug grijpen op een farao welk de zoon was uit een huwelijk tussen Amenhotep III,
en een Syrische prinses genaamd Tyi.![]()
Welk notabene de zon(god) aanbad en welk van tussen 1360-1380 voor Christus regeerde en zich tevens omringde met "listige" buitenlandse raadgevers die em aanraadde de zon(schijf) te aanbidden, en die tevens zo dol was om de naam van z'n hoofdstad te veranderen evenals z'n eigen naam van amenhotep naar Echnaton.
En als klap op de vuurpijl tevens bereid was (opgenaaid door die buitenlanders) om het eeuwenoude geloofssysteem van Egypte veranderde ten gunste van diezelfde zongod vereering.
Welk uiteindelijk deze naief denkende farao op het uitwissen van z'n naam en identiteit kwam te staan door permanente verdwijning van z'n mummie. (= zware egyptisch gebruik om te straffen)
Kortom echt een goede bron om mee te trachten Gods Woord te weerleggen.
Wat jij dus met alle respect eens zou moeten doen is de volgende film bekijken :
The Exodus Revealed, geproduceerd door Discovery Media Producties en gedistributeerd door Questar.
En dan gaan we deze discussie (mits nog nodig) verder voeren.
Nu immers scherm je naar mijn weten met een "geflipte, satan aanbiddende farao"...
En je weet wat satan graag doet hé.... "Firma list & bedrog" draaiende houden.
En zonder te weten doe jij daar (zonder bronnen) aan mee.
Want ook als is het lijk van Amenhotep IV verdwenen z'n gekheid beinvloed nog immer vele die Gods Woord in twijfel wensen te trekken.
Vergeet niet :
[..]
Hebben ze zelfs een documentaire over Cagliostro Carotta gemaakt? Dat is nou echt de grootste onzin die ik in jaren gehoord heb. Is dit een soort averechtse religiositeit? Als het op Diskofferie komt, is het waar? De beste man heette trouwens Caesar.quote:Op maandag 22 augustus 2005 10:07 schreef DarkDancer het volgende:
zelfde zender... jezus zou niet hebben bestaan maar ceaser zou gewoon jezus zijn.
wegens verbastering en een zeer oude taal zou jezus hetzelfde kunnen betekenen als ceaser.
was hele docu waar ze bewijs hadden voor deze connectie.
ga die anders eens kijken.
quote:Op maandag 22 augustus 2005 10:07 schreef DarkDancer het volgende:
Ohw als je dus een zonnegod aanbidt dan ben je niet goed wijs?
snap je nu waarom veel mensen mensen zoals jou dan raar aankijken?
Tja die zonnegod is dus, geloof ik, Satan die zich (weer eens) laat verheerlijken in wéér een ander jasje.
Zelfde zender... Jezus zou niet hebben bestaan maar Ceaser zou gewoon Jezus zijn.
Hebben ze wel een grove blunder gemaakt dan hé in al die Astrix en Obelix strips.
wegens verbastering en een zeer oude taal zou Jezus hetzelfde kunnen betekenen als Ceaser.
Was hele docu waar ze bewijs hadden voor deze connectie.
Ga die anders eens kijken.
Tja bron ? Want Ceasar (gezicht historisch vastgelegd op munten) en Heere Jezus Christus z'n gezicht (Onbekend) en niet op munten geslagen lijken me een beetje moeilijk in een docuvideo samen te gaan tenzij met enkele wijntjes zeker ?!! (ps Ik drink niet hé .)
Btw op hetzelfde Discovery hebben ze mooie docus gehad over de evolutie.
Kijk die anders ook eens!
Tja hoewel satan vele met de evolutie theorie van Here God heeft weten af te wenden, is uiteindelijk satan ook gehoorzaam aan Here God.
Kortom fijn dat Here God uiteindelijk die evolutie theorie onschadelijk maakt omdat het slechts bevestigd wat ik geloof en Hij zegt.
Hij is een fantastische Schepper aangezien zelfs Zijn schepping in staat is tot het produceren van werken die, al denken zij anders, Hem slechts bevestigen.
Want Hij heeft immers alles met Zijn Woord geschapen. en Hij is almachtig.![]()
Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden,
daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is,
want God heeft het hun geopenbaard.
Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid,
wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien,
zodat zij geen verontschuldiging hebben.
Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt,
maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart.
Het geloof nu is de zekerheid der dingen,quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:50 schreef Knarf het volgende:
Wel grappig, twee mensen die discusseren over twee (soort van theologie) mogelijkheden, met allebij evenveel bewijs, namelijk geen.
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag over Openbaringen 12:9?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 04:59 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Het geloof nu is de zekerheid der dingen,
die men hoopt, en het bewijs der dingen,
die men niet ziet.
Want door dit (geloof) is aan de ouden een getuigenis gegeven.
Door het geloof verstaan wij,
dat de wereld door het woord Gods tot stand gebracht is,
zodat het zichtbare niet ontstaan is uit het waarneembare.
Geloofsgetuigen
![]()
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 06:06 schreef HarigeKerel het volgende:
http://aolsvc.news.aol.co(...)20050823100309990001
Katholieken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |