quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[Een dwaas veroordeelt een dwaas.
En jij hebt vervolgens het lef om Here God te beledigen.
Hoe ziekelijk kun je zijn als homosexueel.
Liegen en bedriegen om je lust te verbergen en dan een ander om het zelfde veroordelen.
Here God kent de zijnen en niemand anders !
Pas maar op dat rampspoed de komende periode geen deel word van je leven.]![]()
Heerlijk, dat gerel tussen homo-en christenfundi's.![]()
Precies....quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 08:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pielemans, ik doelde meer op de priester waar dit topic over gaat (de christelijke moraalridder genoemd in topictitel) en de TS.
Je quote anders dit bericht. Hierop kwam een reactie van jou, terwijl het eigenlijk niet aan jou gericht was. Het is ook een beetje raar om hier serieus op in te gaan, want het is maar een GRAPJEEEE!quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
De katholieke moraalridder vs de atheistische bilridder.![]()
zijn alle pootjes zo engdenkend als jij?quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:15 schreef mineo39-76 het volgende:
Katholieke moraalridder valt van zijn paard
De rooms-katholieke priester die in heel Amerika bekendheid kreeg omdat hij zo anti-homoseksueel was is in opspraak geraakt. De rector van de St. Patrick's Cathedral monseigneur Eugene Clark gaf homo’s ooit de schuld van ‘het vernietigen van de kerk’ en hij waarschuwde hetero’s ‘vooral nooit vreemd te gaan’. Uitgerekend deze man blijkt nu een jarenlange affaire te hebben gehad met zijn getrouwde secretaresse.
Uit de echtscheidingspapieren van Philip DeFilippo blijkt dat mgr. Clark een jarenlange seksuele relatie onderhield met zijn vrouw.
Mgr. Clark heeft zijn ambt meteen neergelegd. De 79-jarige priester ontkent dat hij ooit seks had met zijn 46-jarige secretaresse.
Kardinaal Edward Egan aanvaardde inmiddels het ontslag van zijn priester. Hij weigert echter elk commentaar.
Clark was deken voor New York en verscheen in die hoedanigheid vaak op tv. Op een lokaal station had zij zelfs zijn eigen Normen en Waarden Show (zie foto). Daarbij was zijn stokpaardje ‘hoe houd ik mijn relaties zuiver’.
[afbeelding]
De zieleherder is ook bekend als de medeschrijver van het standaardwerk: “Hoe politici met hun geweten moeten omgaan, een katholieke visie”.
In 1999 verkondigde Clark dat homo’s “de vijanden zijn van het heilige huwelijk”. Hij was ervan overtuigd dat homo’s alleen op seks belust zijn en geen benul zouden hebben van tederheid en liefde.
In 2002 gaf Clark aan ‘de homomaffia’ de schuld van het ‘bewust uitlekken van seksschandalen binnen de katholieke kerk’. Hij noemde homoseksualiteit een stoornis, een bedreiging voor het gezin en hij toonde zich een voorstander van het uitsluiten van homo’s voor elke kerkelijke functie.
Clark was meermaals het doelwit van homoprotesten. Toen die protesten veel positieve media-aandacht kregen, beweerde de monseigneur dat homo’s de media controleerden en elkaar in Hollywood de hand boven het hoofd hielden. Hij was er zelfs van overtuigd dat er ‘geheime homoseksuele agenda’ zou bestaan.
15-08-2005
Bron: www.gaykrant.nl
Bah, ik kots op dit soort enge mannetjes. Haat zaaien, hel en verdoemenis preken maar zelf wel jarenlang zijn secretaresse neuken! Het zou me niets verbazen als hij ook wat kinderen op zijn geweten heeft!![]()
![]()
Ik vraag me af waarom "we" met z'n allen het instituut geloof in stand houden? Komop zeg we weten toch wel beter! Er bestaat geen god/allah, whatever. We geven die instituten veel te veel macht over ons leven én zij maken er dankbaar misbruik van!!! BAH!![]()
Ja, hier:quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 07:50 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Zie jij in mijn reactie een oordeel ?
Jij gaat niet over zijn oordeel.quote:En hoe zal jij als niet praktiserende Christen dadelijk je oordeel ontlopen als je geen werken in de gemeente hebt om van je te getuigen dat je het waardig bent om gespaard te worden ?
Je quote is verkeerd: het gaat over de splinter in zijn oog zien, maar de balk in je eigen ogen niet zien.quote:Dan ben je reeds zelf geoordeeld.
Hij bestaat.... Waarachtig en voorzeker.
Ik vrees Hem meer dan een splinter in mijn oog.
En ik vrees Hem meer dan de balk in het oog van m'n broeder.
Kortom wie stel je "werkelijk" terecht ?
Leest voordat gij u bezondigd.
Ik "praktiseer" er niet over om een oordeel te vellen.
Geloven is wel degelijk een keuze, ook al worden veel mensen zodanig opgevoed dat van een keuze amper nog sprake is. Maar dan NOG is het een KEUZE van de opvoeders om hun kinderen zo op te voeden. Geloof is een keuze omdat het niet genetisch bepaald is. Niet voor niets zie je ook mensen die zich van de ene op de andere dag bekeren tot een geloof. Mensen die ineens moslim worden, of (ook wel eens gezien) een ter dood veroordeelde gevangene die binnen de celmuren ineens in de Heere is....quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:54 schreef kLowJow het volgende:
Als je oprecht gelooft is 'de keuze' niet (meer) te geloven in mijn ogen niet heel anders dan als homoseksueel ervoor 'te kiezen' niet langer homoseksueel te zijn. Geloven is geen keuze; je gelooft of je gelooft niet. De manier waarop je met je geloof en andersdenkenden omgaat is dit wel.
In plaats van dit halve topic te vervuilen met (semi-)bijbelteksten in gebrekkig Nederlands, zou je natuurlijk ook eens inhoudelijk kunnen discussiëren. Leg bijvoorbeeld maar eens uit waarom TS aan het 'liegen en bedriegen' is. Hij liegt niet en bedriegt niemand, want hij komt openlijk uit voor zijn geaardheid. Anders zou het zijn wanneer hij 'gelukkig getrouwd' was, maar ondertussen met jongens naar bed ging. Daarvan is hier geen sprake, dus de opmerking 'liegen en bedriegen' slaat nergens op. Dat liegen geldt overduidelijk WEL voor de 'katholieke moraalridder' uit het openingsbericht.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:48 schreef Tiesemans het volgende:
Een dwaas veroordeelt een dwaas.
En jij hebt vervolgens het lef om Here God te beledigen.
Hoe ziekelijk kun je zijn als homosexueel.
Liegen en bedriegen om je lust te verbergen en dan een ander om het zelfde veroordelen.
Here God kent de zijnen en niemand anders !
Pas maar op dat rampspoed de komende periode geen deel word van je leven.
Natuurlijk is het in theorie een keuze, maar in de praktijk bestaat deze keuze niet. Als je overtuigd bent van een waarheid kun je er niet voor kiezen hier niet meer van overtuigd te zijn. Je kunt hoogstens overtuigd raken van de onjuistheid van je eerdere overtuiging.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:49 schreef dVTB het volgende:
Geloven is wel degelijk een keuze, ook al worden veel mensen zodanig opgevoed dat van een keuze amper nog sprake is. Maar dan NOG is het een KEUZE van de opvoeders om hun kinderen zo op te voeden. Geloof is een keuze omdat het niet genetisch bepaald is. Niet voor niets zie je ook mensen die zich van de ene op de andere dag bekeren tot een geloof. Mensen die ineens moslim worden, of (ook wel eens gezien) een ter dood veroordeelde gevangene die binnen de celmuren ineens in de Heere is....
OK, maar zelfs dan nog heb je een KEUZE om jouw overtuigingen wel of niet dwingend aan andere mensen op te leggen. Zelfs dan nog heb je een KEUZE om mensen met een andere opvatting of levensstijl wel of niet met respect tegemoet te treden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:06 schreef kLowJow het volgende:
Interessante wending heeft dit topic genomen.
Natuurlijk is het in theorie een keuze, maar in de praktijk bestaat deze keuze niet. Als je overtuigd bent van een waarheid kun je er niet voor kiezen hier niet meer van overtuigd te zijn. Je kunt hoogstens overtuigd raken van de onjuistheid van je eerdere overtuiging.
Dat is inderdaad wat ik bedoelde met:quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:13 schreef dVTB het volgende:
[..]
OK, maar zelfs dan nog heb je een KEUZE om jouw overtuigingen wel of niet dwingend aan andere mensen op te leggen. Zelfs dan nog heb je een KEUZE om mensen met een andere opvatting of levensstijl wel of niet met respect tegemoet te treden.
quote:De manier waarop je met je geloof en andersdenkenden omgaat is dit wel.
Als alle katholieken net zo intolerant tegenover homo's zouden staan als dat jij tegenover gelovigen staat had jij hier totaal geen leven gehad.quote:
En waarom zou jij als zogenaamd wél tolerant persoon iemand anders zijn denkbeelden "eruit moeten krijgen"? Zie je niet dat je precies hetzelfde bent? Zeer intolerant tov gelovigen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:05 schreef DarkDancer het volgende:
hier kun je trouwens zien hoe bekrompen ze zijn:
http://hq.agape.nl/forum/index.php
klowjow ---> heb al vaker gepoogd om met dat soort fundi's te praten maar dat is niet te doen. die gasten hebben zo'n raar intolerant wereldbeeld dat je er gewoon niet uitkrijgt. en als je een beetje doordenkt in hun wijze dan zullen ze het liefst heidenen en homosexuelen in het bijzonder het liefst allemaal dood zien gaan aan aids of zoiets.
Homoseksualiteit wordt je mee geboren, en is een genetisch foutjequote:
Hij liegt en bedriegt inderdaad niet, alleen hij generaliseert heel erg en neemt een agressieve toon aan.quote:Leg bijvoorbeeld maar eens uit waarom TS aan het 'liegen en bedriegen' is. Hij liegt niet en bedriegt niemand, want hij komt openlijk uit voor zijn geaardheid.
Huh? Wie wordt er door hun lastig gevallen dan? Ze hebben het recht op een eigen mening, als jij je daardoor beledigd voelt moet je niet naar de kerk gaan. Net zoals zij niet naar een homo bar gaan. Leven en laten leven.quote:Op maandag 15 augustus 2005 17:58 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
als nederlander schaam ik me ervoor dat we het meest tolerante en vrije land willen zijn maar niks doen aan die fundi's verenigd onder katholieken, protestanten, moslims etc.
Jij klinkt als een keiharde wetenschapfundi. Wie zegt dat wetenschappers gelijk hebben? Hun verhaal is ook maar een theorie, en dat zullen ze zelf als eersten toegeven.quote:keer op keer heeft wetenschap aangetoond dat dat hele gedoe fake is en elke keer zeggen ze dat de wetenschappers een paar rare lui zijn.
ondertussen wel gebruik maken van de luxe geschonken door de wetenschap :R
Luister nou eens naar jezelf, pak een biertje, rustige muziek opzetten en je niet zo opwinden omdat niet iedereen zo denkt als jij.. wordt je veel happier van!quote:zelfs vrienden waarmee ik wel eens naar een homobar ben geweest vertonen nu nog homofobe reacties wanneer het zeg maar aankomt om in een huis te wonen met een homo...
mensen maken zulke problemen over de stomste dingen.die gelovigen zijn gewoon zelf latente homo's die stiekum dromen van een keiharde pik in hun aars!
Dat is nog nooit aangetoond, je kan niet bewijzen dat iets er niet is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:05 schreef DarkDancer het volgende:
.
is zo vaak aangetoond dat elk geloof met bovennatuurlijke wezens onzin is.
Jouw haat en intolerantie komen kennelijk niet uit een geloof. Toch zijn ze er. Zie ook: communisme, nazisme. Geen geloven. Toch haat en intolerantie.quote:en daarnaast is geloof gelukkig een uitstervend iets. zal enige tijd duren maar over 100 jaar zullen er nog weinig domme mensen rondlopen. misschien dat tegen die tijd de wereld ook wat beter is wanneer alle haat en intolerantie met het geloof ten onder gaat.
ach diverse wetenschappers die er idd meer verstand van hebben dan mij hebben het toch al aangetoond.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is nog nooit aangetoond, je kan niet bewijzen dat iets er niet is.
Je beroept je wel op de wetenschap, maar begrijpt er niet zo veel van.
[..]
Jouw haat en intolerantie komen kennelijk niet uit een geloof. Toch zijn ze er. Zie ook: communisme, nazisme. Geen geloven. Toch haat en intolerantie.
Een geloof hebben wil niet zeggen dat je dom bent. Geloven dat mensen die een geloof hebben per definitie dom zijn, dat is pas dom.
Dat zeg ik niet. Ik heb geen bewijs dat ie bestaat. Maar ik zeg ook niet dat ie niet bestaat, dat kan ik namelijk niet bewijzen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:11 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
ach diverse wetenschappers die er idd meer verstand van hebben dan mij hebben het toch al aangetoond.
en als niet bewezen is dat iets er niet is is ook bullshit.
de "groengevlektepimpelpaarse grengo" bestaat dan ook
Niemand kan geloof door de strot duwen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:05 schreef DarkDancer het volgende:
daarnaast is zo'n beetje 90% van die fundi's opgegroeid in een gelovige omgeving, vanaf begin is here god en alle onzin door de strot gedrukt. als je maar net zolang schreeuwt dat iets "waar" is dan ga je het zelf ook geloven.
tja, sorry maar in de wat extremere kringen (zoals bij jouw thuis waarschijnlijk) wordt het wel door de strot geduwd. van kleins af aan, verplicht meebidden voor eten, mee naar de kerk, lezen in bijbel, godsdienstige verenigingen, gelovigen als vrienden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:34 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Niemand kan geloof door de strot duwen.
Als je christelijke ouders hebt wordt je christelijk opgevoed, terwijl humanistische ouders hun kinderen humanistisch opvoeden.
Als een kind volwassen wordt bepaalt hij zelf wel wat hij vanuit zijn opvoeding meeneemt voor de rest van zijn leven.
Wat ben jij eigenlijk voor dom figuur?
Dat is de essentie van geloof. Geloven.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:27 schreef Viajero het volgende:
Dat zeg ik niet. Ik heb geen bewijs dat ie bestaat. Maar ik zeg ook niet dat ie niet bestaat, dat kan ik namelijk niet bewijzen.
Snap je?
gisteren nog wel leuke anekdote over god in "the island"quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:34 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Dat is de essentie van geloof. Geloven.
Ik sta in het volle leven dus kom ik alle mensen tegen die je maar verzinnen kan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:50 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
Als ik homosexueel was en een figuur als jou zat zo te praten over mijn soort dan had ik niet eens de moeite genomen om je nog netjes aan te spreken op je gedrag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |