abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29876979
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_29876994
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 02:09 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wat zeg ik nou?

Er valt hier op aarde nog GENOEG te ontdekken.

Waarom moet het in hemelsnaam in de ruimte geschieden?

Weet je wat je hier op aarde wel niet kan ontdekken met het budget van NASA?

Heel wat meer dan in de ruimte, voor hetzelfde bedrag, me dunkt.

Dus, nog altijd en immer een kinderachtig argument, dat we omdat het ontdekken in onze aard zit we per se de ruimte in moeten.

Leer eerst als mens in het algemeen jezelf eens goed kennen, en daarna pas de rest.

Wat is er trouwens mis met berenvellen?
ik vind de ruimtevaart mega mega interessant...sowieso de hele ruimte, geweldig

maar ik ben het helemaal eens met dit argument..we zijn nog niet ver genoeg voor ruimtevaart
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 03:32:42 #103
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_29877245
Is dit het interview met mannen als Kissinger, de vrouw van Kubrick etc.

?
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_29877285
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 03:32 schreef bofneger het volgende:
Is dit het interview met mannen als Kissinger, de vrouw van Kubrick etc.

?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 03:42:07 #105
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_29877313
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 03:38 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]
senks & cheers

Het is ook tijd geworden om het scherm voor het kussen te verruilen btw
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_29877388
quote:

Er valt hier op aarde nog GENOEG te ontdekken.
Alsof dat in verhouding staat met datgene wat er allemaal te vinden is in ons heelal. Het heelal is duizenden malen onvoorstelbaarder dan wat dan ook hier op aarde. Het is zo mysterieus en daarom trekt het onze aandacht.

We kunnen aan ruimtevaart doen, dus daarom doen we het. Plus ruimtevaart heeft een hele positieve uitwerking op de mens. Jezelf leren kennen, hoort daar ook bij. Het zijn juist de mooie docu's over de ruimte die mij doen wegdromen en die mij doen beseffen dat we het met zn allen moeten doen op dit kleine planeetje in dit vijandige heelal. En als wij mensen in staat zijn om het heelal te veroveren, dan moet er toch enigszins hoop zijn dat wij ooit in staat zijn om simpelere dingen, zoals samenleven, ook zullen leren.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 04:00:13 #107
56819 Kimske
Juf in wording
pi_29877396
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 03:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Alsof dat in verhouding staat met datgene wat er allemaal te vinden is in ons heelal. Het heelal is duizenden malen onvoorstelbaarder dan wat dan ook hier op aarde. Het is zo mysterieus en daarom trekt het onze aandacht.

We kunnen aan ruimtevaart doen, dus daarom doen we het. Plus ruimtevaart heeft een hele positieve uitwerking op de mens.
ik dacht dat ik de enige was die nog wakker was hier
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_29880886
quote:

[..]

Leer eerst als mens in het algemeen jezelf eens goed kennen, en daarna pas de rest.

Wat is er trouwens mis met berenvellen?
Juist de ruimtevaart kan een grote betekenis zijn voor het ontdekken van onze ware-zelf.

De vraag waar de mens zich mee bezig houdt, is waar komt men vandaan en hoe is het allemaal begonnen?. Een groot onderdeel daarvan is het heelal. Juist door het onderzoeken van het heelal en dat kan meestal alleen maar buiten de dampkring, kun je een beeld verkrijgen van onze geschiedenis (als het leven in het algemeen).

Ook is de ruimtevaart een drijvende kracht achter veel technologische uitvindingen, maar goed, daar heb jij in je berenvel niet zo veel aan

Al heb je wel gelijk met het feit dat er OP aarde nog genoeg te vinde is, maar dat zou, mijns inziens, niet ten koste moeten gaan van de ruimtevaart,. maar simultaan moeten gebeuren.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:15:11 #109
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29881078
The_stranger, waarom zouden we de ruimte als drijvende kracht nodig hebben? Kunnen we zelf niet concentreren op bepaalde zaken om bepaalde andere zaken uit te vinden? Ik begrijp niets van dat argument.

Verder is het zo dat je aan een goede LENS of een zooitje SENSOREN meer dan genoeg hebt om de ruimte te verkennen, er hoeven helemaal geen mensen naar boven op dure missies, echt niet.

Verder is het in de ruimte vredig, op aarde niet, vandaar dat de aarde meer prioriteit zou moeten genieten, denk je niet?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_29882126
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:15 schreef Hallulama het volgende:

Verder is het in de ruimte vredig, op aarde niet, vandaar dat de aarde meer prioriteit zou moeten genieten, denk je niet?
Vredig? Een harder vacuum dan we hier op aarde kunnen bereiken, in combinatie met ontzettend lage danwel hoge temperaturen (afhankelijk van of je wel of niet 'in de zon' zit), plus een continu stralingsbombardement.

Waarbij die straling zo erg is dat mocht er ooit nog eens een marsreis komen, dat een 'one way trip' wordt, omdat er hoogstwaarschijnlijk een of meerdere astronauten zullen overlijden aan kanker op de weg naar mars.

Laat mij maar lekker hier
pi_29882977
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:51 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Vredig? Een harder vacuum dan we hier op aarde kunnen bereiken, in combinatie met ontzettend lage danwel hoge temperaturen (afhankelijk van of je wel of niet 'in de zon' zit), plus een continu stralingsbombardement.

Waarbij die straling zo erg is dat mocht er ooit nog eens een marsreis komen, dat een 'one way trip' wordt, omdat er hoogstwaarschijnlijk een of meerdere astronauten zullen overlijden aan kanker op de weg naar mars.

Laat mij maar lekker hier
riiight...

Je loopt straling op, inderdaad, dat is ook vaak de reden dat astronauten niet 2 keer de ruimte in mogen... Je krijgt straling binnen, maar wil niet zeggen dat je tijdens die trip sterft, het verkort de levensduur en veroorzaakt misschien kanker, misschien fiets je er tussen door, misschien misschien. wie zal het zeggen...

Persoonlijk vind ik alle "conspiracy theorieen" en verhalen over de maan nog het meest interessant, vooral omdat je hem als mens gewoon kan zien vanaf deze aardkloot, daarom zou ik het ook heel jammer vinden als de maanlanding een grote hoax zou zijn.

Nu ik er af en toe bij nadenk, in principe is de maanlanding bijna niet te faken... Iedereen zag het ruimteveer omhoog gaan, die laat je niet eventjes een rondje vliegen , en achter de hoofden van de mensen zachtjes laten landen, en ondertussen stug volhouden dat hij nog steeds in de ruimte zit..

Zou iemand mij meer kunnen vertellen over de terugreis van de maanlanding, welk schip e.d., het lijkt me vrij stug dat ze hierin teruggekomen zijn:

pi_29883725
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:15 schreef Thrilled het volgende:

Je loopt straling op, inderdaad, dat is ook vaak de reden dat astronauten niet 2 keer de ruimte in mogen... Je krijgt straling binnen, maar wil niet zeggen dat je tijdens die trip sterft, het verkort de levensduur en veroorzaakt misschien kanker, misschien fiets je er tussen door, misschien misschien. wie zal het zeggen...
Als je maar voldoende vaak de snelweg oversteekt is overreden worden geen kans meer, maar een zekerheid. Een marsreis duurt een jaar heen en een jaar terug. Space shuttle-vluchten duren maximaal 2 weken, en worden nog enigszins beschermd door de 'van Allen gordels'. De ruimte is een redelijk vijandige omgeving. 't is niet voor niets dat er 'radiation-hard' chips zijn ontwikkeld speciaal voor gebruik in de ruimte.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:58:12 #113
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29884387
Deze discussie neemt nu puur door SLECHT LEZEN een wending die mij de moed in de schoenen doet laten zinken.

Dames, heren toch...

Alhoewel het ook wel grappig is
pi_29885246
Ik ben de docu aant downloaden, ( 50 % ) ben benieuwd...
pi_29885314
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:15 schreef Hallulama het volgende:
The_stranger, waarom zouden we de ruimte als drijvende kracht nodig hebben? Kunnen we zelf niet concentreren op bepaalde zaken om bepaalde andere zaken uit te vinden? Ik begrijp niets van dat argument.

Verder is het zo dat je aan een goede LENS of een zooitje SENSOREN meer dan genoeg hebt om de ruimte te verkennen, er hoeven helemaal geen mensen naar boven op dure missies, echt niet.

Zoals je vast wel weet worden veel uitvindingen gedaan terwijl men op zoek is naar iets totaal anders.

Oorlog en ruimtevaart zijn dermate (technologisch) uitdagende bezigheden, dat er veel bij-uitvindingen gedaan worden. Om een manier te vinden om London plat te gooien, vind je de raket uit. Om vliegtuigen te detecteren vind je radar uit, nu nog erg handig in gebruik. Teflon en kevlar, beide bij producten uit de ruimtevaart. Veel van die dingen zouden we waarschijnlijk niet eens aan gedacht hebben om ze uit te vinden.

En ja, een lens en een zooitje sensoren zijn grotendeels genoeg ja, maar ook dat valt onder ruimtevaart. De hubble telescoop heeft maar liefst 2 miljard dollar gekost, maar doet een boel goede wetenschap. Echter er was wel degelijk een bemandde ruimtevlucht nodig om het ding te repareren, toen bleek dat er op de aarde een fout gemaakt was. Het nut van een bemande mars/maan missie zie ik ook niet in, maar ruimtevaart is meer dan een bemande shuttle.

En de opmerking van vredige ruimte? Als je daarmee de eeuwige oorlogen op aarde bedoelt, dan zie ik niet in waarom we dan op aarde meer moeten onderzoeken. Juist die oorlogen, hoe desastreus ook, zorgen voor veel uitvindingen in de techniek, maar ook gezondheid. Tuurlijk zit waarschijnlijk het hele regenwoud nog vol met nog niet ontdekte medicijnen tegen AIDS/kanker e.d., maar wat dat met vredige ruimte te maken heeft, snap ik niet... (en laten we nu niet een discussie beginnen op verkeerd gelezen kreten )
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_29885454
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:28 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zoals je vast wel weet worden veel uitvindingen gedaan terwijl men op zoek is naar iets totaal anders.

Oorlog en ruimtevaart zijn dermate (technologisch) uitdagende bezigheden, dat er veel bij-uitvindingen gedaan worden. Om een manier te vinden om London plat te gooien, vind je de raket uit. Om vliegtuigen te detecteren vind je radar uit, nu nog erg handig in gebruik. Teflon en kevlar, beide bij producten uit de ruimtevaart. Veel van die dingen zouden we waarschijnlijk niet eens aan gedacht hebben om ze uit te vinden.

En ja, een lens en een zooitje sensoren zijn grotendeels genoeg ja, maar ook dat valt onder ruimtevaart. De hubble telescoop heeft maar liefst 2 miljard dollar gekost, maar doet een boel goede wetenschap. Echter er was wel degelijk een bemandde ruimtevlucht nodig om het ding te repareren, toen bleek dat er op de aarde een fout gemaakt was. Het nut van een bemande mars/maan missie zie ik ook niet in, maar ruimtevaart is meer dan een bemande shuttle.

En de opmerking van vredige ruimte? Als je daarmee de eeuwige oorlogen op aarde bedoelt, dan zie ik niet in waarom we dan op aarde meer moeten onderzoeken. Juist die oorlogen, hoe desastreus ook, zorgen voor veel uitvindingen in de techniek, maar ook gezondheid. Tuurlijk zit waarschijnlijk het hele regenwoud nog vol met nog niet ontdekte medicijnen tegen AIDS/kanker e.d., maar wat dat met vredige ruimte te maken heeft, snap ik niet... (en laten we nu niet een discussie beginnen op verkeerd gelezen kreten )
Goed stukje, ben het met je eens, kwil even ingaan op het punt dat je met lenzen en sensoren de hele ruimte kan verkennen, Lijkt me vrij moeilijk om vanuit een telescoop te onderzoeken of er leven is op maan/mars of is geweest. Lijkt me moeilijk om de aarde te observeren met alleen je lenzen en sensoren...
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:38:34 #117
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29887733
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:32 schreef Thrilled het volgende:

Goed stukje, ben het met je eens, kwil even ingaan op het punt dat je met lenzen en sensoren de hele ruimte kan verkennen, Lijkt me vrij moeilijk om vanuit een telescoop te onderzoeken of er leven is op maan/mars of is geweest. Lijkt me moeilijk om de aarde te observeren met alleen je lenzen en sensoren...
Waarom wil je weten of er leven is op Mars terwijl er hier op aarde leven wordt bedreigd?
pi_29888300
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:38 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Waarom wil je weten of er leven is op Mars terwijl er hier op aarde leven wordt bedreigd?
Als ik daar weer even op in mag gaan, je klinkt nu heel idealistisch en wereldverbeterend (waarvoor hulde) maar naar mijn mening zal het nooit zover komen dat we oorlog kunnen uitbannen (god, ik hoop dat ik ongelijk heb). Maakt niet uit hoeveel geld en moeite we er tegen aan gooien, oorlog is (helaas) een blijvend iets, vrees ik. Maar is dat dan een reden om meteen alle andere wetenschap de deur uit te gooien?
Qua vervuiling en andere levensbedreigende factoren, daar doet de wetenschap zeker wat tegen. In sommige gebieden wat minder succesvol dan andere, maar er zijn bijvoorbeeld (wat) minder vervuilende oplossingen gevonden voor drijfgassen, brandstoffen alsmede nieuwe behandel methoden voor ziektes en aandoeningen.

Waarom we op mars (of waar dan ook) zoeken naar leven heeft in principe dezelfde redenen als voor de ointdekkingsreizen in de 15e/16e eeuw. Benieuwd naar onze wortels. En mogelijk heeft de ruimtevaart wel op een later tijdsstip een zeer nuttige uitvinding gedaan, namelijk ruimte kolonisatie, als we de aarde voorgoed verpest hebben.

En bedenk dat verschillende takken van de wetenschap puur theoretisch lijken, maar wel degelijk voordelen hebben voor de mens. Kijk maar naar quantummechanica. Lijkt vrij theoretisch, maar het feit dat we nu op een virtueel forum kunnen praten, is een direct resultaat daarvan, evenals nanowetenschap en (helaas) ook kernenergie/bommen.
C. Sagan
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:58:44 #119
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29888363
Ik heb het niet per se over oorlog, ik heb 't ook over natuur, dat is ook leven.

Het is mens eigen om ver weg te kijken wanneer zaken dichtbij de aandacht verdienen, maar laten we eens wat meer ons best doen om dat te veranderen.

De problemen voor je voeten lossen zich niet vanzelf op, en kijken naar de sterren is dan misschien wel een leuke afleiding (noem het vluchtgedrag), maar de problemen voor je voeten liggen er daarna nog steeds.

Dit verhaal slaat tevens op mijzelf, ik kan me wel druk maken over ruimtereizen, maar misschien kan ik beter gewoon de afwas eens gaan doen.

Begrijpt u?

[ Bericht 77% gewijzigd door Hallulama op 23-08-2005 15:03:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')