hehe, snap niet dat mensen de muziek in de trailer er niet bij vinden passen. Vind t juist super gekozen. Een track met de titel "Jesus Walks", die qua tekst ook goed past bij datgeen wat soldaten moeten voelen in tijd van oorlog. En natuurlijk past t ook goed bij de beelden die te zien zijn in de trailer.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:17 schreef 7eVeNL het volgende:
Ik vind de trailer wel aardig, maar ik vind de muziek keuze echt slecht past er totaal niet bij.... hopen dat Thomas Newman de muziek weer gaat doen, net zoals bij American Beauty & Road to perdition
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
zoals eerder gezegd: vind die andere poster mooierquote:
Tis van de maker van American Beauty...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:04 schreef the900 het volgende:
Voor de rest lijkt de film me wel aardig maar wel een beetje een stereotiep blockbuster.
en dat zie je ookquote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:34 schreef Pugsley het volgende:
[..]
Tis van de maker van American Beauty...![]()
idd ik vond jesus walks ook super goed passen. Kreeg rillingen toen ik die trailer bekeek. Kijk er zeker naar de film uitquote:Op zondag 14 augustus 2005 17:38 schreef Timo20 het volgende:
[..]
hehe, snap niet dat mensen de muziek in de trailer er niet bij vinden passen. Vind t juist super gekozen. Een track met de titel "Jesus Walks", die qua tekst ook goed past bij datgeen wat soldaten moeten voelen in tijd van oorlog. En natuurlijk past t ook goed bij de beelden die te zien zijn in de trailer.
Luister maar eens goed naar de lyrics![]()
Kijk wel erg uit naar deze film, de trailer is iig al geweldig![]()
![]()
Dus?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:34 schreef Pugsley het volgende:
[..]
Tis van de maker van American Beauty...![]()
Ik had aan de hand van de trailer nog niet echt begrepen dat het juist daar over ging, klinkt in elk geval al minder blockbusterig dusquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:07 schreef LSS het volgende:
Een stereotype blockbuster zal het denk ik zeker niet zijn. Misschien wel een redelijk realistische weergave van het leven van soldaten als ze niet vechten of trainen. Oorlogsvoering is natuurlijk vooral veel wachten en eigelijk bar weinig schieten.Dat geschiet hebben we nu al veel gezien, maar ook het leven van soldaten als ze "niets" doen lijkt me interessant. Eindelijk een film die niet gaat over schieten, explosies, heldendaden en sterven voor the stars and stripes. Ik ga hem zeker kijken.
jake is altijd wel goedquote:Op zondag 8 januari 2006 00:29 schreef Vitalogy het volgende:
Het is niet de beste film aller tijden.
Maar zeker nog wel een goede film en Jake Gyllenhaal is bijzonder goed.
Nou ja, hij lijkt weer helemaal niet op bijvoorbeeld Dr. Strangelove. Voor mij was 't vooral de aanwezigheid van die cliché drill sergeant. Ik was blij dat dat na één scène weer voorbij was.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
Het begin leek echter iets (veel) te veel op Full Metal Jacket, maar dat ook aan mij liggen, omdat het gewoon ook een (kritische) oorlogsfilm is.
Ja, erg mooi. Enquote:De beelden in de woestijn zijn trouwens echt adembenemend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The short weekend begins with longing...
Kan niet wachten op de dvd begin maartquote:Vanmiddag gezien:
Jarhead
Nu eens een keer geen eindeloze oorlogsgeweld, maar het wel en wee van de Amerikaanse maniers in de eerste Golfoorlog die van gekkigheid niet weten wat ze met hun tijd aan moeten. Ze vervelen zich kapot, en doden hun tijd met het spelen van American Football, opscheppen over hun vrouwen en het kijken films.
Als je in eerste instantie dit gegeven verhaal leest, komt het wellicht nogal saai over: 2 uur lang kijken naar mannen in een woestijn die 6 maanden lang niets doen. Maar gelukkig heeft regisseur Sam Mendes dat weten te voorkomen en is de alles behalve saai. Het is eerder interessant om te zien hoe de Jarheads met elkaar omgaan en elkaar steunen om een saaie periode door te komen. Het acteerwerk van de voltallige cast is erg sterk, en ze weten op een overtuigende manier neer te zetten hoe hun personages langzaam aan letterlijk gek worden van verveling. Vooral Jake Gyllenhaal en Jamie Foxx zijn erg goed.
Verder ziet de film er werkelijk subliem uit, en dat wordt naar mate de film vorderd alleen maar beter. De compostie van de shots zijn geweldig. De verbluffende cinematografie is om van te smullen. Zo is bijvoorbeeld de olie regen prachtig om te zien en zijn een aantal andere scenes weer recht voor je raap, zo hard. Je wilt eigenlijk weg kijken maar tegelijkertijd dwing je jezelf om te kijken om van de "mooie" beelden te "genieten".
Door het regelmatig gebruik van de hand held camera lijkt t net alsof je midden in de actie zit (voor zover die natuurlijk al aanwezig is). Verder zit er genoeg humor in die wordt afgewisseld met wat drama, waardoor de film goed in evenwicht is.
Dat, samen met de goede soundtrack en het goede gebruik van de voice-over van Gyllenhaal maakt dit alles Jarhead tot een van de eerste toppers van het jaar![]()
IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Ik vond hem beterquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:52 schreef merino het volgende:
verder vond ik het goede film maar lang niet niveau van American Beauty
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vond hem beter. Maar dat gold ook voor Road to Perdition, dus dat zegt meer over wat ik van American Beauty vind.
de scene vond ik wel coolquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:52 schreef merino het volgende:
wat vonden jullie eigenlijk van die scene in de bioscoop dat ze Apocalypse Now zitten te kijken. Ik vind dat zooo vaag geknipt. Het acteer werk van Gyllenhaal is echt bizar vaag in die scene...
verder vond ik het goede film maar lang niet niveau van American Beauty
kijk hem nog es zou ik zeggen. Hij trekt daarin af en toe bekken alsof ie zwaar aan de XTC zitquote:
hehe ja weet ik, maar ik bedoelde de scene in z`n geheelquote:Op zondag 15 januari 2006 00:04 schreef merino het volgende:
[..]
kijk hem nog es zou ik zeggen. Hij trekt daarin af en toe bekken alsof ie zwaar aan de XTC zit
ga niet nog een keer naar de bioscoop a 8.50quote:Op zondag 15 januari 2006 00:04 schreef merino het volgende:
[..]
kijk hem nog es zou ik zeggen. Hij trekt daarin af en toe bekken alsof ie zwaar aan de XTC zit
quote:Op maandag 16 januari 2006 01:14 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
ga niet nog een keer naar de bioscoop a 8.50![]()
idd, vette filmquote:Op maandag 16 januari 2006 01:16 schreef cerror het volgende:
Prachtige film, weer eens een andere kant van de oorlog gezien.
Niks geen heroïsch gedoe.
dan ben ik blij dat ik `m heb gezien voor ¤ 5,20quote:Op maandag 16 januari 2006 01:14 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
ga niet nog een keer naar de bioscoop a 8.50![]()
extreem vet was dat jaquote:Op maandag 16 januari 2006 15:50 schreef SunChaser het volgende:
en de brandende olievelden waren een hoogtepunt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
15 euro voor de bios, ik weet niet welke bios dat is, maar dan ben je goed genaaid!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:27 schreef 1ofthefew het volgende:
...
blij dat ik hem lekker illegaal heb gekeken en geen 15 euro kwijt ben aan bios
Vooral doen...prima film.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:35 schreef Stansfield het volgende:
Van de week ook eens kijken dan als ik al die lovende verhalen zo hoor.
Haha...en dan ook nog voor de naam van Jamie Foxx.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Heel erg terecht dat de naam van Chris Cooper mee op de poster staat, zijn rol is enorm groot én ook erg belangrijk.
Zelfs de schorpioen had meer screentime.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:48 schreef Mike het volgende:
[..]
Haha...en dan ook nog voor de naam van Jamie Foxx.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:27 schreef 1ofthefew het volgende:
heel veel stukken waren gewoon plagiaat.
daar heb ik maar een klein stukje van gezien. En alleen de drill sergeant zelf leek op die uit FMJ, de rest ook niet. Dus ik vind `t uitmaken voor plagiaat nogal overdrevenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:35 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond het drillstukje niet op FMJ lijken, zo kort was t. Leek meer op An Officer And A Gentlemen dan.
En de drill instructor uit FMJ was ook een ex-drill instructor, dus realistischer zal je het wel neit krijgen, en als ze het dan allemaal evne realistisch willen hebben gaat het denk ik wel op elkaar lijkenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat drillen gebeurt nu eenmaal vrij vaak op die manier, Kubrick heeft dat ook niet uitgevonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarom? de golfoorlog is juist een perfecte setting als je een film wilt maken over verveling, in dat hele land zelf is niets anders dan zand.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:01 schreef Tobbes het volgende:
Ik vond het een goede film, alles zat er in: Drama, actie, maar ook zeker humor. Ik vond alleen de keuze voor een 'echte' oorlog niet helemaal goed uitgepakt, imo kan er beter voor een totaal verzonnen oorlog gekozen worden.
In FMJ bidden ze ook voor het slapengaan met: 'this is my rifle. There are many like it, but this is mine' etc.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:59 schreef jimjim1983 het volgende:
maakt niet uit hoe het gebeurd is
en dat this is my rifle komt je misschien bekend voor omdat ze in FMJ dat ene liedje zingen.
"This is my rifle, this is my gun
This is for killing this is for fun"
Ja oke,quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:03 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
waarom? de golfoorlog is juist een perfecte setting als je een film wilt maken over verveling, in dat hele land zelf is niets anders dan zand.
Dat maakt niet uit. Het was gewoon geen voldoenend einde.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:36 schreef jimjim1983 het volgende:
dat zegt ie toch ook op het eind, dat ze nog steeds in de woestijn zitten
nee preciesquote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat drillen gebeurt nu eenmaal vrij vaak op die manier, Kubrick heeft dat ook niet uitgevonden.
ja, dus? heeft niets met de film te makenquote:Op woensdag 18 januari 2006 14:59 schreef 1ofthefew het volgende:
Ten eerste kost een bioscoopkaartje 7,5 euro.
ik drink graag bier bij de film en chips of popcorn.
in de bios zit je heel snel aan de 15 euro dus terwijl thuis kijken mij 2 euro kost (eigenlijk niks want ik drink savonds wel vaker bier met een snack).
dat graag willen killen en zeuren erover was al gedaan in three kings, en dat was leuker gedaan.
Ik sluit me voor het gemak maar even bij aan. Die recensie zegt ongeveer alles wat ik vond, dus heb ik niks meer toe te voegenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:21 schreef Timo20 het volgende:
Heb `m vanmiddag gezien. Vond `m heel erg goed![]()
. Eindelijk een film die niet alleen gaat over de explosies en de kant van de gevechten, maar zoals gezegd over de persoonlijke ervaringen van de mariniers. Een frisse kijk op het leven in de oorlog, die gelukkig goed uitpakte.
Dit schreef ik er over in het "gezien" topic:
[..]
Kan niet wachten op de dvd begin maart. Zou graag een commentaar track horen van Mendes
Het onderwerp was niet ge golfoorlog. Het onderwerp was de verveling van een groep soldaten en Swofford in specifiek, op het moment dat zij in de oorlog zitten.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:37 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Het was gewoon geen voldoenend einde.
En terecht.quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:22 schreef jimjim1983 het volgende:
ja hallo, iedereen is Donnie Darko fan![]()
Daar gaat het nu juist omquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:42 schreef Hollandia2 het volgende:
serieus de saaiste film van dit jaar alvast geziengebeurt helemaal niks
Ga jij maar weer American Pie kijken met je wansmaakquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:42 schreef Hollandia2 het volgende:
Wat is jarhead toch een ongelooflijke rukfilm zeg. Overrated en overhyped.
En dan zie je van die paupers hier in dit topic die interessant proberen te doen met woorden als 'prachtige beelden' 'dat paard' 'prachtige olie regen', stel nichten![]()
WTF als ik prachtige landscapes wil zien kijk ik wel national geographic.
Het is gewoon een kutfilm, welke meer lijkt op een soort big brother maar dan in de golfoorlog
haha kutkneus ik heb mn smaak nog niet eens vermeld in mijn post wat betreft filmsquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:47 schreef Donnie.Darko het volgende:
[..]
Ga jij maar weer American Pie kijken met je wansmaak
hij begrijpt de film nietquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:42 schreef Hollandia2 het volgende:
Wat is jarhead toch een ongelooflijke rukfilm zeg. Overrated en overhyped.
En dan zie je van die paupers hier in dit topic die interessant proberen te doen met woorden als 'prachtige beelden' 'dat paard' 'prachtige olie regen', stel nichten![]()
WTF als ik prachtige landscapes wil zien kijk ik wel national geographic.
Het is gewoon een kutfilm, welke meer lijkt op een soort big brother maar dan in de golfoorlog
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al bij al, zeker een mooie film! Wat mij betreft past ie bij het rijtje mooiste oorlogsfilms. Eindelijk een oorlogsfilm van deze eeuw die het bij de grote jongens kan halen. Hij mag bij mij wel bij het rijtje:
The Great Escape, Saving Private Ryan, Band Of Brothers, The Longest Day, A Bridge Too Far, Der Untergang, The Pianist en nog een paar anderen![]()
Mijn cijfer voor Jarhead is een 9.Friends don't let friends remain beardless...
Ja maar die heeft ook nog maar 9000 votes. Das erg weinigquote:Op zondag 22 januari 2006 10:50 schreef Twisted_Logic het volgende:
De film heeft op IMDb nog steeds een magere 7.3, hoewel dat natuurlijk ook niet alles zegt.
Klopt, 't kan nog alle kanten opquote:Op zondag 22 januari 2006 11:04 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ja maar die heeft ook nog maar 9000 votes. Das erg weinig
Dat vind ik eigenlijk een behoorlijk hoog cijfer voor IMDB..quote:Op zondag 22 januari 2006 10:50 schreef Twisted_Logic het volgende:
De film heeft op IMDb nog steeds een magere 7.3, hoewel dat natuurlijk ook niet alles zegt.
Ja, dat begin was nogal gejat van FMJ. Maar daarna ging de film toch wel zijn eigen weg, met veel verwijzingen naar andere oorlogsfilms. Ik vond het trouwens geen slechte film. Je weet dat er in principe weinig actie in zit, omdat de 1e Golfoorlog vooral een luchtoorlog was en een klein deel gemotoriseerd, maar het was toch een erg boeiende film.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:42 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
middelmatige rip-off van full metal jacket. herhaling van cliche's die we al jaren in films moeten zien over het amerikaanse leger. ik word er zo moe van.
En dat stukje is al voorbij voor je doorhebt dat het begonnen is. Om dan maar meteen te spreken over een FMJ rip-off of zelfs diefstal vind ik.... tja... eigenlijk helemaal nergens op slaan.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond deze film juist verfrissend anders vergeleken met alle andere films waar het amerikaanse leger in speelt. Geen rambo acties, geen politiek-correcte boodschappen, geen overdramatisch gedoe, gewoon de feiten klaar uit.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:42 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
middelmatige rip-off van full metal jacket. herhaling van cliche's die we al jaren in films moeten zien over het amerikaanse leger. ik word er zo moe van.
Dude , dat was animal mother nietquote:Op zondag 22 januari 2006 19:52 schreef steeg het volgende:
Er zijn meer overeenkomsten te vinden met andere oorlogsfilms, bijvoorbeeld ahab the arab het verstopte lijk: animal mother had in fmj ook een dode vietkong naast zich (it is his birthday)
Swoff leestin het begin the stranger van Camus het thema van dit boek kan je verbinden met de hele film.
Waarom denk je dat dit een van de weinige films is over de eerste golfoorlog? Omdat er ook weinig actie was. Oorlog was binnen een paar dagen weer afgelopen. Het is juist een kunst om zo een film neer te zetten met weinig actiequote:Op maandag 23 januari 2006 01:40 schreef JPeetje het volgende:
Ik vind dat de film een paar prachtige uitspraken bevatte, zowel humoristische als diepzinnig, de acteurs speelden hun rol IMO prima, camerawerk heb ik niets op aan te merken, maar ik kan niet zeggen dat ik 't nou een geweldige film vond. En dan heb ik het niet over dat er te weinig actie was ofzo doordat ze geen één keer in een echte gevechtssituatie zaten, 't was gewoon de verhaallijn... Het was wel grappig om te zien enzo, al die persoonlijke ervaringen, geeft je ook weer wat inzicht in het leven van zo'n soldaat, maar... ja... kweenie... Dat was 't ook wel. Het had niet echt iets bijzonders. Kan misschien ook komen doordat ik er te hoge verwachtingen van had, American Beauty vind ik namelijk een geniale film
Maar mijn eindcijfer: 6'je.
Brein uit, ogen aanquote:Op maandag 23 januari 2006 18:37 schreef Partygurl het volgende:
Ben benieuwd hoor..ga hem donderdagavond kijken, dan is er toch niets op tv!
Heb hem net gezien en vind het ook een 7tje waard. Het is vermakelijk, de muziek is goed gekozen, mooie shots(brandende olievelden) en er werd aardig geacteerd. Maar het einde vond ik een beetje zwak in combinatie met de boodschap die we al van tig andere oorlogfilms kennen. De film was ook niet zo goed dat het me helemaal greep.quote:Op zondag 22 januari 2006 10:50 schreef Twisted_Logic het volgende:
quote:Op zondag 22 januari 2006 17:42 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
je hebt weinig films gezien?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:02 schreef Timo20 het volgende:
[..]
je hebt OF niet goed gekeken OF je snapt de film niet (OF beiden)
het is juist een manier van oorlog neer zetten zoals we dat niet vaak hebben gezien, en dus geen rip-off maar een originele film die op een geweldige manier is uitgewerkt
Mijn tip: kijk `m nog eens en let nu wel een keertje op
quote:Op maandag 23 januari 2006 22:27 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
je hebt weinig films gezien?
uit t feit dat je de film verkeerd beoordeeldquote:
dat denk ik niet. jij schrijft namelijk:quote:Op maandag 23 januari 2006 22:41 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
jij beoordeelt hem verkeerd
ik weet niet welke film jij hebt gezien, maar het thema dat Jarhead aan de kaak stelt hebben we nog ( zo ver ik weet tenminste) nooit gezien in een (anti-)oorlogsfilmquote:Op zondag 22 januari 2006 17:42 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
herhaling van cliche's die we al jaren in films moeten zien over het amerikaanse leger.
quote:Op maandag 23 januari 2006 22:43 schreef SunChaser het volgende:
Gaan jullie nu ruzie maken over een interpretatie?![]()
ach ja, mensen uit Maastricht. Het blijven vreemde vogels die we nooit zullen begrijpenquote:Op maandag 23 januari 2006 22:46 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
nee meneer maakte het persoonlijk.
en dat zeg jijquote:Op maandag 23 januari 2006 22:50 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
wordt eerst maar eens volwassen.
quote:Op maandag 23 januari 2006 23:58 schreef Jed1Gam het volgende:
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man. Meesterwerk![]()
overheen gelezenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bovengemiddeld, 7, zie een paar posts terug.
Ik nietquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:34 schreef jimjim1983 het volgende:
dat IMDB cijfer daar kan ik me wel in vinden
Het is ook een beetje de bedoeling van de film om je hetzelfde te laten voelen als de soldaten.. en dat zijn geen prettige gevoelensquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:39 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik niet
Mooie beelden maar verder vond ik de film niet ontzettend boeiend. Het lange wachten op de oorlog sloeg snel op me over waardoor ik me ook verveelde. Verder begon het veelvuldig herhalen van "vrouw verlaat soldaat" ook te vervelen.
Ik heb me niet ontzettend zitten vervelen maar een 7.3 vind ik te hoog.
Ben ik het niet met je eens Ferdiquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:39 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik niet
Mooie beelden maar verder vond ik de film niet ontzettend boeiend. Het lange wachten op de oorlog sloeg snel op me over waardoor ik me ook verveelde. Verder begon het veelvuldig herhalen van "vrouw verlaat soldaat" ook te vervelen.
Ik heb me niet ontzettend zitten vervelen maar een 7.3 vind ik te hoog.
Tja dan vond ik Saving Private Ryan en Band of Brothers toch een stuk beter. Ik weet t niet, ik had ook niet echt het idee dat ik me op enige manier verbonden voelde met een van de acteurs of me daarin kon verplaatsen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:14 schreef rashudo het volgende:
Het is ook een beetje de bedoeling van de film om je hetzelfde te laten voelen als de soldaten.. en dat zijn geen prettige gevoelens![]()
Kan me wel voorstellen wat je er bij voelt jaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:28 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Tja dan vond ik Saving Private Ryan en Band of Brothers toch een stuk beter. Ik weet t niet, ik had ook niet echt het idee dat ik me op enige manier verbonden voelde met een van de acteurs of me daarin kon verplaatsen.
Dat gaat dan wel weer een beetje ver vind ik. Het is een aardige film, maar een meesterwerk kun je het nu ook weer niet noemen. Het zet de oorlog inderdaad weg op een manier waarop dat tot nu toe nog weinig is gedaan. Ook de Irak-oorlog in een film is redelijk nieuw, dus wat dat betreft heb je weinig vergelijkingsmateriaal.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:56 schreef Timo20 het volgende:
Dan leer je `m tenminste waarderen voor dat wat t echt is: een meesterwerk
het gaat bij mij niet alleen om het verhaal, of niet alleen om het acteerwerk, of niet alleen om de muziek maar om de combinatie van al die factoren. Het verhaal is idd niet geweldig sterk, maar de manier waarop het is uitgevoerd is IMO gewoon geweldig en dus vind ik t een meesterwerkquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:02 schreef Fool het volgende:
[..]
Dat gaat dan wel weer een beetje ver vind ik. Het is een aardige film, maar een meesterwerk kun je het nu ook weer niet noemen. Het zet de oorlog inderdaad weg op een manier waarop dat tot nu toe nog weinig is gedaan. Ook de Irak-oorlog in een film is redelijk nieuw, dus wat dat betreft heb je weinig vergelijkingsmateriaal.
Maar om nu te zeggen dat het verhaal zo sterk is dat het een meesterwerk is gaat mij een beetje ver.
Ik lig nooit wakker van een film, ik denk er wel eens aan als ik in bed ligquote:Op donderdag 26 januari 2006 18:01 schreef NuggaNootch het volgende:
ik vond het een leuke film maar ik lig er niet wakker van
lig je op zo'n moment? en zonder te slapen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:03 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
ik denk er wel eens aan als ik in bed lig.
Aan een pornofilm? Met je staafmixer in je hand?quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:03 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Ik lig nooit wakker van een film, ik denk er wel eens aan als ik in bed lig.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:56 schreef Tobbes het volgende:
Alleen mensen die nog nooit geneukt hebben gebruiken het woord 'staafmixer'
geloof je `t zelf??quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:15 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ik hoop dat die mooie R1 S.E. ook in Nederland verschijnt.
waarschijnlijk niet nee. R1 is the way to goquote:
quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:28 schreef Twisted_Logic het volgende:
Er is ook een DVD trailer van Jarhead.
klik
quote:Op donderdag 9 februari 2006 01:16 schreef McCarthy het volgende:
iets te weinig combat scenes, jammer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A nice warm vibraty feeling all through your guttiwuts!
quote:Op maandag 20 maart 2006 10:15 schreef Yorout het volgende:
Ik heb een vraagje over een scene in de film.Dat zou kunnen, want het is een waargebeurd verhaal. Film is gebaseerd ook op de boekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Friends don't let friends remain beardless...
Qua tijdslijn klopt het volgens mij niet helemaal. Iemand nog de website van het gebeuren?quote:Op maandag 20 maart 2006 10:20 schreef Dizer het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, want het is een waargebeurd verhaal. Film is gebaseerd ook op de boek
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:46 schreef PDOA het volgende:
Saaie film man! Helemaal geen actie en als er al actie inzit dan duurt het nog geeneens een minuut!!! Voor de rest alleen maar gezwam in de ruimte! Je zou bijna gaan denken dat die gasten op vakantie waren daar!!!!!! Nee, dan kijk ik liever naar Rambo ofzo, dat is pas een actiefilm!!!
Oh ja, had iemand ook toen bij de eerste actiescene dat die gast in z'n broek pist dat het geluid even wegviel. Dat vind ik wel slecht want opeens hoorde je helemaal niets meer!!! Hopelijk hebben ze dat wel verbeterd op de special edition want dit kan dus echt niet!!!!
Heyyy Davequote:
Mag toch hopen dat `t sarcasme is iddquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |