Ik wíst dat dat verhaal me vaag ergens aan deed denken. Maar natuurlijk!quote:Op maandag 15 augustus 2005 20:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er is wel een liedje geschreven over de schapen op de Afsluitdijk, het Fryske stamboekdykskiep, dat ongelijke poten had.
http://www.piterwilkens.nl/teksten/dykskiep.php?cat=frl
zo hadden wij op de basisschool een aantal keer per jaar een kijkavond. We werkten van tevoren altijd aan een bepaald thema door werkstukken, opvoerinkjes en knutsels. Deze weken heetten project. Ik dacht dat mijn school dat woord zelf bedacht had!! Heb het zelfs eens aan de juf gevraagd: wie van het team het woord project bedacht had.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:11 schreef HoSeong het volgende:
Ik dacht altijd dat "column" een of ander speciaal woord was, totdat ik er rond mijn 12e achterkwam dat het gewoon Engels voor "kolom" is![]()
en je weet wel wat PVC betekent ?! Ik dacht altijd Plastic Voor (de) C (van WC-kwam er ook pas later achter dat dat dus de C van Closet was...)....nooit meer over nagedacht tot nu.... zoals ik al zei, ik word hier steeds blonder (gelukkig heb ik donkerbruin haar, dus ik heb nog wel even....).quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 19:46 schreef Scootmobiel het volgende:
Oh ja, stom... het is me vorig jaar (!) pas duidelijk geworden dat 'RVS' gewoon RoestVrijStaal betekent...
Ik dacht altijd dat het een afkorting voor één of andere kunststof was, net zoals PVC bijvoorbeeld...!![]()
Polyvinylchloride jaquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:35 schreef Veersesmurf het volgende:
poly-vinyl-chloride ofzoiets, toch?![]()
Klopt ja, die wist ik wel.quote:
Je haalt toch het oude behang eerst af vooraleer je er niet tegenaan gooitquote:Op woensdag 17 augustus 2005 06:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat als je de kamer steeds opnieuw behangde zonder het oude behang er af te halen, dat de kamer dan steeds kleiner werd. Dat is natuurlijk ook zo, maar ik stelde me dat nogal overdreven voor.
Ik in bad.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:51 schreef koen_pijl het volgende:
Ik dacht dat er vroeger iemand in de radio zat
Ik weet niet hoe "men" dat doet, maar je hoort eerst het oude behang eraf te halen ja.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
Je haalt toch het oude behang eerst af vooraleer je er niet tegenaan gooit![]()
Of is dit weer zoiets typisch Belgisch?![]()
Oke, na overleg verkeerd begrepen![]()
Ik neem ook zo'n ding... kijken of dat bij mijn broertje ook werktquote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik durfde nooit in het donker op de slaapkamer van mijn broer te komen, want de schakelaar van zijn lamp had een rood led-lampje. Ik was er van overtuigd dat er een leeuw in dat lampje zat, die er 's nachts dan wel eens uit zou kunnen springen...
Veel mensen laten het oude gewoon zitten.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
Je haalt toch het oude behang eerst af vooraleer je er niet tegenaan gooit![]()
Of is dit weer zoiets typisch Belgisch?![]()
Oke, na overleg verkeerd begrepen![]()
M'n broer dacht Figaroquote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:18 schreef MarkyB het volgende:
We Want More
misverstaand als
wie wa wo!
Toen ik en mn zusje in die fase zaten was het altijd lachen geblazen als we naar familie in Gilze gingen, vlak voor Gilze ligt het industrieterrein "Broekakkers".... wat natuurlijk door ons altijd werd gelezen als Broek-kakkersquote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
[knip]
Iig, toen ik nog in mijn poep- en plashumorfase was las ik dat dus als 'Zijk-leppen omvouwen'. (Zeik met lange ij) en een lol dat ik had elke keer als ik dat zag (en dat was dus elke dag).
Vroeger dacht ik dat je die pakken maar aan 1 kan kon openvouwen hehequote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
Nog eentje (ik ben ineens op dreef). Als je een pak vla hebt, dan staat er ergens op die dingen die je omvouwt een tekst in de richting van "Zijkleppen omvouwen". Ik weet niet of dat er nog opstaat eigenlijk, maar vroeger wel.
Iig, toen ik nog in mijn poep- en plashumorfase was las ik dat dus als 'Zijk-leppen omvouwen'. (Zeik met lange ij) en een lol dat ik had elke keer als ik dat zag (en dat was dus elke dag).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |