abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29697775
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 20:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Er is wel een liedje geschreven over de schapen op de Afsluitdijk, het Fryske stamboekdykskiep, dat ongelijke poten had.

http://www.piterwilkens.nl/teksten/dykskiep.php?cat=frl
Ik wíst dat dat verhaal me vaag ergens aan deed denken. Maar natuurlijk! Piter Wilkens , onze eigen Fryske troubadour!
pi_29698306
Ik dacht altijd dat "column" een of ander speciaal woord was, totdat ik er rond mijn 12e achterkwam dat het gewoon Engels voor "kolom" is
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:17:45 #153
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_29698457
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 20:11 schreef HoSeong het volgende:
Ik dacht altijd dat "column" een of ander speciaal woord was, totdat ik er rond mijn 12e achterkwam dat het gewoon Engels voor "kolom" is
zo hadden wij op de basisschool een aantal keer per jaar een kijkavond. We werkten van tevoren altijd aan een bepaald thema door werkstukken, opvoerinkjes en knutsels. Deze weken heetten project. Ik dacht dat mijn school dat woord zelf bedacht had!! Heb het zelfs eens aan de juf gevraagd: wie van het team het woord project bedacht had.
We hadden namelijk meer zelfbedachte termen zoals keukelen. (koken tijdens de knutselmiddag)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_29698495
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 19:46 schreef Scootmobiel het volgende:
Oh ja, stom... het is me vorig jaar (!) pas duidelijk geworden dat 'RVS' gewoon RoestVrijStaal betekent...
Ik dacht altijd dat het een afkorting voor één of andere kunststof was, net zoals PVC bijvoorbeeld...!
en je weet wel wat PVC betekent ?! Ik dacht altijd Plastic Voor (de) C (van WC-kwam er ook pas later achter dat dat dus de C van Closet was...)....nooit meer over nagedacht tot nu.... zoals ik al zei, ik word hier steeds blonder (gelukkig heb ik donkerbruin haar, dus ik heb nog wel even....).
pi_29698821
poly-vinyl-chloride ofzoiets, toch?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_29700865
Ik weet niet waarom, maar ik had vroeger altijd het idee dat je met je (in mijn geval) broer moest trouwen. maar dat wilde ik helemaal niet wat we hadden altijd ruzie!! ik dacht er ook niet bij na hoe het dan moest als je geen broers of zussen had. pas jaren daarna begreep ik dat t zo niet werkte, wat een grote opluchting was..
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:35:35 #157
88233 Steve
Still the best.
pi_29702730
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 20:35 schreef Veersesmurf het volgende:
poly-vinyl-chloride ofzoiets, toch?
Polyvinylchloride ja
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_29703775
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:35 schreef alwaysthebest het volgende:
Polyvinylchloride ja
Klopt ja, die wist ik wel.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_29706071
Jaaaaaaaren geleden dacht ik dat vlooienmarkt een markt was met vlooien.. zag t al voor me... een mini markt met vlooien , en de zwartemarkt.. dat alles heel erg donker/zwart daar was
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
pi_29708648
We Want More

misverstaand als
wie wa wo!
pi_29710647
Ik dacht vroeger altijd dat als je de kamer steeds opnieuw behangde zonder het oude behang er af te halen, dat de kamer dan steeds kleiner werd. Dat is natuurlijk ook zo, maar ik stelde me dat nogal overdreven voor.
pi_29712704
Ik lees net op http://www.mac13.nl/vandaag.html :

Vraag:
Welk bedrijf is opgericht door Ingvar Kamprad uit het gehuchtje Elmtaryd bij het dorp Agunnaryd? Agunnaryd ligt even ten westen van Växjö, een stadje in Småland. Småland op zijn beurt is een regio (provincie, zeg maar) in Zuid-Zweden.

Antwoord:
IKEA, de letters zijn afkomstig van de woorden Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd.

Hm, nooit geweten. Hoewel dat antwoord wel niet lang bij me zal blijven hangen, vrees ik.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_29712988
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 06:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat als je de kamer steeds opnieuw behangde zonder het oude behang er af te halen, dat de kamer dan steeds kleiner werd. Dat is natuurlijk ook zo, maar ik stelde me dat nogal overdreven voor.
Je haalt toch het oude behang eerst af vooraleer je er niet tegenaan gooit

Of is dit weer zoiets typisch Belgisch?

Oke, na overleg verkeerd begrepen
pi_29713212
Ik dacht dat er vroeger iemand in de radio zat
Xbox Live: koenpijl
pi_29713338
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:51 schreef koen_pijl het volgende:
Ik dacht dat er vroeger iemand in de radio zat
Ik in bad.
Ik gaf dat mannetje (het was uiteraard een mannetje ) dan water om te drinken want de rest van het gezin vergat die keer op keer (zei hij mij )
  woensdag 17 augustus 2005 @ 10:59:53 #166
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_29713443
Ik durfde nooit in het donker op de slaapkamer van mijn broer te komen, want de schakelaar van zijn lamp had een rood led-lampje. Ik was er van overtuigd dat er een leeuw in dat lampje zat, die er 's nachts dan wel eens uit zou kunnen springen...
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:05:56 #167
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_29713619
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:43 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe "men" dat doet, maar je hoort eerst het oude behang eraf te halen ja.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_29714243
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik durfde nooit in het donker op de slaapkamer van mijn broer te komen, want de schakelaar van zijn lamp had een rood led-lampje. Ik was er van overtuigd dat er een leeuw in dat lampje zat, die er 's nachts dan wel eens uit zou kunnen springen...
Ik neem ook zo'n ding... kijken of dat bij mijn broertje ook werkt
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:34:22 #169
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_29721114
Ik kwam er vrij laat achter dat de achternaam van Bart de Graaff niet Boos was.
pi_29723789
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:43 schreef leonieke het volgende:

[..]

Veel mensen laten het oude gewoon zitten.

Ik haal het er zelf idd af.
pi_29723886
Mijn vader maakte ons vroeger thuis wijs dat er een mannetje in de muur woonde. Hij klopte dan stiekem onder de tafel tegen de muur en zei dat het mannetje dat deed. We hebben dat heel lang geloofd.

Wel vreemd dat we ons nooit realiseerden dat dat mannetje zich alleen maar liet horen als mijn vader in de buurt was.
pi_29724621
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 01:18 schreef MarkyB het volgende:
We Want More

misverstaand als
wie wa wo!
M'n broer dacht Figaro
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_29732003
Ik dacht vroeger altijd als ik in bad zat bij mijn oma thuis (bij ons thuis hadden we geen bad) dat als het bad leegliep en je te dicht bij het dat draaikolkje zat dat op een gegeven moment ontstaat, dat je dan zou verdwijnen in het putje... Mijn oma zei dat altijd voor de grap maar ik vatte dat nogal serieus op...
pi_29732060
Dat geen enkel lid van The Doobie Brothers "Doobie" met zijn achternaam heet.
  Moderator donderdag 18 augustus 2005 @ 11:30:03 #175
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_29748142
Ik dacht vroeger dat bij mensen die in een flat woonden, de mensen die lager woonden altijd het afvalwater van de toiletten en douches van de bovenste mensen kregen

Met andere woorden, de stortbak van de wc van iemand op de 1e verdieping zat gevuld met de uhh...schijt en pis van de mensen die op de verdiepingen erboven woonden

Ik was dan ook wel blij voor mijn opa & oma , die op de 5e verdieping woonde nvan een 6 verdiepingen tellende flat, want dan 'was het water nog niet zo heel vies'
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 18 augustus 2005 @ 11:33:23 #176
16180 crew  CoolGuy
pi_29748224
Oh ja. Naar aanleiding van iemand hier die postte over het draaikolkje als je t bad leegliet.... mijn vader maakte me vroeger toen ik nog vrij klein was wijs dat het geluid dat je hoort als een bad bijna leeg is of het geluid dat je hoort (ongeveer hetzelfde geluid) dat door dat 'veiligheidsgat' loopt als t bad te vol dreigt te raken het badspook was.

Ik was dan ook altijd erg op mijn hoede op de badkamer, en ik zorgde er wel voor dat het bad niet te vol zat, en dat ik dus EERST uit bad ging, me afdroogde etc, en DAN pas het bad leeg liet lopen. Het geluid was er dan wel maar het badspook kon me dan niet te pakken krijgen

Geweldig pa
  Moderator donderdag 18 augustus 2005 @ 11:37:47 #177
16180 crew  CoolGuy
pi_29748346
Nog eentje (ik ben ineens op dreef). Als je een pak vla hebt, dan staat er ergens op die dingen die je omvouwt een tekst in de richting van "Zijkleppen omvouwen". Ik weet niet of dat er nog opstaat eigenlijk, maar vroeger wel.

Iig, toen ik nog in mijn poep- en plashumorfase was las ik dat dus als 'Zijk-leppen omvouwen'. (Zeik met lange ij ) en een lol dat ik had elke keer als ik dat zag (en dat was dus elke dag).
pi_29748349
Ouders, opa's en oma's, tantes en ooms... Ze hebben geen flauw idee wat ze kinderen aandoen met hun verhalen...

Mijn oom zei altijd tegen mij dat als je vaak in je neus peuterde, dat je neusgaten dan steeds groter zouden worden, tot je uiteindelijk een laken nodig zou hebben om je neus te snuiten. Ik geloofde dat en controleerde altijd even mijn neus als ik er stiekem toch in gepeuterd had.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:48:04 #179
119994 aidyl
bla bla bla
pi_29777220
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
[knip]

Iig, toen ik nog in mijn poep- en plashumorfase was las ik dat dus als 'Zijk-leppen omvouwen'. (Zeik met lange ij ) en een lol dat ik had elke keer als ik dat zag (en dat was dus elke dag).
Toen ik en mn zusje in die fase zaten was het altijd lachen geblazen als we naar familie in Gilze gingen, vlak voor Gilze ligt het industrieterrein "Broekakkers".... wat natuurlijk door ons altijd werd gelezen als Broek-kakkers
15 jaar te laat geboren...
pi_29777679
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
Nog eentje (ik ben ineens op dreef). Als je een pak vla hebt, dan staat er ergens op die dingen die je omvouwt een tekst in de richting van "Zijkleppen omvouwen". Ik weet niet of dat er nog opstaat eigenlijk, maar vroeger wel.

Vroeger dacht ik dat je die pakken maar aan 1 kan kon openvouwen hehe
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')