Diplomatiek blijvenquote:Op maandag 15 augustus 2005 21:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:
"De weg kwijt" is hier overigens een zeer zwaar understatement. De Rotterdamse PvdA is volslagen krankjorum geworden.
De problemen in Rotterdam zouden toch wel even - middels een fors staaltje nieuwe politiek - door Leefbaar Rotterdam worden opgelost ?quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Diplomatiek blijven
Maar het idee is tamelijk belachelijk, understatement, als je naar Rotterdam kijkt met al haar problemen. Maar ja daar vindt de PvdA blijkbaar geen uitdaging meer in of het is een verloren zaak kan natuurlijk ook.
JA, en anders traden die af toch?quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De problemen in Rotterdam zouden toch wel even - middels een fors staaltje nieuwe politiek - door Leefbaar Rotterdam worden opgelost ?![]()
Nu de multicultuur in Rotterdam lijkt uit te lopen op rassenrellen lijkt het alsof de PvdA olie op het vuur wilt gooien zodat ze naderhand de reddende engel kunnen spelen. Ik vind het wel knap overigens dat ze 10 stappen vooruit denken, maar het blijven op macht beluste en gevaarlijke figuren.quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Diplomatiek blijven
Maar het idee is tamelijk belachelijk, understatement, als je naar Rotterdam kijkt met al haar problemen. Maar ja daar vindt de PvdA blijkbaar geen uitdaging meer in of het is een verloren zaak kan natuurlijk ook.
Rassenrellen, lijkt me ook iets wat overdrevenquote:Op maandag 15 augustus 2005 21:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nu de multicultuur in Rotterdam lijkt uit te lopen op rassenrellen lijkt het alsof de PvdA olie op het vuur wilt gooien zodat ze naderhand de reddende engel kunnen spelen. Ik vind het wel knap overigens dat ze 10 stappen vooruit denken, maar het blijven op macht beluste en gevaarlijke figuren.
Geen idee, lijkt me eerder stoere praat om stemmen te winnen. Bovendien moet je ze ook de tijd geven. De gevolgen van de PvdA zijn nog overal te zien in Rotterdam.quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
De problemen in Rotterdam zouden toch wel even - middels een fors staaltje nieuwe politiek - door Leefbaar Rotterdam worden opgelost ?![]()
Geenzins, rassenrellen zijn net zo "ondenkbaar" als de moord op Theo en de aanvallen/brandstichtingen op de moskeeën in het zuiden vh land. Engeland heeft ze al gehad en het is slechts een kwestie van tijd voordat dezelfde rotzooi afvalputjes als Rotterdam treft.quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Rassenrellen, lijkt me ook iets wat overdreven
Rotterdam is traditiegetrouw een typische PvdA stad.quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik blijf het knap vinden dat de PvdA dat alleen voor mekaar heeft gekregen. Had je in Rotterdam vroeger geen andere partijen ?
Wikipediaquote:Daarmee wordt voorlopig een einde gemaakt aan de machtspositie van de Partij van de Arbeid, die sinds 1947 onafgebroken de grootste en machtigste partij in deze stad is geweest. Voor het eerst sinds 55 jaar belanden de sociaal-democraten nu in de oppositie.
Ik denk dat je wel erg pessimistisch bent in je voorspelling van rassenrellen in Rotterdam. Er zijn zeker (veel) problemen met de multiculturele samenleving. Maar rassenrellen zijn niet aan de orde en ook niet aannemelijk in de nabije toekomst.quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Geenzins, rassenrellen zijn net zo "ondenkbaar" als de moord op Theo en de aanvallen/brandstichtingen op de moskeeën in het zuiden vh land. Engeland heeft ze al gehad en het is slechts een kwestie van tijd voordat dezelfde rotzooi afvalputjes als Rotterdam treft.
Dat mag je best geloven als je naief en onschuldig wilt zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel erg pessimistisch bent in je voorspelling van rassenrellen in Rotterdam. Er zijn zeker (veel) problemen met de multiculturele samenleving. Maar rassenrellen zijn niet aan de orde en ook niet aannemelijk in de nabije toekomst.
Hmm ik woon in de buurt van Rotterdam dus helemaal naïef en onschuldig zullen mijn beweringen wel niet zijn, me dunktquote:Op maandag 15 augustus 2005 21:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat mag je best geloven als je naief en onschuldig wilt zijn.
Mensen die met beide benen in de bagger staan zien dikwijls hun eigen ellende niet. Nu wil ik niets impliceren (quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm ik woon in de buurt van Rotterdam dus helemaal naïef en onschuldig zullen mijn beweringen wel niet zijn, me dunkt
Ik vind de instelling van een dergelijk platform overdreven, maar gezien de wijze waarop iedereen de feiten probeert te verdraaien en naar zijn hand probeert te praten is het toch wel weer duidelijk dat de PvdA als complete partij zoveel mogelijk moet worden beschadigd vanwege dit voorstel van een paar partijleden.quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:03 schreef sizzler het volgende:
Tja, als ze de discussie binnen de PvdA willen bevorderen: prima. Maar "in het bijzonder de PvdA in Rotterdam", dan vraag ik me af: waarom? Wat heeft Rotterdam er dan mee te maken? Hou je daar idd bezig met Rotterdamse zaken zoals -oh, noem eens iets geks- oppositie voeren!! Als je als Rotterdams lid iets voor de Palestijnen wilt doen, ga dan in de landelijke politiek. Of richt een breedgedragen landelijke lobbypartij op. Dat is ook wel zo duidelijk naar de kiezer toe. In de gemeenteraad vertegenwoordig je de kiezer die je op regionale partijpunten heeft gekozen en in het parlement zitten de vertegenwoordigers die opkomen voor de partijpunten uit het landelijk programma.
Nogmaals ik woon bij Rotterdam niet in Rotterdam. Dus ik sta niet met beide benen in de bagger. Nu vind ik de rest van je verhaal mooi edoch ietswat pessimistisch. Maar de toekomst zal uitwijzen wie gelijk krijgtquote:Op maandag 15 augustus 2005 22:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Mensen die met beide benen in de bagger staan zien dikwijls hun eigen ellende niet. Nu wil ik niets impliceren (), maar denk daar eens over na. Vergeleken met Rotterdam is Apeldoorn een kuuroord (over deze vergelijking ben ik spreekwoordelijk niet over 1 nacht ijs gegaan) terwijl de Apeldoornse problemen er niet om liegen. Hoewel ik hiermee overkom als een plattelandsjochie dat heeft gespiekt in de grote boze stad, ben ik d.m.v. mijn eigen (niet-wetenschappelijk verantwoorde) onderzoekje van mening dat rassenrellen een kwestie van tijd zijn en dat deze onderdeel zijn van een veel grotere tijdbom. Hoewel die "grotere tijdbom" hier verder off-topic is, is de stad Rotterdam als een modern Sodom & Gomorra verdoemt tot de ondergang.
Dat is waar. Ik hoop dat we het hier verder zoveel mogelijk ontopic kunnen houden. Te beginnen met:quote:Zoals gebruikelijk als het om de PvdA gaat wordt er weer een hoop drukte gemaakt om NIKS, en reacties als zou deze oproep anti-joods zijn of juist pro-moslim om de allochtonen in Rotterdam stroop in de mond te smeren zijn toch eigenlijk wel übertriest.
Dat 'mag' imo ook zeker, maar ik zie dat liever in een andere vorm. Wat ik uit de verklaring op de bovengenoemde link haal is dat ze de discussie willen starten "in het bijzonder in de PvdA in Rotterdam".quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:47 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Waarom zou een lokale afdeling niet over nationale of internationale zaken mogen discussieren, de lokale afdelingen en leden stellen toch juist het beleid van de landelijke partij vast?
Je gaat volledig voorbij aan "de lokale afdelingen en leden stellen toch juist het beleid van de landelijke partij vast?"quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:59 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat 'mag' imo ook zeker, maar ik zie dat liever in een andere vorm. Wat ik uit de verklaring op de bovengenoemde link haal is dat ze de discussie willen starten "in het bijzonder in de PvdA in Rotterdam".
http://www.pvdarotterdam.nl/nieuwsbericht/1901quote:PvdA wekt verbijstering met Palestina-platform
Rotterdams Dagblad - 15 augustus 2005
Met de oprichting van het platform ’Palestina en de PvdA-Rotterdam’ hebben enkele prominente PvdA’ers uiteenlopende, maar heftige reacties losgemaakt.
,,Wat een timing!’’ sneert VVD-fractieleider George van Gent. ,,Hoe bizar slecht kun je het moment kiezen, nu juist Israel op een uiterst moeilijk moment staat met het terugtrekken uit de Gaza-strook, terwijl nog niet zo lang geleden Palestijnen zich in volle bussen opbliezen.’’
,,De controverse tussen joden en Palestijnen hoort op Rotterdams grondgebied geen rol te spelen,’’ zegt gemeenteraadslid Joop van Heijgen (Rotterdam Transparant).
Tot de oprichters van het Palestina-platform behoren PvdA-fractieleider Bert Cremers en afdelingsvoorzitter Ocker van Munster. De lobbygroep wil de PvdA een andere kant op krijgen. Het Palestina-platform wil de PvdA ertoe bewegen een krachtiger standpunt jegens Israël in te nemen, waarbij het middel van boycot niet wordt uitgesloten. VVD’er Van Gent noemt het ’bijzonder’ dat zijn collega Cremers zich nu ook gaat richten op de buitenlandse politiek. ,,Met als postadres het Rotterdamse stadhuis nog wel.’’
,,Geen woord over Hamas in heel het stuk!’’ constateert Victor Reijkersz, gemeenteraadslid van Leefbaar Rotterdam, na lezing van de oprichtingsverklaring. ,,Straks als de verkiezingen geweest zijn in Palestina, zal ik Bert Cremers nog wel eens vragen wat zijn comité van de uitslag vindt.’’
Verklaring
Het platform biedt ruimte aan die leden die de mening zijn toegedaan dat het huidige vredesproces in het Midden-Oosten niet de voorwaarden biedt voor een duurzame en rechtvaardige vrede. Er zal geen onafhankelijke staat Palestina kunnen zijn, omdat Israel de grenzen blijft controleren en Palestina niet de volledige zeggenschap krijgt over veiligheid en militaire opgaven. Bovendien respecteert Israel de grenzen van vóór 1967 niet.
De PvdA’ers verwijten Israël de nederzettingenpolitiek onverminderd voort te zetten en nog steeds de bouw van woningen in de bezette gebieden op de Jordaanoever te stimuleren, ondanks toezeggingen illegale nederzettingen te ontmantelen.
Op de website van de PvdA staan behalve instemmende ook afwijzende reacties. ,,Lokale politiek geen uitdaging meer?’’ vraagt een zekere Dave zich af. ,,Vol verbazing lees ik over dit initiatief. De PvdA-Rotterdam is een lokale partij die geacht wordt de belangen te behartigen van de inwoners van Rotterdam. Ik zie werkelijk niet in wat de PvdA Rotterdam zou kunnen veranderen aan de situatie in het Midden-Oosten, waar de halve wereld zich al mee bemoeit. Er valt hier in Rotterdam genoeg te doen.’’
Neehoor. Ik betwijfel alleen of je het landelijk beleid kan beinvloeden door je te richten op een lokale partij (want daar lijkt het in de verklaring om te gaan). Als je als PvdA'er in Rotterdam invloed op het landelijke beleid wilt uitoefenen, waar richt je je dan op? Alleen je eigen fractie? Of ga je andere lokale en landelijke PvdA'ers zoeken die je mening delen om zo een breedgedragen lobby-apparaat op te zetten? Dat laatste lijkt me een realistischer middel om dat doel te bereiken. Maar zoals het nu overkomt willen ze het op regionaal niveau houden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:15 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Je gaat volledig voorbij aan "de lokale afdelingen en leden stellen toch juist het beleid van de landelijke partij vast?"
Wie heeft het nu over een fractie? De fractie heeft er niets mee te maken, het gaat om discussie in de afdeling. En die afdeling kan via vertegenwoordigers weer zaken aan de orde stellen op landelijke partijraden en congressen. Het doel is een wijziging van het landelijk standpunt van de partij. De PvdA is zo georganiseerd, maar ook de VVD, het CDA, de SP, etc. Alleen bij D66 mag iedereen landelijk meepraten, maar ook daar zullen kwesties voorbesproken worden op lokaal en regionaal niveau.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:36 schreef sizzler het volgende:
[..]
Neehoor. Ik betwijfel alleen of je het landelijk beleid kan beinvloeden door je te richten op een lokale partij (want daar lijkt het in de verklaring om te gaan). Als je als PvdA'er in Rotterdam invloed op het landelijke beleid wilt uitoefenen, waar richt je je dan op? Alleen je eigen fractie? Of ga je andere lokale en landelijke PvdA'ers zoeken die je mening delen om zo een breedgedragen lobby-apparaat op te zetten? Dat laatste lijkt me een realistischer middel om dat doel te bereiken. Maar zoals het nu overkomt willen ze het op regionaal niveau houden.
quote:Het platform is een lobbygroep die de PvdA een andere kant op wil krijgen. Doel van het platform is het bevorderen van de discussie binnen de PvdA, in eerste instantie in Rotterdam. Het Palestina-platform wil de PvdA er toe bewegen een krachtiger standpunt jegens Israël in te nemen waarbij het middel van boycot niet wordt uitgesloten.
Hou nu toch eens op met die valse argumenten. Michiel Smit gaat ook in Uden en Venray op bezoek, Leefbaar Rotterdam is bezig met de oprichting van een landelijke partij. Je doet net alsof ze op lokaal niveau intern in een partij niet over nationale en internationale zaken mogen praten, maar een afdeling maakt toch gewoon deel uit van de landelijke partij, en houdt zich daarom toch ook bezig met het bepalen van de landelijke standpunten?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:46 schreef MrX1982 het volgende:
Terwijl er voor hun neus een hele stad ligt die barst van de problemen.
Idd de afdeling Rotterdam. My bad. Maar verder ben ik het met je eens hoor. Ik vind het alleen vreemd dat je de discussie eerst binnen de partij in Rotterdam wilt houden. Als je het over a) een buitenlands probleem hebt en b) de hele partij tot iets wilt bewegen, waarom dan:quote:
quote:Het Platform is een plaats voor discussie over het Midden-Oosten conflict in de PvdA, in het bijzonder de PvdA Rotterdam.
Dat is op zich niet raar. Het is ook niet raar dat PvdA'ers beleid van de PvdA willen bepalen. Lokaal en landelijk.quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:47 schreef Kozzmic het volgende:
Waarom is het zo raar dat men de discussie eerst in eigen afdeling wil voeren?
Je vergelijking met Michiel Smit gaat gedeeltelijk mank op het feit dat hij niet in de gemeenteraad zit en het niet meer is dan simpel zieltjes winnen. Dat laatste kan de PvdA natuurlijk ook voor ogen hebben met dit idee.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:02 schreef Kozzmic het volgende:
Hou nu toch eens op met die valse argumenten. Michiel Smit gaat ook in Uden en Venray op bezoek, Leefbaar Rotterdam is bezig met de oprichting van een landelijke partij. Je doet net alsof ze op lokaal niveau intern in een partij niet over nationale en internationale zaken mogen praten, maar een afdeling maakt toch gewoon deel uit van de landelijke partij, en houdt zich daarom toch ook bezig met het bepalen van de landelijke standpunten?
Ze nemen meteen een eenzijdig standpunt in. Maar als dat de manier is hoe ze binnen de PvdA "discussiëren" so be it. Ik wens ze succes met het bereiken van niets. Idealistische dromers die zoveel medelijden hebben met die zielige Palestijnen.quote:Waarom wil dat er toch niet in bij al die critici die hier meteen 'schande!' roepen?
Blablabla, eenzijdige PvdA-retoriek, kom eens terug als de PvdA naar aanleiding van deze oproep de standpunten aanpast, dan pas heb je wellicht een punt. Vooralsnog zijn het een aantal leden die iets ter discussie stellen, zoals al gezegd nota bene intern.
Hou toch eens op met dat doodvermoeiende gejengel dat de een harder gediscrimineerd wordt dan de ander. En dat dat niet eerlijk is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:00 schreef zoalshetis het volgende:
wat een geweldig idee. zeker nu joodse mensen heden ten dage door overgevoelige medeburgers beschimpt en bespuugd worden als zij met een keppeltje lopen. we moeten het probleem vooral hier heen halen als we willen dat dit gedrag zich voortzet en uitbreid.
Ach, Pim Fortuyn was ook gemeenteraadslid in die gemeente. En die mocht wel zaken op de landelijke agenda zetten in plaats van zich bezig te houden met het welzijn van z'n stad. Dus lijkt het me dat de rotterdamse PvdA zoiets ook mag.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:04 schreef MrX1982 het volgende:
Waar ik bezwaar tegen maak is het feit dat enkele PvdA mensen in Rotterdam het blijkbaar noodzakelijk vinden om een onderwerp intern op de agenda te zetten om een discussie binnen de PvdA uit te lokken terwijl het mij belangrijker lijkt dat ze zich bezig houden met de problematiek van Rotterdam.
Ik vind het wel uiterst opmerkelijk om als lokale partij unaniem 1 partij in een conflict te steunen, je moet ten allen tijdn vermijden om het conflict hier naartoe te halen, wat als lokale joden zich gaan roeren tegen de Rotterdamse PvdA?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, Pim Fortuyn was ook gemeenteraadslid in die gemeente. En die mocht wel zaken op de landelijke agenda zetten in plaats van zich bezig te houden met het welzijn van z'n stad. Dus lijkt het me dat de rotterdamse PvdA zoiets ook mag.
Zeker intern.
Schop je ze het land uit. Nou goed.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:44 schreef Elgigante het volgende:
, wat als lokale joden zich gaan roeren tegen de Rotterdamse PvdA?
|En nu serieus?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Schop je ze het land uit. Nou goed.
Welk platform om een internationaal conflict te beslechten heeft Fortuyn opgericht?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:23 schreef Ulx het volgende:
Ach, Pim Fortuyn was ook gemeenteraadslid in die gemeente. En die mocht wel zaken op de landelijke agenda zetten in plaats van zich bezig te houden met het welzijn van z'n stad. Dus lijkt het me dat de rotterdamse PvdA zoiets ook mag.
Zeker intern.
Negeren is ook een vak he Ulx en dan over 20 jaar roepen dat die problmatiek dan weer makkelijk achteraf lullen isquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat doodvermoeiende gejengel dat de een harder gediscrimineerd wordt dan de ander. En dat dat niet eerlijk is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |