abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29611218
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het aandikken van een verhaal noem ik niet liegen nee. Maar ik zie ook een heel groot verschil tussen dat en het bewust en met voorbedachten raden vertellen van een leugen.
[..]

Dan geef ik dus eerlijk antwoord. Ook als dat me de baan kost.

(Scheelt het dat ik helemaal geen kinderen wil, maar gesteld dat ik van plan zou zijn om ze binnen afzienbare tijd na het gesprek te gaan krijgen)
Je bent te goed voor deze wereld.
Het is jammer dat mensen zoals jij dus nooit op leidingevende laat staan hoge posities komen.
En als ze daar al zouden zijn, dan zouden ze bij het eerste incident hun verantwoordelijkheid nemen en aftreden.
je zou kunnen zeggen:
door er zulke hoge morele waarden er op na te houden, krijgen immorele mensen extra kansen.
(ik zou graag mensen als jij als minister of top-manager bij een grrot bedrijf zien)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:50:15 #122
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29611388
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
'Hoort erbij'... Is echt zo raar voor mij. Ik heb als kind nooit meegemaakt dat een vriendje of vriendinnetje iets jatte. Zou het wel zijn gebeurd, dan zou ik dat vreselijk hebben gevonden en het misschien wel verklikt hebben. En dat zul jij dan wel weer walgelijk vinden.
Walgelijk niet echt. Wel 'te correct', Misschien kun je het in de verste verte met Fok vergelijken. Als het
hier EO.nl zou zijn dan zou ik toch een deel van de lol missen

Ik raad je trouwens het volgende boek aan: Drugsbaron in Spijkerbroek (Steve Brown m.m.v. Peter Stuivenberg)
Je zal je nog veel meer verbazen.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_29611390
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:44 schreef Oud_student het volgende:
Je bent te goed voor deze wereld.
Het is jammer dat mensen zoals jij dus nooit op leidingevende laat staan hoge posities komen.
En als ze daar al zouden zijn, dan zouden ze bij het eerste incident hun verantwoordelijkheid nemen en aftreden.
je zou kunnen zeggen:
door er zulke hoge morele waarden er op na te houden, krijgen immorele mensen extra kansen.
(ik zou graag mensen als jij als minister of top-manager bij een grrot bedrijf zien)
Ik zou zo'n positie dus nooit willen uit angst om te worden gecorrumpeerd. Ik zou bang zijn dat ik gedwongen zou worden om dingen te zeggen en te doen waar ik niet achter sta.

Ik heb gewerkt bij een bedrijf waar de baas de boel bedonderde. Daar kon ik niet mee leven. Heb er dus iets aan gedaan, wat me indirect mijn baan kostte (op een moment dat ik dat écht niet kon gebruiken). Gelukkig heeft het hem uiteindelijk ook zijn baan gekost. Ik heb nogal een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Het was een charitatieve instelling en die man maakte misbruik van het vertrouwen van mensen die hun hele hebben en houwen na hun dood nalieten aan die instelling. Dat is iets wat ik écht niet zomaar kan laten gebeuren. Iedereen in het bedrijf wist ervan. Ze werkten er allemaal al jaren en hadden nooit iets ondernomen. Ik was een uitzendkracht die net kwam aanwaaien (werkte er een jaar ofzo) en ik moest natuurlijk de held uithangen.

Dan ben ik wel een moraalridder geloof ik...
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:51:31 #124
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29611426
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zei ook je gedrag (je gevoel verandert dan soms wel mee). Je zegt dat je ervan baalt dat je lui bent. Dát kun je veranderen.
Zit niet in me. Past niet bij me als persoon.
quote:
Overigens is er een andere omstandigheid waarin ik lieg. Gisteren nog. Vriendin voor de tweede maal in korte tijd zwanger. Vertelt in geuren en kleuren. Helemaal blij. Ik kan me daar he-le-maal niets bij voorstellen. Als ze erover vertelt, kan ik maar één ding denken: goddank dat ik dat niet hoef. Ik heb niets met baby's, ik heb geen kinderwens en zwanger zijn lijkt me een verschrikking. Maar ik doe net of ik blij voor d'r ben...
Dit soort dingen heb ik wel vaker idd.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_29611430
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:50 schreef livEliveD het volgende:
Walgelijk niet echt. Wel 'te correct', Misschien kun je het in de verste verte met Fok vergelijken. Als het
hier EO.nl zou zijn dan zou ik toch een deel van de lol missen
Je wilt toch niet gaan beweren dat ik een EO-typje ben hè!? Valt er met mij soms geen lol te hebben?
quote:
Ik raad je trouwens het volgende boek aan: Drugsbaron in Spijkerbroek (Steve Brown m.m.v. Peter Stuivenberg)
Je zal je nog veel meer verbazen.
Vertel er eens iets meer over?
pi_29611468
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:51 schreef livEliveD het volgende:
Zit niet in me. Past niet bij me als persoon.
M.a.w. je bent er te lui voor.
quote:
Dit soort dingen heb ik wel vaker idd.
Ik ook. Best vaak zelfs. Dat ik me gewoon écht niet kan inleven als het iets is waar ik zelf weinig of niets mee heb. Ik doe wel alsof, maar dat voelt eigenlijk niet fijn.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:53:13 #127
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29611482
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
In dit geval had ik hetzelfde gedaan als jou. Wat dat betreft kan ik juist heel recht door zee zijn. Dingen verkopen die prut zijn kan ik bijvoorbeeld echt niet.
pi_29611530
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zou zo'n positie dus nooit willen uit angst om te worden gecorrumpeerd. Ik zou bang zijn dat ik gedwongen zou worden om dingen te zeggen en te doen waar ik niet achter sta.

Ik heb gewerkt bij een bedrijf waar de baas de boel bedonderde. Daar kon ik niet mee leven. Heb er dus iets aan gedaan, wat me indirect mijn baan kostte (op een moment dat ik dat écht niet kon gebruiken). Gelukkig heeft het hem uiteindelijk ook zijn baan gekost. Ik heb nogal een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Het was een charitatieve instelling en die man maakte misbruik van het vertrouwen van mensen die hun hele hebben en houwen na hun dood nalieten aan die instelling. Dat is iets wat ik écht niet zomaar kan laten gebeuren. Iedereen in het bedrijf wist ervan. Ze werkten er allemaal al jaren en hadden nooit iets ondernomen. Ik was een uitzendkracht die net kwam aanwaaien (werkte er een jaar ofzo) en ik moest natuurlijk de held uithangen.

Nou, verre van moraalridder, je hebt een beslissing genomen die zeer weinig mensen durven te nemen. Hier is veel moed voor nodig, klokkeluiders worden zeer slecht behandeld.
Exaudi orationem meam
pi_29611593
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:53 schreef livEliveD het volgende:
In dit geval had ik hetzelfde gedaan als jou. Wat dat betreft kan ik juist heel recht door zee zijn. Dingen verkopen die prut zijn kan ik bijvoorbeeld echt niet.
Ik kan helemaal geen dingen verkopen.

Toen ik bij de Hare Krishna zat, heb ik ook een tijdje op straat staan leuren met boekjes. Ik verkocht er doorgaans eentje per dag, aan iemand die uit zichzelf geïnteresseerd was. Ik ben niet in staat om iemand iets te verkopen wat hij eigenlijk niet wil hebben. Mijn zusje bijvoorbeeld wel. Die heeft een uitzonderlijk commercieel talent en kan lucht verkopen.
pi_29611634
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:54 schreef Oud_student het volgende:
Nou, verre van moraalridder, je hebt een beslissing genomen die zeer weinig mensen durven te nemen. Hier is veel moed voor nodig, klokkeluiders worden zeer slecht behandeld.
Ik werd toch al slecht behandeld door die lul, dus ik had verder weinig te verliezen. Maar het heeft me wel meer dan een jaar gekost om het hoofdkantoor tot actie te bewegen. Ze vertikten het. Ik ben zelfs doorgegaan nadat ik mijn baan allang kwijt was.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:00:01 #131
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29611693
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 20:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je wilt toch niet gaan beweren dat ik een EO-typje ben hè!? Valt er met mij soms geen lol te hebben?
Op sommige gebieden vind ik je te correct en zou ik je saai en irritant vinden (IRL dus, als ik het zo hoor en zoals ik je ken). Qua poster zie ik je graag en ga graag sparren met je in discussies. Vooral omdat je iets meer doordenkt dan de gemiddelde fokker. Verder ken ik je niet echt.
quote:
Vertel er eens iets meer over?
Grotendeels waargebeurde levensverhaal van Steve Brown. (Voormalige ) crimineel, getogen in Amsterdam, die het tot grote hoogtes heeft weten te schoppen (als crimineel). Op elke laag naar de top zie je hoe weinig mensen (en bedrijven) 'christelijk' zijn. Talloze voorbeelden uit zijn leven. Biografisch dus en vandaar mijn woord 'grotendeels'. Je hoort het slechts van 1 kant en soms voelt het nogal opgeklopt aan. Aan de andere kant zijn veel dingen sowieso waar in het boek.
pi_29611769
Uiteindelijk werd het ook wel een soort vendetta tegen die ex-baas van me, hoor. Hij had mij en mijn collega's zodanig schofterig behandeld dat ik hem zelf ook gewoon terug wilde pakken. Da's uiteindelijk wel goed gelukt. Niet alleen is hij zijn baan kwijtgeraakt, later heb ik hem ook nog aangegeven bij de sociale dienst omdat hij kapitaal in het buitenland bezat en dat wisten zij niet (dit was allemaal wel op verzoek van de sociale dienst overigens; ik had het bewijsmateriaal en daar had iemand hen over getipt). Hij moest toen een halfjaar uitkering van hem en zijn vrouw terugbetalen. Oh, en er heeft ook nog in de stadskrant gestaan dat hij fraude had gepleegd.

Dat voelde best wel lekker eigenlijk.
pi_29611803
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 21:00 schreef livEliveD het volgende:
Op sommige gebieden vind ik je te correct en zou ik je saai en irritant vinden (IRL dus, als ik het zo hoor en zoals ik je ken). Qua poster zie ik je graag en ga graag sparren met je in discussies. Vooral omdat je iets meer doordenkt dan de gemiddelde fokker. Verder ken ik je niet echt.
Hmkay.
quote:
Grotendeels waargebeurde levensverhaal van Steve Brown. (Voormalige ) crimineel, getogen in Amsterdam, die het tot grote hoogtes heeft weten te schoppen (als crimineel). Op elke laag naar de top zie je hoe weinig mensen (en bedrijven) 'christelijk' zijn. Talloze voorbeelden uit zijn leven. Biografisch dus en vandaar mijn woord 'grotendeels'. Je hoort het slechts van 1 kant en soms voelt het nogal opgeklopt aan. Aan de andere kant zijn veel dingen sowieso waar in het boek.
Klinkt wel goed.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:09:17 #134
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29611957
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 21:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Klinkt wel goed.
Wat ik wel aardig vond was toen hij zelf een keer genaaid werd door een bedrijf (had met ontroerend goed te maken). Zijn betoog kwam erop neer dat de gemiddelde persoon ook echt genaaid zou zijn. Bij hem maakte ze de fout om de verkeerde te naaien en iemand die opgroeit in de pijp van Amsterdam in de jaren 60-70 grijpt snel naar geweld. Ergens rechtvaardig ook al is het 'straatrecht'
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:10:33 #135
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29611995
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 21:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hmkay.
Op bepaalde gebieden denk ik dat we best veel lol zouden kunnen hebben
  zondag 14 augustus 2005 @ 09:15:46 #136
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29622158
Een hele discussie terwijl ik weg ben.

Om even op een paar dingen in te haken..

- Zelf iets stelen zal ik niet snel doen. Ik kan me ook eigenlijk niet herinneren dat ik ooit iets gestolen heb.
- Een gestolen fiets kopen is iets waar ik minder problemen mee heb. Ik heb er geen rechtvaardiging voor, want het is natuurlijk best hypocriet om geen fietsen te stelen, maar als de gelegenheid er naar is ze wel te kopen. Ik zal niet uit zijn op gestolen fietsen, maar als nood en gelegenheid elkaar ontmoeten in een dergelijk geval zal ik denk ik een gestolen fiets kopen zonder dat ik hierdoor last van mijn geweten krijg.
- Diefstal keur ik niet per definitie af. In het geval waar er geen mogelijkheid is om voedsel te kopen zou ik dit zelf waarschijnlijk ook stelen. In het geval dat ik een gezin met kinderen heb, zou ik daar denk ik niet eens over hoeven nadenken.
- Ik zal zelf niet snel een positie van klokkenluider of verklikker aannemen, al denk ik dat er best situaties zullen zijn waarin ik die positie wel zal aannemen. Ik denk echter dat het nooit een primair doel zal zijn, maar altijd een middel om een ander doel te bereiken.

Beslissen jullie maar of ik een moraalridder ben of juist verre van.
pi_29622234
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 09:15 schreef Alicey het volgende:
Een hele discussie terwijl ik weg ben.

Om even op een paar dingen in te haken..

- Zelf iets stelen zal ik niet snel doen. Ik kan me ook eigenlijk niet herinneren dat ik ooit iets gestolen heb.
- Een gestolen fiets kopen is iets waar ik minder problemen mee heb. Ik heb er geen rechtvaardiging voor, want het is natuurlijk best hypocriet om geen fietsen te stelen, maar als de gelegenheid er naar is ze wel te kopen. Ik zal niet uit zijn op gestolen fietsen, maar als nood en gelegenheid elkaar ontmoeten in een dergelijk geval zal ik denk ik een gestolen fiets kopen zonder dat ik hierdoor last van mijn geweten krijg.
Ik steel bij wijze van spreken eerder zelf een fiets dan dat ik willens en wetens een fiets koop die gestolen is. Immers je benadeelt de bestolene net als in het geval als je zelf een fiets steelt +
je ondersteund ook nog eens een crimineel (of zelfs een criminele organisatie)
en dan bij vrienden en op FOK klagen dat er zoveel criminaliteit is
Exaudi orationem meam
  zondag 14 augustus 2005 @ 09:48:49 #138
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29622328
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 09:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik steel bij wijze van spreken eerder zelf een fiets dan dat ik willens en wetens een fiets koop die gestolen is. Immers je benadeelt de bestolene net als in het geval als je zelf een fiets steelt +
je ondersteund ook nog eens een crimineel (of zelfs een criminele organisatie)
Ben je in je hele levensstijl zo rationeel, of zijn er ook vlakken waarbij dat niet het geval is? Ik vind de redenering erg mooi.
quote:
en dan bij vrienden en op FOK klagen dat er zoveel criminaliteit is
Dat doe ik dan weer niet snel.. Ik houd niet zo van klagen.
pi_29622408
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 09:48 schreef Alicey het volgende:
Ben je in je hele levensstijl zo rationeel, of zijn er ook vlakken waarbij dat niet het geval is? Ik vind de redenering erg mooi.
Ja, maar ik ben ook zo rationeel om te beseffen dat elk mens geregeerd wordt door vaak irrationele driften. Dit merk je bijv. als je je in extreme situaties bevindt, dan nemen andere systemen dan de neocortex de leiding. Overigens is het idee dat "wij", ons bewustzijn "in control" is een illusie.
Als er enige controle mogelijk is, dan alleen door een rationele levensinstelling
Exaudi orationem meam
  zondag 14 augustus 2005 @ 10:03:05 #140
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29622420
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 10:01 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben ook zo rationeel om te beseffen dat elk mens geregeerd wordt door vaak irrationele driften. Dit merk je bijv. als je je in extreme situaties bevindt, dan nemen andere systemen dan de neocortex de leiding. Overigens is het idee dat "wij", ons bewustzijn "in control" is een illusie.
Als er enige controle mogelijk is, dan alleen door een rationele levensinstelling
We hebben tot op zekere hoogte weldegelijk onszelf onder controle denk ik. Door oefening is die controle ook wel te vergroten. Het is wel een feit dat ook je hersens door chemie geregeerd worden..
  zondag 14 augustus 2005 @ 10:19:48 #141
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29622566
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 10:01 schreef Oud_student het volgende:
Overigens is het idee dat "wij", ons bewustzijn "in control" is een illusie.
Niet 100% nee maar ik geloof zeker dat het invloed heeft.
pi_29622632
Alicey, is de onbewuste rechtvaardiging voor het kopen van een gestolen fiets wellicht het idee van 'iedereen doet het'? Kan ik me zo voorstellen in de Grote Stad.
  zondag 14 augustus 2005 @ 10:40:04 #143
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29622783
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 10:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alicey, is de onbewuste rechtvaardiging voor het kopen van een gestolen fiets wellicht het idee van 'iedereen doet het'? Kan ik me zo voorstellen in de Grote Stad.
Misschien wel. Het zal ongetwijfeld meespelen dat er geen fiets meer of minder wordt gestolen als ik hem niet koop..
pi_29622857
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 10:40 schreef Alicey het volgende:
Misschien wel. Het zal ongetwijfeld meespelen dat er geen fiets meer of minder wordt gestolen als ik hem niet koop..
Als niemand gestolen fietsen zou kopen, zouden ze ook niet gestolen worden. Maar iedereen denkt zoals jij en dus worden ze wel gestolen.
  zondag 14 augustus 2005 @ 10:55:50 #145
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29622967
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 10:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als niemand gestolen fietsen zou kopen, zouden ze ook niet gestolen worden. Maar iedereen denkt zoals jij en dus worden ze wel gestolen.
Dat is ook niet gezegd. Sommigen gebruiken ook gewoon een fiets die ze stelen.
pi_29623063
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 10:55 schreef Alicey het volgende:
Dat is ook niet gezegd. Sommigen gebruiken ook gewoon een fiets die ze stelen.
Da's waar. Dan anders: als niemand gestolen goederen zou willen kopen, zouden er geen helers bestaan.

Dat is natuurlijk een utopische gedachte, maar het argument 'het maakt niets uit' is best een gevaarlijk argument. In potentie kun je er namelijk nogal wat zaken mee goedpraten.
pi_29623102
In onze natuur zit het gewoon dat we de drang hebben vreemd te willen gaan bijvoorbeeld. Je wilt spullen hebben van anderen en je wilt gewoon overleven en het zo goed mogelijk hebben.
Ik denk dus dat het wat dat betreft wel goed te praten is dat er bijvoorbeeld wordt vreemdgegaan.

In onze tijd en in onze samenleving zijn we alleen nu op een punt, en al heel wat langer waarschijnlijk, dat we het allemaal niet normaal vinden en het vreemdgaan afkeuren.
Dus in onze samenleving en in onze samenleving zijn we zo gegroeid dat we het allemaal niet goewd vinden. Dus in dat opzicht valt het denk ik niet goed te praten.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:06:20 #148
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29623107
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Da's waar. Dan anders: als niemand gestolen goederen zou willen kopen, zouden er geen helers bestaan.

Dat is natuurlijk een utopische gedachte, maar het argument 'het maakt niets uit' is best een gevaarlijk argument. In potentie kun je er namelijk nogal wat zaken mee goedpraten.
Alles is er zo'n beetje mee goed te praten. Uiteindelijk is beschaving ook eerder iets conceptueels denk ik, het is niet iets wat inherent aanwezig is.
pi_29623136
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:06 schreef ee-04 het volgende:
In onze natuur zit het gewoon dat we de drang hebben vreemd te willen gaan bijvoorbeeld. Je wilt spullen hebben van anderen en je wilt gewoon overleven en het zo goed mogelijk hebben.
Ik denk dus dat het wat dat betreft wel goed te praten is dat er bijvoorbeeld wordt vreemdgegaan.

In onze tijd en in onze samenleving zijn we alleen nu op een punt, en al heel wat langer waarschijnlijk, dat we het allemaal niet normaal vinden en het vreemdgaan afkeuren.
Dus in onze samenleving en in onze samenleving zijn we zo gegroeid dat we het allemaal niet goewd vinden. Dus in dat opzicht valt het denk ik niet goed te praten.
Hoort dit niet in het vreemdgaan-topic?

Ik voel overigens geen enkele drang tot vreemdgaan. Ik zou het niet eens kunnen zonder me gruwelijk schuldig te voelen.
pi_29623155
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:06 schreef Alicey het volgende:
Alles is er zo'n beetje mee goed te praten. Uiteindelijk is beschaving ook eerder iets conceptueels denk ik, het is niet iets wat inherent aanwezig is.
Dat lijkt mij ook. Beschaving is een dun laagje. Dat zie je als er chaos uitbreekt; dan gaat iedereen ineens plunderen. Toch kan ik me dus van mezelf niet voorstellen dat ik dát zou gaan doen. Mijn innerlijke grens is veel te hoog...
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:12:08 #151
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29623190
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 10:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als iedereen niks meer op straat zou gooien.... punt is dat het wel gebeurd. Een betere wereld begint bij jezelf, zeker waar. Maar dan wel morgen en niet vandaag
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:12:57 #152
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29623204
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Beschaving is een dun laagje. Dat zie je als er chaos uitbreekt; dan gaat iedereen ineens plunderen. Toch kan ik me dus van mezelf niet voorstellen dat ik dát zou gaan doen. Mijn innerlijke grens is veel te hoog...
Ik denk dat die kans er best aanwezig is. Je krijgt massa-hysterie, en daardoor toch het beeld dat je moet zorgen dat je voldoende voedsel inslaat even snel, omdat het anders mis gaat.. Dan komt denk ik toch wel de overlevingsdrang om de hoek kijken.

Aan de andere kant is mijn eigen aard meer dat ik in dat geval iemand anders voor mijn karretje zal spannen.
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:12:58 #153
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29623205
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kun je je wel voorstellen dat je meevecht in een oorlog?
pi_29623227
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hoort dit niet in het vreemdgaan-topic?

Ik voel overigens geen enkele drang tot vreemdgaan. Ik zou het niet eens kunnen zonder me gruwelijk schuldig te voelen.
Ow ik dacht mij van gisteren te herinneren dat de openingspost daarover ging
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_29623405
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:12 schreef livEliveD het volgende:
Nee, maar dat is meer omdat ik weinig of geen binding voel met het land waarin ik toevallig leef. Ik vind een land niet iets om voor te vechten, laat staan mijn leven voor in de waagschaal te stellen. Iets anders is het als er onderdrukking is. Dan kan ik me wel voorstellen dat ik in actie kom.
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:24:34 #156
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29623416
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:12 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Even voor mijn beurt antwoordend : Nee. Op het gebied van geweld ben ik extreem zelf-destructief.
pi_29623419
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:12 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat die kans er best aanwezig is. Je krijgt massa-hysterie, en daardoor toch het beeld dat je moet zorgen dat je voldoende voedsel inslaat even snel, omdat het anders mis gaat.. Dan komt denk ik toch wel de overlevingsdrang om de hoek kijken.

Aan de andere kant is mijn eigen aard meer dat ik in dat geval iemand anders voor mijn karretje zal spannen.
Als het om eten en overleven gaat, is het idd een ander verhaal. Ik dacht meer aan het plunderen van electronicawinkels enzo.
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:25:31 #158
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29623435
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, maar dat is meer omdat ik weinig of geen binding voel met het land waarin ik toevallig leef. Ik vind een land niet iets om voor te vechten, laat staan mijn leven voor in de waagschaal te stellen. Iets anders is het als er onderdrukking is. Dan kan ik me wel voorstellen dat ik in actie kom.
En ook hierin ga ik mee. Een land is maar een stukje grond waar je bij toeval aan verbonden bent.
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:25:57 #159
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29623442
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als het om eten en overleven gaat, is het idd een ander verhaal. Ik dacht meer aan het plunderen van electronicawinkels enzo.
Dat zie ik mezelf inderdaad ook niet doen, en ik zie mezelf het ook niet ondersteunen..
  zondag 14 augustus 2005 @ 12:13:14 #160
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29624546
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:25 schreef Alicey het volgende:
En ook hierin ga ik mee. Een land is maar een stukje grond waar je bij toeval aan verbonden bent.
Ik zie mezelf nog wel het verzet ingaan als we bezet worden
pi_29624629
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:13 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Een verzetsstrijder die fietsen jat

zondag 14 augustus 2005 @ 12:18:51 #162
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29624682
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:16 schreef Haushofer het volgende:
Een verzetsstrijder die fietsen jat
Mensen doodschoppen was het toch?
pi_29624989
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:18 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Mensen doodschoppen was het toch?
Ook nog.
pi_29625227
quote:
Ja net als al de nederlanders in WO2.
Triest feit is dat er maar zeer weinig echte verzetsstrijders waren, enkele gereformeerden en communisten. Deze hadden een demate sterke overtuiging dat zij tot actie overgingen.
Natuurlijk had je ook wat avonturiers en criminelen,
De overigen deden niets, of collaboreerden met de Duitsers.
Nergens zijn bijv, de joden effectiever afgevoerd dan in Nederland, i.s.m. de politie en de ambtenaren van het bevolkingsregister.
Helaas het is niet anders, Nederlanders zijn een opportunistisch volk

Echt verzet had je bijv. in Stalingrad (1 miljoen doden), maar dat had de bevolking geen keus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Oud_student op 14-08-2005 12:51:56 ]
Exaudi orationem meam
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:22:06 #165
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_29626053
quote:
En met elke dode bezetter 200 burgers als repressaille af laten schieten.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:53:07 #166
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29627021
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:22 schreef Akkersloot het volgende:
En met elke dode bezetter 200 burgers als repressaille af laten schieten.
Oh er zijn zeker zware afwegingen die dan gemaakt moeten worden.
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:13:53 #167
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29627620
quote:

[..]

Ik niet per definitie.
pi_29627894
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:44 schreef Oud_student het volgende:
Ja net als al de nederlanders in WO2.
Triest feit is dat er maar zeer weinig echte verzetsstrijders waren, enkele gereformeerden en communisten. Deze hadden een demate sterke overtuiging dat zij tot actie overgingen.
Natuurlijk had je ook wat avonturiers en criminelen,
De overigen deden niets, of collaboreerden met de Duitsers.
Nergens zijn bijv, de joden effectiever afgevoerd dan in Nederland, i.s.m. de politie en de ambtenaren van het bevolkingsregister.
Helaas het is niet anders, Nederlanders zijn een opportunistisch volk
Ik weet niet of het aan de 'Nederlandse volksaard' ligt, maar je hebt verder wel gelijk. Natúúrlijk roept nu iedereen dattie in WOII in het verzet zou hebben gezeten. Net als iedereen die deelnam aan het Stanford-experiment er zijn hand voor in het vuur zou hebben gestoken dat hij nooit een ander zou onderdrukken of mishandelen. En net als de deelnemers aan de Milgram-experimenten nooit hadden kunnen bevroeden dat ze hun medemensen zonder werkelijke reden een levensgevaarlijke stroomstoot zouden toedienen. Mijn persoonlijke overtuiging is dat je dit soort dingen pas kunt voorkomen op het moment dat je je terdege realiseert dat het ook in jou zit. De nazi, moordenaar, verkrachter ís geen 'beest', is zelfs niet wezenlijk anders dan jij. Hetzelfde kwaad schuilt in ieder mens. Pas als je dat erkent en onderkent, is het mogelijk het te voorkomen.
quote:
Echt verzet had je bijv. in Stalingrad (1 miljoen doden), maar dat had de bevolking geen keus.
En wat dacht je van Noorwegen, waar bijna geen joden zijn vermoord? Waar ze allemaal het land uit zijn gesmokkeld door massale burgerlijke ongehoorzaamheid?

Overigens denk ik dat het nu in Nederland anders zou kunnen gaan. De revolutie van de jaren '60 heeft de Nederlandse 'volksaard' wel veranderd. We zijn niet meer de gezagstrouwe modelburgers die we in de jaren '40 wel waren.
pi_29627910
quote:
Het verzet ingaan is iets anders dan vechten in een oorlog.
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:38:28 #170
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29628325
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het verzet ingaan is iets anders dan vechten in een oorlog.
Vechten in een oorlog zie ik me al helemaal doen
pi_29628420
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:38 schreef livEliveD het volgende:
Vechten in een oorlog zie ik me al helemaal doen
Waarom?

Je had deze week even "The Truth About Killing" moeten zien op Discovery. Over de psychologie van het vechten in een oorlog.
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:45:40 #172
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29628542
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom?
Mja in zo'n situatie heb je verschillende keuzes. Je kunt low profile blijven, meevechten, vluchten, soort underground oorlog voeren. Tis moeilijk inschatten wat ik zou doen. Bij een oproep zou ik niet snel weigeren voor me gevoel. Het is echter niet zo dat ik echt graag meedoe nee zoals sommige mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door livEliveD op 14-08-2005 14:46:14 (mega typo :')) ]
pi_29628567
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:45 schreef livEliveD het volgende:
Mja in zo'n situatie heb je verschillende keuzes. Je kunt low profile blijven, meevechten, vluchten, soort underground oorlog voeren. Tis moeilijk inschatten wat ik zou doen. Bij een oproep zou ik niet snel wijgeren voor me gevoel. Het is echter niet zo dat ik echt graag meedoe nee zoals sommige mensen.
Weigeren.

Slechts 2% blijkt echt graag mee te doen. Die 2% neigen naar psychopathie.
pi_29628581
Je had 'm al veranderd.
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:52:43 #175
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29628725
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je had 'm al veranderd.
Als ik snel type op tig verschillende plaatsen dan maak ik de meest domme fouten
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:54:17 #176
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29628764
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Slechts 2% blijkt echt graag mee te doen. Die 2% neigen naar psychopathie.
Wat voel je ervoor om onze oude discussie op msn aan te snijden?
pi_29628787
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:54 schreef livEliveD het volgende:
Wat voel je ervoor om onze oude discussie op msn aan te snijden?
Kan nu op dit moment ff niet. Ik moet zo (oh ironie) nog een al veel te late brief schrijven aan één van mijn penvrienden en ik moet ff de badkamer leeghalen, want morgen beginnen ze die te mollen.
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:58:59 #178
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29628884
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kan nu op dit moment ff niet. Ik moet zo (oh ironie) nog een al veel te late brief schrijven aan één van mijn penvrienden en ik moet ff de badkamer leeghalen, want morgen beginnen ze die te mollen.
Dan wordt het ergens in een toekomstig weekend
pi_29628907
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:58 schreef livEliveD het volgende:
Dan wordt het ergens in een toekomstig weekend
Misschien moeten we er gewoon een afspraak voor maken.
pi_29628975
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:45 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Mja in zo'n situatie heb je verschillende keuzes. Je kunt low profile blijven, meevechten, vluchten, soort underground oorlog voeren. Tis moeilijk inschatten wat ik zou doen. Bij een oproep zou ik niet snel weigeren voor me gevoel. Het is echter niet zo dat ik echt graag meedoe nee zoals sommige mensen.
jij hebt teveel spelletjes gespeeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')