Dat lijkt me overbodig aangezien je verplicht met gids en dragers naar boven gaat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:57 schreef Salvad0R het volgende:
die berg wordt vaak onderschat kwa mogelijkheid tot beklimming.
er ligt permafrost op de bovenkant... er zijn al veel mensen gestorven daaro omdat ze met hun korte broekje en rugzakje dachten dat bergje te kunnen tackelen.
het is daar bovenop koud en fucked up. Bereid je goed voor... laat mensen weten welke route je neemt, triband telefoon mee, enz enz.
Kenia, Afrikaquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:09 schreef Sport_Life het volgende:
Nooit van gehoord eigenlijk, tis een berg begrijp ik? Waar ergens?
quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:09 schreef Sport_Life het volgende:
Nooit van gehoord eigenlijk, tis een berg begrijp ik? Waar ergens?
hmm, verplicht ?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:05 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dat lijkt me overbodig aangezien je verplicht met gids en dragers naar boven gaat.
Het is ongetwijfeld veiliger, maar vooral ook lucratief. Geheel terecht overigens, Tanzania is een van de armste landen ter wereld. Maar reken dus op ongeveer 100 dollar per dag per persoon, terwijl een tocht zeven dagen duurt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:34 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
hmm, verplicht ?
dus als je in je 1tje gaat klimmen, ben je strafbaar..?
het is logisch dat zonder gids gaan klimmen ten strengste wordt afgeraden door elke vorm van autoriteit daaro...
i rather be safe than sorry, dus wat dit betreft is er qua veiligheid niets overbodig, imho.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:47 schreef Shivo het volgende:
[..]
Het is ongetwijfeld veiliger, maar vooral ook lucratief. Geheel terecht overigens, Tanzania is een van de armste landen ter wereld. Maar reken dus op ongeveer 100 dollar per dag per persoon, terwijl een tocht zeven dagen duurt.
Overigens, de laatste keer dat ik er was lag de Kili in Tanzania.
Oh dattequote:
Om de eeuwige sneeuw te zien moet je snel zijn want die verdwijnt in rap tempo. Kili is overigens ongeveer 5800 mtrs hoog.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:48 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Oh datte. Ja sorry, kom daar nooit
.
[afbeelding]
Foto's zien er wel uitdagend uit om te beklimmen moet ik zeggen!![]()
Zou er nog bij moeten komen dat ongetrainde mensen zonder opleiding en ervaring op bergsportgebied moeilijke bergen van bijna 6000m hoog gaan beklimmenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:12 schreef SeLang het volgende:
De mensen die ik gesproken heb die de Kilimanjaro "beklommen" hebben waren nogal teleurgesteld omdat het zo weinig voorstelt. Je loopt zo naar boven.
In Marokko kan je prima skieen en boarden overigens. Ten zuiden van Marakesh staan in het Atlas gebergte skiliften op 3000 m.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:45 schreef spooky1234 het volgende:
lijkt me echt geweldig om een keer te gaan snowboarden op de kilimanjaro.. ik bedoel hoeveel mensen gaan er in Afrika snowboarden?!![]()
Keep on dreaming.quote:Skiliften in de alpen zijn voor de gewone man.. als je echt cool wilt zijn ga je naar Kilimanjaro en in plaats van een skilift laat je je omhoog dragen door een paar locals die je met "bwana" aanspreken..
En dan is het wachten tot ze je neerzetten en zeggen "bwana, we go no further!"En dan vanaf daar naar beneden boarden.. Wooha! :-)
Ja idd en in ZuidAfika heb je ook een wat ski-mogelijkheden.. maar daar gaat het niet om.. dat zijn echt ski resorts en t gaat juist om een safari-ski-experiencequote:Op maandag 8 januari 2007 22:29 schreef Lucille het volgende:
[..]
In Marokko kan je prima skieen en boarden overigens. Ten zuiden van Marakesh staan in het Atlas gebergte skiliften op 3000 m.
Never stopped, never willquote:Keep on dreaming.
Jep heel relatief. Tijdens de toppoging loop je 7 uur lang met de helft aan zuurstof en met 15 graden onder nul. En dan nog maar te zwijgen over hoogteziekte.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:05 schreef Dizzee het volgende:
relatief makkelijk
Jep, hij is 5.895m hoog en veruit de mooiste berg.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:56 schreef Corksterr het volgende:
Het lijkt me een uitputtende tocht zeg. Onderaan de berg zweet je je nog kapot, en als je boven bent vriezen je oren eraf.En inderdaad: het zuurstoftekort lijkt me ook vrij zwaar. De berg is 5,9 km hoog geloof ik?
Dat zei ik ook na afloop. Eens maar nooit meer. Twee dagen later begint het alweer te kriebelen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 23:31 schreef wyccie het volgende:
Na afloop zei ik dat ik het nooit meer zou doen.
Maar zwervend op het internet kwam ik daarnet op een site over een expeditie naar de Kilimanjaro en ik bekeek wat filmpjes op YouTube. Met een brede glimlach.
En het kriebelt weer. Ik zou het zo weer doen.
Gewoon doen joh. Once in a lifetime experience.quote:Op zaterdag 13 september 2008 19:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
weet niet of ik het snel zou doen. Maar als je het haalt is het wel gaaf.
Nee, het ligt in tanzania, vlakbij de stad Arusha, ik ben er deze zomer nog geweest... Ik heb de berg alleen niet beklommen.quote:
Inderdaad, staat ook op het bord op de top.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:36 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Nee, het ligt in tanzania, vlakbij de stad Arusha, ik ben er deze zomer nog geweest... Ik heb de berg alleen niet beklommen.
Ik klom met deze maatschappij: www.teamkilimanjaro.comquote:Op zaterdag 23 april 2011 12:06 schreef LaLaLaCooCooJumbo het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe ik de reis moet boeken? Op internet kom ik vage websites tegen die prijzen van 2000+ euro vragen, en lokale reisbureaus boeken dit soort trips niet.
Tips zijn welkom
Best wel prijzig, moet goedkoper kunnen toch? Wil zelf ook de Kilimanjaro op, maar ook aansluitend met een Safari, dat kost al bijna 4000 in totaal!quote:Op zaterdag 23 april 2011 22:46 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik klom met deze maatschappij: www.teamkilimanjaro.com
Zeker niet de goedkoopste, maar wel heel erg goed. Gerund door o.a. een Brits echtpaar, kijk voor de gein eens wat hun record op de Kili is.![]()
Ik nam contact met ze op vanuit Tanzania via mail en telefoon. Via hun website heb je een schat aan informatie en kun je ook makkelijk de trip boeken. Zij kunnen ook gelijk je hotel reserveren, maar je kunt natuurlijk ook zelf iets goedkopers of duurders regelen.
Kan zeker goedkoper. Ik wilde in ieder geval niet het risico lopen met een slechte maatschappij te gaan waardoor alles in het water viel (en ik wilde echt héél graag de top halen). We hadden goede tenten, goed (warm) materiaal, goede maaltijden en ervaren guides en porters. We zijn zelfs bij de eigenaren thuis geweest om hun spullen te bekijken en om met ze te praten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:47 schreef Management het volgende:
Best wel prijzig, moet goedkoper kunnen toch? Wil zelf ook de Kilimanjaro op, maar ook aansluitend met een Safari, dat kost al bijna 4000 in totaal!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |