abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 4 november 2005 @ 01:42:41 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31948565
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:50 schreef Waxxer het volgende:

[..]

1,5 dag nu.... Ik.... Moet.... Volhouden.....

Dankjewel ook!! Hey, Schatje.... Dankje he?

Ik merk wel dat ik iets onrustiger ben dan normaal, kan dat?
Dat onrustige herken ik wel, toen ik net gestopt was was ik helemaal hyper (af en toe nog wel eens ) Maar dat gaat vanzelf over. Het is gewoon ook heel erg wennen dat je niet meer rookt. Je bent er zo gewend aan om op bepaalde momenten een sigaret op te steken, en deze gewenning moet uit je systeem (bijvoorbeeld door afleiding, of een kauwgompje te nemen in plaats van een saffie). Bekijk het van dag tot dag en voor je het weet ben je 5 weken en 2 dagen gestopt
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_31951017
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:49 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Dankjewel, jij ook!! Ik zou bijna ergens intern willen, zodat ik er niet aan kan komen, maarja, afkick klinieken voor rokers... ik hoop dat ik niet te veel ga snaaien...

Maar jij ook succes, dit topic wordt onze leidraad!!
Mocht je zo'n kliniek vinden : meld het even!
Wat dat snaaien betreft,.. ikke.. mja.. daar heb ik dus wel last van,
maar wil daar eigenlijk zo snel mogelijk mee kappen.
(maar de eerste dagen vind ik mezelf zo zielig dus ja.. excuus enzo.. )

Wij gaan elkaar hier doorheen slepen Waxxer!
Het gaat ons lukken!

Goed, dag 3 : here we go!
pi_31951037
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:50 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Ik merk wel dat ik iets onrustiger ben dan normaal, kan dat?
Onrustig? JA.
Ik heb de eerste week niet 1 minuut rustig op de bank kunnen zitten.
Ik moest bezig blijven......
pi_31953987
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 08:23 schreef Yez het volgende:

[..]

Mocht je zo'n kliniek vinden : meld het even!
Wat dat snaaien betreft,.. ikke.. mja.. daar heb ik dus wel last van,
maar wil daar eigenlijk zo snel mogelijk mee kappen.
(maar de eerste dagen vind ik mezelf zo zielig dus ja.. excuus enzo.. )

Wij gaan elkaar hier doorheen slepen Waxxer!
Het gaat ons lukken!

Goed, dag 3 : here we go!
Ik mail je gelijk, maar daarna laat ik mezelf ook meteen opsluiten... Ik heb niks om te snaaien, dat scheelt ook!

Yez: dit is een Yes!!! Het gaat ons LUKKEN!!!!!!!!!!
pi_31954027
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 08:25 schreef Koningin het volgende:

[..]

Onrustig? JA.
Ik heb de eerste week niet 1 minuut rustig op de bank kunnen zitten.
Ik moest bezig blijven......
Ik raak opeens verslaafd aan kauwgum, ik ben aan het stuiteren... Wanneer komt de psychose?
pi_31954101
2 1/2 maand
begin me nu eindelijk wat fitter te voelen
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:10:45 #282
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_31957849
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:08 schreef the_jestert het volgende:
2 1/2 maand
begin me nu eindelijk wat fitter te voelen
Nu pas ?
Ik merk het al van dag 1. Frisse smaak in mijn mond, meer (veel meer) lucht, niet meer piepen 's nachts, geen koppijn na trainingen en gewoon fitter. Maar goed, ik had het dus vrij snel te pakken en succes natuurlijk, hou vol.
pi_31958200
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:10 schreef eL. het volgende:

[..]

Nu pas ?
Ik merk het al van dag 1. Frisse smaak in mijn mond, meer (veel meer) lucht, niet meer piepen 's nachts, geen koppijn na trainingen en gewoon fitter. Maar goed, ik had het dus vrij snel te pakken en succes natuurlijk, hou vol.
Idd, ik was vanochtend niet ochtendbrak Wel slecht geslapen qua hyper zijn, maar ik voel me nu al veel frisser
pi_31966145
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:05 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Ik raak opeens verslaafd aan kauwgum, ik ben aan het stuiteren... Wanneer komt de psychose?
De kaugom is hier ook niet aan te slepen hoor!
Maar ik heb vandaag nog niets gesnaaid tussendoor! (behalve de kaugom dus )

Ik had vanmiddag even een heftige dip, ik vond het een stom besluit van mezelf
dat ik gestopt was enzo..
Maar heb me er door heen geworsteld en dus nog steeds een niet roker!

En ik heb even gechecked bij mn collega's of ze iets aan mij merken..
ze vinden me erg druk, en irritant...
maar niet chaggie ofzo gelukkig!

Zow.. even wat eten en dan gauw richting sportschool.
(dat sporten doe ik al langer hoor.. misschien wordt dat nu ook wel nog leuker... )
pi_31966341
Ik ben al weer 13 maanden gestopt mag ik een update?
pi_31975057
13 maanden al? woooow wat goed zeg!
Dan heb ik nog een lange weg te gaan...
pi_31975681
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:36 schreef Yez het volgende:
13 maanden al? woooow wat goed zeg!
Dan heb ik nog een lange weg te gaan...
Ik hoop mijn hele leven maar dat durf ik nu nog niet met zekerheid te zeggen...
pi_31980047
Ik denk dat je het jezelf alleen moeilijker maakt als je de tijd dat je gestopt bent als graadmeter neemt voor de mate waarin je een niet-roker bent. Vanaf het moment dat je stopt ben je een niet-roker, of je dat nu 20 jaar bent of 3 jaar. Het gaat erom dat je het niet-rokerschap in je identiteit opneemt. Sommige gestopten vinden dat stoppen pas iets voorstelt als je 6 maanden of een jaar gestopt bent. 3 weken lijkt dan heel kort, met als gevolg dat je wanhopig kunt worden. Je zou moeten proberen helemaal niet te weten hoelang je al gestopt bent. Het enige wat nodig is dat je je werkelijk een niet-roker voelt. Een jaar gestopt zijn is nog geen garantie dat je je echt een niet-roker voelt. Als je ooit crimineel bent geweest en daar vanaf wil, ga je dan ook bijhouden hoelang je geen crimineel meer bent? Het lijkt me dat je probeert een ander mens te worden en dat je jezelf werkelijk crimineel-af zult noemen als je veranderd bent. Het is een goed begin om jezelf een niet-roker te noemen en niet te weten sinds wanneer je dat bent; dat doet er ook niet toe (hoe meer niet-roker je zult zijn, hoe minder je daar bewust van zult zijn (als iets echt een onderdeel van jezelf wordt sta je daar niet meer bij stil) - dagen bijhouden daarentegen is een manier om bewust bezig te zijn met het niet-roken, wat in wezen tekenend is.
pi_31985683
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:41 schreef Yez het volgende:

[..]

De kaugom is hier ook niet aan te slepen hoor!
Maar ik heb vandaag nog niets gesnaaid tussendoor! (behalve de kaugom dus )

Ik had vanmiddag even een heftige dip, ik vond het een stom besluit van mezelf
dat ik gestopt was enzo..
Maar heb me er door heen geworsteld en dus nog steeds een niet roker!

En ik heb even gechecked bij mn collega's of ze iets aan mij merken..
ze vinden me erg druk, en irritant...
maar niet chaggie ofzo gelukkig!

Zow.. even wat eten en dan gauw richting sportschool.
(dat sporten doe ik al langer hoor.. misschien wordt dat nu ook wel nog leuker... )
Ik kauw kauwgum alsof ik het voor het eerst van mijn leven ervaar en het een enorme aanvulling op mijn leven vind En ik probeer er niet mee bezig te zijn, anders krijg ik steeds de gedachte "Wil ik echt geen sigaret? Wil ik echt geen sigaret? Wil ik echt geen sigaret? Wil ik echt geen sigaret? Wil ik echt geen sigaret?"

Als ik gewoon bezig ben en mijn ding doe, heb ik nergens last van. Maar als ik stilzit, en hang, dan wel.
pi_31985897
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:59 schreef Frank26 het volgende:
Ik denk dat je het jezelf alleen moeilijker maakt als je de tijd dat je gestopt bent als graadmeter neemt voor de mate waarin je een niet-roker bent. Vanaf het moment dat je stopt ben je een niet-roker, of je dat nu 20 jaar bent of 3 jaar. Het gaat erom dat je het niet-rokerschap in je identiteit opneemt. Sommige gestopten vinden dat stoppen pas iets voorstelt als je 6 maanden of een jaar gestopt bent. 3 weken lijkt dan heel kort, met als gevolg dat je wanhopig kunt worden. Je zou moeten proberen helemaal niet te weten hoelang je al gestopt bent. Het enige wat nodig is dat je je werkelijk een niet-roker voelt. Een jaar gestopt zijn is nog geen garantie dat je je echt een niet-roker voelt. Als je ooit crimineel bent geweest en daar vanaf wil, ga je dan ook bijhouden hoelang je geen crimineel meer bent? Het lijkt me dat je probeert een ander mens te worden en dat je jezelf werkelijk crimineel-af zult noemen als je veranderd bent. Het is een goed begin om jezelf een niet-roker te noemen en niet te weten sinds wanneer je dat bent; dat doet er ook niet toe (hoe meer niet-roker je zult zijn, hoe minder je daar bewust van zult zijn (als iets echt een onderdeel van jezelf wordt sta je daar niet meer bij stil) - dagen bijhouden daarentegen is een manier om bewust bezig te zijn met het niet-roken, wat in wezen tekenend is.
Idd, hier heb JIJ, Frank26, een punt! Hoe meer je met de dagen, uren, weken, maanden, minuten bezig bent, hoe gefrustreerder je kunt worden. Dus Frank26, ook ik geef jou volkomen gelijk in deze gedachtengang, deze opinie, dit standpunt.

Ik hoop wel dat iik wat sneller weer rustig word...... Klamme handen krijg ik er bijna van... Stuiteren tot en met.... MAARRRR ik heb gisteren 4 uur over een reis gedaan, waar ik normaal 2 uur over doe, met de trein, en daar stonden mensen dus te paffen bij een rookpaal en alles, en ik voelde niet de drang zelf te beginnen. Ik dacht: wat staat dat ook stom, je staat bij een paal met een chagerijnig hoofd van heb ik jou daar, je steekt een stuk papier met in teer en ander gif gedrenkte blaadjes, opgerold in een papiertje, dat steek je in de fik en je zuigt er aan en dan krijg je dat binnen, en dan krijg je een bepaald gevoel of weet ik 't, en dat is dan jouw reden om te roken, en dan paf en paf je, en dan zit je weer in de trein met een rookwalm om je heen, terwijl jij je gruwelijk ergert aan mensen om je heen die met een patatje speciaal in de trein zitten. Ik dacht aan Tanja, die doorpafte terwijl er een babytje in haar buik zat, ik denk aan het gezicht van Chantal die rokend hele dagen zit te niksen, ik denk aan de koolmonoxide waaraan mijn vogeltje is doodgegaan, ik denk aan ziektes, ik denk aan geld....

Nee, het gaat steeds beter. . Nu nog deze gedachte vol zien te houden. En daarbij ben ik nog niet in de kroeg geweest ofzo of dat ik een roker op bezoek had of dat ik op bezoek ben geweest bij een roker. Tot nu toe stop ik in eenzaamheid, Frank26. Maar ook de rest natuurlijk. Tegen wie ik het heb. Dus nou ja, kortom, volhouden zien te doen he?
  zaterdag 5 november 2005 @ 13:31:50 #291
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_31988816
Geen rare gedachte Frank26, maar toch verschilt dat per persoon en omstandigheid lijkt me. Voor de een is het hangen naar het verleden, voor de ander een steun in de rug. Ik vind het vooral de eerste dagen wel even lekker. Vorige keer toen ik stopte (wat uiteindelijk 7 jaar werd, maar mét blowen) telde ik wel. Nu tel ik inderdaad een keer niet, het interesseert me simpelweg niet, gewoon weg met die rommel. Als ik nu tel, dan herinner ik me alleen maar aan dat achterlijke gerook. Als ik het nu moeilijk heb, dan kijk ik even naar collega's of mensen die zo per sé hun peuk nodig hebben. Leuk gezicht opeens.

.
Ow nee : .
pi_31995908
Frank26 : Daar heb je zeker een punt! Het doet er inderdaad niet toe hoe lang je al gestopt
bent. Maar toch ben ik op een of andere manier wel bang dat ik nu nog erg 'zwak' ben
en snel zou kunnen zwichten.
Nu zegt mijn verstand wel dat ik nooit meer zal roken maar toch vermijd ik de eerste
dagen/weken kroegen, feestjes en dat soort situaties waarin het risico wat groter is.
Juist omdat dit mijn eerste poging is, is voor mij elke dag die ik niet gerookt heb een mijlpaal,
dit zal wel minder worden in de loop der tijd, maar voor nu is het wel belangrijk om mezelf
steeds met de neus op de feiten te drukken.
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:34 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Ik kauw kauwgum alsof ik het voor het eerst van mijn leven ervaar en het een enorme aanvulling op mijn leven vind En ik probeer er niet mee bezig te zijn, anders krijg ik steeds de gedachte "Wil ik echt geen sigaret? Wil ik echt geen sigaret? Wil ik echt geen sigaret? Wil ik echt geen sigaret? Wil ik echt geen sigaret?"

Als ik gewoon bezig ben en mijn ding doe, heb ik nergens last van. Maar als ik stilzit, en hang, dan wel.
Kauwgom

Bij mij is het ook zo dat zolang ik maar bezig ben het prima gaat!
Maar de momenten dat ik ga zitten en normaalgesproken een sigaret zou opsteken :
na het eten, bij de koffie enzo zijn wel even lastig hoor!

Damn.. wat kan zo'n klotepeuk je leven beheersen zeg!
pi_31999817
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:51 schreef Yez het volgende:
Frank26 : Daar heb je zeker een punt! Het doet er inderdaad niet toe hoe lang je al gestopt
bent. Maar toch ben ik op een of andere manier wel bang dat ik nu nog erg 'zwak' ben
en snel zou kunnen zwichten.
Nu zegt mijn verstand wel dat ik nooit meer zal roken maar toch vermijd ik de eerste
dagen/weken kroegen, feestjes en dat soort situaties waarin het risico wat groter is.
Juist omdat dit mijn eerste poging is, is voor mij elke dag die ik niet gerookt heb een mijlpaal,
dit zal wel minder worden in de loop der tijd, maar voor nu is het wel belangrijk om mezelf
steeds met de neus op de feiten te drukken.
[..]

Kauwgom

Bij mij is het ook zo dat zolang ik maar bezig ben het prima gaat!
Maar de momenten dat ik ga zitten en normaalgesproken een sigaret zou opsteken :
na het eten, bij de koffie enzo zijn wel even lastig hoor!

Damn.. wat kan zo'n klotepeuk je leven beheersen zeg!
Idd, ik heb net dus gegeten en echt........ Nu wordt het moeilijk hoor! En dat na drie dagen al... Maar ik heb niet gerookt en ik ga ook niet roken. Ik verbaas me er alleen over,m wat voor troep het moet zijn, omdat je er zo naar verlangt.
Kijk, soms heb je enorm zin in een dropje. Of je hebt zin in een softijse. Ik zeg maar wat. Dan heb je alleen maar dat gevoel van, oh wat heb ik zin in [vul in]. Maar dit, dat roken... Dat het zo'n gewoonte is geworden, zo'n bezigheid waar je niet eens bij nadenkt, die drang, de verandering van je gemoedstoestand als je het een paar dagen niet doet.... Echt bizar. Wat een rommel eigenlijk.

En het voelt alsof ik al een week niet gerookt heb... De eerste keer uitgaan wordt echt een vuurdoop. Dat wordt echt echt echt moeilijk...
pi_32017673
Gisteren bij vrienden op visite geweest..
En.... ik heb niet gerookt!
Goed he?

Whoah.. was wel moeilijk hoor! maar het is me gelukt!
Volgende week de kroeg in,.. volgende beproeving!
pi_32057468
Kost een pakje marlboro al 4 euro inmiddels?
Toen ik stopte kostte medium 3,20 , gaat snel
Ikke is 1 jaar, 10 maanden en 1 week gestopt
Maar laatste weken toevallig weer ff moeilijk
Will we take it to that step - Will we do more than just connect?
And will you bring the thunder in my life - And the fire in my eyes?
  maandag 7 november 2005 @ 19:27:51 #296
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_32065477
heb zaterdag 5 november mijn laatste sigaret gerookt. Heb al eerder in dit topic gestaan maar toen ben ik helaas na 1 week alweer begonnen(tijdens het stappen )
dit probeer ik nu ook de komende tijd te vermijden. heb t er weer erg zwaar mee moet ik zeggen maar het gaat beter als de 1e keer.

Heb nu ook hulp van nicotinepleisters. maar nu ik na het eten op de bank zit heb ik t toch verdomd zwaar. Denk dat ik zo maar eens ga lezen in het boek van allan carr. Iemand hier ervaring mee toevallig? Heb er heel veel positieve maar ook negatieve reacties over gehoord...
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_32065975
@ Shantee : Ja marlboro kost nu 4 euro... en mensen blijven het maar kopen,
ik was overgestapt naar een ander merk wat een euro goedkoper was
en prima te roken. maarja, nu ook niet meer relevant he..
Bijna 2 jaar gestopt en nog moeilijke momenten? Vaak?

@ zwartedoos : Succes!! deze keer wel langer volhouden he!?
Ik hoor wel van meer mensen dat het niet in 1 keer lukt dus kop op, je kan het!

Enne..Waxxer? hoessut met jou nu?
  maandag 7 november 2005 @ 19:53:32 #298
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_32066287
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:43 schreef Yez het volgende:

@ zwartedoos : Succes!! deze keer wel langer volhouden he!?
Ik hoor wel van meer mensen dat het niet in 1 keer lukt dus kop op, je kan het!
thanks doe mn best...(kijkt in kastjes of er iets lekkers ligt...)
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_32066342
Ik ga stoppen! Na vandaag!
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_32066379
Pfffffffff het is echt zwáár hoor.... Heb afgelopen nacht ook extreem slecht geslapen, en nu ben ik van mezelf al onrustig en staat er wat druk mbt studie en werk op mij, maar zou dat ook aan "het stoppen" te wijten kunnen zijn?

Maar het gaat me lukken!!! RRRRRRRAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!! En jij ook succes, Zwartedoos!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')