Dat onrustige herken ik wel, toen ik net gestopt was was ik helemaal hyper (af en toe nog wel eensquote:Op donderdag 3 november 2005 23:50 schreef Waxxer het volgende:
[..]
1,5 dag nu.... Ik.... Moet.... Volhouden.....
Dankjewel ook!! Hey, Schatje....Dankje he?
Ik merk wel dat ik iets onrustiger ben dan normaal, kan dat?
Mocht je zo'n kliniek vinden : meld het even!quote:Op donderdag 3 november 2005 23:49 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Dankjewel, jij ook!!![]()
Ik zou bijna ergens intern willen, zodat ik er niet aan kan komen, maarja, afkick klinieken voor rokers...
ik hoop dat ik niet te veel ga snaaien...
Maar jij ook succes, dit topic wordt onze leidraad!!![]()
Onrustig? JA.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:50 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ik merk wel dat ik iets onrustiger ben dan normaal, kan dat?
quote:Op vrijdag 4 november 2005 08:23 schreef Yez het volgende:
[..]
Mocht je zo'n kliniek vinden : meld het even!![]()
![]()
Wat dat snaaien betreft,.. ikke.. mja..daar heb ik dus wel last van,
maar wil daar eigenlijk zo snel mogelijk mee kappen.
(maar de eerste dagen vind ik mezelf zo zielig dus ja.. excuus enzo..![]()
![]()
)
Wij gaan elkaar hier doorheen slepen Waxxer!![]()
![]()
Het gaat ons lukken!
Goed, dag 3 : here we go!![]()
Ik raak opeens verslaafd aan kauwgum, ik ben aan het stuiteren...quote:Op vrijdag 4 november 2005 08:25 schreef Koningin het volgende:
[..]
Onrustig? JA.
Ik heb de eerste week niet 1 minuut rustig op de bank kunnen zitten.
Ik moest bezig blijven......
Nu pas ?quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:08 schreef the_jestert het volgende:
2 1/2 maand![]()
![]()
![]()
begin me nu eindelijk wat fitter te voelen
Idd, ik was vanochtend niet ochtendbrakquote:Op vrijdag 4 november 2005 13:10 schreef eL. het volgende:
[..]
Nu pas ?
Ik merk het al van dag 1. Frisse smaak in mijn mond, meer (veel meer) lucht, niet meer piepen 's nachts, geen koppijn na trainingen en gewoon fitter. Maar goed, ik had het dus vrij snel te pakken en succes natuurlijk, hou vol.
De kaugom is hier ook niet aan te slepen hoor!quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:05 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ik raak opeens verslaafd aan kauwgum, ik ben aan het stuiteren...Wanneer komt de psychose?
![]()
![]()
Ik hoop mijn hele leven maar dat durf ik nu nog niet met zekerheid te zeggen...quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:36 schreef Yez het volgende:
13 maanden al? woooow wat goed zeg!![]()
Dan heb ik nog een lange weg te gaan...![]()
![]()
Ik kauw kauwgum alsof ik het voor het eerst van mijn leven ervaar en het een enorme aanvulling op mijn leven vindquote:Op vrijdag 4 november 2005 17:41 schreef Yez het volgende:
[..]
De kaugom is hier ook niet aan te slepen hoor!![]()
Maar ik heb vandaag nog niets gesnaaid tussendoor!(behalve de kaugom dus
)
Ik had vanmiddag even een heftige dip, ik vond het een stom besluit van mezelf
dat ik gestopt was enzo..![]()
Maar heb me er door heen geworsteld en dus nog steeds een niet roker!![]()
En ik heb even gechecked bij mn collega's of ze iets aan mij merken..
ze vinden me erg druk, en irritant...![]()
maar niet chaggie ofzo gelukkig!
Zow.. even wat eten en dan gauw richting sportschool.
(dat sporten doe ik al langer hoor..misschien wordt dat nu ook wel nog leuker...
![]()
)
Idd, hier heb JIJ, Frank26, een punt! Hoe meer je met de dagen, uren, weken, maanden, minuten bezig bent, hoe gefrustreerder je kunt worden. Dus Frank26, ook ik geef jou volkomen gelijk in deze gedachtengang, deze opinie, dit standpunt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:59 schreef Frank26 het volgende:
Ik denk dat je het jezelf alleen moeilijker maakt als je de tijd dat je gestopt bent als graadmeter neemt voor de mate waarin je een niet-roker bent. Vanaf het moment dat je stopt ben je een niet-roker, of je dat nu 20 jaar bent of 3 jaar. Het gaat erom dat je het niet-rokerschap in je identiteit opneemt. Sommige gestopten vinden dat stoppen pas iets voorstelt als je 6 maanden of een jaar gestopt bent. 3 weken lijkt dan heel kort, met als gevolg dat je wanhopig kunt worden. Je zou moeten proberen helemaal niet te weten hoelang je al gestopt bent. Het enige wat nodig is dat je je werkelijk een niet-roker voelt. Een jaar gestopt zijn is nog geen garantie dat je je echt een niet-roker voelt. Als je ooit crimineel bent geweest en daar vanaf wil, ga je dan ook bijhouden hoelang je geen crimineel meer bent? Het lijkt me dat je probeert een ander mens te worden en dat je jezelf werkelijk crimineel-af zult noemen als je veranderd bent. Het is een goed begin om jezelf een niet-roker te noemen en niet te weten sinds wanneer je dat bent; dat doet er ook niet toe (hoe meer niet-roker je zult zijn, hoe minder je daar bewust van zult zijn (als iets echt een onderdeel van jezelf wordt sta je daar niet meer bij stil) - dagen bijhouden daarentegen is een manier om bewust bezig te zijn met het niet-roken, wat in wezen tekenend is.
Kauwgomquote:Op zaterdag 5 november 2005 11:34 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ik kauw kauwgum alsof ik het voor het eerst van mijn leven ervaar en het een enorme aanvulling op mijn leven vindEn ik probeer er niet mee bezig te zijn, anders krijg ik steeds de gedachte "Wil ik echt geen sigaret? Wil ik echt geen sigaret? Wil ik echt geen sigaret? Wil ik echt geen sigaret? Wil ik echt geen sigaret?"
Als ik gewoon bezig ben en mijn ding doe, heb ik nergens last van. Maar als ik stilzit, en hang, dan wel.
Idd, ik heb net dus gegeten en echt........ Nu wordt het moeilijk hoor! En dat na drie dagen al... Maar ik heb niet gerookt en ik ga ook niet roken. Ik verbaas me er alleen over,m wat voor troep het moet zijn, omdat je er zo naar verlangt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:51 schreef Yez het volgende:
Frank26 : Daar heb je zeker een punt! Het doet er inderdaad niet toe hoe lang je al gestopt
bent. Maar toch ben ik op een of andere manier wel bang dat ik nu nog erg 'zwak' ben
en snel zou kunnen zwichten.![]()
Nu zegt mijn verstand wel dat ik nooit meer zal roken maar toch vermijd ik de eerste
dagen/weken kroegen, feestjes en dat soort situaties waarin het risico wat groter is.
Juist omdat dit mijn eerste poging is, is voor mij elke dag die ik niet gerookt heb een mijlpaal,
dit zal wel minder worden in de loop der tijd, maar voor nu is het wel belangrijk om mezelf
steeds met de neus op de feiten te drukken.![]()
[..]
Kauwgom![]()
![]()
![]()
Bij mij is het ook zo dat zolang ik maar bezig ben het prima gaat!
Maar de momenten dat ik ga zitten en normaalgesproken een sigaret zou opsteken :
na het eten, bij de koffie enzo zijn wel even lastig hoor!
Damn.. wat kan zo'n klotepeuk je leven beheersen zeg!![]()
thanksquote:Op maandag 7 november 2005 19:43 schreef Yez het volgende:
@ zwartedoos : Succes!!deze keer wel langer volhouden he!?
![]()
Ik hoor wel van meer mensen dat het niet in 1 keer lukt dus kop op, je kan het!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |