We gaan hier niet schelden, hondquote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:05 schreef Dylan Dog het volgende:
Jezus Reus, je zou politicus moeten worden...
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:50 schreef aldostuta het volgende:
Geen van beide: gewoon een incompetente pauper....
Nee, ik open een topic over Wotte, die is toch wel het bespreken waard. Wat vind jij van hem en zijn functioneren?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:26 schreef Tomasso het volgende:
Baal je er nou nog steeds dat Kalou niet naar eindhoven komt?![]()
relschopperquote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:26 schreef Tomasso het volgende:
En daar gaat DIT topic niet over....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:26 schreef Tomasso het volgende:
Ach, dit is gewoon een verkapt "ik-vind-mark-wotte-niet-lief-omdat-Kalou-niet-naar-psv-komt" topic...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 01:03 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
En daar gaat DIT topic niet over....
Lulkoek Tomasso,quote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:54 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ach, dit is gewoon een verkapt "ik-vind-mark-wotte-niet-lief-omdat-Kalou-niet-naar-psv-komt" topic...
Dan zal ik ook nog maar op het functioneren ingaan van Mark Wotte. Een leugentje op z'n tijd moet toch wel kunnen? Gebeurt dat niet overal? Hij heeft zich vorig jaar teveel laten leiden door Ruudje Dil, dat is z'n grootste fout geweest. Verder rond de zaak Kalou en Goor vind ik dat hij zich prima heeft gedragen en z'n poot heeft stijf gehouden.
Ik wacht nog 1 jaar met oordelen over hem.
Er werd gezegd dat Kalou niet te koop was aan psv. Logisch. En ze wilden ze hem liever helemaal niet kwijt.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:06 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Lulkoek Tomasso,
Wotte begon zelf de loopgraven op te zoeken door keihard te beweren dat Kalou niet te koop was (rara, waarom zou die dat doen?), als dan blijkt dat ie in het geheim wel onderhandelingen met een andere club voert kan ik dat niet thuis brenger oner de noemer: "leugentje".
Als dat waar is geef je een signaal af dat je een TD dus nimmer op zijn woord mag geloven, hoe kan er dan nog sprake zijn van vertrouwen?
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:27 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat Kalou niet te koop was aan psv. Logisch. En ze wilden ze hem liever helemaal niet kwijt.
Maar het is de vraag wat men onder onderhandelen verstaat.
Is onderhandelen langdurig of kortdurig rond de tafel zitten om te praten over een transfer? M.i. wel.
Is onderhandelen een bod ontvangen en vragen of het misschien wat is, mits die club genoeg geld op tafel legt? M.i. niet. Dan is er nog niet onderhandelt.
Dat verklaart waarom Feyenoord andermaal geen kampioen wordt dit seizoen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:54 schreef BobRooney het volgende:
Een oen...en een fraudeur...die transferrechten zijn verkocht aan de SIR. En het geld heeft hij in eigen zak gestoken. Jorien vd Herik houdt zich van de domme.
Wat is SIR?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:54 schreef BobRooney het volgende:
Een oen...en een fraudeur...die transferrechten zijn verkocht aan de SIR. En het geld heeft hij in eigen zak gestoken. Jorien vd Herik houdt zich van de domme.
quote:FIFA toetst contract van Wotte
Door LUDO VAN DENDEREN
WAALWIJK - Trainer Mark Wotte had bij zijn vorige club Ismaili uit Egypte een regeling getroffen dat hij zou meedelen in transferopbrengsten als hij zelf spelers bij een andere club onderbracht. Volgens de FIFA mag dat niet. De wereldvoetbalbond onderzoekt de zaak. En de belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal wil uitleg van de huidige RKC-coach.
De wereldvoetbalbond FIFA onderzoekt het contract dat trainer Mark Wotte had bij zijn voormalige werkgever Ismaili SC.
In die verbintenis met de Egyptische topclub werd de clausule opgenomen dat de voormalige technisch manager van Feyenoord en oud-coach van Jong Oranje bij verkoop van een speler van Ismaili naar een Europese of Aziatische vereniging 25 procent van de transferopbrengst zou krijgen als hij die overgang ook zelf had geregeld.
De FIFA verbiedt zo’n afspraak. Wotte stelt dat hij dat niet wist en dat hij bovendien van die overeengekomen regeling nooit gebruik heeft gemaakt.
De belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal (CBV), waarvan de oefenmeester lid is en in het verleden bestuurslid was, wil op korte termijn van Wotte tekst en uitleg over de omstreden bepaling in het contract.
,,Zulke bepalingen horen absoluut niet in een contract thuis,’’ zegt Maria Dominguez, die zich bij de FIFA op de juridische afdeling bezighoudt met contractzaken van spelers, trainers en clubs.
,,We hebben het contract al bestudeerd en vinden dat een trainer zich alleen moet bezighouden met trainerstaken. Het is niet aan hem de boer op te gaan met zijn eigen voetballers.
,,Waarschijnlijk maken we in de loop van de volgende week bekend of en welke stappen we in deze zaak nemen. Tot die tijd kunnen wij niet inhoudelijk op het dossier ingaan.’’ Ook over de vorm van een eventuele sanctie wil de FIFA niets kwijt.
De wereldvoetbalbond verwijst wel naar de FIFA-reglementen. Daarin staat expliciet dat transfers louter en alleen geregeld mogen worden tussen het instituut club(s) en de speler.
,,Elke derde partij staat daar buiten en heeft geen enkel recht op een financiële compensatie,’’ schrijft de FIFA in artikel 17-1 en 2.
Mark Wotte is in dit geval als trainer ‘een derde partij’. Hij had ook niet de bevoegdheid om op eigen houtje spelers te verkopen, zo bevestigt Wotte zelf. Dat recht had alleen voorzitter Al-Komi. Bovendien komt de transfervergoeding volgens de FIFA dus toe aan de verkopende club en niet aan privé-personen die werkzaam zijn binnen die club.
De belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal laat bij monde van directeur Jan Reker weten te schrikken van de bepaling in het contract van Wotte. Reker zegt niet eerder een contract gezien te hebben waarin staat dat een trainer verdient aan de verkoop van zijn spelers. ,,Ik heb de verbintenis ingezien,’’ reageert de directeur, die de zaak gisteravond tijdens een vergadering aanhangig maakte bij het CBV-bestuur.
,,De CBV heeft als standpunt dat een trainer dit niet in zijn contract moet hebben. In onze ogen is deze zaak zwaar genoeg om in ieder geval met Wotte te gaan praten en hem om uitleg te vragen. Dat gebeurt op korte termijn.’’
Reker wil niet vooruitlopen op eventuele vervolgstappen. In de CBV-reglementen staat dat leden die het trainersvak in diskrediet brengen een berisping kunnen krijgen of worden geroyeerd.
Wotte heeft bij de Egyptische club nooit geld uit transferopbrengsten ontvangen. Hij vertrok nauwelijks een half jaar na zijn aanstelling op eigen verzoek uit Egypte.
Volgens voorzitter Al-Komi van Ismaili, die de echtheid van het contract bevestigt, heeft de oefenmeester op het laatste moment nog geprobeerd een percentage mee te pakken van de transfer van Ahmed Fathi naar het Engelse Sheffield United.
,,Toen had Wotte echter al aangegeven Ismaili te willen verlaten,’’ zegt Al-Komi. ,,Aangezien wij contractueel een afkoopsom van zes ton in dollars bij een voortijdig vertrek hadden laten vastleggen, is besloten de zaak te schikken. Wotte zag af van zijn percentage van de transfer, terwijl Ismaili geen aanspraak deed op de afkoopsom.’’
Wotte ontkent een dergelijke schikking en wijst er op dat de daadwerkelijke transfer van Fathi pas plaats had nadat hij uit Egypte was vertrokken.
Volgens Wotte kon hij Ismaili verlaten zonder een compensatie te betalen aan de club, omdat hij zijn familie miste.
‘Niks verkeerd gedaan’
Mark Wotte ziet het onderzoek naar zijn contract met de club Ismaili met vertrouwen tegemoet. Hij bevestigt dat de overeenkomst een passage bevat over spelersverkopen. ,,Maar ik heb niks verkeerd gedaan,’’ aldus Wotte.
,,Ik heb ingestemd met deze clausule op advies van mijn adviseurs en op voorspraak van voorzitter Al-Komi van Ismaili. Ik heb er zelf niet om gevraagd. Omdat de voorzitter spelers wilde verkopen en gebruik wilde maken van mijn netwerk, dacht hij de jongens zo tegen hogere bedragen van de hand te kunnen doen.
Bovendien was dit een compensatie voor de bonussen die ik misliep als de ploeg verzwakt werd door transfers. Ik heb niks te verbergen, ze mogen alles van me weten. Er is nooit een speler verkocht, daar ben ik nu blij om. Ik heb Sheffield United in contact gebracht met Ahmed Fathi, maar ik was bij de daadwerkelijke transfer al weg. Nu richt ik me alleen op RKC.’’
quote:Aanvallen op Wotte heviger
Door LUDO VAN DENDEREN
WAALWIJK - De wereldvoetbalbond FIFA neemt de zaak rond Mark Wotte en zijn contract met het Egyptische Ismaili SC hoog op. De FIFA heeft de Egyptische voetbalbond gisteren gevraagd te bevestigen dat het contract van Wotte, waarin staat dat hij als trainer kon meeverdienen aan de verkoop van zijn eigen spelers, authentiek is.
Zodra die bevestiging binnen is, start de voetbalbond een onderzoek.
Marco Villiger, de directeur van de juridische afdeling van de FIFA, is geschrokken van het contract. ,,Ik had zoiets nog nooit gezien,’’ zegt hij over de verbintenis waarin staat dat Wotte bij een transfer van een Ismaili-speler 25 procent van de transfersom zou krijgen.
,,Zodra de Egyptische voetbalbond aangeeft dat het document dat wij in bezit hebben inderdaad officieel is, maken we onze volgende stappen bekend. Ik sluit dan niet uit dat Mark Wotte en Ismaili uitleg moeten geven,’’ aldus Villiger.
Wotte, die het bestaan van de clausule eerder al bevestigde, vreest de FIFA niet. ,,Ik heb vorige week al mijn advocaat gesproken en die zegt dat ik me nergens druk om hoef te maken. Het enige dat ik eventueel kan horen, is dat zon bepaling een volgende keer niet mag. Nou, dat zal ik dan niet doen.’’
Behalve de FIFA-zaak heeft Wotte nog meer aan zijn hoofd. Dat de coach op korte termijn moet vertrekken bij het naar de eerste divisie gedegradeerde RKC lijkt al een uitgemaakte zaak.
De spelers van RKC zeggen stuk voor stuk op hem en zijn werkwijze te zijn uitgekeken.
Een in de ogen van de spelers verkeerde tactiek zou er debet aan zijn geweest dat RKC is gedegradeerd. Wotte wordt verweten te aanvallend te hebben gespeeld, terwijl RKC juist behoefte had aan meer defensieve zekerheden. Bovendien noemen veel voetballers hem geen prettig mens.
Afgelopen zondag verspeelde Wotte het laatste restje krediet, toen hij na de wedstrijd tegen VVV besloot niet met de spelersbus mee naar het Waalwijkse stadion te reizen, waar boze fans zich hadden verzameld. Binnen de groep wordt dit beschouwd als een laffe daad. Een kapitein hoort het zinkende schip niet voortijdig te verlaten, zo is de gedachte.
De manier waarop ie bij Den Haag wegging heeft kwaad bloed gezet en sindsdien bevestigd hij keer op keer het vooroordeel dat ik toen had, dat het een gladde lamlul is.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:40 schreef methodmich het volgende:
Goed beschouwd heeft Wotte ook een opmerkelijke loopbaan.
Bij ADO en Utrecht best goed gepresteerd
Daar zal je wel gelijk in hebben, maar RKC zit hoe dan ook met de gebakken perenquote:Op woensdag 30 mei 2007 14:25 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij is echt niet uit eigen beweging opgestapt denk ik, z'n positie was gewoon onhoudbaar. Dit hebben ze zonder bombarie opgelost.
Alles beter zonder Wotte natuurlijk.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:06 schreef Zero2Nine het volgende:
Daar zal je wel gelijk in hebben, maar RKC zit hoe dan ook met de gebakken peren
Doeg!quote:Wotte vindt in Al-Ahli nieuwe club
Mark Wotte heeft weer onderdak gevonden. Na een weinig succesvol dienstverband bij RKC Waalwijk, zal hij nu aan de slag gaan bij het Qatarese Al-Ahli.
Vandaag zet de 46-jarige trainer, die met RKC degradatie niet wist te voorkomen, zijn handtekening onder een éénjarige verbintenis, met een optie voor nog een seizoen. Eerder was hij tevens werkzaam bij Den Haag, FC Utrecht, de KNVB, Willem II, FC Den Bosch en het Egyptische Ismaelia. Bij Feyenoord bekleedde hij de functie van technisch directeur.
“Het is een mooie uitdaging om hier aan de slag te gaan”, reageerde Wotte tegenover De Telegraaf. “Vooral omdat Al-Ahli gek is van de Nederlandse school en ik ook twee assistenten en een hoofd opleidingen mag aanbevelen.”
Ja, daag Mark.quote:“Het is een mooie uitdaging om hier aan de slag te gaan”, reageerde Wotte tegenover De Telegraaf. “Vooral omdat Al-Ahli gek is van de Nederlandse school en ik ook twee assistenten en een hoofd opleidingen mag aanbevelen.”
quote:Wotte vindt in Al-Ahli nieuwe club
Mark Wotte heeft weer onderdak gevonden. Na een weinig succesvol dienstverband bij RKC Waalwijk, zal hij nu aan de slag gaan bij het Qatarese Al-Ahli.
Vandaag zet de 46-jarige trainer, die met RKC degradatie niet wist te voorkomen, zijn handtekening onder een éénjarige verbintenis, met een optie voor nog een seizoen. Eerder was hij tevens werkzaam bij Den Haag, FC Utrecht, de KNVB, Willem II, FC Den Bosch en het Egyptische Ismaelia. Bij Feyenoord bekleedde hij de functie van technisch directeur.
“Het is een mooie uitdaging om hier aan de slag te gaan”, reageerde Wotte tegenover De Telegraaf. “Vooral omdat Al-Ahli gek is van de Nederlandse school en ik ook twee assistenten en een hoofd opleidingen mag aanbevelen.”
quote:Mark Wotte ontslagen bij Al-Ahli
ROTTERDAM - Mark Wotte is ontslagen bij Al-Ahli in Qatar. Hij slaagde er niet in om kampioen te worden op het tweede niveau van Qatar. Ook zijn assistent Erik van der Ven, het voltallige management van de club en al het kantoorpersoneel kreeg zijn congé omdat promotie naar het hoogste niveau achterwege bleef.
quote:Wotte samen met Poortvliet naar Southampton
Het avontuur van Mark Wotte in Qatar zit er dan toch definitief op. De Enschedeër zal Jan Poortvliet gaan assisteren bij het Engelse Southampton, dat uitkomt in de Championship League (eerste divisie). Het tweetal zal Nigel Pearson opvolgen, wiens contract niet werd verlengd. Donderdag werd gemeld dat Wotte zijn ontslag zou hebben gekregen bij het Qatarese Al-Ahli, maar nog later die dag kwam de coach daar zelf op terug. Hij liet weten afhankelijk te zijn van de beslissing van de bond, die nog moest bepalen hoeveel clubs er mochten promoveren naar de hoogste afdeling. Wotte eindigde met zijn ploeg als tweede in de tweede klasse.
Die tijd heeft de oud-coach van onder meer FC Utrecht en RKC Waalwijk niet uitgezeten. Samen met Poortvliet moet hij The Saints terug gaan brengen naar het hoogste niveau in Engeland. Dat zal niet eenvoudig zijn; de ploeg eindigde afgelopen seizoen als 20ste in het Championship, waarmee het op een haar na degradatie wist te ontlopen.
Voorzitter Michael Wilde is echter positief over de toekomst met de Nederlanders aan het roer. “Wij zijn van mening dat we coaches nodig hebben met ervaring op het Europese vasteland. Hun hoofddoel moet zijn om de jeugdopleiding beter aan te laten sluiten bij het eerste elftal.
Van het tweetal wordt dan ook verwacht dat zij de doorstroming bevorderen. “Dat is in onze ogen beter voor de jonge jongens, die misschien niet zo goed passen binnen het Engelse systeem.”
Toepasselijke periode, bij Wotte.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:33 schreef PogueMahone het volgende:
Alsnog naar Southampton dus, ik geef ze 9 maanden
Populair, nja. Als je blijft verliezen, verlies je op den duur ook je populariteit.quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toepasselijke periode, bij Wotte.
Maar ja, sneu voor Poortvliet, die toch best populair was daar? In de VI stond toen een aardige reportage, waarin men best lovend over hem was. En Wotte, tja.... Die kan je moeilijk serieus nemen als je al die verhalen over hem hoort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |