Dat woord gebruik ik wel eens, maar dan spreek ik het meer uit als "daalijk".quote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:28 schreef Scalley het volgende:
Welke woorden vind jij te ouderwetsch voor anno Nu? Wat mij betreft mogen de volgende woorden de prullenbak in:
dadelijk
Maakt eens te meer (niet ouderwetsch, nog immer courantquote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:58 schreef Scalley het volgende:
Wat te denken van: "ik BEN dat nodig"... neeeeeee je HEBT iets nodig (of niet)
Irri als mensen zeggen dat ze wat nodig ZIJN.
Kan wel zijn dat dat correct taalgebruik is, alleen wil ik niet accepteren dat die grijze taalduiven zulkse taal introduceren !quote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:04 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Maakt eens te meer (niet ouderwetsch, nog immer courant) duidelijk dat het aan je eigen taalkennis schort (ouderwetsch).
De precieze verklaring weet ik even niet meer maar het bleek dat "ik ben een schaar nodig" minimaal even correct is (zo niet beter) als "ik heb een schaar nodig".
Als ik het me goed herinner duidt "ik ben een schaar nodig" de acute noodzaak aan, terwijl "ik heb een schaar nodig" gemakkelijk opgevat kan worden als "ik heb een schaar nodig, ik loop overmorgen wel even bij de Hema aan"(ook ouderwetsch ja)
Ik vind dat je daarmee eerder aangeeft dat je gebrekkig Nederlands spreektquote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:25 schreef Scalley het volgende:
Kan wel zijn dat dat correct taalgebruik is, alleen wil ik niet accepteren dat die grijze taalduiven zulkse taal introduceren !
Ik zie ze al op een regenachtige zondagmiddag: "Ok, wat zullen we nu es veranderen?".
Opkeplurt !![]()
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:51 schreef k_oz het volgende:
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu.
Dit zeg ik al een tijdje niet meer.
Klopt, ik denk dat k_oz hier eigenlijk 'edoch' bedoelde, dat is (of beter gezegd, wasquote:
Belhamel!quote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:28 schreef kutvent het volgende:
Dekselse scheldwoorden om nog regelmatig te bezigen:
Schorriemorrie
Vlegel
Rekel
twij·fe·laar (de ~ (m.), ~s)quote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:22 schreef dborhem het volgende:
-knaapje(klerenhanger)
-twijfelaartje(opklapbed)
-vlegel
-snotneus
Verder veel a'dams dialect (hoewel hier vandaan!) zoals knaak,joet,heitje,dat werk.
Ehhh,ik doe nu even alsof mij dat wat kan schelen,dit woord moet strafrechtelijk verboden wordenquote:Op zondag 14 augustus 2005 06:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
twij·fe·laar (de ~ (m.), ~s)
1 persoon die niet kan kiezen => twijfelkont
2 bed dat het midden houdt tussen een een- en een tweepersoons
Is dus geen opklapbed.
Met de betreffende user eensch isquote:Op zondag 14 augustus 2005 07:08 schreef Alexxxxx het volgende:
ik vind het heerlijk om ouderwets taalgebruik te bezigen
Als 't maar niet is omdat je een traumatische ervaring hebt met opklapbedden.quote:Op zondag 14 augustus 2005 07:31 schreef dborhem het volgende:
[..]
Ehhh,ik doe nu even alsof mij dat wat kan schelen,dit woord moet strafrechtelijk verboden worden![]()
Puik plan!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:07 schreef Staps.nl het volgende:
Willen jullie wel een synoniem geven dan, als ik bepaalde woorden niet meer mag gebruiken (bezigen)?
Overigens hoorde ik laatst iemand het woord 'puik' gebruiken. Klonk best goed, tijd om uit de mottenballen te halen!
Nee,geen 'benny hill' situatie meegemaakt of zoquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als 't maar niet is omdat je een traumatische ervaring hebt met opklapbedden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |