Precies, dit lijkt mij een goeie aktie om het opkomende racisme te bestrijden. Ik merk dat door de steeds negatieve berichtgevingen in de media, de polarisatie meer en meer toeneemt. Een zoveelste voorbeeld is het bericht wat vanmiddag op fok verscheen over dat paard dat mishandeld zou zijn doot marokkanen. Hierdoor brokkelt de tolerantie verder af en komt ook ons beschaafde landje van weleer in gevaar.
Om wederzijds begrip en respect te herstellen is het nodig om met elkaar in contact te komen, wat niet gemakkelijk is door de individualisme dat steeds meer terrein wint. Dit moet tegen gehouden worden. Ik bedacht bij mezelf: eten is een universeel aangename bezigheid en zo kwam ik ook op het idee om wat marokkaanse hangjongeren bij mij thuis uit te nodigen teneinde wat meer begrip te kunnen kweken voor hun cultuur en natuurlijk vice versa.
En precies zoals de ongeschreven regel binnen het fokforum voorschrijft... TS begint.
Enkele dagen geleden wilde ik een aantal hangjongeren uitgenodigd om bij mij een maaltijd te nuttigen. Dit geheel in oerhollandse stijl, omdat het belangrijk is om ook aan hun onze cultuur te tonen en te laten ervaren. Echter, ik kon er geen vinden waar je normaal geen moeite hoeft te doen om er eentje tegen te komen, zeker niet in A'dam. Gelukkig had ik de volgende dag meer geluk. Ik moest het tasje van mijn oma wegbrengen om gerepareerd te worden en tot mijn grote blijdschap zag ik dat er een aantal jongeren van marokkaanse afkomst mij volgde. Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om die mensen uit te nodigen bij mij thuis, wat ze gelukkig accepteerde.
Onder het genot van een grote bloemkool en een blik doperwtjes heb ik een avond met ze geaclimatiseerd en inderdaad veel vooroordelen berusten op misverstanden. Eentje wil ik jullie niet onthouden...Een oma wilde dat een marokkaan haar portefeuile teruggaf maar de marokkaan vond dat hij hem erlijk had gevonden in haar tasje. Dus elkaar niet begrijpen lijdt vaak tot misverstanden. Na een gezellig avondje heb ik afscheid van ze genomen en was blij dat ik een culturele ervaring rijker was.
Ik raad iedereen dus aan om hetzelfde te doen om een einde te maken aan het onbegrip en intolerantie die momenteel gaande is.
Ps heeft er iemand een digitale camera te koop want ik ben de mijne kwijt geraakt