think againquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Olifant wordt niet gegeten hoor.![]()
Nou dan vind ik het uiterst merkwaardig dat alleen het circus het moet ontgelden, pak de koe eens bij de horens zou ik tegen de dierenactivisten willen zeggen.quote:
Volgens mij blijf je zeggen dat dierenactivisten niet aan andere dingen denken... *zucht*quote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:31 schreef Elgigante het volgende:
Nou dan vind ik het uiterst merkwaardig dat alleen het circus het moet ontgelden, pak de koe eens bij de horens zou ik tegen de dierenactivisten willen zeggen.
Ik blijf het vreemd vinden dat men zich op de borst klopt daarom.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:05 schreef TechXP het volgende:
[..]
Volgens mij blijf je zeggen dat dierenactivisten niet aan andere dingen denken... *zucht*
Dierenactivisten voeren tegen van alles en nog wat acties. Dat is niet selectief circus enzo. Het is ook gewoon op vleesbedrijven enzo. Jij komt constant mee dat men min of meer selectief is, maar dat is niet echt zo, omdat de dierenactivisten goed volgen wat er allemaal gebeurd en dat ze overal het leed zien. En daar probeer je ook zoveel mogelijk wat tegen te doen. Je kan natuurlijk niet overal tegelijkertijd zijn. Maar je doet gewoon je best. Alle bedrijven/mensen die dieren leed aan doen zijn een doel.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:09 schreef Elgigante het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat men zich op de borst klopt daarom.
Ik blijf het misdadig vinden om als zelfbenoemde Robin Hoods ten strijde te trekken tegen 'het leed'.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:20 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dierenactivisten voeren tegen van alles en nog wat acties. Dat is niet selectief circus enzo. Het is ook gewoon op vleesbedrijven enzo. Jij komt constant mee dat men min of meer selectief is, maar dat is niet echt zo, omdat de dierenactivisten goed volgen wat er allemaal gebeurd en dat ze overal het leed zien. En daar probeer je ook zoveel mogelijk wat tegen te doen. Je kan natuurlijk niet overal tegelijkertijd zijn. Maar je doet gewoon je best. Alle bedrijven/mensen die dieren leed aan doen zijn een doel.
Ik vind het jammer dat je 'ons' (de dierenactivisten groep) meteen een naam geeft.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:28 schreef Elgigante het volgende:
Ik blijf het misdadig vinden om als zelfbenoemde Robin Hoods ten strijde te trekken tegen 'het leed'.
Ja dat kan gebeuren. Daar denk ik verder niet over na.quote:Vroeg of laat schiet er een boer/circusuitbater/handelaar met scherp terug en heb je 5 doden op je geweten.
Sommige acties vind ik ook niet kunnen. Maar sommige acties die de wet overtreden vind ik wel kunnen. En dat daar consequenties aan zitten dat je een boete krijgt of gevangenisstraf is niet zorgelijk. Je doet het met een goede bedoeling en voor andere.quote:Ik zou daar niet om kunnen rouwen eerlijk gezegd, er zijn wat meer wegen die naar Rome leiden zonder tot harde actie over te gaan, het wordt tijd dat de overheid hier eens werk van maakt en de activisten voor de rechtbank brengt.
Dat mag je van mij doen als je dat wilt. Ik hou je niet tegen.quote:In jouw redenering kan ik ook met een aantal vrienden eens huis gaan houden in een kraakpand, aangezien de krakers het pand en de eigenaar leed berokkenen. Ik neem aan dat je dat ook te ver vindt gaan.
Even voor de duidelijkheid: hebben jullie contact gehad? Of van horen zeggen? Zoja, wat waren hun standpunten precies?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 17:23 schreef TechXP het volgende:
[..]
Eerdere contacten met Renz is niets uitgekomen.
Jawel, maar ten eerste loop je het risco op een negatief beeld dat mensen van jullie krijgen (wat ook een effect op de bereidheid van de politiek kan hebben) en ten tweede kan je de bereidheid van Renz tot het vriespunt reduceren.quote:Alleen door deze dingen in de media te brengen krijg je dat men er over gaat praten.
Ik heb gewoon gefilmd niet vanuit een organisatie, dus er is niet echt een julliequote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:06 schreef sizzler het volgende:
Even voor de duidelijkheid: hebben jullie contact gehad? Of van horen zeggen? Zoja, wat waren hun standpunten precies?
Dat kan ja, maar wat denk jij dat de bereidheid van Renz is dan? Denk je dat die meer geld gaan investeren in luxe mogelijkheden voor al die dieren? Voor de minimale eisen die ook in dierentuinen gelden? Nee, dat dacht ik dus niet. Die zouden het alleen doen als het hun uitkomt.quote:Jawel, maar ten eerste loop je het risco op een negatief beeld dat mensen van jullie krijgen (wat ook een effect op de bereidheid van de politiek kan hebben) en ten tweede kan je de bereidheid van Renz tot het vriespunt reduceren.
Zoals ik eerder heb gezegd ben ik niet verantwoordelijk voor die actie. En weet ook niet wie.quote:Daar komt bij dat deze actie (de "afgelast"-actie) juridische gevolgen kan hebben als Renz jullie aansprakelijk stelt voor de schade en aanklaagd voor laster.
Iemand die veroordeeld wordt voor het plakken van die stickers zal ongetwijfeld beboet worden door een rechter wegens inkomensderving + smaad en laster.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:01 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik heb gewoon gefilmd niet vanuit een organisatie, dus er is niet echt een jullieMaar je bedoeld of er organisaties zijn geweest die Renz en andere circussen hebben aangesproken enzo. Ja dat is gebeurd. O.a. dierenbescherming heeft wel diverse keren circussen erop aangesproken.
Het probleem is alleen dat circussen van mening zijn dat ze hun dieren goed verzorgen enzo. En tsja.. wetgeving is er ook niet voor circussen, dus je kan weinig doen. Alleen dus steeds filmen dat die dieren niet goed zitten enzo.
Maar hoor de reactie van de circusmensen. Dan moet je deze link even volgen:
http://vegafaqts.org/circus/circussen.ram
Ze beschuldigen elkaar ook enzo.
Circussen kan je dus alleen aanpakken door steeds beelden te maken en mensen deze beelden laten zien en zorgen dat politiek bewogen word. Acties met afgelast stickers helpen natuurlijk ook wel..omdat je ze in hun portomonnee raakt.
[..]
Dat kan ja, maar wat denk jij dat de bereidheid van Renz is dan? Denk je dat die meer geld gaan investeren in luxe mogelijkheden voor al die dieren? Voor de minimale eisen die ook in dierentuinen gelden? Nee, dat dacht ik dus niet. Die zouden het alleen doen als het hun uitkomt.
Met een sticker afgelast op de posters krijgt men overigens veel sympathie merk ik op onder de mensen. Dus dat is een redelijk positieve actie. Het zal alleen bij Renz niet goed aankomen
[..]
Zoals ik eerder heb gezegd ben ik niet verantwoordelijk voor die actie. En weet ook niet wie.
Maar zulke acties worden sowieso niet gedaan door mensen die naar buiten brengen dat ze dat hebben gedaan. En zullen zeker niet vanuit naam van een grote organisatie dat doen. Renz kan daarom niemand aansprakelijk stellen. Alleen als ze op heterdaad betrapt worden ja..
Daarnaast zal het voor Renz sowieso lastig worden om schade te eisen omdat ze inkomsten mislopen, omdat je dan moet aantonen dat die posters werken om mensen naar het circus te krijgen. Lijkt mij een lastige optie voor Renz. Ze kunnen hoogstens een vergoeding eisen voor de posters.
Can i get an AMEN!quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:09 schreef Elgigante het volgende:
Staan jullie boven de wet?
Laf is het kenmerk van activisten he, verantwoordelijkheid durven ze niet te nemen en ze plaatsen zich boven de wet.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:13 schreef KumA het volgende:
ey twijg knuffelaartjes als je ze wil aanvechten vecht t dan op een normale manier aan! Denk je dat Renz nou een grotere kooi gaat nemen?! Daalijk hebben ze te wienig inkomsten en gaan ze die strak gepakte trapeze dames onslaan, DAN HEB JE PAS RUZIE!
nah serieus ik heb niks persoonlijk tegen circus renz en/of die hamster bevrijders. al ben ik geen fan van bijde ook. Maar als je iets wil aanvechten doe t dan op een stoere manier en niet zo laf.
Ze hadden een tijger moeten bevrijden en laten gaan. Dat was pas een statement geweest.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:15 schreef Elgigante het volgende:
Laf is het kenmerk van activisten he, verantwoordelijkheid durven ze niet te nemen en ze plaatsen zich boven de wet.
Waarom laster?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:09 schreef Elgigante het volgende:
Iemand die veroordeeld wordt voor het plakken van die stickers zal ongetwijfeld beboet worden door een rechter wegens inkomensderving + smaad en laster.
Het gaat erom dat circussen er straks niet meer zijn.quote:Verder gaat het er niet om dat er enkele mensen dit een goed initiatief vinden, het gaat erom dat je de juiste mensen overtuigd krijgt.
In de politiek wel. Maar politiek geeft eerder economie zijn zin.quote:Het gaat er namelijk in de politiek niet om of je gelijk hébt, maar of je gelijk kríjgt.
Of het circus binnen de wet opereert of niet. Dat is dus niet duidelijk. Als je artikel 36.1 neemt van de dierenwelzijnswet dan kan entertainment geen redelijk doel zijn als dieren er onder lijden. En dat lijden gebeurd, omdat dat te zien is in het afwijkend gedrag. Echter het probleem is dat de partijen circussen wel goed vinden. En zo krijg je weinig gedaan. Echter kan je daarom kiezen voor directe acties en circussen laten verdwijnen door ze economisch aan te pakken. Of kan je een langslepend lobby en informatieactie starten. En dat duurt lang. Je moet de beelden laten zien aan de mensen en aan de regering etc. Nu ik beelden heb ga ik deze ook aan de partijen sturen om te vragen of ze wilde dieren iig gaan verbieden en zeker een wet maken zoals in belgie waarin staat wat minimale eisen zijn.quote:Maar aan het begin van je post kan ik niets anders concluderen dat het Circus binnen de wet opereert, alleen vinden jullie de wet niet streng genoeg...
Waarom?quote:Ik moet zeggen dat er behoorlijk egoistisch gehandeld word door deze 'dierenvrienden'.
Ze kunnen zich verschuilen onder artikel 36.3, dan breekt men wel andere wetten maar dat artikel niet.quote:Staan jullie boven de wet?
echte "warriors" schuilen niet!! maw LAFquote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:21 schreef TechXP het volgende:
Ze kunnen zich verschuilen onder artikel 36.3, dan breekt men wel andere wetten maar dat artikel niet.
Op die manier kan je het natuurlijk lezen ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:26 schreef KumA het volgende:
echte "warriors" schuilen niet!! maw LAF
Dus je voert zelf actie, zonder dat je met de mensen die het leed veroorzaken hebt gesproken? Je weet bijvoorbeeld niet of en hoe Renz met de krappe kooitjes-problematiek omgaat? Is dat niet raar? Zou je niet eerst checken of je energie geen verspilde moeite is?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:01 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik heb gewoon gefilmd niet vanuit een organisatie, dus er is niet echt een jullie![]()
Nou filmen is documenteren. Informatie verzamelen. Ik ging er heen, omdat ik veel discussies heb gehad wel met mensen die van circussen houden of zelfs daar werken. Die vinden dat houden op die manier normaal. Daarnaast heb ik met verschillende mensen contacten in het wereldje van dierenactivisme, dus ik weet wat er speelt. Daarom ging ik zelf eens kijken hoe de dieren er bij zaten en of ze afwijkend gedrag vertoonde. En dat is ook op de film te zien. Daar ging het me om. Dat is nu aangetoond. Verder onderzoek gaat gewoon nog door. Ik had wel beelden van vorig jaar van Renz gekregen. En daar is dus niet veel aan verandert. Waarover moet ik ze dan verder spreken? Als ik naar ze toe stap en zeg.. de tijgers vertonen afwijkend gedrag.. vinden jullie dat kunnen. Dan zullen ze dat ontkennen en zeggen dat ze het goed hebben. Want dit zijn de standaard antwoorden die men zal geven.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:21 schreef sizzler het volgende:
Dus je voert zelf actie, zonder dat je met de mensen die het leed veroorzaken hebt gesproken?
Mijn energie is niet verspild. Ik heb nu met mijn beelden gewoon bewijs dat de dieren lange tijd in die kooien zitten. En dat ze afwijkend gedrag vertonen.quote:Je weet bijvoorbeeld niet of en hoe Renz met de krappe kooitjes-problematiek omgaat? Is dat niet raar? Zou je niet eerst checken of je energie geen verspilde moeite is?
Maar je doet er wel wat mee. Toch?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:46 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nou filmen is documenteren. Informatie verzamelen.
Je wilt toch dat de situatie voor die tijger verbetert. Wil je ze daar niet over spreken?quote:Waarover moet ik ze dan verder spreken?
Bereid je voor, vraag onafhankelijke deskundigen ernaar te kijken (in dierentuinen etc.), kijk naar knelpunten vanuit het circus bezien en probeer tot een oplossingen te komen.quote:Als ik naar ze toe stap en zeg.. de tijgers vertonen afwijkend gedrag.. vinden jullie dat kunnen. Dan zullen ze dat ontkennen en zeggen dat ze het goed hebben. Want dit zijn de standaard antwoorden die men zal geven.
Jazeker. Ik heb nu de beelden al aan vele mensen laten zien. Verdere 'actie' word nog besproken.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:07 schreef sizzler het volgende:
Maar je doet er wel wat mee. Toch?
Tuurlijk, maar daar gaat ook wel een brief naar toe. Ook naar de sponsor van circus (dat was princess). Ook gaan de beelden naar dierenbescherming. Naar politieke partijen etc.quote:Je wilt toch dat de situatie voor die tijger verbetert. Wil je ze daar niet over spreken?
De oplossing is simpel. Verbod van dieren in circussen. Voor de wilde dieren opvang in dierentuinen e.d. Betere plekken dan circussen iig. Een tussenoplossing is wat mij betreft niet mogelijk. Ze komen er in ieder geval niet vanaf als ze de kooien groter maken ofzo.quote:Bereid je voor, vraag onafhankelijke deskundigen ernaar te kijken (in dierentuinen etc.), kijk naar knelpunten vanuit het circus bezien en probeer tot een oplossingen te komen.
Dus zonder dat je weet wat de argumenten van Renz zijn?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:27 schreef TechXP het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar daar gaat ook wel een brief naar toe. Ook naar de sponsor van circus (dat was princess). Ook gaan de beelden naar dierenbescherming. Naar politieke partijen etc.
Waarom niet?quote:Ze komen er in ieder geval niet vanaf als ze de kooien groter maken ofzo.
De argumenten dat Renz dieren heeft is omdat ze gewoon acts huren en dieren houden voor acts en gewoon geld willen verdienen. Wat dacht jij dan? Dat ze de dieren hebben als huisdier? Omdat ze het lieve dieren vinden? Nee, geld is de redenen. De dieren zorgen voor geld in het laatje... kan zonder ook maar goed dat kan je hun gewoon niet duidelijk maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:58 schreef sizzler het volgende:
Dus zonder dat je weet wat de argumenten van Renz zijn?Zeg je er wel eerlijk bij dat het doel van je actie het verbieden van circusacts met dieren is?
Omdat grote kooien niet helpt natuurlijk om dieren uit het circus te krijgen. Het is goed als er 'verbetering' komt, maar ik ben tegen het gebruik van dieren, dus ze zullen altijd mijn aandacht houden zolang er dieren worden gebruikt.quote:Waarom niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |