goedzo!!quote:op dinsdag 9 augustus 2005 17:13 schreef james_lover het volgende:
[..]
voor de rest wil ik nog even kwijt dat ik besloten heb om hulp te gaan zoeken, al dan niet bij een psychiater/psycholoog.
het is een stuk gemakkelijker om geluk te creeren als je er goed uitzietquote:op maandag 8 augustus 2005 01:34 schreef xennia het volgende:
[..]
ts denkt dat zij niet gelukkig kan worden omdat zij geen mooi uiterlijk heeft. welnu uiterlijk is geen voorwaarde voor geluk. geluk creeer je zelf. het gaat om kansen aangrijpen.
de tweede voorwaarde voor geluk die zij stelt is de perfecte partner vinden die alles de moeite waard maakt.
de derde voorwaarde is vrienden die altijd voor je klaar staan.
dat zijn nogal wat voorwaarden waaraan zij in haar ogen niet voldoet. het wordt ook een beetje een self-fulfilling prophecy. ik heb dat en dat en dat niet, dus is mijn leven niets waard. gevolg is ook nog eens dat je ook uitstraalt dat je onder het leven gebukt gaat en geen leuke mensen of kansen aantrekt.
dat ontken ik nergensquote:op zondag 14 augustus 2005 22:44 schreef zero2nine het volgende:
[..]
het is een stuk gemakkelijker om geluk te creeren als je er goed uitziet
geloof je dat iedereen in staat is zelf zijn geluk te creeren ongeacht zijn/haar omstandigheden?quote:
nee, ik geloof niet dat iedere persoon daartoe in staat is maar dat komt niet door de omstandigheden.quote:op maandag 15 augustus 2005 00:39 schreef zero2nine het volgende:
[..]
geloof je dat iedereen in staat is zelf zijn geluk te creeren ongeacht zijn/haar omstandigheden?
dus onder elke omstandigheid kun je zelf je geluk creeren als je er maar het karakter voor hebt?quote:op maandag 15 augustus 2005 00:44 schreef xennia het volgende:
[..]
nee, ik geloof niet dat iedere persoon daartoe in staat is maar dat komt niet door de omstandigheden.
als je er maar de juiste kennis over hebt. definieer geluk bijvoorbeeld is. wie zegt dat de manier waarop wij geluk bekijken juist is? kijk naar de wereld om je heen en zie hoe zo'n zooitje het is en dat alles omdat we op zoek zijn naar geluk.quote:op maandag 15 augustus 2005 01:01 schreef zero2nine het volgende:
[..]
dus onder elke omstandigheid kun je zelf je geluk creeren als je er maar het karakter voor hebt?
quote:door xenia
nee, ik geloof niet dat iedere persoon daartoe in staat is maar dat komt niet door de omstandigheden.
zero2nine heeft gelijk. xenia niet.quote:op maandag 15 augustus 2005 01:01 schreef zero2nine het volgende:
dus onder elke omstandigheid kun je zelf je geluk creeren als je er maar het karakter voor hebt?
toch in ieder geval momenten van geluk. uiteraard is niemand 24/7 gelukkig en je moet ook de dalen kennen om puur geluk te kunnen ervarenquote:op maandag 15 augustus 2005 01:01 schreef zero2nine het volgende:
[..]
volgens de gebruikelijke filosofie.quote:op maandag 15 augustus 2005 02:16 schreef xennia het volgende:
[..]
toch in ieder geval momenten van geluk. uiteraard is niemand 24/7 gelukkig en je moet ook de dalen kennen om puur geluk te kunnen ervaren
en hoe meer momenten van geluk hoe gelukkiger iemand zichzelf prijst.quote:op maandag 15 augustus 2005 02:16 schreef xennia het volgende:
toch in ieder geval momenten van geluk. uiteraard is niemand 24/7 gelukkig en je moet ook de dalen kennen om puur geluk te kunnen ervaren
toch zie ik dagelijks topics voorbij komen van mensen die feitelijk alles hebben wat hun hartje begeert en toch klagen over lusteloosheid, depressieve gevoelens, nutteloosheid. en kan ik vol verwondering kijken naar documentaires van bijvoorbeeld indianen die feitelijk niets hebben maar zo dicht bij de natuur staan dat zij puur geluk ervaren.quote:op maandag 15 augustus 2005 02:24 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
en hoe meer momenten van geluk hoe gelukkiger iemand zichzelf prijst.
gevolg is dat je een scheiding kan maken tussen gelukkige mensen en minder gelukkige mensen.
hoe minder goed de omstandigheden hoe minder gelukkig.
juist iemand die het diepste dal heeft gezien, ontsnapt is aan de dood of whatever, zal een piek op zijn waarde weten te schatten. ik ken ook zat voorbeelden van mensen die juist een vechtersmentaliteit hebben ontwikkeld en het geluk naar hun hand weten te zetten (lance armstrong, oprah winfrey,..)quote:hoe sterker het karakter hoe gelukkiger.
maar het is dus gewoon niet zo dat je in bepaalde situaties je eigen geluk kan bepalen (of je moet al willen spreken over de momenten waarop iemand zich bevredigd ofzo).
karakter ontstaat ook voor een deel uit de omstandigheden. dus iemand met een kut-verleden zal eerder een minder-vrolijk karakter hebben en daardoor automatisch al geluk kunnen hebben. terwijl in andere omstandigheden hij wel gelukkig zou zijn geweest. dan kan je wel zeggen dat hij sterk moet zijn en karakter moet hebben, maar dat karakter ontstaat gewoon niet omdat hij andere zaken heeft meegemaakt...
bij mij hangt ie als een reminder boven mijn bed. ik vind hem ontroerend en het laat zien wat echt belangrijk is, ook als ik dat soms even niet meer ziequote:op maandag 15 augustus 2005 03:07 schreef probably_on_pcp het volgende:
mooi![]()
ik print het gelijk even uit.
quote:op maandag 8 augustus 2005 00:48 schreef james_lover het volgende:
of dat iedereen zich beter voelt!
maar aan de zinloze reacties hier en daar op dit forum te lezen zijn er gewoon echt mensen die alleen maar aan zichzelf denken en geen ene reet om de gevoelens van een ander geven. imo zijn dat de mensen die hulp nodig hebben. je kunt je toch wel inleven in een ander zn situatie of in ieder geval nadenken voor je iets zegt. of als het je echt niet interreseerd reageer dan helemaal niet!
quote:op maandag 15 augustus 2005 03:08 schreef xennia het volgende:
[..]
bij mij hangt ie als een reminder boven mijn bed. ik vind hem ontroerend en het laat zien wat echt belangrijk is, ook als ik dat soms even niet meer zie
en wat als het antwoord "nee" is?quote:of jij alleen kunt zijn met jezelf en of jij het werkelijk goed hebt bij jezelf
wanneer het stil wordt, in eenzaamheid
dan sta je ver van jezelf en van wat belangrijk is af en ben je hoogstwaarschijnlijk niet gelukkigquote:
is het raar dat ik anderen nodig heb om mezelf gelukkig te voelen?quote:op maandag 15 augustus 2005 03:17 schreef xennia het volgende:
[..]
dan sta je ver van jezelf en van wat belangrijk is af en ben je hoogstwaarschijnlijk niet gelukkig
nee, helemaal niet. volgens mij heeft iedereen dit of mensen nou veel vrienden hebben of weinig, een partner of geen partner iedereen heeft behoefte aan sociaal contact. dat ik me persoonlijk prima alleen kan vermaken met een goede pc game, cartoon of een dvd'tje betekent nog niet dat ik dan met mezelf in de eenzaamheid gelukkig kan zijn, immers allerlei materiele zaken leiden mij af van de daadwerkelijke eenzaamheid in dat geval.quote:op maandag 15 augustus 2005 03:35 schreef 0 het volgende:
[..]
is het raar dat ik anderen nodig heb om mezelf gelukkig te voelen?
ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijjk.quote:op maandag 15 augustus 2005 02:24 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
karakter ontstaat ook voor een deel uit de omstandigheden. dus iemand met een kut-verleden zal eerder een minder-vrolijk karakter hebben en daardoor automatisch al geluk kunnen hebben. terwijl in andere omstandigheden hij wel gelukkig zou zijn geweest. dan kan je wel zeggen dat hij sterk moet zijn en karakter moet hebben, maar dat karakter ontstaat gewoon niet omdat hij andere zaken heeft meegemaakt...
dat hangt dan weer van je karakter af en toch een beetje van je ervaringen denk ik. als je tegenslag op tegenslag krijgt is het denk ik niet gek als je daardoor een negatief beeld krijgt van het leven. mensen kunnen zeggen dat het leven zo mooi is, maar als dat niet lijkt om jouw werkelijkheid tja.quote:op maandag 15 augustus 2005 11:34 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijjk.
ik denk juist dat je, als je regelmatig op je klote krijgt van het leven, dan juist de gelukkige momenten meer op waarde schat en dus ook meer genieten kan als het een keer goed gaat.
ik denk dus niet dat mensen die veel nare dingen meemaken automatisch minder vrolijk van karakter zijn. misschien zelfs eerder het tegendeel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |