abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29523490
quote:
op dinsdag 9 augustus 2005 17:13 schreef james_lover het volgende:

[..]

voor de rest wil ik nog even kwijt dat ik besloten heb om hulp te gaan zoeken, al dan niet bij een psychiater/psycholoog.
goedzo!!

ik kan me voorstellen dat het best moeilijk is om bij een psychiater aan te kloppen; toch hoop ik voor je dat je dit wel doet...anders blijf je maar denken zoals je nu doet en dat is echt zonde.
pi_29530033
goed zo ts
  zondag 14 augustus 2005 @ 22:44:53 #153
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29641923
quote:
op maandag 8 augustus 2005 01:34 schreef xennia het volgende:

[..]

ts denkt dat zij niet gelukkig kan worden omdat zij geen mooi uiterlijk heeft. welnu uiterlijk is geen voorwaarde voor geluk. geluk creeer je zelf. het gaat om kansen aangrijpen.
de tweede voorwaarde voor geluk die zij stelt is de perfecte partner vinden die alles de moeite waard maakt.
de derde voorwaarde is vrienden die altijd voor je klaar staan.
dat zijn nogal wat voorwaarden waaraan zij in haar ogen niet voldoet. het wordt ook een beetje een self-fulfilling prophecy. ik heb dat en dat en dat niet, dus is mijn leven niets waard. gevolg is ook nog eens dat je ook uitstraalt dat je onder het leven gebukt gaat en geen leuke mensen of kansen aantrekt.
het is een stuk gemakkelijker om geluk te creeren als je er goed uitziet
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_29645329
quote:
op zondag 14 augustus 2005 22:44 schreef zero2nine het volgende:

[..]

het is een stuk gemakkelijker om geluk te creeren als je er goed uitziet
dat ontken ik nergens
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:39:45 #155
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29645548
quote:
op maandag 15 augustus 2005 00:30 schreef xennia het volgende:

[..]

dat ontken ik nergens
geloof je dat iedereen in staat is zelf zijn geluk te creeren ongeacht zijn/haar omstandigheden?
---
pi_29645666
quote:
op maandag 15 augustus 2005 00:39 schreef zero2nine het volgende:

[..]

geloof je dat iedereen in staat is zelf zijn geluk te creeren ongeacht zijn/haar omstandigheden?
nee, ik geloof niet dat iedere persoon daartoe in staat is maar dat komt niet door de omstandigheden.
  maandag 15 augustus 2005 @ 01:01:36 #157
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29646066
quote:
op maandag 15 augustus 2005 00:44 schreef xennia het volgende:

[..]

nee, ik geloof niet dat iedere persoon daartoe in staat is maar dat komt niet door de omstandigheden.
dus onder elke omstandigheid kun je zelf je geluk creeren als je er maar het karakter voor hebt?
---
pi_29647135
quote:
op maandag 15 augustus 2005 01:01 schreef zero2nine het volgende:

[..]

dus onder elke omstandigheid kun je zelf je geluk creeren als je er maar het karakter voor hebt?
als je er maar de juiste kennis over hebt. definieer geluk bijvoorbeeld is. wie zegt dat de manier waarop wij geluk bekijken juist is? kijk naar de wereld om je heen en zie hoe zo'n zooitje het is en dat alles omdat we op zoek zijn naar geluk.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_29647181
quote:
door xenia

quote:
zero2nine heeft gelijk. xenia niet.
pi_29647216
aan de ts:

waarom zoek je niet meer mensen met dezelfde 'lichamelijke eigenschappen' als jou uit? bedoel die in hetzelfde schuitje zitten... die kunnen je ook eerder helpen (omdat hen zelf ook oplossingen zoeken) en hen accepteren en waarderen je zoals je bent...
pi_29647355
quote:

[..]

toch in ieder geval momenten van geluk. uiteraard is niemand 24/7 gelukkig en je moet ook de dalen kennen om puur geluk te kunnen ervaren
pi_29647399
quote:
op maandag 15 augustus 2005 02:16 schreef xennia het volgende:

[..]

toch in ieder geval momenten van geluk. uiteraard is niemand 24/7 gelukkig en je moet ook de dalen kennen om puur geluk te kunnen ervaren
volgens de gebruikelijke filosofie.
pi_29647461
quote:
op maandag 15 augustus 2005 02:16 schreef xennia het volgende:
en hoe meer momenten van geluk hoe gelukkiger iemand zichzelf prijst.
gevolg is dat je een scheiding kan maken tussen gelukkige mensen en minder gelukkige mensen.
hoe minder goed de omstandigheden hoe minder gelukkig.
hoe sterker het karakter hoe gelukkiger.
maar het is dus gewoon niet zo dat je in bepaalde situaties je eigen geluk kan bepalen (of je moet al willen spreken over de momenten waarop iemand zich bevredigd ofzo).

karakter ontstaat ook voor een deel uit de omstandigheden. dus iemand met een kut-verleden zal eerder een minder-vrolijk karakter hebben en daardoor automatisch al geluk kunnen hebben. terwijl in andere omstandigheden hij wel gelukkig zou zijn geweest. dan kan je wel zeggen dat hij sterk moet zijn en karakter moet hebben, maar dat karakter ontstaat gewoon niet omdat hij andere zaken heeft meegemaakt...
pi_29647563
quote:
op maandag 15 augustus 2005 02:24 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

en hoe meer momenten van geluk hoe gelukkiger iemand zichzelf prijst.
gevolg is dat je een scheiding kan maken tussen gelukkige mensen en minder gelukkige mensen.
hoe minder goed de omstandigheden hoe minder gelukkig.
toch zie ik dagelijks topics voorbij komen van mensen die feitelijk alles hebben wat hun hartje begeert en toch klagen over lusteloosheid, depressieve gevoelens, nutteloosheid. en kan ik vol verwondering kijken naar documentaires van bijvoorbeeld indianen die feitelijk niets hebben maar zo dicht bij de natuur staan dat zij puur geluk ervaren.
quote:
hoe sterker het karakter hoe gelukkiger.
maar het is dus gewoon niet zo dat je in bepaalde situaties je eigen geluk kan bepalen (of je moet al willen spreken over de momenten waarop iemand zich bevredigd ofzo).

karakter ontstaat ook voor een deel uit de omstandigheden. dus iemand met een kut-verleden zal eerder een minder-vrolijk karakter hebben en daardoor automatisch al geluk kunnen hebben. terwijl in andere omstandigheden hij wel gelukkig zou zijn geweest. dan kan je wel zeggen dat hij sterk moet zijn en karakter moet hebben, maar dat karakter ontstaat gewoon niet omdat hij andere zaken heeft meegemaakt...
juist iemand die het diepste dal heeft gezien, ontsnapt is aan de dood of whatever, zal een piek op zijn waarde weten te schatten. ik ken ook zat voorbeelden van mensen die juist een vechtersmentaliteit hebben ontwikkeld en het geluk naar hun hand weten te zetten (lance armstrong, oprah winfrey,..)

ik zeg niet dat het makkelijk is gelukkig te zijn, wat ik wel zeg is dat het makkelijker is om gebukt te gaan onder de omstandigheden, je eeuwig slachtoffer te voelen en aan de zijlijn van je leven te staan. dan geef je het op voorhand al op
pi_29647623
deze ultieme wijsheid behoeft geen nadere introductie:

ik hoef niet te weten hoe jij in je levensonderhoud voorziet
wat ik graag wil weten is waar jij voor gaat en of jij het aandurft
oog in oog te staan met de verlangens van je hart.
het interesseert me niet hoe oud je bent, maar wel of je het aandurft voor gek te staan
omwille van de liefde, omwille van je dromen, omwille van het avontuur dat leven heet.

het maakt me niet uit welke planeten jouw horoscoop beinvloeden
waar het mij om gaat is of je ooit tot in de kern van je eigen verdriet bent doorgedrongen
en of de verraderlijkheden en beproevingen van het leven je juist ontvankelijk hebben gemaakt
of dat deze je hebben doen terugdeinzen en afsluiten uit angst voor nog meer pijn
wat ik wil weten is of jij je pijn, die van mij of die van jezelf, kunt laten zijn
zonder een vinger te verroeren, zonder het te verbergen, te laten verdwijnen of vast te houden.

ik wil weten of je vreugde kunt zijn, de mijne of de jouwe
of je durft te dansen vanuit je oerkracht, in totale extase
van top tot teen, zonder je in te houden door op je hoede te zijn
realistisch of rationeel te zijn, zonder je te laten afremmen
door herinnering aan beperking vanuit je menselijke bestaan.

het kan me niet schelen of je verhaal waar is of niet
wat ik zou willen weten is of je anderen durft af te wijzen om trouw te zijn aan jezelf
of jij het aankunt om voor verrader te worden uitgemaakt
om verschoond te blijven van verraad vanuit je ziel
geef me een bewijs van je trouw opdat ik zal weten dat je vertrouwen waard bent.

ben jij in staat schoonheid te zien, ook al is niet iedere dag even mooi
en is het leven zelf voor jou de bron waaruit je levenskracht kunt putten
kun jij leven met fouten, zwakheden en kwetsbaarheid, die van jou en mij
en toch aan de rand van een meer staan en luidkeels tegen het zilver van de maan roepen: yes

ik hoef niet te weten waar je woont, of hoeveel geld je hebt
wat ik graag wil weten is of jij het kunt opbrengen
om na een nacht vol wanhoop, tot in het diepst van je ziel gekwetst
op te staan, en datgene te doen wat gedaan moet worden voor je kinderen
ik hoef niet te weten wie je bent of hoe je hier gekomen bent
wat ik wil weten is of jij zonder terughoudendheid bereid bent met mij door het vuur te gaan.

het gaat niet om waar, wat en met wie je hebt gestudeerd
voor mij is het van groot belang, van jou te horen welke innerlijke kracht
jouw steun en toeverlaat is als al het andere om je heen is weggevallen
of jij alleen kunt zijn met jezelf en of jij het werkelijk goed hebt bij jezelf
wanneer het stil wordt, in eenzaamheid

oriah mountain dreamer, indiaanse oudste
pi_29647925
mooi

ik print het gelijk even uit.

dit is idd geluk zoals ik het zie. geluk heeft niet te maken met het bevredigen van behoeftes, maar het heeft te maken met het accepteren van het leven zoals het is.
pi_29647934
quote:
op maandag 15 augustus 2005 03:07 schreef probably_on_pcp het volgende:
mooi

ik print het gelijk even uit.
bij mij hangt ie als een reminder boven mijn bed. ik vind hem ontroerend en het laat zien wat echt belangrijk is, ook als ik dat soms even niet meer zie
pi_29647962
quote:
op maandag 8 augustus 2005 00:48 schreef james_lover het volgende:
of dat iedereen zich beter voelt!
maar aan de zinloze reacties hier en daar op dit forum te lezen zijn er gewoon echt mensen die alleen maar aan zichzelf denken en geen ene reet om de gevoelens van een ander geven. imo zijn dat de mensen die hulp nodig hebben. je kunt je toch wel inleven in een ander zn situatie of in ieder geval nadenken voor je iets zegt. of als het je echt niet interreseerd reageer dan helemaal niet!

anyway zoek een leuke hobby ofzo waar je je een beetje in thuis voelt, en minder op anderen letten. feit dat je je al kut voelt van de reacties op dit forum zegt al genoeg, gewoon meer aan jezelf denken en minder aan de rest, dan word je vanzelf wel geaccepteerd .
pi_29647980
quote:
op maandag 15 augustus 2005 03:08 schreef xennia het volgende:

[..]

bij mij hangt ie als een reminder boven mijn bed. ik vind hem ontroerend en het laat zien wat echt belangrijk is, ook als ik dat soms even niet meer zie
quote:
of jij alleen kunt zijn met jezelf en of jij het werkelijk goed hebt bij jezelf
wanneer het stil wordt, in eenzaamheid
en wat als het antwoord "nee" is?
nuff said.
pi_29647990
quote:
op maandag 15 augustus 2005 03:15 schreef 0 het volgende:

[..]

[..]

en wat als het antwoord "nee" is?
dan sta je ver van jezelf en van wat belangrijk is af en ben je hoogstwaarschijnlijk niet gelukkig
pi_29648003
deze vind ik ook mooi:

in het centrum van de cycloon
is een stil, rustig punt.
buiten dit ene punt is oorverdovend lawaai;
heersen krachten,
die alles op hun weg meeslepen.

het stille punt in het centrum
is onze toevlucht.
zodra wy dit gevonden hebben,
zyn wy veilig by onszelf.
hebben wy dit nog niet gevonden,
dan is juist het vinden hiervan
het allerbelangrykste.

veilig in de wereld leven
kunnen slechts degenen,
die in zichzelf thuis zyn gekomen.

wie het stille punt in zichzelf
kent en ervaart,
en wie vanuit deze ruime stilte
een dagelyks bestaan kan voeren
in de maatschappy,
zonder besmet te raken
door de hoeveelheid destructieve invloeden,
die zal voortdurend
vanuit de kern kunnen leven -
daardoor steeds blyven groeien
en de menselyke groei om zich heen
bevorderen.

wie vanuit zyn innerlyke kern leeft,
geneest zichzelf
en helpt de wereld te genezen.
pi_29648045
quote:
op maandag 15 augustus 2005 03:17 schreef xennia het volgende:

[..]

dan sta je ver van jezelf en van wat belangrijk is af en ben je hoogstwaarschijnlijk niet gelukkig
is het raar dat ik anderen nodig heb om mezelf gelukkig te voelen?
nuff said.
  maandag 15 augustus 2005 @ 10:58:14 #173
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29650582
quote:
op maandag 15 augustus 2005 03:35 schreef 0 het volgende:

[..]

is het raar dat ik anderen nodig heb om mezelf gelukkig te voelen?
nee, helemaal niet. volgens mij heeft iedereen dit of mensen nou veel vrienden hebben of weinig, een partner of geen partner iedereen heeft behoefte aan sociaal contact. dat ik me persoonlijk prima alleen kan vermaken met een goede pc game, cartoon of een dvd'tje betekent nog niet dat ik dan met mezelf in de eenzaamheid gelukkig kan zijn, immers allerlei materiele zaken leiden mij af van de daadwerkelijke eenzaamheid in dat geval.
---
pi_29651509
quote:
op maandag 15 augustus 2005 02:24 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijjk.
ik denk juist dat je, als je regelmatig op je klote krijgt van het leven, dan juist de gelukkige momenten meer op waarde schat en dus ook meer genieten kan als het een keer goed gaat.
ik denk dus niet dat mensen die veel nare dingen meemaken automatisch minder vrolijk van karakter zijn. misschien zelfs eerder het tegendeel?
The waves you made will always be
  maandag 15 augustus 2005 @ 11:46:19 #175
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29651825
quote:
op maandag 15 augustus 2005 11:34 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijjk.
ik denk juist dat je, als je regelmatig op je klote krijgt van het leven, dan juist de gelukkige momenten meer op waarde schat en dus ook meer genieten kan als het een keer goed gaat.
ik denk dus niet dat mensen die veel nare dingen meemaken automatisch minder vrolijk van karakter zijn. misschien zelfs eerder het tegendeel?
dat hangt dan weer van je karakter af en toch een beetje van je ervaringen denk ik. als je tegenslag op tegenslag krijgt is het denk ik niet gek als je daardoor een negatief beeld krijgt van het leven. mensen kunnen zeggen dat het leven zo mooi is, maar als dat niet lijkt om jouw werkelijkheid tja.
---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')