abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:42:34 #201
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_29653456
A Knight's Tale (2001)
Romcom die zich afspeelt in de Middeleeuwen. Waarin net gedaan wordt alsof ze zich in 1000(of whatever) net zo gedroegen als wij nu doen. Zo loopt het publiek op een gegeven moment We will rock you te zingen. Dat is toch echt verschrikkelijk grappig.
cijfer: 4

In Good Company (2004)
Romcom die helemaal geen echte romcom blijkt te zijn, maar wel verrassend goed. Dan Foreman (Dennis Quaid) runt een sportstijdschrift. Maar dat wordt opgekocht door een mediamagnaat. En die stelt de jonge succesvolle Carter (Topher Grace) aan om het tijdschrift te runnen. Ondertussen krijgt die Carter ook nog een relatie met Dan's dochter Alex (Scarlett Johansson, de reden dat ik deze film ben gaan kijken )
Ondanks de relatie tussen Alex en Carter is dit geen echte romcom te noemen. Die relatie neemt maar een klein gedeelte van de film in beslag. De film focust voornamelijk op de relatie tussen Dan en Alex. Waarbij niet, zoals men zal verwachten naar hand van het plot het voornamelijk gaat over de driehoeks vehouding Carter-Dan-Alex en verzinkt in een namaak Meet the Parents. Nee het conflict tussen een ouderwetse baas, die geeft om zijn medewerkers en een jonge succesvolle manager van een multinationaal staat centraal. En dit wordt verrassend goed gedaan. De karakterontwikkeling loopt natuurlijk en niet geforceerd, zoals vaak in komedies, waar mensen opeens het licht zien.
Scarlett speelt niet de rol van haar leven, maar blijft geweldig. Dennis Quaid doet het aardig als de oudere Dan. Maar vooral Topher Grace schittert in zijn rol als de succesvolle, intelligente maar toch ietswat sukkelige Carter.
En de niet onbelangrijk, de film is ook gewoon grappig.
cijfer:7
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:51:19 #202
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29653659
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:30 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Wat was het ook alweer? Even opzoeken...

Oh ja, pixilated!
quote:
The word "pixilated" is an early American expression derived from the word "pixies," meaning elves. They would say the pixies had got him. As we nowadays would say, a man is "barmy."
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:51:54 #203
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29653676
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
A Knight's Tale (2001)
. Zo loopt het publiek op een gegeven moment We will rock you te zingen. Dat is toch echt verschrikkelijk grappig.
cijfer: 4
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_29655893
White Noise
Viel behoorlijk tegen, ik had er wel iets meer van verwacht.
  maandag 15 augustus 2005 @ 15:50:13 #205
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_29658633
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 18:51 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Omdat je vaak toevallig dezelfde films als hem gezien hebt.
dat zou heel goed kunnen: gaan regelmatig samen naar de bios

On-topic:

Vanmiddag gezien:

Constantine
Duidelijk weer een film die t meer moet hebben van de special effects en actie dan van t verhaal. Want de effects zien er gewoon geweldig uit en spatten van t scherm. Het verhaal laat nogal wat te wensen over en is soms wat rommelig. Het acteerwerk van Reeves en Weisz kan er mee door, al zal Reeves nog altijd niet behoren tot de best acterende mensen van Hollywood.
De bijrollen zijn ook cool, vooral Gavin Rossdale doet t goed bij zijn debuut. Peter Stormare als Lucifer is erg grappig, maar heeft jammer genoeg een te kleine rol.
De film zal lang niet iedereen bekoren, en wellicht is wat voorkennis van de strips wel handig (wat dus bij mij niet t geval is). Wel leuk om te zien dus, maar zeker geen topper in het comic-verfilming genre

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
  maandag 15 augustus 2005 @ 19:27:51 #206
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_29665709
Jing Wu Men (The Chinese Connection)
Chen Zhen (Bruce Lee) keert terug naar zijn oude school en komt erachter dat zijn meester is vermoord.
Hij wil wraak nemen en gaat op zoek naar de dader.

Simpel plot en er wordt zeer veel overgeacteerd. Redelijk wat vechtpartijen met typische Bruce Lee poses en gezichtsuitdrukkingen.
De film was trouwens zwaar beroerd In het Engels nagesynchroniseerd.

Kumonosu jô (Throne of Blood)
Twee generaals verdwalen in een bos en komen een heks tegen.
Zij doet een voorspelling dat de ene in het kasteel zal regeren, waarna de zoon van de ander het later over zal nemen.

Mooie film van Kurosawa met flink wat verraad en achterdocht.
Helaas geen veldslagen, waarop ik had gehoopt.

Yatgo ho yan (Mr. Nice Guy)
Een kok (Jackie Chan) krijgt door omstandigheden een videoband in bezit en komt zo in moeilijkheden.

Leuke aktiefilm met redelijk wat mooie stunts en vechtpartijen. De film zit vol met standaard aktiefilm cliche's.
Zo vergeten de slechteriken maar al te vaak dat ze een pistool bij zich hebben.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 15 augustus 2005 @ 19:36:20 #207
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_29666053
What Women Want (Nancy Meyers, 2000): zowel één van de meest vrouwonvriendelijke films van een vrouwelijke regisseur als één van de minst christelijke films met een relifanaat als Gibson. Dat klinkt uiterst positief, maar helaas. Het op zich best okaye gegeven wordt verschrikkelijk matig uitgewerkt. Menselijke gedachtes zijn ontzettend eenduidig, en in tegenstelling tot de gelezen gedachtes uit bijvoorbeeld Der Himmel über Berlin of Annie Hall komen ze voornamelijk neer op de penisgrootte van Gibson. Okay, dit is natuurlijk ook niet bepaald een film waarvan je een intellectueel verantwoord plot verwacht, maar je moet wel; grappig is het namelijk niet. Het gedachtenlezer wordt eerder gebruikt als een soort hulpmiddeltje voor de allerdomste kijkers: alles wordt herhaald en de helft van de dialogen komt twee keer voorbij. Meisje denkt: "Ik voel me zo eenzaam." Gibson zegt: "Voel je je eenzaam?". Meisje denkt: "Wauw, wat begrijpt hij me goed! En hij heeft een grote penis!" Enzovoorts. Door de continue herhaling van alles duurt de film ook twee keer zo lang als hij zou moeten duren. Het tempo is dientegevolge nonexistent, wat ook nog eens ligt aan de ontzettend lage grapdichtheid. Positief: Gibson die toegeeft dat hij homo is en een onbedoeld hilarische meisje-huilt-in-WC-scène. 4. Net.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_29666097
The Mummy heb ik zaterdag gezien... en ik vond 'm totaal niet spannend , maar hij was op zich wel aardig.
~ You are what you love, not what loves you ~
  maandag 15 augustus 2005 @ 21:22:56 #209
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_29669819
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 22:16 schreef mitt het volgende:
Toy Story

had 10 jaar geleden blijkbaar niet zoveel indruk op me gemaakt.

Best leuk
Dat is raar ....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 15 augustus 2005 @ 21:24:39 #210
52357 Lambiekje
pi_29669879
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 19:37 schreef Gerja het volgende:
The Mummy heb ik zaterdag gezien... en ik vond 'm totaal niet spannend , maar hij was op zich wel aardig.
Maar hier speelt wel de meest beroerde acteur in ...Brendan Fraser
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 15 augustus 2005 @ 21:29:20 #211
52357 Lambiekje
pi_29670079
Sex Lies and Videotape

Weet niet wat het is maar die Steven Soderbergh kan verschrikkelijke saai films maken.
O11 / Traffic en Erin Brockovich zijn nog best te bekijken .. maar deze film en Solaris zijn slaap verwekkende films.
Ik heb geen zin om deze film nog eens terug tekijken wat ik gemist heb tijdens me dut. ..Solaris heb ik maar uitgezet daar ga ik maar nooit meer aanbeginnen ...

4.5 / imdb 7.1
pi_29670926
Memento
Vaagheid alom, en een beetje een raar plot.
pi_29671053
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 21:24 schreef Lambiekje het volgende:

Maar hier speelt wel de meest beroerde acteur in ...Brendan Fraser
THE PASSION OF DARKLY NOON niet gezien zeker?
pi_29671969
The Last Samurai
Verrassend goed. Ik keek er naar om eigenlijk al van te voren te verwachten dat het ongelooflijk patriotistisch zou worden. Dit viel heel erg mee er zit wel iets lichtelijk patriotistisch in maar dat kan ik niet vertellen zonder spoiler, maar er zit een leuk verhaal in, mooie beelden, het veldslag richting het einde is goed in beeld gebracht en de acteurs doen ook allemaal hun werk goed, dus dan kan ik dat ene puntje wel vergeten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 augustus 2005 @ 22:25:32 #215
862 Arcee
Look closer
pi_29672613
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 21:52 schreef kinky_queen het volgende:
THE PASSION OF DARKLY NOON niet gezien zeker?
Wat een kutfilm, raakte kant nog wal.

Maar wat was Ashley Judd mooi.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_29672912
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:25 schreef Arcee het volgende:

Wat een kutfilm, raakte kant nog wal.

Maar wat was Ashley Judd mooi.
Nog een xtje kijken dan maar eh? Mischien dat je m nu wél begrijpt

FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 augustus 2005 @ 22:33:20 #217
862 Arcee
Look closer
pi_29672984
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:31 schreef kinky_queen het volgende:
Nog een xtje kijken dan maar eh? Mischien dat je m nu wél begrijpt

Geen zin, kutfilm.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 15 augustus 2005 @ 23:39:08 #218
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_29675848
5x2

het begint best sterk, maar halverwege begin ik te beseffen dat FO betere films heeft gemaakt.
toch is de rest zeker niet slecht, maar deze FO blijft toch achter op zijn betere werken (misschien wel op al zijn overig werk, maar dat zijn vrijwel allemaal goede films).
in 5 scenes vertelt FO t verhaal van een stukgegaan huwelijk.
de 5 scenes zijn chronologisch, maar achterstevoren.
pi_29679139
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 21:49 schreef gurlie het volgende:
Memento
pi_29679646
The butterfly effect....Heb een hekel aan kutchers acteertalent, maar respect voor het verhaal in deze film, je gaat er super in op!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 07:50:27 #221
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29681525
quote:
Memento
Had je wel door dat de film van het eind naar het begin loopt?
Friends don't let friends remain beardless...
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:48:18 #222
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_29682530
Sugata Sanshiro (Judo Saga) (Akira Kurosawa, 1943)
De debuutfilm van Akira Kurosawa is duidelijk nog niet z'n sterkste. Vooral in het begin is het acteerwerk onder de maat, maar gelukkig wordt dat naarmate de film vordert wat beter. Verder getuigden de tussenteksten nog van het gebrek aan enige verhalende kwaliteiten. Het talent wat Kurosawa heeft is in een aantal scenes wel degelijk aanwezig. Met name de scene na het gevecht met Takashi Shimura is mooi. Uiteindelijk is ook judo een stuk minder spectaculair op het witte doek dan bijvoorbeeld kung fu of samurai gevechten. ***

The Heiress (William Wyler, 1949)
Sterk klassiek melodrama wat geheel gedragen wordt door het fantastische acteerwerk van Olivia de Havilland. Ze zet op overtuigende wijze de verlegen, onschuldige rijkeluis dochter neer waar niemand in geïnteresseerd is behalve Montgomery Clift. De dramatische ontwikkelingen weten de aandacht te grijpen en laat tot de uitstekende climax de kijker in het ongewis over de intenties van de personages. ****

Calvaire (Fabrice Du Welz, 2004)
Prima Waalse mix van Misery en Deliverance. Het camerawerk van Benôit Debie (Irréversible) vormt de sterkste troef van de film. De film ziet er erg goed uit en de heftig bewegende camera creëert ook een claustrofobische en spannende sfeer. Een aantal erg sterke scenes, zoals het zingen van de dorpsbewoners in het cafe, het vuurgevecht in het huis en de bizarre climax zorgen ervoor dat deze film niet snel vergeten zal worden. ****
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:56:03 #223
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_29682657
quote:
Memento
Was vorige week op tv, heb het een half uur volgehouden.En dat was dus niet de eerste keer dat ik hem zag. Ik snap echt niet dat men deze in de top xx zet van beste fims ooit.
pi_29682976
It's a Wonderful Life heb ik gisteren gezien. Een film waar je vrolijk van wordt!
~ You are what you love, not what loves you ~
pi_29682989
Texas Chainsaw Massacre uit 1974. Ik heb gelachen =D Oh, en Bruce Almighty gisteren, en ook Scoobie-Doo. Ik was zielig en ziek dus dan mag ik achterlijke films kijken!

Leuke films om te zien als je niks te doen hebt. Ja, zelfs Scoobie-Doo werktte op mijn lachspieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')