abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29635407
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 16:15 schreef Timo20 het volgende:

[..]

m`n broertje
die is er moderator
hoezo?
Omdat je vaak toevallig dezelfde films als hem gezien hebt.

Anyway

Land of the Dead
Geslaagde zombiefilm van Romero die wederom verschillende maatschappelijke boodschappen herbergt. Erg fraai vormgegeven, goeie muziek en gewoon een hele leuke film. Het enige wat ik jammer vond is dat er niet echt een dreigende sfeer hangt zoals dat vooral in de oude trilogie en de remake van Dawn wel het geval was. Toch een aanrader, dat wel.
  zondag 14 augustus 2005 @ 20:19:21 #177
40664 Durbin
Who knows..
pi_29637630
The Karate Kid (1984, USA)
Nieuweling Daniël wordt geplaagd door een groep jongeren die ook nog eens allemaal op karate zitten. Gelukkig schiet Mr. Miyagi hem ten hulp en leert Daniël karate zodat hij deel kan nemen aan een plaatselijk tournament en de jongeren een "koekje van eigen deeg" geven. Een alom bekende film die stiekem toch wel redelijk ok is. Natuurlijk is het cliché dat de hoofdrolspeler op alle mogelijke manieren wordt vernederd, zodat het einde des te bevredigender is, maar ach. En Elisabeth Shue in één van haar eerste rollen.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 14 augustus 2005 @ 20:55:05 #178
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_29638662
Gisteravond Spongebob The Movie en Resident Evil Apocalypse gezien.

Spongebob was onverwacht vermakelijk, en zeker niet te kiddy, dus wel lachen.

Resident Evil Apocalypse daarintegen was redelijk matig, opzich wel te doen, maar te voorspelbaar en te cliche op sommige momenten, zeer vaag einde, heb de laatste 15 minuten met een WTF hoofd zitten kijken.

Spongebob was de onverwachtte winnaar van de avond.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_29639352
DRACULA HAS RISEN FROM THE GRAVE TO STEAL YOUR DRUGS

Zoals de titel al aangeeft, een aantal jongelui zitten op hun gemak een aantal joints weg te werken op een begraafplaats als plots een van de graven opengaat en de beroemde graaf tevoorschijn komt om onder het genot van reggea en disco muziek ochtendgymnastiek ten uitvoer te brengen

Dit moet het dichts bij genialiteit komen wat ooit op celluloid geflikkerd is

zondag 14 augustus 2005 @ 21:27:23 #180
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29639611
KQ, dat je langer dan 10 minuten naar zo een film kijken... petje af hoor
Friends don't let friends remain beardless...
  zondag 14 augustus 2005 @ 21:29:49 #181
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29639691
*kuch*

Verkeerde topic .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:23:57 #182
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29643246
Harry Potter And The Chamber Of Secrets

Ik had deze Harry Potter nog niet gezien dus vanavond eindelijk eens gedaan. Het tweede boek vind ik het minst leuke boek uit de reeks maar ik moet zeggen dat ze er toch een leuke film van hebben weten te maken. Erg knap dat de film bijna 2,5 uur duur, maar ik absoluut niet dat gevoel had. Het acteerwerk in deze film is wisselvallig, maar dat krijg je met zoveel kinderen in een film. Al met al een bijzonder aardige en leuke verfilming, maar The Prisoner Of Azkaban blijft mijn favoriete Potter film.

7
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_29643572
Shouf Shouf Habibi

Een grappig filmpje voor op de zondag. Niet heel erg bijzonder.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_29643848
NEON MANIACS

Geweldig stuk troep, ik heb er geen andere woorden voor, plotholes zo groot als circustenten en (Gorro take note:) een heerlijk '80 s sfeertje, met wijven die allemaal op Madonna lijken of dat althans proberen

Als je al van een plot mag spreken, het gaat over een aantal neon maniacs ( ) die onder de golden gate bridge euh, wonen? ( ) en plotseling iedereen gaan aanvallen... maar vooral achter dat knappe grietje aanzitten en haar nieuwbakken nerderige bf

Waar komen die neon maniacs vandaan? Waarom vallen ze iedereen aan? Waarom kunnen ze niet tegen water?

Vragen, vragen, vragen het leven is zwaar

Hoppa in de wishlist

maandag 15 augustus 2005 @ 00:04:19 #185
40664 Durbin
Who knows..
pi_29644580
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 21:27 schreef Dizer het volgende:
KQ, dat je langer dan 10 minuten naar zo een film kijken... petje af hoor
Dat hoeft dan ook nét niet. Hij duurt 9 minuten en 59 seconden.

Maar hij is inderdaad erg leuk. Wanneer Dracula zichzelf pleziert onder de muziek van Justify My Love en vervolgens de kist uit probeert te komen :

Oh btw KQ, ik las net het van Alpha 2.5. Jij slet.
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:14:24 #187
40664 Durbin
Who knows..
pi_29644850
Nog niets. Ik heb me vanavond eindelijk geregistreerd en mijn account moet nog goedgekeurd worden.

Maar mijn username zal weinig anders zijn.
pi_29645136
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:14 schreef Durbin het volgende:
Nog niets. Ik heb me vanavond eindelijk geregistreerd en mijn account moet nog goedgekeurd worden.
Ik heb je nu geregistreerd
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:31:51 #189
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29645362
Ik moet me nog registreren op dvd.nl maar ben te lui
Friends don't let friends remain beardless...
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:52:22 #190
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_29645851
The Right Stuff (Philip Kaufman, 1983): ik heb bar weinig met vliegtuigen, ruimtevaart en heldhaftige muziekjes, wat best kan hebben bijgedragen aan het tegenvaller-gevoel wat ik hier een beetje bij had. Hoewel er absoluut sprake is van vakmanschap en je hoe dan ook wordt meegesleurd door de film gebeurt er in de dikke drie uur eigenlijk tamelijk weinig. Ik kon in ieder geval niet bijster veel karakterontwikkeling of spannende twists en turns ontdekken. Vervelend vond ik ook de neiging van de film om sequenties steeds af te sluiten met een lekkere oneliner of een geile soundbridge. Wel zijn de archiefbeelden erg tof en vervelen doet het zelden. Tevens tieten aan het einde. 7+.
La Charme Discret de la Bourgeoisie (Luis Buñuel, 1972): ik verwachtte een mix tussen Python en Tati. Een soort totaal absurde opeenstapeling van droge humor en visueel exces, maar nee. Een beetje als Godard stelt Buñuel kijkersbevrediging steeds uit. Als een sequentie bijna lijkt te ontaarden in een humoristisch spektakel blijkt dat het allemaal een droom was, of is de koffie op (of beiden). Naarmate de film vordert neemt de absurditeit wel toe, en zeker de (één-na) laatste scène is verschrikkelijk grappig.
Dat neemt niet weg dat ik in de eerste helft niet echt wist wat ik hiermee aanmoest. Buñuel lijkt zijn publiek een beetje te plagen en steeds voor het zingen de kerk uit te jagen. Hierdoor krijg je als kijker extra de kans om diepe betekenissen te zoeken, vooral waar die er niet zijn (voor een onbedoeld hilarische analyse leest men het bij de Criterion-uitgave meegeleverde boekje).
Zoals iedereen wel weet van Un Chien Andalou heeft Buñuel een enorm talent voor het vastleggen van onvergetelijke beelden, en daar zijn er weer heel wat van: het lijk in het restaurant, het doek dat opengaat, de hand van onder de tafel, de priester en de hooivork. Op het moment zelf zijn ze eerder vreemd dan grappig, terwijl ik om de één of andere reden dat laatste verwachtte. Ik denk dat dit zo'n film is die zich in je geheugen nestelt, en waar je de minder spannende stukken langzaam van vergeet. Denk ik. Weetikveel. Ik merk dat ik grondig ontspoor en hou het maar op een 8-: de moeite waard, interessant, bij vlagen onbegrijpelijk nergensheengaand, bij vlagen geniaal, enorme klassiekersstatus wat overdreven, al heb ik een beetje het idee dat ik daar pas over tien jaar uitspraak over kan doen.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 15 augustus 2005 @ 02:19:36 #192
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_29647398
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 01:54 schreef kinky_queen het volgende:
Ben je dronken Sai?
Ja, het is LE Charme Discret. Ik weet het.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_29648822
Bridget Jones Diary en The edge of reason.
Ik had vorige week het 2e boek uit en wilde pas daarna de film zien.
Boek is leuker.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_29649342
Madagascar

Verassend leuke film Ik had niet verwacht dat het zo'n leuk verhaal zou zijn, omdat ik er veel slechts over gelezen had, maar kennelijk hadden die mensen het fout, want ik heb me krom gelachen en dat heb ik de laatste jaren bij dit soort films niet veel gedaan. Het kan natuurlijk ook een kwestie van smaken verschillen zijn Erg leuke animatie ook, niet zo "perfect" als in Finding Nemo etc, dit is toch een stuk leuker.

6.4/10 IMDB
8.0/10 * rena
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_29649453
Beverly Hills Cop 2
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29650399
Harrison's flowers

INDRUKWEKKEND
pi_29651411
The Wedding Crashers

Ik heb in een deuk gelegen van het lachen. Op een gegeven moment duurde de film te lang en sufte hij een beetje in. Maar dat duurde maar even en toen werd hij wel weer leuk.
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:04:11 #198
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29652372
To Have and Have Not

Een film met Walter Brennan krijgt het sowieso altijd moeilijk bij mij. Wat een vreselijke, vreselijke acteur zeg. Mijn haren gaan echt rechtovereindstaan van zijn acteerwerk.
Dat de film het verder toch nog goed doet komt dan ook vooral door Bacart & Bogart die het erg leuk doen samen en de rest is filmhistory
Leuk vermakelijk filmpje, plot is niet te bijzonder, veel is wat afgekeken van Casablanca.

The Invisible Man

Magnificent! Wat geweldig om de prachtige special effects te zien. Zo gaaf gedaan! Film zelf is ook erg leuk. Het onderwerp zal iedereen wel aanspreken. Wie heeft er nooit eens over gedacht invisible te zijn en wat hij/zij dan zou doen. Deze film laat de mogelijkheden op een erg mooie manier zien.
Rains, hoewel niet te zien doet het geweldig goed, prachtige stem heeft ie en de humor is erg leuk.
quote:
'Here we go gathering nuts in may'

Mr. Deeds Goes to Town

Wonderful! Wat een prachtfilm brengt Capra hier weer zeg. Feelgood zoals feelgood moet wezen. Ik vind het heerlijk. Verhaal zit uitstekend in elkaar, de personages zijn geloofwaardig en goed gespeeld en je leeft weer helemaal mee met Mr. Deeds himself. En wat is Jean Arthur toch een schatje

You Can't Take it With You

Te overdreven. Maar wel leuk om te kijken. Wat natuurlijk meehelpt zijn de twee hoofdrolspelers, Jimmy Stewart en Jean Arthur. Ook de boodschap die de film brengt is goed en begrijpelijk. Het wordt er alleen een klein beetje te dik opgelegt. Dat hele vrije gedoe in huis is, hoewel erg leuk om te zien en nergens vervelend, toch een beetje te. Verhaal verder is is weer gewoon capragoed.

Trois Couleurs: Rouge

Prachtig rustige film. Heerlijk om te zien en je gedachten bij te laten gaan. Kieslowski maakt een mooie film met erg goed kleurgebruik. De dubbele laag die in de film zit is erg goed bedacht.

The Producers
quote:
Goddag på dig!

Kan het nog gestoorder? Wat een prachtfilm zeg. Het gaat echt helemaal nergens over, maar de karakters zijn zo extreem leuk dat je er helemaal in meegaat. Ook het feit dat heerlijk de spot wordt gedreven met het Nazisme is natuurlijk alleen maar slagroom op de cake. Alleen het einde in de rechtzaal had echt niet gehoeven. Doet een klein beetje af aan een geweldige comedy.

Sullivan's Travels

Mwah. Viel me de tweede keer kijken toch wat tegen. Het verhaal is ietwat simpel en voorspelbaar. Alles wordt net even iets te makkelijk gebracht ook. Verder vond ik McRae redelijk irritant acteren, vooral zijn aanhoudende niesbui was dus echt niet leuk. De achtervolging daarentegen met de negroide kok in de keuken was schitterend.

I, Robot

Zeer interessante mogelijkheden worden verprutst door een klotescript en een zichzelf hoererende Will Smith. Gatverdegatver, wat vind die gast zich geweldig zeg. Met z'n manier van doen, z'n loopje, z'n blik, z'n zogenaamd snuggere opmerkingen. Terwijl ik echt het idee had dat met een andere acteur, andere regisseur ook, iemand die closer bij het originele verhaal had willen blijven er een zeer behoorlijke film had uit kunnen komen. De CGI is wel erg mooi gedaan. Net als de creatie van de toekomst.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:25:02 #199
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_29652987
The remains of the day.

Om een of andere reden nog nooit op dvd tegengekomen (nooit echt speciaal gezocht), was gisteren op tv.
Wel een triest verhaal eigenlijk en geen happy end ook. Maar toch een schitterende vertolking van Hopkins. (Had nu toch wat gezegd man!! )
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2005 @ 12:30:54 #200
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_29653141
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:04 schreef Hare het volgende:
Mr. Deeds Goes to Town

Wonderful! Wat een prachtfilm brengt Capra hier weer zeg. Feelgood zoals feelgood moet wezen. Ik vind het heerlijk. Verhaal zit uitstekend in elkaar, de personages zijn geloofwaardig en goed gespeeld en je leeft weer helemaal mee met Mr. Deeds himself. En wat is Jean Arthur toch een schatje
Wat was het ook alweer? Even opzoeken...

Oh ja, pixilated!
Sheridana +1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')