Goed, nog een paar:
Anatomy of a MurderSterk rechtbankdrama, met een wel erg pikant onderwerp voor die tijd. Er werden gewoon panties vertoond!
![]()
Alle acteurs doen het goed, George C. Scott is altijd leuk om te zien. Net als Stewart natuurlijk. Jammer genoeg is het einde iets te makkelijk opgewrapped.
Once Upon a Time in AmericaWat goed! Wat schitterend! Wat boeiend! Wat mooi!
Wat een genot om naar te kijken deze film. Hij duurt 4 uur, maar vliegt voorbij. In die 4 uur krijgen we een mooi beeld van het leven van Noodles en op de achtergrond de veranderende omstandigheden in Amerika. De aankleding van de film is prachtig. Echt zeer mooi authentiek gemaakt. En Leone neemt weer heerlijk de tijd om alles te vertellen en zeer mooie plaatjes op het scherm te toveren. Zijn rustige filmwerk draagt zeer zeker bij aan de film. Ow, en ik mag natuurlijk niet de schitterende soundtrack van Morricone vergeten. Er spreekt zo veel emotie uit zijn muziek dat je al in de eerste minuten van de film emotioneel geraakt wordt.
AkiraHeerlijk opzwepende film met een zeer krachtige soundtrack. De animatie is mooi en verhaal cool. Door de heftige soundtrack ga je helemaal op in de film en al z'n geweld. Erg goed gebracht allemaal, al is het plot zo nu en dan wat lastig te volgen. Maar het is dit knap staaltje werk vergeven.
Les DiaboliquesTweede keer kijken is de film toch wat minder als de eerste keer. Het verassingselement is weg, je weet wat er gaat gebeuren en daardoor is het eerste uur niet echt leuk meer om te kijken. Het eerste uur is de rustige en goede opbouw naar de spanning die het tweede uur toch nog gaat volgen en die er toch weer voor zorgt dat de film leuk wordt om naar te kijken. De spanning wordt uitstekend opgebouwd, met al die kleine hintjes. Ontknoping is geweldig natuurlijk en het is gewoon een erg knap bedacht plot.
Straw DogsVind dit toch wel een toppertje van de bovenste plank hoor. De sfeerzetting in de film is perfect. Je begrijpt precies in wat voor samenleving David en Amy terecht zijn gekomen. En heel rustig wordt de spanning opgebouwd tot het moment dat er wel iets moet gaan gebeuren. En wat er gebeurt is verontrustend en schokkend. Maar zo mooi. Acteerwerk is echt goed! Mooie vrouw trouwens die Susan George
2046Wow! Heerlijk rustige film. Wat kijkt ie lekker weg. Het verhaal is simpel maar de screenpresence van Tony Leung vooral zorgt ervoor dat het verhaal niet als een plumpudding ineenzakt. Ook Zhang Ziyi is een genot om naar te kijken. En chemistry is er zeker tussen hun. Het verhaal over 2046 is soms wat lastig te volgen en je moet goed je gedachten erbij houden om de toekomst in het nu te kunnen plaatsen, maar het is leuk puzzelwerk.
En over deze film iets zeggen zonder het camerawerk te noemen kan natuurlijk niet. Zo ontzettend mooi! Er wordt zeer goed gebruik gemaakt van allerhande omgevingen om een ze speciaal mogelijk beeld te tonen. Ook de muziek is heerlijk!
The GeneralMijn favoriete Keaton film. Maar goed, dat heb ik al vaak genoeg gezegd, daarom hier alleen even een lofuiting aan de nieuw uitgebrachte 2 disc dvd die is uitgebracht in Europa door MK2. Ik heb deze film nu al 4 keer gezien, maar nooit als de laatste keer. Wat is de film toch geweldig mooi opgeknapt! Geen beschadiging meer te herkennen, zo scherp als maar kan zijn. Deze film zou echt gister opgenomen kunnen zijn. En dan de soundtrack! De oude soundtracks kunnen na een tijdje best wel eens gaan vervelen. Maar niet deze nieuwe soundtrack van de man achter de soundtrack van de Ghibli films, Joe Hisaishi. Een waar kunststukje laat hij hier horen en dat draagt zeker bij aan het verhoogde genot dat ik deze keer had bij het kijken van de film!
The Man Who Shot Liberty ValanceDe enige film waarbij de rillingen me niet over de rug kruipen als ik John Wayne zie. Misschien komt het doordat ie wat ouder is.
Verder zeer sterk en mooi drama gesitueerd in het westen. Er is verder weinig over te zeggen, maar de acteurs spelen allemaal uitstekend en brengen het verhaal zeer goed over. Enige minpuntje aan de film vond ik het laatste gedeelte waar ze wat representatives naar voren brengen. Duurt veels te lang.