Via http://sport.fok.nl/voetbal/feedback kan je altijd vragen stellen of zaken aankaarten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ga dit jaar voor het eerst echt meedoen.
Jammer alleen van de database. Er zitten echt redelijk wat fouten in en qua waardes klopt het ook niet mijn inziens. Kan ik wat verbeteringen gewoon als advies doorsturen ergens?
Ah, dank jequote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:06 schreef mbn het volgende:
voor de sportcrew. Ik doe zeker mee en dit jaar voor de prijzen
.
[..]
Via http://sport.fok.nl/voetbal/feedback kan je altijd vragen stellen of zaken aankaarten.
Waar is die resetmogelijkheid?? Ik drukte per ongeluk iemand aan die ik helemaal niet wilde.quote:Denk dus goed na bij wat voor spelers je kiest of gebruik voortijdig de resetmogelijkheid.
Je kan tot het begin van de manager ook kostenloos wisselen, dus je hoeft nu nog niet je ideale team te hebben gekozen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:25 schreef BVO het volgende:
[..]
Waar is die resetmogelijkheid?? Ik drukte per ongeluk iemand aan die ik helemaal niet wilde..
Volgens mij is het alweer hoger dan vorig jaar, maar dat weet ik niet zeker. Ik ben benieuwd op welk moment de top weer zoveel budget hebben dat ze vrijelijk kunnen wisselen. Vorig jaar was dat door de goede prestaties van AZ iets te vroeg mijns inziens.quote:
Aángepast? En ik had net zo'n leuk team in elkaar gedraaid.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 10:15 schreef BVO het volgende:
Die database is nu aangepast t.o.v. van gisteravond, maar die wijzigingen zitten ook opeens in je team?? Zodat je meer budget dan die 8 mln. hebt als je een speler had die in waarde vooruit is gegaan??
Alle teams zijn gereset.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:40 schreef 9christensen het volgende:
godsamme ik ben m'n team ook kwijt
Er wordt niet nog meer aangepast. Nouja, spelers naar een ander team en nieuwe spelers, dat wel natuurlijk, maar voor de rest nietsquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:37 schreef Arcee het volgende:
Gaat 't nog weer aangepast worden? Dan wacht ik nog wel even.
In het begin koop ik vooral een paar iets duurdere spelers waarvan ik hoop dat ze wat extra punten pakken, nu Van hooijdonk, Nevland en Vonk, waarnaast ik vooral spelers probeer te pakken die vaak spelen en bij verdediger is het van belang dat ze weinig tegendoelpunten krijgen. Daarna is het rustig aan na iedere ronde het team opbouwen totdat je echt kan kiezen uit de spelers van de topclubs.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 14:52 schreef Greening het volgende:
Hoe zijn jullie tactieken? Of is het gewoon wat bij elkaar kopen? Waar kijken jullie naar?
Naar de wedstrijden. Daarom koop ik bijv. geen Heracles spelers omdat ze tegen PSV spelen en de verdedigers + keepers al tegengoals krijgen etc.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 14:52 schreef Greening het volgende:
Hoe zijn jullie tactieken? Of is het gewoon wat bij elkaar kopen? Waar kijken jullie naar?
Onder 'Algemeen' staat een FAQ.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:39 schreef jmac het volgende:
komt er nog een Faq? want zo zijn veel dingen onduidelijk, hoe het spel gaat en werkt en of je wel of niet 2 spelers van zelfde team mag etc. etc.
Verleden jaar was daar vooraf toch iets van rekening mee gehouden. Het was alleen extreem wat Timmer buiten zijn doel hield, en de AZ verdedigers natuurlijk, zo weinig tegendoelpunten en des te lucratiever natuurlijk. Zulke effecten kun je eigenlijk niet redelijkerwijs in (de) statische beprijzing verwerken. Maar als ontwerper was ik verleden jaar desondanks zeer tevreden over het verloop. Ook de minder presterende users kwamen toch tot een heel redelijk team, in tegenstelling tot het jaar daarvoor. Zelfs de echte toppers konden verleden jaar alleen de laatste twee, drie, ietwat chaotische ronden alles doen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 08:12 schreef mbn het volgende:
[..]
Volgens mij is het alweer hoger dan vorig jaar, maar dat weet ik niet zeker. Ik ben benieuwd op welk moment de top weer zoveel budget hebben dat ze vrijelijk kunnen wisselen. Vorig jaar was dat door de goede prestaties van AZ iets te vroeg mijns inziens.
Dit managersysteem is trapsgewijs opgezet naar tredes met clubs volgens de laatste eindklassering(en) Je gaat daarbij uit van het feit dat de (meeste) punten worden verdiend door: 1 wedstrijdpunten 2 doelpunten 3 basisplaats Spelers van ploegen die hoog geeindigd zijn oftewel die vaak winnen, die scorend vermogen hebben en zeker zijn van een basisplaats zullen derhalve niet goedkoop zijnquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:53 schreef methodmich het volgende:
... Alleen die 16-jarige Heerenveen Denen en Turken voor 9 ton?
`quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:53 schreef methodmich het volgende:
Je huidige team:
Gabor Babos N.E.C. Nijmegen 850.000 Keeper
Nigel Jong, de AFC Ajax 1.199.000 Verdediger
Gill Swerts Vitesse 560.000 Verdediger
Nico-Jan Hoogma Heracles Almelo 750.000 Verdediger
Jan-Paul Saeijs ADO Den Haag 345.000 Verdediger
Koen Laak, van de FC Groningen 600.000 Middenvelder
Said Boutahar N.E.C. Nijmegen 733.000 Middenvelder
Jason Culina FC Twente 849.000 Middenvelder
Sander Gessel, van NAC Breda 750.000 Middenvelder
Geert Ouden, den ADO Den Haag 602.000 Aanvaller
Erik Nevland FC Groningen 750.000 Aanvaller
Nieuw team. Beter dan eerst volgens mij. Alleen die 16-jarige Heerenveen Denen en Turken voor 9 ton?
Maar wanneer hij in de basis staat, dan scoort hij bovengemiddeld voor een middenvelder.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:01 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
`
psst, Boutahar start niet in de basis
Wat was er zo chaotisch aan die laatste rondes?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:00 schreef okee6 het volgende:
Zelfs de echte toppers konden verleden jaar alleen de laatste twee, drie, ietwat chaotische ronden alles doen.
Dat is ook het hele idee achter het spelletje. Dat je nu nog niet meteen je ideale team kan kopen, maar gedurende het seizoen steeds meer budget verdient zodat je tegen het eind van het seizoen wel al die spelers kan kopen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 20:14 schreef TheVulture het volgende:
Heb echt lang zitten puzzelen want ik vind de prijzen voor sommige spelers echt belachelijk hoog....
Maar goed ik zal vandeweek nog wel even verder kijken want ik ben nog niet helemaal tevreden
Inderdaad.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 20:29 schreef mbn het volgende:
Dat is ook het hele idee achter het spelletje. Dat je nu nog niet meteen je ideale team kan kopen, maar gedurende het seizoen steeds meer budget verdient zodat je tegen het eind van het seizoen wel al die spelers kan kopen.
Die zijn reteduur idd.quote:
Ik kon Van Hooijdonk net niet betalen en Vonlanthen wel..... kwam net wat tekortquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 21:05 schreef jmac het volgende:
Vanwaar neemt iedereen vonlanthen ipv v. Hooijdonk? Ik zie van hooijdonk er toch meer inschieten zeker door zn free kick speciality?
Dan draait Pierre een topseizoen als dat lukt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 21:04 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb de nodige wissels doorgevoerd.
Boutahar eruit gehaald voor Charlie van den Ouweland en Tim Vinken eruit voor Pierre van Hooijdonk, altijd zeker voor meer dan 15/20+ goals.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:53 schreef methodmich het volgende:
Gill Swerts Vitesse 560.000 Verdediger
AZ sloeg aan het zwalken, daar hadden de meeste spelers hun punten voornamelijk aan te danken tot op dat moment. Feyenoord speelde trouwens ook een slechte laatste serie. Niettemin hadden ze wel geld om dan maar van een ander team (PSV/Ajax) een speler te kopen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat was er zo chaotisch aan die laatste rondes?
Nee. Het moet niet te veel moeite kosten natuurlijk.quote:Op zondag 7 augustus 2005 08:06 schreef Greening het volgende:
Hebben jullie ook van jullie spelers gekeken:
- hoeveel wedstrijden hij vorig seizoen heeft gespeeld;
- hoeveel doelpunten hij daarin heeft gemaakt;
- hoeveel gele kaarten hij vorig seizoen te pakken heeft gekregen;
- of hij in de voorbereiding voor het nieuwe seizoen heeft gespeeld en/of gescoord (oefenwedstrijd)
Of is dat te enthousiast...?!
Dat zeggen alle mensen die bang zijn te verliezen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 14:35 schreef -Vaduz- het volgende:
bij zulke spellen speelt geluk een erg grote rol.
Gast, je hebt zowat mijn hele team nageaaptquote:Op zondag 7 augustus 2005 12:46 schreef TheVulture het volgende:
VULTURE UNITED 2005
Je huidige team:
Oscar Moens Willem II 820.000 Keeper
Muslu Nalbantoglu N.E.C. Nijmegen 552.000 Verdediger
Purrel Frankel Vitesse 675.000 Verdediger
Alje Schut FC Utrecht 798.000 Verdediger
Tommie Leegte, van der ADO Den Haag 395.000 Middenvelder
Stefano Seedorf FC Groningen 627.000 Middenvelder
Roy Stroeve ADO Den Haag 570.000 Middenvelder
Theo Janssen Vitesse 702.000 Middenvelder
Johann Vonlanthen NAC Breda 905.000 Aanvaller
quote:Joost Terol FC Utrecht 720.000 Keeper
Robbie Wielaert N.E.C. Nijmegen 690.000 Verdediger
Michael Jansen Vitesse 630.000 Verdediger
Koen Laak, van de FC Groningen 600.000 Middenvelder
Edgar Barreto N.E.C. Nijmegen 700.000 Middenvelder
Johann Vonlanthen NAC Breda 905.000 Aanvaller
Overdrijven is ook een kunst hoor... we hebben zes dezelfde spelers: Frankel, De Jong, Van der Leegte, Janssen, Vonlanthen en Nevland.quote:Op zondag 7 augustus 2005 14:47 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Gast, je hebt zowat mijn hele team nageaapt![]()
[..]
Wacht maar af.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:01 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
`
psst, Boutahar start niet in de basis
Cultfiguur. En bovendien is ie normaliter middenvelder en kan nu dus punten als verdediger scoren.quote:
De spelers krijgen altijd punten voor hun positie, ongeacht hun plek in het veld na een positiewisseling.quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:10 schreef Greening het volgende:
Vraagje: Als een middenvelder als aanvaller speelt qua positie na een wissel, en hij scoort toevallig, krijgt hij dan +3 van een aanvaller voor een doelpunt, of +4 van een middenvelder als doelpunt (de positie die die van fok heeft gekregen is dus middenvelder, maar hij wordt als aanvaller opgestelt)...
Waarvan 4 in april/mei 2005 op de rechtshalf positiequote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:50 schreef Svensational het volgende:
De Jong scoort trouwens helemaal niet zoveel hoor, slechts 6 doelpunten in 3 seizoenen..
Nou, dan neem ik 'm in 't voorjaar welquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:51 schreef RayMania het volgende:
[..]
Waarvan 4 in april/mei 2005 op de rechtshalf positie.
Woei, harde defensie heb jij! Wel leuk team verder.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:52 schreef Svensational het volgende:
Mijn voorlopige team is trouwens:
Henk Timmer AZ 980.000 Keeper
Stijn Vreven Vitesse 700.000 Verdediger
Tim Cornelisse FC Utrecht 805.000 Verdediger
José Valencia N.E.C. Nijmegen 573.000 Verdediger
Rick Kruys FC Utrecht 710.000 Middenvelder
Stefano Seedorf FC Groningen 627.000 Middenvelder
John O Brien ADO Den Haag 400.000 Middenvelder
Pierre Hooijdonk, van NAC Breda 920.000 Aanvaller
Hoezo, harde defensiequote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
Woei, harde defensie heb jij! Wel leuk team verder.
Een speler in je team is voor langere tijd geblesseerd......quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:35 schreef vaagteken het volgende:
Lone Stars Unitedpresenteert zich:
Oscar Moens Willem II 820.000 Keeper
Michael Jansen Vitesse 630.000 Verdediger
Patrick Zwaanswijk NAC Breda 850.000 Verdediger
Ron Vlaar AZ 920.000 Verdediger
Jose Fortes Rodriquez RBC Roosendaal 684.000 Verdediger
Rick Kruys FC Utrecht 710.000 Middenvelder
John O Brien ADO Den Haag 400.000 Middenvelder
Jean-Paul Jong, de FC Utrecht 800.000 Middenvelder
Romano Denneboom N.E.C. Nijmegen 750.000 Aanvaller
Ivan Cvetkov Sparta Rotterdam 700.000 Aanvaller
Heb nog m'n bedenkingen over 2 ADO spelers in m'n team... Heb verder niet veel verstand van voetbal (zal het maar zelf toegeven); laatste paar jaar niet meer echt gevolgd. Maar we gaan kijken wat het wordt...
Bedankt; ff gegoogled: Vlaar?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:05 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Een speler in je team is voor langere tijd geblesseerd......
Wie dan?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:43 schreef SnuggLe het volgende:
Het was Vlaar niet.
Leuk team.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:48 schreef Knoekie het volgende:
Dit wordt hem:
iemand die mij nog iets af raad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |