abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:07:36 #26
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_29449057
Personelijk ben ik voor dienstplicht. Veel jongens/mannen van die leeftijd hebben teveel hormonen en zijn teveel opzoek naar spanning, met gevolg een gevaar te zijn voor zichzelf en anderen.
Verder vind ik dat de disipline terug mag keren in Nederland. Alle mannen zijn mietjes zonder enige disipline.
En voor vrouwen ben ik voor een dienstplicht in de zorg. Zodat er in bejaardentehuizen e.d genoeg mensen zijn om een goede zorg te verlenen en niet zoals nu dat alle mensen daar half worden verwaarloost. Maar goed, ik ben vast ouderwets.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_29449062
Ik ben wel min of meer voor geloof ik. Al zie ik een militaire dienstplicht niet direct zitten (is ook bijzonder duur). Een vorm van sociale dienstplicht kan ik echter alleen maar toejuichen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_29449090
Sociale Dienstplicht
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_29449211
Wat is daar mis mee? Je meot het wel goed aanpakken maar dan zijn er zeker mogelijkheden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:56:09 #30
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29449698
Ik vind een herinvoering van de dienstplicht een goed idee. , maar dan wel voor iedereen, gewetensbezwaren worden verboden en tot je 40e krijgt iedereen jaarlijks een korte opfrissingsoefening van een week.

De dienstplicht wordt wel lheel anders in gevuld dan vroeger. Dienstplicht soldaten worden ingedeeld en krijgen allemaal dezelfde militaire training van zon 3 maanden velddiensten/schieten en vooral veel excerceren en opvoeren van parades etc.. , maar vooral ook belangrijk veel ehbo en optreden bij calamiteiten. (zodat iedereen bij een terreuraansalg hier op is voorbereid) daarna zou men dienstplichtigen overal ter wereld in moeten kunnen zetten voor allerlei taken. (dus bv ook uithelpen bij de aspergekwekers etc..) (ZEKER geen verveling op de kazernes dus !!) iedereen die weigert gaat direct de gevangenis is voor de dubbele periode van de dienstplicht.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:56:17 #31
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29450838
tegenstander:
- het is slecht voor de economie
- het is een andere vorm van slavernij
- als het op echt knokken aankomt knijp ik er toch wel tussen uit dus aan mij heb je niks
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:58:35 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29450871
voorstander:
-het is net zo goed voor de economie als de zelfverrijkende pvda
-het is een vorm an dicipline en paraatheid
-ik zou graag vechten voor de democratie en instandhouding van europa.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_29450881
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 20:56 schreef McCarthy het volgende:
tegenstander:
- het is slecht voor de economie
- het is een andere vorm van slavernij
- als het op echt knokken aankomt knijp ik er toch wel tussen uit dus aan mij heb je niks
- economie ? hoezo dan ? leg eens uit
- slavernij ? neehoor, je krijgt betaalt als je in dienst bent
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:03:12 #34
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29450966
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 20:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

wat denk je zelf, je ontrekt mensen aan de arbeidsmarkt. Mensen die anders waarde hadden kunnen toevoegen en nu kuilen ana het graven zijn.
quote:
elke slaaf krijgt "loon". Al was het maar voedsel om in leven te blijven
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:04:14 #35
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_29450983
quote:
Het kost een jaar van iemand zijn leven, die hij anders productief had kunnen besteden.
Slaven kregen ook gewoon betaald hoor, zo kregen ze onderdak, voedsel, water, etc.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:05:25 #36
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29451014
toch leuk dat we dezelfde reactie hebben
pi_29451022
Belachelijk idee - waarvoor zou het nodig zijn?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29451030
En het is een enorme inbreuk op de persoonlijke vrijheid.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:06:34 #39
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29451038
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 20:58 schreef zoalshetis het volgende:
voorstander:
prima, ben jij de eerste die we naar het front sturen
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:10:04 #40
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_29451097
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 17:00 schreef TimT het volgende:
..
Mensen met een handicap, ziekte of beperking moeten worden ontzegd ontzien.
...
Zoals iedere ex-dienstplichtige militair je kan vertellen, ging aan de dienstplicht een medische keuring vooraf. Die keuring elimineerde sowieso de groepen die je noemt.

Hoewel ik ansich niet tegen de herinvoering van de dienstplicht ben, denk ik dat ons land meer gebaat is bij een beroepsleger.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:28:18 #41
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29451466
quote:

[..]

Soldaten hebben in pricipe geen salaris nodig, want ze zijn in dienst van de overheid die ze al voorziet van eten en onderdak.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_29451879
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 21:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Soldaten hebben in pricipe geen salaris nodig, want ze zijn in dienst van de overheid die ze al voorziet van eten en onderdak.
Ik kreeg een salaris toen ik in dienst zat
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_29451970
Diss hier de landmacht. #2.

Beetje spammen enzo. Het loopt niet echt met mijn toptopic.

vrijdag 5 augustus 2005 @ 22:16:17 #44
122762 TimT
Bye Bye Blackbird
pi_29452573
Dienstplichtige krijgen een minimum inkomen. Maar de dienstplicht die ik in gedachten heb is niet zoals die van vroeger. Je kunt een nieuwe dienstplicht beperken tot 6 maanden ofzo. Ook de opmerking over slaven, dat is geen manier om een debat te voeren. Ook de opmerkingen van de kant van McCarthy had ik al opgerekend. Typisch liberalisme in de praktijk! Ook even over de economie. Geef mij één rapportage dat de dienstplicht is afgeschaft wegens economische redenen!!! En ik wil er één over de Nederlandse economie. Die van Amerika kan je er bij pakken. Maar ik woon in Nederland, dus kom met een rapport over Nederland, dat de dienstplicht is afgeschaft voor economische redenen. En dan kunnen jullie pas goed komen met dat argument. De inbreuk van privacy opmerking. Leuk gedaan, alleen vroeger kreeg je te horen dat je dienstplicht had en daar deed je maar mee. Dus als ze het zouden willen herinvoeren, heb je pech!
Of my friend, I can only say this. Of all the souls I have encountered. His was the most... human." -- Captain James T. Kirk .
http://www.timt.web-log.nl/
pi_29452628
Ik vind een herinvoering van de dienstplicht, ook een maatschappelijke dienstplicht, ongewenst. Een beroepsleger met mensen die bewust kiezen voor het leger, zoals het nu is, is prima.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 22:21:13 #46
122762 TimT
Bye Bye Blackbird
pi_29452730
Waarom is het ongewenst? Omdat je dan inspanning moet doen om ergens te komen. Omdat je opvoedingsondersteuning krijgt. Omdat je niet de lux meer heb om met een WWB uitkering op de bank te zitten omdat je van het VMBO bent afgegooid. Omdat je dan je baantje bij één of andere friettent mist? Zodat je in het weekend niet vernielingen kan aanrichten etc.
Of my friend, I can only say this. Of all the souls I have encountered. His was the most... human." -- Captain James T. Kirk .
http://www.timt.web-log.nl/
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 22:23:33 #47
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_29452805
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 17:13 schreef wenneke1 het volgende:

[..]

Dit heeft meer met discipline en een vast ritme aanleren te maken dan met de verwachting dat er oorlog is. Voor veel 18 jarigen is het goed eens te leren dat ze soms moeten luisteren en dingen doen die niet zo prettig zijn.
Eens is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 22:49:15 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29453402
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 21:06 schreef McCarthy het volgende:

[..]

prima, ben jij de eerste die we naar het front sturen
ik denk dat ze me beter op een meer strategische positie moeten zetten, kannonenvlees is meer voor anderen dus
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_29453713
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 22:21 schreef TimT het volgende:
Waarom is het ongewenst? Omdat je dan inspanning moet doen om ergens te komen. Omdat je opvoedingsondersteuning krijgt. Omdat je niet de lux meer heb om met een WWB uitkering op de bank te zitten omdat je van het VMBO bent afgegooid. Omdat je dan je baantje bij één of andere friettent mist? Zodat je in het weekend niet vernielingen kan aanrichten etc.
Waar te komen? Jouw overige argumenten zijn mij ook niet geheel duidelijk.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 23:02:38 #50
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_29453800
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 22:59 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Waar te komen? Jouw overige argumenten zijn mij ook niet geheel duidelijk.
TS lijkt zijn eigen vriendenkring op de gehele samenleving te projecteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')