Nee hoor, als de palestijnse autoriteiten ervoor zorgen dat er vanaf de gazastripo geen aanslagen worden gepleegd is dat niet nodig. Mocht blijken dat Abbas het niet lukt om Hammas binnen de grenzen te houden dan zal Israel zeker niet te beroerd zijn om een handje te helpen. Daarnaast kan altijd voor een veiligheidsmuur gekozen worden dat de gazastrip en Israel scheidt, een oplossing die afgelopen jaar zeker veel geholpen hebben.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En uiteindelijk worden er weer aanslagen gepleegd en denderen de Israelische tanks weer de Gaza-strook binnen over een paar maanden.![]()
Ja, een Israelisch ziekenhuis, zoals zo vaak gebeurd is in het verleden. Zelf een nier van een Israelisch kindje dat door een aanslag van de palestijnen klinisch dood was is daar getransplanteerd bij een palestijnskind. Is nog een reportage van op tv geweest.quote:
klopt, een zandbak zonder betekenis.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:35 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Niet eens heilig, gewoon een zandbak met kolonistenwoningen op strategische posities.
Hoe kleinzielig kun je het verzinnen? Extra kosten maken om een aantal Palestijnen nog een paar bomen en struiken te misgunnen. De Israelische overheid wil ongetwijfeld geen bijdrage leveren aan het verder oprekken van de conflictgrens door het gebied aantrekkelijk te laten, maar dit gaat wat mij betreft wel tamelijk ver.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:56 schreef Frances het volgende:
[..]
klopt, een zandbak zonder betekenis.Verwacht wordt dat de grond binnen 6 jaar verzilt is. Hei IDF haalt nadat alle kolonisten weg zijn alles weg wat aan de bewoners toebehoord. Bomen, struiken; alles gaat mee om elders in Israel geplant te worden.
Als jij verhuisd, laat jij dan ook al je eigendommen achter?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:24 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Hoe kleinzielig kun je het verzinnen? Extra kosten maken om een aantal Palestijnen nog een paar bomen en struiken te misgunnen. De Israelische overheid wil ongetwijfeld geen bijdrage leveren aan het verder oprekken van de conflictgrens door het gebied aantrekkelijk te laten, maar dit gaat wat mij betreft wel tamelijk ver.
Nee, natuurlijk niet. Ik begin uiteraard met informeren bij het verhuisbedrijf hoeveel het kost om mijn gazon, struikgewassen en omliggende bomen te verplaatsen en daarna begin ik buiten de stoeptegels in te laden om ervoor te zorgen dat de volgende bewoner er absoluut geen nut van kan hebben.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:27 schreef Frances het volgende:
[..]
Als jij verhuisd, laat jij dan ook al je eigendommen achter?![]()
Precies, ik ook. Palestijnen hebben overigens aangegeven wel graag de greenhouses te willen overnemen. Die blijven nog wel staan als er een goed bod wordt geboden.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:33 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Ik begin uiteraard met informeren bij het verhuisbedrijf hoeveel het kost om mijn gazon, struikgewassen en omliggende bomen te verplaatsen en daarna begin ik buiten de stoeptegels in te laden om ervoor te zorgen dat de volgende bewoner er absoluut geen nut van kan hebben.
Pas als ik daadwerkelijk vertrek, saboteer ik ook de riolering en de waterleiding.
Blijkbaar is zijn huis meer waard dan 1 van zijn 7 (fokken doen ze wel) kinderen. Het is ook logisch. Hij heeft maar 1 huis en een stuk of 7 kinderen, ja dan is de keuze snel gemaaktquote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:49 schreef Logician het volgende:
Ik vind dat soort akties dus ook echt misselijkmakend, hoe gek ben je als je een (je eigen!!) weerloze baby van hoogstens 1jr uit het raam laat bungelen om je doel te bereikengvd ben er echt boos om
Zelfmoord aanslagen zijn ook van een uiting van wanhoop, ook geen misdaad dus?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:59 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Nee dat is geen misdaad maar een uiting van wanhoop.
Knap he, dat hij voor het oog van de camera durft te erkennen dat het zijn verantwoording is. Echter iedereen weet dat de kans om een aanslag op Sharon te plegen zeer gering is daar de Shin Beth hem bewaakt.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:01 schreef NorthernStar het volgende:
Sharon in reactie op de geweldadige israeli's:
"Attack me. I am responsible for this. Attack me."
Ja, heftig he. Dit soort beelden zie je meestal van de palestijnen;palestijnsequote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:47 schreef PirE het volgende:
[..]
Blijkbaar is zijn huis meer waard dan 1 van zijn 7 (fokken doen ze wel) kinderen. Het is ook logisch. Hij heeft maar 1 huis en een stuk of 7 kinderen, ja dan is de keuze snel gemaakt
Greenhouses en irrigatiesystemen kan ik begrijpen, die zijn ongetwijfeld in handen van commerciële bedrijven/overheid, maar bomen en struiken?!?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:46 schreef Frances het volgende:
[..]
Precies, ik ook. Palestijnen hebben overigens aangegeven wel graag de greenhouses te willen overnemen. Die blijven nog wel staan als er een goed bod wordt geboden.Anders worden die ook overgeplaatst
![]()
Waterleidingen worden niet gesabboteerd hoor. Alle irrigatiesystemen ed worden gewoon elders in Israel gebruikt.
Dat was andersom, dat was een nier van een Palestijn. Niet dat het voor de rest wat uit maakt, was alleen bijzonder om te zien.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:55 schreef Frances het volgende:
[..]
Ja, een Israelisch ziekenhuis, zoals zo vaak gebeurd is in het verleden. Zelf een nier van een Israelisch kindje dat door een aanslag van de palestijnen klinisch dood was is daar getransplanteerd bij een palestijnskind. Is nog een reportage van op tv geweest.
Nee hoor, het was een nier van een kind uit Tekoa en dus een joods jongetje.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was andersom, dat was een nier van een Palestijn. Niet dat het voor de rest wat uit maakt, was alleen bijzonder om te zien.![]()
Ik heb laatst weldegelijk een documentaire over een Joods kind gezien dat vreselijk ziek was, en dat een Palestijnse nier kreeg (tot verbazing van de Joodse ouders). Het zal andersom ook wel vaak genoeg gebeuren ja, aangezien de Palestijnen vaak naar Israelische ziekenhuizen worden gebracht (en je daar dus een mix van donoren krijgt)quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:44 schreef Frances het volgende:
[..]
Nee hoor, het was een nier van een kind uit Tekoa en dus een joods jongetje.![]()
Ja, kregen ze een vergoeding? En waar gaan ze nu dan wonen? Ze zijn allemaal niet bepaald arm ofzo, dure auto's voor de deur en mooie huizen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:52 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Hoe hartverscheuren die beelden ook zijn om te zien, ik vind dit een van de beste akties van Israel tot nu toe. Ik denk dat dit straks een hoop rust in het land zal brengen. Laat die palesteinen lekker hun stukje land terugkrijgen. Die gelovige joden zijn al 10x gewaarschuwd dat ze daar weg moeten en dr stond nog een vergoeding tegenover ook! Maarja nu nog maar afwachtten hoe die joden die weggedragen zijn zich straks gaaan afreageren...
Sharon is net weer wezen schooien bij Bush voor een zak geld voor de 'disengagement'. Dus ze krijgen allemaal weer een fijne subsidie op kosten van de Amerikaanse belastingbetaler.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, kregen ze een vergoeding? En waar gaan ze nu dan wonen? Ze zijn allemaal niet bepaald arm ofzo, dure auto's voor de deur en mooie huizen.
De kolonisten die nu nog weigeren om weg te gaan lopen 30% van de beloofde vergoeding mis. In bepaalde gevallen is dat ¤60.000. Dat zei Conny Mus in RTL nieuws.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, kregen ze een vergoeding? En waar gaan ze nu dan wonen? Ze zijn allemaal niet bepaald arm ofzo, dure auto's voor de deur en mooie huizen.
How much will it all cost?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 21:12 schreef schatje het volgende:
[..]
De kolonisten die nu nog weigeren om weg te gaan lopen 30% van de beloofde vergoeding mis. In bepaalde gevallen is dat ¤60.000. Dat zei Conny Mus in RTL nieuws.
Maar niemand een antwoord op deze toch niet onbelangrijke vragen?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Na het zien van het RTL journaal rezen mij over dit onderwerp een hoop vragen. Ik snap zowiezo niet veel van die toestand en oorlog daar maar dat even buiten beschouwing gelaten had ik de volgende vragen:
- Waarom moeten de Joden daar weg?
- Waar moeten ze heen?
- Waarom zijn ze juist daar gaan wonen?
- Waarom gaan ze niet gewoon vrijwillig weg?
- Waarom heeft de israelische regering besloten dat ze daar weg moeten? Dat is toch hun eigen regering, waarmee ze samen tegen de palestijnen zijn?
Dat zijn royale bedragen, en dan ook nog met steun van de VS. Welke Amerikaanse en Israelische belangen zijn er mee gediend, dat men zo diep in de buidel tast?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 21:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
How much will it all cost?
Approximately $2 billion US with much of the money coming in the form of U.S. government assistance. Each settler family will receive between $200,000 to $300,000 US and the opportunity to relocate to other communities being created for them inside Israel proper.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |