abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29723153
quote:
Kolonist opent vuur op Palestijnen

GAZA Op de Westelijke Jordaanoever heeft een kolonist het vuur geopend op een groep Palestijnen. Daarbij zijn twee mensen omgekomen. Aangenomen wordt dat de Israëliër met zijn daad protesteerde tegen de Israëlische terugtrekking uit de Gazastrook.

Eerder op de dag stak een vrouw zich in Zuid-Israël in brand. Ook zij wilde met haar actie protesteren tegen het beleid van de regering-Sharon. De vrouw raakte zwaargewond.

De ontruiming van nederzettingen in de Gazastrook verloopt voorspoedig. Israël denkt dat die volgende week al voltooid kan zijn. De ontruiming begon vannacht.
pi_29723302
Ik word er niet goed van hoe de kolonisten doelbewust hun kinderen aan stress blootstellen om hun doel te bereiken. Geen medelijden met dat soort smeerlappen die alleen achter democratische besluitvorming staan zolang het betekent dat zij als een soort übermenschen in de nederzettingen de dienst blijven uitmaken. Hup, opruimen dat zootje! Zo effe om 17.00 van het nieuws genieten.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_29723382
Ik vind dat soort akties dus ook echt misselijkmakend, hoe gek ben je als je een (je eigen!!) weerloze baby van hoogstens 1jr uit het raam laat bungelen om je doel te bereiken gvd ben er echt boos om
pi_29723422
En dat allemaal omdat die arabieren zo intolerant zijn.
Het is een schande.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_29723448
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:49 schreef Logician het volgende:
Ik vind dat soort akties dus ook echt misselijkmakend, hoe gek ben je als je een (je eigen!!) weerloze baby van hoogstens 1jr uit het raam laat bungelen om je doel te bereiken gvd ben er echt boos om
Zo gek als gelovigen maar zijn kunnen en nog misdadig ook.
pi_29723491
De arabieren zijn de misdadigers, de kolonisten niet.
pi_29723539
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:53 schreef lionsguy18 het volgende:
jij en je vriendjes zijn ook misdadigers!
Islam=facisme
pi_29723640
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:53 schreef lionsguy18 het volgende:
Nee je baby uit het raam laten bungelen is geen misdaad hè?
pi_29723670
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:58 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Nee je baby uit het raam laten bungelen is geen misdaad hè?
Nee dat is geen misdaad maar een uiting van wanhoop.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 17:01:44 #110
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_29723737
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:59 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

En die Palestijnen komen in opstand omdat ze simpelweg crimineel van nature zijn, schandalig...

Get a brain, man...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_29723767
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:01 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

En die Palestijnen komen in opstand omdat ze simpelweg crimineel van nature zijn, schandalig...

Get a brain, man...
Ja ze zijn crimineel van nature.
pi_29723792
quote:

[..]

Wanhoop my ass! Hoe fucking hypocriet, je bent dus wanhopig omdat je je huis/gezicht verliest, dan ook maar je baby verliezen? komop zeg!
pi_29724003
quote:

[..]

Een onvergeeflijke misdaad, wanhoop of niet.
Maar ja voor streng gelovigen tellen oude boeken zwaarder dan hun eigen kinderen.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 17:14:27 #114
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_29724124
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:02 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Wat 'n resolute wijsheid, leg 'es uit....
pi_29724347
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:02 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ja, en jouw geliefde God heeft jou een kronkel in je kop geschonken.

Is iedereen soms gestoord; Moslim, Jood of Christen (zoals Lionsguy, die geweld nog goedkeurt ook, je bent geen haar beter man!)???
pi_29724431
het gaat niet eens zozeer om crimineel zijn of niet, het gaat om het feit dat je je eigen kinderen niet het slachtoffer mag laten worden van jouw overtuiging, en dan maakt wat mij betreft welke overtuiging niet uit.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 17:27:37 #117
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_29724514
quote:
Naja dan heb je iniedergeval nog een doel, Michael Jackson deed het voor de lol
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_29724527
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:23 schreef Logician het volgende:
het gaat niet eens zozeer om crimineel zijn of niet, het gaat om het feit dat je je eigen kinderen niet het slachtoffer mag laten worden van jouw overtuiging, en dan maakt wat mij betreft welke overtuiging niet uit.
Ik heb het idee dat ze daar in Israel/Palestina, whatever, hoe het nu ook mag heten, een beetje doorslaan. Ik krijg net zo goed een naar gevoel van die prevelende orthodox-Joden als van die jengelende Palestijnen. Die herrie die ze maar schoppen om een zogenaamd heilig stukje zandbak, want meer is het toch niet?
pi_29724648
en ja je hebt gelijk de hele situatie is misselijkmakend, maar als ik zo'n beeld op tv zie van een onschuldig schattig belletjes blazend babietje dat door zo'n mongool uit het raam gehouden wordt ..

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2005 17:34:18 ]
pi_29724701
Op de westbank(Shilo) heeft een man het wapen kunnen pakken van een veiligheidsagent en is daarmee in de rondte gaan schieten. 3 arabieren die werk hadden op de nederzetting Shilo zijn gedood. Wat een ontzettende hufter. Juist nu alles zo goed verloopt proberen dit in het water te laten vallen. De dader is gearresteerd en Sharon heeft gezegd deze man te vervolgen en terecht.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 17:35:51 #121
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_29724714
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ze daar in Israel/Palestina, whatever, hoe het nu ook mag heten, een beetje doorslaan. Ik krijg net zo goed een naar gevoel van die prevelende orthodox-Joden als van die jengelende Palestijnen. Die herrie die ze maar schoppen om een zogenaamd heilig stukje zandbak, want meer is het toch niet?
Niet eens heilig, gewoon een zandbak met kolonistenwoningen op strategische posities.
pi_29724748
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:35 schreef Frances het volgende:
Op de westbank(Shilo) heeft een man het wapen kunnen pakken van een veiligheidsagent en is daarmee in de rondte gaan schieten. 3 arabieren die werk hadden op de nederzetting Shilo zijn gedood. Wat een ontzettende hufter. Juist nu alles zo goed verloopt proberen dit in het water te laten vallen. De dader is gearresteerd en Sharon heeft gezegd deze man te vervolgen en terecht.
En uiteindelijk worden er weer aanslagen gepleegd en denderen de Israelische tanks weer de Gaza-strook binnen over een paar maanden.
pi_29724790
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]
Ik krijg net zo goed een naar gevoel van die prevelende orthodox-Joden als van die jengelende Palestijnen.
Griezelige sektes zijn het.
pi_29725003
Er zijn 3 doden en twee gewonden. De gewonden worden met een ambulance van de nederzetting van Shilo naar een Israelisch ziekenhuis gebracht.
pi_29725046
quote:
een Israelisch ziekenhuis gebracht.
pi_29725089
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En uiteindelijk worden er weer aanslagen gepleegd en denderen de Israelische tanks weer de Gaza-strook binnen over een paar maanden.
Nee hoor, als de palestijnse autoriteiten ervoor zorgen dat er vanaf de gazastripo geen aanslagen worden gepleegd is dat niet nodig. Mocht blijken dat Abbas het niet lukt om Hammas binnen de grenzen te houden dan zal Israel zeker niet te beroerd zijn om een handje te helpen. Daarnaast kan altijd voor een veiligheidsmuur gekozen worden dat de gazastrip en Israel scheidt, een oplossing die afgelopen jaar zeker veel geholpen hebben.
pi_29725164
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, een Israelisch ziekenhuis, zoals zo vaak gebeurd is in het verleden. Zelf een nier van een Israelisch kindje dat door een aanslag van de palestijnen klinisch dood was is daar getransplanteerd bij een palestijnskind. Is nog een reportage van op tv geweest.
pi_29725205
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:35 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Niet eens heilig, gewoon een zandbak met kolonistenwoningen op strategische posities.
klopt, een zandbak zonder betekenis. Verwacht wordt dat de grond binnen 6 jaar verzilt is. Hei IDF haalt nadat alle kolonisten weg zijn alles weg wat aan de bewoners toebehoord. Bomen, struiken; alles gaat mee om elders in Israel geplant te worden.
pi_29725223
Jammer dat je altijd van die extremisten hebt die de boel proberen te verzieken.

Gelukkig vormen ze een kleine minderheid.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 18:24:02 #130
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_29725947
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:56 schreef Frances het volgende:

[..]

klopt, een zandbak zonder betekenis. Verwacht wordt dat de grond binnen 6 jaar verzilt is. Hei IDF haalt nadat alle kolonisten weg zijn alles weg wat aan de bewoners toebehoord. Bomen, struiken; alles gaat mee om elders in Israel geplant te worden.
Hoe kleinzielig kun je het verzinnen? Extra kosten maken om een aantal Palestijnen nog een paar bomen en struiken te misgunnen. De Israelische overheid wil ongetwijfeld geen bijdrage leveren aan het verder oprekken van de conflictgrens door het gebied aantrekkelijk te laten, maar dit gaat wat mij betreft wel tamelijk ver.
pi_29726055
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 18:24 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Hoe kleinzielig kun je het verzinnen? Extra kosten maken om een aantal Palestijnen nog een paar bomen en struiken te misgunnen. De Israelische overheid wil ongetwijfeld geen bijdrage leveren aan het verder oprekken van de conflictgrens door het gebied aantrekkelijk te laten, maar dit gaat wat mij betreft wel tamelijk ver.
Als jij verhuisd, laat jij dan ook al je eigendommen achter?
Alle huizen worden platgemaakt met een buldozer. Daarom blijt het leger na het vertrek nog een aantal weken in het gebied.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 18:33:39 #132
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_29726218
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 18:27 schreef Frances het volgende:

[..]

Als jij verhuisd, laat jij dan ook al je eigendommen achter?
Nee, natuurlijk niet. Ik begin uiteraard met informeren bij het verhuisbedrijf hoeveel het kost om mijn gazon, struikgewassen en omliggende bomen te verplaatsen en daarna begin ik buiten de stoeptegels in te laden om ervoor te zorgen dat de volgende bewoner er absoluut geen nut van kan hebben.

Pas als ik daadwerkelijk vertrek, saboteer ik ook de riolering en de waterleiding.
pi_29726536
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 18:33 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Ik begin uiteraard met informeren bij het verhuisbedrijf hoeveel het kost om mijn gazon, struikgewassen en omliggende bomen te verplaatsen en daarna begin ik buiten de stoeptegels in te laden om ervoor te zorgen dat de volgende bewoner er absoluut geen nut van kan hebben.

Pas als ik daadwerkelijk vertrek, saboteer ik ook de riolering en de waterleiding.
Precies, ik ook. Palestijnen hebben overigens aangegeven wel graag de greenhouses te willen overnemen. Die blijven nog wel staan als er een goed bod wordt geboden. Anders worden die ook overgeplaatst
Waterleidingen worden niet gesabboteerd hoor. Alle irrigatiesystemen ed worden gewoon elders in Israel gebruikt.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:47:43 #134
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_29728286
quote:
Blijkbaar is zijn huis meer waard dan 1 van zijn 7 (fokken doen ze wel) kinderen. Het is ook logisch. Hij heeft maar 1 huis en een stuk of 7 kinderen, ja dan is de keuze snel gemaakt .

Gewoon die nederzettingen met harde hand leegmaken, ze hebben tijd genoeg gehad om te vertrekken. Niet janken opzouten uit de Palestijnse gebieden.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_29728347
quote:

[..]

Zelfmoord aanslagen zijn ook van een uiting van wanhoop, ook geen misdaad dus?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2005 @ 20:01:19 #136
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29728775
Sharon in reactie op de geweldadige israeli's:

"Attack me. I am responsible for this. Attack me."

[ Bericht 22% gewijzigd door NorthernStar op 17-08-2005 20:06:42 ]
pi_29729529
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:01 schreef NorthernStar het volgende:
Sharon in reactie op de geweldadige israeli's:

"Attack me. I am responsible for this. Attack me."

Knap he, dat hij voor het oog van de camera durft te erkennen dat het zijn verantwoording is. Echter iedereen weet dat de kans om een aanslag op Sharon te plegen zeer gering is daar de Shin Beth hem bewaakt.
pi_29729650
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:47 schreef PirE het volgende:

[..]

Blijkbaar is zijn huis meer waard dan 1 van zijn 7 (fokken doen ze wel) kinderen. Het is ook logisch. Hij heeft maar 1 huis en een stuk of 7 kinderen, ja dan is de keuze snel gemaakt
Ja, heftig he. Dit soort beelden zie je meestal van de palestijnen;palestijnse ouders die hun kind "opvoeden" om zichzelf op te blazen zodat ze martelaar worden.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 20:35:38 #139
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_29729924
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 18:46 schreef Frances het volgende:

[..]

Precies, ik ook. Palestijnen hebben overigens aangegeven wel graag de greenhouses te willen overnemen. Die blijven nog wel staan als er een goed bod wordt geboden. Anders worden die ook overgeplaatst
Waterleidingen worden niet gesabboteerd hoor. Alle irrigatiesystemen ed worden gewoon elders in Israel gebruikt.
Greenhouses en irrigatiesystemen kan ik begrijpen, die zijn ongetwijfeld in handen van commerciële bedrijven/overheid, maar bomen en struiken?!?

Is dat omdat de voormalige kolonisten zich dan de moeite kunnen besparen van het tegen ieder boompje of struikje piesen om het nieuwe territorium af te bakenen?
pi_29730043
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:55 schreef Frances het volgende:

[..]

Ja, een Israelisch ziekenhuis, zoals zo vaak gebeurd is in het verleden. Zelf een nier van een Israelisch kindje dat door een aanslag van de palestijnen klinisch dood was is daar getransplanteerd bij een palestijnskind. Is nog een reportage van op tv geweest.
Dat was andersom, dat was een nier van een Palestijn. Niet dat het voor de rest wat uit maakt, was alleen bijzonder om te zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_29730159
Na het zien van het RTL journaal rezen mij over dit onderwerp een hoop vragen. Ik snap zowiezo niet veel van die toestand en oorlog daar maar dat even buiten beschouwing gelaten had ik de volgende vragen:
- Waarom moeten de Joden daar weg?
- Waar moeten ze heen?
- Waarom zijn ze juist daar gaan wonen?
- Waarom gaan ze niet gewoon vrijwillig weg?
- Waarom heeft de israelische regering besloten dat ze daar weg moeten? Dat is toch hun eigen regering, waarmee ze samen tegen de palestijnen zijn?
Fiets
pi_29730185
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was andersom, dat was een nier van een Palestijn. Niet dat het voor de rest wat uit maakt, was alleen bijzonder om te zien.
Nee hoor, het was een nier van een kind uit Tekoa en dus een joods jongetje.

Daarnaast is de medische wetenschap heel slecht bij de pallestijnen; Arafat moest niet voor niets naar het buitenland(Frankrijk) toen hij ziek was.
pi_29730323
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:44 schreef Frances het volgende:

[..]

Nee hoor, het was een nier van een kind uit Tekoa en dus een joods jongetje.
Ik heb laatst weldegelijk een documentaire over een Joods kind gezien dat vreselijk ziek was, en dat een Palestijnse nier kreeg (tot verbazing van de Joodse ouders). Het zal andersom ook wel vaak genoeg gebeuren ja, aangezien de Palestijnen vaak naar Israelische ziekenhuizen worden gebracht (en je daar dus een mix van donoren krijgt)
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 17 augustus 2005 @ 20:52:53 #144
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_29730477
Hoe hartverscheuren die beelden ook zijn om te zien, ik vind dit een van de beste akties van Israel tot nu toe. Ik denk dat dit straks een hoop rust in het land zal brengen. Laat die palesteinen lekker hun stukje land terugkrijgen. Die gelovige joden zijn al 10x gewaarschuwd dat ze daar weg moeten en dr stond nog een vergoeding tegenover ook! Maarja nu nog maar afwachtten hoe die joden die weggedragen zijn zich straks gaaan afreageren...
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_29730570
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:52 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Hoe hartverscheuren die beelden ook zijn om te zien, ik vind dit een van de beste akties van Israel tot nu toe. Ik denk dat dit straks een hoop rust in het land zal brengen. Laat die palesteinen lekker hun stukje land terugkrijgen. Die gelovige joden zijn al 10x gewaarschuwd dat ze daar weg moeten en dr stond nog een vergoeding tegenover ook! Maarja nu nog maar afwachtten hoe die joden die weggedragen zijn zich straks gaaan afreageren...
Ja, kregen ze een vergoeding? En waar gaan ze nu dan wonen? Ze zijn allemaal niet bepaald arm ofzo, dure auto's voor de deur en mooie huizen.
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2005 @ 21:07:05 #146
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29730899
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, kregen ze een vergoeding? En waar gaan ze nu dan wonen? Ze zijn allemaal niet bepaald arm ofzo, dure auto's voor de deur en mooie huizen.
Sharon is net weer wezen schooien bij Bush voor een zak geld voor de 'disengagement'. Dus ze krijgen allemaal weer een fijne subsidie op kosten van de Amerikaanse belastingbetaler.

En om mensen in de bezette gebieden te laten wonen geeft Israel (lees de Amerikaanse belastingbetaler) aan iedereen die zo gek is een dikke premie dus arm waren ze sowieso niet.
pi_29731073
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De kolonisten die nu nog weigeren om weg te gaan lopen 30% van de beloofde vergoeding mis. In bepaalde gevallen is dat ¤60.000. Dat zei Conny Mus in RTL nieuws.
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2005 @ 21:36:36 #148
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_29732135
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 21:12 schreef schatje het volgende:

[..]

De kolonisten die nu nog weigeren om weg te gaan lopen 30% van de beloofde vergoeding mis. In bepaalde gevallen is dat ¤60.000. Dat zei Conny Mus in RTL nieuws.
How much will it all cost?

Approximately $2 billion US with much of the money coming in the form of U.S. government assistance. Each settler family will receive between $200,000 to $300,000 US and the opportunity to relocate to other communities being created for them inside Israel proper.
pi_29732765
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 20:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Na het zien van het RTL journaal rezen mij over dit onderwerp een hoop vragen. Ik snap zowiezo niet veel van die toestand en oorlog daar maar dat even buiten beschouwing gelaten had ik de volgende vragen:
- Waarom moeten de Joden daar weg?
- Waar moeten ze heen?
- Waarom zijn ze juist daar gaan wonen?
- Waarom gaan ze niet gewoon vrijwillig weg?
- Waarom heeft de israelische regering besloten dat ze daar weg moeten? Dat is toch hun eigen regering, waarmee ze samen tegen de palestijnen zijn?
Maar niemand een antwoord op deze toch niet onbelangrijke vragen?
Fiets
  woensdag 17 augustus 2005 @ 21:49:25 #150
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_29732779
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 21:36 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

How much will it all cost?

Approximately $2 billion US with much of the money coming in the form of U.S. government assistance. Each settler family will receive between $200,000 to $300,000 US and the opportunity to relocate to other communities being created for them inside Israel proper.
Dat zijn royale bedragen, en dan ook nog met steun van de VS. Welke Amerikaanse en Israelische belangen zijn er mee gediend, dat men zo diep in de buidel tast?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')