abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29427484
Hoi

Omdat ik me in de vakantie altijd verveel wou ik eigenlijk een stripverhaal maken. Momenteel heb ik een paar tekeningen af om te kijken of het wel leuk is om door te gaan maar ik wou vragen hoe men het beste een online stripverhaal kan maken aangzien ik daar weinig ervaring mee heb.

thnx
pi_29427554
Je tekent wat en dan ga je ze uploaden, hoe anders?
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_29427593
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:49 schreef S-Two het volgende:
Je tekent wat en dan ga je ze uploaden, hoe anders?
verhaallijn enzo, en nog bezig met andere characters bedenken, tis geen solo verhaal
pi_29427606
samples
Jupiler is goed
pi_29427627
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:52 schreef Aurelium het volgende:
samples
nee ik ga geen lelijke tekening uploaden sta dan voorschut
pi_29427742
Kijk eens op http://www.stripster.nl daar kun je voorbeelden vinden van andere online strips, en al sje daar deze vraag op het forum stelt, zul je denk ik wat gerichtere antwoorden krijgen
pi_29427879
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Kijk eens op http://www.stripster.nl daar kun je voorbeelden vinden van andere online strips, en al sje daar deze vraag op het forum stelt, zul je denk ik wat gerichtere antwoorden krijgen
leuke link maar niet echt mijne style alleen maar van die "vrolijke" tekeningen
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:53 schreef ARKON het volgende:

[..]

nee ik ga geen lelijke tekening uploaden sta dan voorschut
hm, eigenlijk is het nog niet eens zo slecht idee om wat te laten zien, upload wel wat. nog niet helemaal klaar maar reacties wordt gewaardeerd
pi_29427937
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:10 schreef ARKON het volgende:

[..]

leuke link maar niet echt mijne style alleen maar van die "vrolijke" tekeningen
[..]

hm, eigenlijk is het nog niet eens zo slecht idee om wat te laten zien, upload wel wat. nog niet helemaal klaar maar reacties wordt gewaardeerd
Niet jou stijl? Daar staan alle nederlandse striptekenaars bij elkaar
pi_29428027
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Niet jou stijl? Daar staan alle nederlandse striptekenaars bij elkaar
(ben spleetoog ) , maar een voorbeeld dan maar
het niet af en ben ook niet van plan om het af te maken. haal me tekening zo weer weg lach maar

edit//

img code verkeerd
pi_29428208
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:20 schreef ARKON het volgende:

[..]

[afbeelding] het niet af en ben ook niet van plan om het af te maken. haal me tekening zo weer weg lach maar

edit//

img code verkeerd
Het ziet er niet slecht uit, maar het mist details.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_29428251
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:20 schreef ARKON het volgende:

[..]

[afbeelding] het niet af en ben ook niet van plan om het af te maken. haal me tekening zo weer weg lach maar

edit//

img code verkeerd
Mijn verloofde tekent ook manga, stata er ook tussen. Als je maar goed zoekt zul je ook daar Manga vinden

google eens op manon Yapari, je zult haar misschien inspirerend vinden.
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2005 @ 19:56:00 #12
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_29428656
manga is mooi om te tekenen, maar ik denk dat het gedetailleerd is om echt pagina lange verhalen ervan te maken.
:')
pi_29430855
ok tekenggn weggehaald, en ik kan ook weer verder. Hheb al wat leuke ideeen
pi_29433717
[update]

is dit meer detail?

[vooruitgang]: heb al wat meer tekeningen gemaakt en verhaal bedacht, (standaard superkrachten mecha monster verhaal maargoed die tekening hierboven moet goed zijn om als "hoofdpersonage" te figureren toch? uiteraard wapens, achtergrond enz komen er nog later bij.

Als je die tekening lelijk vindt vooral zeggen wat je eraan mist zodat ik weet wat ik verkeerd doe. thnx!
pi_29435020
mooi getekend!
ik mis alleen een voet, of zie ik dat verkeerd?

[ Bericht 24% gewijzigd door crossover op 05-08-2005 01:07:37 ]
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_29435141
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:01 schreef crossover het volgende:
mooi getekend!
ik mis alleen een voet, of zie ik dat verkeerd?
ja heb em niet helemaal afgemaakt, ben namelijk lui
pi_29435232
wow, jij kunt ckers mooi tekenen...
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:20:38 #18
pi_29435418
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:08 schreef ARKON het volgende:

[..]

ja heb em niet helemaal afgemaakt, ben namelijk lui
en zometeen moet je hele pagina's volmaken
ik tekende als kind vaak strips, zelfs hele boeken vol met cow & chicken, de smurven enz. en ik heb ooit eens geprobeerd een strip te maken in manga stijl toen ik een jaar of 13 was. maar ik kwam niet zo ver, veel te veel tekenwerk.

ik waarschuw je alleen
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:34:01 #19
113852 CrazyVorteX
Opeens heb je het
pi_29435726
Mooi getekend alleen ben jij volgens mij 1 van de vele mensen die geen handen kan tekenen...
''Being bad feels pretty good, huh?''
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:36:46 #20
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_29435791
Mooi getekend, absoluut!
Maar het detail zit 'm naar mijn mening in 't feit dat je het karakter een gezicht dient te geven, zodat je 't wat persoonlijker maakt. Nu zie ik een zeer mooi getekend iets zonder enkele uitstraling.
Dus mijn tip luidt: Geef 't een gezicht zodat het emotie krijgt.
Succes ermee!
Every Not Is Truething
pi_29435803
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

en zometeen moet je hele pagina's volmaken
ik tekende als kind vaak strips, zelfs hele boeken vol met cow & chicken, de smurven enz. en ik heb ooit eens geprobeerd een strip te maken in manga stijl toen ik een jaar of 13 was. maar ik kwam niet zo ver, veel te veel tekenwerk.

ik waarschuw je alleen
ik weet dat het veel tekenwerk is, ik ga geen 40+ pagina strip maken mijn verhaal is heel basic namelijk:

mecha 1 land op aarde, schiet mensen dood, mecha 2 + hulpje red de wereld, beetje vechten, laser beams op elkaar schieten enz, kapot max 15 pagina's dus uiteindelijk moet het wel lukken. ben al druk bezig om mecha 2 te bedenken enz maargoed verder nog dingen dat me tekening mist? behalve die been zo niet dan pleur ik die tekening offline want heb geen zin dat mensen naar me tekeningen kijken

ps. kan zijn dat me zinsopbouw niet 100% correct is, moe enzo
pi_29435839
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:34 schreef CrazyVorteX het volgende:
Mooi getekend alleen ben jij volgens mij 1 van de vele mensen die geen handen kan tekenen...
ja handen afgeraffelt ik ga dat wel goed maken hoor
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:43:06 #23
pi_29435945
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:37 schreef ARKON het volgende:

[..]

ik weet dat het veel tekenwerk is, ik ga geen 40+ pagina strip maken mijn verhaal is heel basic namelijk:

mecha 1 land op aarde, schiet mensen dood, mecha 2 + hulpje red de wereld, beetje vechten, laser beams op elkaar schieten enz, kapot max 15 pagina's dus uiteindelijk moet het wel lukken. ben al druk bezig om mecha 2 te bedenken enz maargoed verder nog dingen dat me tekening mist? behalve die been zo niet dan pleur ik die tekening offline want heb geen zin dat mensen naar me tekeningen kijken

ps. kan zijn dat me zinsopbouw niet 100% correct is, moe enzo
is dit mecha 1 of 2?

iig, als dit degene is die de wereld molt moetie in iedergeval een gemene grijns op zijn gezicht hebben zoals . en een wat duidelijkere emotie, zoals al is gezegt.

en dan moet de "goede" mecha meer een sirieuze ik-ga-de-wereld-redden-van-zijn-ondergang-maar-mag-geen-fouten-maken blik in zijn ogen hebben.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:48:37 #24
3767 Herald
Come get some
pi_29436070
ik heb ooit twee strips gemaakt met Patch toen we 16/17 waren. Het waren stripverhalen van Silver Bullet en van Jaws. Ik had de tekeningen gemaakt en Patch 'inkte' het met fijnschrijver. In eerste instantie schrok ik (beide keren) toen ik mijn potloodversie terug kreeg met Patch inktwerk. Ik was meer van het serieuze werk en hij van de komische stijl. Nu lig ik eigenljk constant dubbel om Patch zijn werk. Aangezien mijn tekenstijl van 10 jaar terug echt beroerd was, heeft zijn inktversie het beste van de twee strips gemaakt.

Patch
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_29436075
zo'n hoofd?

pi_29436166
opzich heb je goede kwaliteiten mbt tekenen maar een beetje weinig creatief.

bij die tekening van je is de positie echt te saai (recht van voren en helemaal erop) daarnaast mist het een thema of setting.
<hr>
pi_29436233
owja, als je wilt oefenen om met een muis te tekenen zou ik je artpad aanraden.

een voorbeeldje van mij hand (wel m'n best gelukte want zo goed ben ik niet)
http://artpad.art.com/gallery/?idvb2a1dxslo
<hr>
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:55:47 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29436251
waarom begin je niet iets origineels? dan maken de tekeningen geen ruk uit. kan je tekenen wat je wil zonder kritiek te krijgen op de vorm.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_29436372
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:55 schreef zoalshetis het volgende:
waarom begin je niet iets origineels? dan maken de tekeningen geen ruk uit. kan je tekenen wat je wil zonder kritiek te krijgen op de vorm.
wat moet ik dan tekenen volgens jou?
pi_29436423
begin gewoon met zo veel mogelijk dingen na te tekenen. kijk b.v. naar tekenaars die jij zelf beschouwd als de toppers in het vak en kijk of je een beetje van hun tekenstijl af kunt snoepen
als ik je geuploade tekening zo zie, denk ik dat je al best goed in anatomie bent.
wat dan nu zaak is om te experimenteren met verschillende 'poses'. dan haal je b.v. van het web een plaatje af van iemand die springt en dan teken je die pose d.m.v. simpele lijntjes op je papier. die kun je dan als een soort van skelet gebruiken waar je je eigen karakter om heen kunt tekenen.
en kijk zo veel mogelijk naar andere tekenaars. probeer te begrijpen hoe zij tot hun eindproduct zijn gekomen door terug te denken in de gemaakte stappen.

qua het opzetten van een verhaallijn lijkt het mij verstandig om eens wat boeken te lezen over het schrijven van scenario’s (alsdan voor film of strips). het bedenken van een verhaal is vaak makkelijker dan het op een goede manier vertellen er van. en dat moet je ook leren, tenzij je iemand anders het verhaal laat schrijven.

ik teken zelf ook graag (heb vorig schooljaar een heeeele korte tekenfilm gemaakt (alleen aan te raden voor mensen die geen sociaal leven willen. 1 seconden tekenfilm betekent dat je rond de 18 tekeningen moet maken per geanimeerd object.). heb ook een tijdje de manga stijl aangehouden, maar hoewel het zeer geschikt is voor animatie (vanwege het weinige detail in de gezichtsstructuur scheelt het bakken met werk om b.v. dialoog sequenties te animeren) vindt ik het qua strip stijl sterk onder doen aan de norm die de rest van de stripwereld aan houdt. manga tekenaars zijn vaak wel rete goed in het tekenen van achtergronden en mechanische ontwerpen. ik ben ook van plan om binnenkort weer een comic te maken.

blijf tekenen, en terwijl je bezig bent: teken nog een beetje meer! hoe meer je tekent, hoe beter je wordt.

- NgInE

oh ja, ben nu bezig met deze tekening:

( en kom er net achter dat m'n scanner z'n rechterbeen niet heeft gescand )
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 02:04:01 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29436429
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 02:01 schreef ARKON het volgende:

[..]

lol, dat is nou juist iets dat jezelf, na uren en uren nadenken en schetsen zelf moet bedenken. stripverhalen over supermensen zijn er al en je moet wel heel erg bijzonder uit de hoek komen om dat te overtreffen.

ga zitten en dwing jezelf iets nieuws te creëren.
pi_29436431
als iemand het je voorzegt is het niet meer zo origineel, toch?
<hr>
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 02:04:34 #33
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_29436440
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 02:01 schreef ARKON het volgende:

[..]

Goed tekenenen draait om fantasie.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  † In Memoriam † vrijdag 5 augustus 2005 @ 02:08:04 #34
pi_29436508
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 02:03 schreef NgInE het volgende:
[afbeelding]
erg mooi, heb je die nou met de pen getekend en met photoshop ingekleurd?
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 02:10:35 #35
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_29436559
vet
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_29436578
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 02:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

erg mooi, heb je die nou met de pen getekend en met photoshop ingekleurd?
yep. maar ben nog wel ff bezig voordat ie helemaal af is ben vooral aan het kijken wat een leuke manier is om zo iets in te kleuren. nu gebruik ik veel verlopen, wat veel tijd en werk scheelt (ja, ik ben lui, wat een zeer goede eigenschap is: zo ga je namelijk veel beter nadenken over hoe je iets op de makkelijkste en efficiëntste manier kunt aanpakken.)
pi_29436587
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 02:03 schreef NgInE het volgende:
begin gewoon met zo veel mogelijk dingen na te tekenen. kijk b.v. naar tekenaars die jij zelf beschouwd als de toppers in het vak en kijk of je een beetje van hun tekenstijl af kunt snoepen
als ik je geuploade tekening zo zie, denk ik dat je al best goed in anatomie bent.
wat dan nu zaak is om te experimenteren met verschillende 'poses'. dan haal je b.v. van het web een plaatje af van iemand die springt en dan teken je die pose d.m.v. simpele lijntjes op je papier. die kun je dan als een soort van skelet gebruiken waar je je eigen karakter om heen kunt tekenen.
en kijk zo veel mogelijk naar andere tekenaars. probeer te begrijpen hoe zij tot hun eindproduct zijn gekomen door terug te denken in de gemaakte stappen.

qua het opzetten van een verhaallijn lijkt het mij verstandig om eens wat boeken te lezen over het schrijven van scenario’s (alsdan voor film of strips). het bedenken van een verhaal is vaak makkelijker dan het op een goede manier vertellen er van. en dat moet je ook leren, tenzij je iemand anders het verhaal laat schrijven.

ik teken zelf ook graag (heb vorig schooljaar een heeeele korte tekenfilm gemaakt (alleen aan te raden voor mensen die geen sociaal leven willen. 1 seconden tekenfilm betekent dat je rond de 18 tekeningen moet maken per geanimeerd object.). heb ook een tijdje de manga stijl aangehouden, maar hoewel het zeer geschikt is voor animatie (vanwege het weinige detail in de gezichtsstructuur scheelt het bakken met werk om b.v. dialoog sequenties te animeren) vindt ik het qua strip stijl sterk onder doen aan de norm die de rest van de stripwereld aan houdt. manga tekenaars zijn vaak wel rete goed in het tekenen van achtergronden en mechanische ontwerpen. ik ben ook van plan om binnenkort weer een comic te maken.

blijf tekenen, en terwijl je bezig bent: teken nog een beetje meer! hoe meer je tekent, hoe beter je wordt.

- NgInE

[afbeelding]
hm, ik teken al met pen en papier,
zelf kijk ik weleens anime (gsd, flcl -> aanrader ) en daar haal ik een beetje mijn ideeen uit
ja qua verhaal lijn daar moet ik wel wat bedenken maar ben niet zo creatief.

ps. tekening zelf getekend met pen / potlood ? of rechstreeks in adobe ofzo?
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 02:12:37 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29436592
het talent is er overduidelijk, nu de originaliteit nog. laat je gaan. al kom je met een aardappelfamilie.
pi_29436699
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 02:12 schreef ARKON het volgende:

[..]

hm, ik teken al met pen en papier,
zelf kijk ik weleens anime (gsd, flcl -> aanrader ) en daar haal ik een beetje mijn ideeen uit
ja qua verhaal lijn daar moet ik wel wat bedenken maar ben niet zo creatief.

ps. tekening zelf getekend met pen / potlood ? of rechstreeks in adobe ofzo?
vooral Ghost in the Shell: Stand Alone Complex is briljant getekend en geanimeerd FLCL is ook goed gemaakt, alleen het verhaal is onbegrijpelijk (en dus is het kunst ). maar om nou je ideeen uit anime te halen...die zijn vaak al kopieen van kopieen. zo krijg je genres binnen genres (b.v. het Mecha genre binnen sci-fi anime). neem gewoon een kern woord en bouw daar je verhaal om heen. als je bevoorbeeld een verhaal wilt maken over machtsmisbruik en je graag sci-fi tekent, dan kun je een soort van 1984 maken (jawel, heb net V for Vendetta uitgelezen ). in principe is elk verhaal al verteld, maar nu gaat het erom hoe JIJ dat verhaal verteld.

en ja, ik heb deze met zacht potlood getekend, overgetrokken met hard potlood, ingescand en ingekleurd in Fotowinkel.
pi_29436811
dit is zeg maar een beetje mijn stijl: (ff snel wat tekeningen gecopy paste) ik teken dus eigenlijk meestal van die robot achtige dingetjes :/ soort robot stijl

//edit

ben moe, maak 30 typfouten per zin
pi_29436888
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:55 schreef Dawnbreaker het volgende:

mooi hoor tekentablet?
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 08:47:02 #42
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_29439555
Dit tekende ik jaar of 10 geleden in de klas op de middelbareschool:

Donald Kruk
Krekker is de bom!
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 08:50:41 #43
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_29439585
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:48 schreef Herald het volgende:
ik heb ooit twee strips gemaakt met Patch toen we 16/17 waren. Het waren stripverhalen van Silver Bullet en van Jaws. Ik had de tekeningen gemaakt en Patch 'inkte' het met fijnschrijver. In eerste instantie schrok ik (beide keren) toen ik mijn potloodversie terug kreeg met Patch inktwerk. Ik was meer van het serieuze werk en hij van de komische stijl. Nu lig ik eigenljk constant dubbel om Patch zijn werk. Aangezien mijn tekenstijl van 10 jaar terug echt beroerd was, heeft zijn inktversie het beste van de twee strips gemaakt.

Patch
Jij zou nog eens een scenario voor me schrijven. .
Ik ga naar huis.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 10:25:34 #44
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29440800
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:56 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
manga is mooi om te tekenen, maar ik denk dat het gedetailleerd is om echt pagina lange verhalen ervan te maken.
Och.. dat valt wel mee.. Kijk maar op grote voorbeelden als http://www.megatokyo.com
Volg het al een aantal jaar... Enige wat echt mist is een goede continuïteit. Dit is te wijten aan dat het een dagelijkse strip is, die niet echt met een goed idee is gestart.
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:55 schreef Dawnbreaker het volgende:

Artpad... smartpad.. Als je echt illustraties/strips wilt gaan maken, raad ik je aan om een tekentablet met pen te nemen.
Eigen ervaring is, dat dit het tekenen met muis ten aller tijden verslaat.
Aanraders zijn de pennen en tabletten van Wacom.

Heb zelf ook een tijd met het idee gespeeld om een zogeheten 'plog' te starten, alleen heb ik hier nooit echt wat mee gedaan.

Hier een voorbeeldje van drie minuutjes tekenen met Wacom:

Maar ik zou zeggen... Kijk zelf... het belangrijkste blijft echter een goede struktuur en juiste materialen.
pi_29480095
ok, heb zonet weer wat getekend en het is bijna klaar (nog niet ingekleurd enzo) als ik de rechterhand af heb upload ik het en wou graag jullie mening
pi_29480444
ok hijs klaar net getekend , moet nog wel wat bijwerken maar dat doe ik morgen wel

pi_29489596
kweet dat de verhoudingen niet kloppen maar heeft niemand een duggestie? want dan kan ik hem ff veranderen en inkleuren enzo
  maandag 8 augustus 2005 @ 02:39:43 #50
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29497813
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:45 schreef ARKON het volgende:
kweet dat de verhoudingen niet kloppen maar heeft niemand een duggestie? want dan kan ik hem ff veranderen en inkleuren enzo
http://www.google.com/search?hl=en&q=manga+photoshop+tutorial

eerste paar hits moeten okay zijn. Dit is er één van... http://www.polykarbon.com/tutorials/index.htm

Check de verhoudingen daar..
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_29498272
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 02:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

http://www.google.com/search?hl=en&q=manga+photoshop+tutorial

eerste paar hits moeten okay zijn. Dit is er één van... http://www.polykarbon.com/tutorials/index.htm

Check de verhoudingen daar..
thnx
  maandag 8 augustus 2005 @ 12:34:42 #52
20925 n00cL30n
pi_29501828
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:45 schreef ARKON het volgende:
Als je meer wilt leren Manga- stijl te tekenen, zou ik maar eens gaan kijken bij de boekenvoordeel en de V&D, deze hebben namelijk allebei een hele reeks "Manga tekenen" boeken.

hierin leer je:
- de basis, welke media(papier en pen/potloden), welke technieken(arceren en vlakverdelingen),
- tekenen van personages,
- mecha's,
en ga zo maar door...

Heb er ook een aantal liggen en zijn ook zeer zeker de moeite waard.
pi_29503135
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 12:34 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Als je meer wilt leren Manga- stijl te tekenen, zou ik maar eens gaan kijken bij de boekenvoordeel en de V&D, deze hebben namelijk allebei een hele reeks "Manga tekenen" boeken.

hierin leer je:
- de basis, welke media(papier en pen/potloden), welke technieken(arceren en vlakverdelingen),
- tekenen van personages,
- mecha's,
en ga zo maar door...

Heb er ook een aantal liggen en zijn ook zeer zeker de moeite waard.
welk "deel" kan je me aanraden?
pi_29503288
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 15:06 schreef ARKON het volgende:

[..]

welk "deel" kan je me aanraden?
Ze zijn ook bij de witte boekenmarkt Ik denk dat Manga Robots tekeken het meeste van toepassing is voor jou (ja hij bestaat)
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:09:42 #55
20925 n00cL30n
pi_29517652
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 15:21 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ze zijn ook bij de witte boekenmarkt Ik denk dat Manga Robots tekeken het meeste van toepassing is voor jou (ja hij bestaat)

Die serie bedoel ik. Het mooiste/beste is om ze allemaal te bezitten, zeker als je wat meer/verder wilt gaan tekenen dan een enkele illustratie.
(voorkeur: gevechtsscenes, robots, personages)

[ Bericht 4% gewijzigd door n00cL30n op 09-08-2005 11:11:02 (ff wat meer info. ;)) ]
pi_29871543
ben net weer gaan tekenen omdat ik niks te doen had, ik was een beetje lang bezig met de handen dus heb de rest niet zo gedetaileerd gemaakt. Ach ja volgende keer beter

ps, line art cleanup geen, moet ook nog die boeken kopen.

maandag 22 augustus 2005 @ 23:58:59 #57
78498 classpc
I don't like change
pi_29873026
tvp
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:00:36 #58
pi_29873107
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 23:25 schreef ARKON het volgende:
ben net weer gaan tekenen omdat ik niks te doen had, ik was een beetje lang bezig met de handen dus heb de rest niet zo gedetaileerd gemaakt. Ach ja volgende keer beter

ps, line art cleanup geen, moet ook nog die boeken kopen.

[afbeelding]
je kan erg mooi tekenen, deze tekening laat me een beetje denken aan Dragonball Z. "glanst" hij trouwens niet een beetje te veel? goed dat je meer emotie in dit personage heb gedaan.

heb je meer?
pi_29873230
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

je kan erg mooi tekenen, deze tekening laat me een beetje denken aan Dragonball Z. "glanst" hij trouwens niet een beetje te veel? goed dat je meer emotie in dit personage heb gedaan.

heb je meer?
heb nog een zooi ongescande tekeningen hier, ff zoeken op deze pc of ik nog wat andere tekeningen heb. momentje
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:06:51 #60
pi_29873364
heb je nog een strip ervan gemaakt? of ben je meer aan het uitproberen/personages verzinnen?
pi_29874193
Zooi schetsen, niet alles. met fineliner getekend dus het kan zijn dat je nog mislukte lijnen / doorgekraste dingen ziet niet mooi ofzo maarja

Deze tekeningen zijn gekleurd op die appelboy na, die gast link is gekleurd maar hijs nu zwart-wit?
Die gast links heb ik ooit getekend die opme docent moest lijken , scheve shit

nee, nog niet begonnen met strip, bezig met bedenken van karakters
pi_29874515
Leer menselijke anatomie (lichaamsbouw, standen, handen, uitdrukkingen, lichaamstaal, etc) dynamiek, actie en reactie, effecten (bounce, squeeze, etc) en kleur/materiaal-effecten (metaal, glas, etc).
Dit zijn dingen waar je niet zonder kan als cartoonist.

Een schets (hoe mooi dan ook) is zonder kennis van bovengenoemde zaken niets meer dan een losse schets. Of je ze nou als een cartoon achter elkaar zet of niet.

Maak ook eerst een storyboard. Maak eerst een verhaal (typen), deel dat dan op in blokjes tekst die uitgedrukt kunnen worden in één plaatje (zonder duidelijkheid te verliezen), schets dan (simpel) bij elk tekst-blokje een scene (enkel plaatje). Met zo'n storyboard kan je later veel makkelijker werken. Laat achtergronden hier uit. Deze kan je later (desnoods in de post-productie ) met de computer invullen.

Complimenten voor je tekenkunsten en succes
Calm down, please!
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:49:55 #63
pi_29874768
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:39 schreef Googolplexian het volgende:
Leer menselijke anatomie (lichaamsbouw, standen, handen, uitdrukkingen, lichaamstaal, etc) dynamiek, actie en reactie, effecten (bounce, squeeze, etc) en kleur/materiaal-effecten (metaal, glas, etc).
Dit zijn dingen waar je niet zonder kan als cartoonist.

Een schets (hoe mooi dan ook) is zonder kennis van bovengenoemde zaken niets meer dan een losse schets. Of je ze nou als een cartoon achter elkaar zet of niet.

Maak ook eerst een storyboard. Maak eerst een verhaal (typen), deel dat dan op in blokjes tekst die uitgedrukt kunnen worden in één plaatje (zonder duidelijkheid te verliezen), schets dan (simpel) bij elk tekst-blokje een scene (enkel plaatje). Met zo'n storyboard kan je later veel makkelijker werken. Laat achtergronden hier uit. Deze kan je later (desnoods in de post-productie ) met de computer invullen.

Complimenten voor je tekenkunsten en succes
ik denk eerlijk gezegt niet dat de TS dit allemaal gaat doen.

het is ook nog maar een schoolgaand kind . en nu de vakantie is afgelopen zou die er ook weinig tijd voor hebben.
pi_29874954
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

ik denk eerlijk gezegt niet dat de TS dit allemaal gaat doen.

het is ook nog maar een schoolgaand kind . en nu de vakantie is afgelopen zou die er ook weinig tijd voor hebben.
interesse > hobby > carrière ... het begint ergens, he en een goed begin is het halve werk.

PS aan TS: voor je karakters:
goeien en slechten uitteraard in groepen MAAR: onderling lijken de goeien het MEEST op de slechten (karakter). Onderling lijken de goeien het MINST op elkaar. (Opposites attract principe... werkt erg goed). Natuurlijk hebben de slechten wel de drang naar evil anders krijg je een soap.
Calm down, please!
pi_29875244
Zelf weet ik ongeveer hoe de verhoudingen zijn van het menselijk lichaam maar moet nog zoals gezegt wat meer doen aan uitdrukkingen etc Waar ik heel slecht in ben is het tekenen van een bepaalde situatie waarin iemand op een bepaalde manier moet worden afgebeeld. Maarja, doe mijn best weet iemand nog een site met gezichts uitdrukkingen en/of verschillende posities van het lichaam? (voorkant,zijkant, bovenaanzicht etc)

ps. denk inderdaad dat het maken van een simpele stripverhaal wat meer tijd gaat kosten. School begint weer bijna (hvu) en zal dan alleen in het weekend tijd hebben om wat te gaan tekenen. :/
pi_29877489
net ff snel een half uurtje zitten tekenen, hop dat deze beter is
ps, heb lichaam (midden gedeelte) een beetje afgeraffelt omdat ik wil slapen, het is ruim 4.30 dus ben beetje moe..

hier:
pi_29877492
Laat me raden: de evil dude is zeker een penis man...
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:31:30 #68
20925 n00cL30n
pi_29881551
Arkon, misschien is het goed als je een begin maakt met die boeken, om dan basis technieken en Personages te nemen.

In de leer je arcering- technieken, verhoudingen(zowel lichaam als hoofd) en verhalings technieken.
Personages focust meer op het astbaar maken van personages.
Een personage an sich is leuk, maar het is leuker om met een paar subtiele truukjes dit personage wat meer diepgang te geven.
pi_29887994
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 04:34 schreef Fonzarelli het volgende:
Laat me raden: de evil dude is zeker een penis man...
yup

dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:51:18 #70
20925 n00cL30n
pi_29891881
GRINNiK... Ik zie eindelijk weer eens wat schetsjes hier.. Ik moet echt zeggen, werk in lagen, zodat je de lichaamsverhoudingen beter kloppend kan maken.
No Flame Intended maar de hoofden die je tekent lijken allemaal erop geschroefd te zijn.
Als je eerst begint met een dunne laag waarin je de ballon opbouw opzet, vervolgens het lichaam op gaat bouwen, zodat ook overal het profiel, de houding en de verhouding kloppen, wordt het daarna tijd om details op te zetten.
Het is wat tijdsintensiever, maar ik denk dat het je tekentalent veel meer ten goede komt.
(Weet dat het veel lijkt op de tekst van Googleplexian )

Een klein voorbeeldje in deze schets:

De hand die de zeis vasthoud, is kleiner dan de hand die zich achter het personage bevind.
Met andere woorden, voor je gevoel is de hand op de achtergrond vele malen groter dan die op de voorgrond.
Tevens kan er ook rekening gehouden worden dat een hand ongeveer even lang/groot kan zijn als het gezicht gedeelte van het hoofd... etc. Maar ik zal mij tot hier beperken.
pi_29910500
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:51 schreef n00cL30n het volgende:
GRINNiK... Ik zie eindelijk weer eens wat schetsjes hier.. Ik moet echt zeggen, werk in lagen, zodat je de lichaamsverhoudingen beter kloppend kan maken.
No Flame Intended maar de hoofden die je tekent lijken allemaal erop geschroefd te zijn.
Als je eerst begint met een dunne laag waarin je de ballon opbouw opzet, vervolgens het lichaam op gaat bouwen, zodat ook overal het profiel, de houding en de verhouding kloppen, wordt het daarna tijd om details op te zetten.
Het is wat tijdsintensiever, maar ik denk dat het je tekentalent veel meer ten goede komt.
(Weet dat het veel lijkt op de tekst van Googleplexian )

Een klein voorbeeldje in deze schets:
[afbeelding]
De hand die de zeis vasthoud, is kleiner dan de hand die zich achter het personage bevind.
Met andere woorden, voor je gevoel is de hand op de achtergrond vele malen groter dan die op de voorgrond.
Tevens kan er ook rekening gehouden worden dat een hand ongeveer even lang/groot kan zijn als het gezicht gedeelte van het hoofd... etc. Maar ik zal mij tot hier beperken.
deze heb ik net getekend, ik probeerde een hand te tekenen en dat lukte mij idd niet zoals ik het wou, nadat ik zag dat ik telang zat te klote met die handen (verhoudingen) heb ik het maar opgegeven heb ook een "fok!"ding op zijn helmpje gezet
de rechterarm heb ik gewoon een beetje lopen klote en wat lijnen getekend.

mislukte tekening:

ik ga denk maar ipv tekenen verder met c++ / java, doe ik tenminste wat nuttigs

[ Bericht 2% gewijzigd door ARKON op 24-08-2005 04:38:08 ]
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:21:25 #72
20925 n00cL30n
pi_29921740
Wederom is weer het begin er... Alleen gaat het weer fout op de verhoudingen.

Wat je meestal als regel aan kunt houden, is dat de de arm van schouder tot en met halverweg het dijbeen komt. (De elleboog zal 9 van de 10 keer ter hoogte van de zwevende rib/ middenrif komen)

Als ik ook kijk naar hoe jij een figuur opzet, zie ik dat je gelijk met het omhulsel begint en niet met het zogeheten skelet figuur.
Deze is echter zeer belangrijk op het moment dat je mensen/personages in poses wilt gaan tekenen.
(Ik weet het kom over als een zeikerd, maar als deze basics er eenmaal inzitten. )

Laatste hint, de middelvinger komt hoger in van de hand als dat de wijsvinger dit doet.

Keep up the good work!
pi_29924842
Heel eerlijk vind ik je werk meer lijken op dat van een graffiti-artist. En da's ZEKER niet als belediging bedoeld. Persoonlijk denk ik dat jij meer iemand bent van éénmalig heftig mooie tekeningen i.p.v. complete verhaallijnen met de bijbehorende plaatjes.

Heb je al eens gedacht om te gaan oefenen met airbrush?
Calm down, please!
pi_30086519
Ok ik het net weer getekend

heb gemerkt dat ik totaal geen poppetjes kan tekenen dus richt ik mij weer op het "mecha" gedeelte
de tekening die ik net gemaakt heb daarvan zjin de handen ook mislukt maar ziet er voor mijn gevoel beter uit doen mijn vorige "mens geval" tekeningen. Iedegeval ik bedank iedereen die reageerde en suggesties gaf over mijn tekeningen

ps. ik upload het morgen, beetje laat nu.
ps2. ik hou het voortaan bij robotjes
pi_30091699
ok hier dan:

dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:02:18 #76
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30093550
verkapte tvp.
leuk topic dit
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_30104888
[verzoek]
kan iemand het inkleuren?
als je groter plaatje wilt kan ik eventueel de originele gescande tekening geven.
pi_30118336
Ok verhaal is als volgt: een onbekende mecha groep genaamd "blaat" wilt een andere groep mecha uitroeien, waarvoor? geen idee. Maar ze vechtten het uit in de ruimte met battle ships en honderen mecha's vechten tot de dood. bla bla ja kweet nep verhaal maar ben wel van plan om toch een simpel stripje te maken met mecha's - brb even snel een battle ship tekenen.

[edit]

kan potlood niet vinden, dan maar met fineliner

momenteel heb ik: (schets)

mecha basis (snel getekend)
een battle ship
wat meer mech's

scan het zo als ik alles af heb

[ Bericht 31% gewijzigd door ARKON op 31-08-2005 01:18:57 ]
pi_30120016
Ok niet zo heel mooi maarja het is maar een schets en het iin totaal en klein uurtje over gedaan.
het alles geresized op 800 x nog wat dus sommige schetsen kunnen gestrekt uitzien.

ruimteschip, in het midden is een smalle basis waar mecha's uitkomen

simpele basis, mecha's komen daaruit, wordt vervoerd en er zjin defensieve wapens die de basis beschermen tegen vijandelijke aanvallen.

Een mecha

Een simple ruimteschip mecha, kan transformeren (idee van transformers )

ruimteschip verkenner, snel en weinig wapens

hier nog wat hele snelle schetsen:

"gevecht"

zomaar iets

dit zijn schetsen, dus niet de final
pi_30240717
ik heb eindelijk een wacom is wel ff wennen...tekent heeel erg raar nu nog. heb net deze gemaakt:

pi_30241742
Wat is een wacom?

Ik denk dat dit een [centraal]Post hier je tekeningen-thread gaat worden

Niks mis mee opzich
Children of the night. What music they make.
pi_30245751
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 21:49 schreef DeHovenier het volgende:
Wat is een wacom?

Niks mis mee opzich
dit: is een wacom. wacom is een merk tekentabletten (eigenlijk de enige die gewoon goede tekentabletten maakt, de concurrentie stelt niks voor). met een tekentablet kun je de bewegingen die je met de digitale pen maakt, omzetten naar beelden op je scherm. heel handig, omdat je zo b.v. heel makkelijk dingen kunt aanpassen aan je tekening. normaal moet je dan iets weggummen (wanneer je een foutje maakt bij het overtrekken van de tekening met inkt, kun je dit sowiezo bijna alleen nog maar digitaal oplossen, zonder het geheel te verneuken). en zo kun je met bepaalde tekensoftware b.v. digitaal verf mengen, tekenen met potlood of met pen ect. alles wat je in het 'echt' kan, kan nu digitaal en het scheelt: a. veel ruimte op je bureau en b. is een stuk goedkoper, aangezien digitale inkt nooit op gaat

die dingen kosten trouwens wel wat. voor een tablet op a5 formaat (wat goed geschikt is voor dit soort dingen) betaal je 250 euri.
  maandag 5 september 2005 @ 14:17:14 #83
20925 n00cL30n
pi_30287486
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 21:49 schreef DeHovenier het volgende:
Wat is een wacom?

Niks mis mee opzich
Wacom is echt errugh fijn... Zeker aan te raden als je wat serieuzer met photoshop/paint-/ en andere images enhancers/editors aan de slag wil.
Moet thuis ook maar weer eens de goede drivers installeren, dat werkt nog net ff een tikkeltje lekker dan met de windows drivers.
pi_30296648
Ah...bedankt voor de uitleg.
Children of the night. What music they make.
pi_30354397
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')