verhaallijn enzo, en nog bezig met andere characters bedenken, tis geen solo verhaalquote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:49 schreef S-Two het volgende:
Je tekent wat en dan ga je ze uploaden, hoe anders?
leuke link maar niet echt mijne stylequote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Kijk eens op http://www.stripster.nl daar kun je voorbeelden vinden van andere online strips, en al sje daar deze vraag op het forum stelt, zul je denk ik wat gerichtere antwoorden krijgen
hm, eigenlijk is het nog niet eens zo slecht idee om wat te laten zien, upload wel wat. nog niet helemaal klaar maar reacties wordt gewaardeerdquote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:53 schreef ARKON het volgende:
[..]
nee ik ga geen lelijke tekening uploaden![]()
sta dan voorschut
![]()
Niet jou stijl?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:10 schreef ARKON het volgende:
[..]
leuke link maar niet echt mijne stylealleen maar van die "vrolijke" tekeningen
[..]
hm, eigenlijk is het nog niet eens zo slecht idee om wat te laten zien, upload wel wat. nog niet helemaal klaar maar reacties wordt gewaardeerd![]()
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niet jou stijl?Daar staan alle nederlandse striptekenaars bij elkaar
![]()
Het ziet er niet slecht uit, maar het mist details.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:20 schreef ARKON het volgende:
[..]
(ben spleetoog
) , maar een voorbeeld dan maar
[afbeelding] het niet af en ben ook niet van plan om het af te maken. haal me tekening zo weer weglach maar
![]()
edit//
img code verkeerd
Mijn verloofde tekent ook manga, stata er ook tussen. Als je maar goed zoekt zul je ook daar Manga vindenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:20 schreef ARKON het volgende:
[..]
(ben spleetoog
) , maar een voorbeeld dan maar
[afbeelding] het niet af en ben ook niet van plan om het af te maken. haal me tekening zo weer weglach maar
![]()
edit//
img code verkeerd
ja heb em niet helemaal afgemaakt, ben namelijk luiquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:01 schreef crossover het volgende:
mooi getekend!
ik mis alleen een voet, of zie ik dat verkeerd?
en zometeen moet je hele pagina's volmakenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:08 schreef ARKON het volgende:
[..]
ja heb em niet helemaal afgemaakt, ben namelijk lui![]()
ik weet dat het veel tekenwerk is, ik ga geen 40+ pagina strip maken mijn verhaal is heel basic namelijk:quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
en zometeen moet je hele pagina's volmaken
ik tekende als kind vaak strips, zelfs hele boeken vol met cow & chicken, de smurven enz. en ik heb ooit eens geprobeerd een strip te maken in manga stijl toen ik een jaar of 13 was. maar ik kwam niet zo ver, veel te veel tekenwerk.
ik waarschuw je alleen
ja handen afgeraffeltquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:34 schreef CrazyVorteX het volgende:
Mooi getekend alleen ben jij volgens mij 1 van de vele mensen die geen handen kan tekenen...
is dit mecha 1 of 2?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:37 schreef ARKON het volgende:
[..]
ik weet dat het veel tekenwerk is, ik ga geen 40+ pagina strip maken mijn verhaal is heel basic namelijk:
mecha 1 land op aarde, schiet mensen dood, mecha 2 + hulpje red de wereld, beetje vechten, laser beams op elkaar schieten enz, kapotmax 15 pagina's
dus uiteindelijk moet het wel lukken. ben al druk bezig om mecha 2 te bedenken enz
maargoed verder nog dingen dat me tekening mist? behalve die been
zo niet dan pleur ik die tekening offline want heb geen zin dat mensen naar me tekeningen kijken
![]()
ps. kan zijn dat me zinsopbouw niet 100% correct is, moe enzo![]()
wat moet ik dan tekenen volgens jou?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:55 schreef zoalshetis het volgende:
waarom begin je niet iets origineels? dan maken de tekeningen geen ruk uit. kan je tekenen wat je wil zonder kritiek te krijgen op de vorm.
lol, dat is nou juist iets dat jezelf, na uren en uren nadenken en schetsen zelf moet bedenken. stripverhalen over supermensen zijn er al en je moet wel heel erg bijzonder uit de hoek komen om dat te overtreffen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:01 schreef ARKON het volgende:
[..]
wat moet ik dan tekenen volgens jou?
Goed tekenenen draait om fantasie.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:01 schreef ARKON het volgende:
[..]
wat moet ik dan tekenen volgens jou?
erg mooi, heb je die nou met de pen getekend en met photoshop ingekleurd?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:03 schreef NgInE het volgende:
oh ja, ben nu bezig met deze tekening:
[afbeelding]
( en kom er net achter dat m'n scanner z'n rechterbeen niet heeft gescand)
yep. maar ben nog wel ff bezig voordat ie helemaal af isquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
erg mooi, heb je die nou met de pen getekend en met photoshop ingekleurd?
hm, ik teken al met pen en papier,quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:03 schreef NgInE het volgende:
begin gewoon met zo veel mogelijk dingen na te tekenen. kijk b.v. naar tekenaars die jij zelf beschouwd als de toppers in het vak en kijk of je een beetje van hun tekenstijl af kunt snoepen
als ik je geuploade tekening zo zie, denk ik dat je al best goed in anatomie bent.
wat dan nu zaak is om te experimenteren met verschillende 'poses'. dan haal je b.v. van het web een plaatje af van iemand die springt en dan teken je die pose d.m.v. simpele lijntjes op je papier. die kun je dan als een soort van skelet gebruiken waar je je eigen karakter om heen kunt tekenen.
en kijk zo veel mogelijk naar andere tekenaars. probeer te begrijpen hoe zij tot hun eindproduct zijn gekomen door terug te denken in de gemaakte stappen.
qua het opzetten van een verhaallijn lijkt het mij verstandig om eens wat boeken te lezen over het schrijven van scenario’s (alsdan voor film of strips). het bedenken van een verhaal is vaak makkelijker dan het op een goede manier vertellen er van. en dat moet je ook leren, tenzij je iemand anders het verhaal laat schrijven.
ik teken zelf ook graag (heb vorig schooljaar een heeeele korte tekenfilm gemaakt (alleen aan te raden voor mensen die geen sociaal leven willen. 1 seconden tekenfilm betekent dat je rond de 18 tekeningen moet maken per geanimeerd object.). heb ook een tijdje de manga stijl aangehouden, maar hoewel het zeer geschikt is voor animatie (vanwege het weinige detail in de gezichtsstructuur scheelt het bakken met werk om b.v. dialoog sequenties te animeren) vindt ik het qua strip stijl sterk onder doen aan de norm die de rest van de stripwereld aan houdt. manga tekenaars zijn vaak wel rete goed in het tekenen van achtergronden en mechanische ontwerpen. ik ben ook van plan om binnenkort weer een comic te maken.
blijf tekenen, en terwijl je bezig bent: teken nog een beetje meer! hoe meer je tekent, hoe beter je wordt.
- NgInE
oh ja, ben nu bezig met deze tekening:
[afbeelding]
( en kom er net achter dat m'n scanner z'n rechterbeen niet heeft gescand)
vooral Ghost in the Shell: Stand Alone Complex is briljant getekend en geanimeerdquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:12 schreef ARKON het volgende:
[..]
hm, ik teken al met pen en papier,
zelf kijk ik weleens anime (gsd, flcl -> aanrader) en daar haal ik een beetje mijn ideeen uit
ja qua verhaal lijn daar moet ik wel wat bedenken maar ben niet zo creatief.
ps. tekening zelf getekend met pen / potlood ? of rechstreeks in adobe ofzo?
mooi hoorquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:55 schreef Dawnbreaker het volgende:
owja, als je wilt oefenen om met een muis te tekenen zou ik je artpad aanraden.
een voorbeeldje van mij hand (wel m'n best gelukte want zo goed ben ik niet)
http://artpad.art.com/gallery/?idvb2a1dxslo
Jij zou nog eens een scenario voor me schrijven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:48 schreef Herald het volgende:
ik heb ooit twee strips gemaakt met Patch toen we 16/17 waren. Het waren stripverhalen van Silver Bullet en van Jaws. Ik had de tekeningen gemaakt en Patch 'inkte' het met fijnschrijver. In eerste instantie schrok ik (beide keren) toen ik mijn potloodversie terug kreeg met Patch inktwerk. Ik was meer van het serieuze werk en hij van de komische stijl. Nu lig ik eigenljk constant dubbel om Patch zijn werk. Aangezien mijn tekenstijl van 10 jaar terug echt beroerd was, heeft zijn inktversie het beste van de twee strips gemaakt.
Patch![]()
Och.. dat valt wel mee.. Kijk maar op grote voorbeelden als http://www.megatokyo.comquote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:56 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
manga is mooi om te tekenen, maar ik denk dat het gedetailleerd is om echt pagina lange verhalen ervan te maken.
Artpad... smartpad.. Als je echt illustraties/strips wilt gaan maken, raad ik je aan om een tekentablet met pen te nemen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:55 schreef Dawnbreaker het volgende:
owja, als je wilt oefenen om met een muis te tekenen zou ik je artpad aanraden.
een voorbeeldje van mij hand (wel m'n best gelukte want zo goed ben ik niet)
http://artpad.art.com/gallery/?idvb2a1dxslo
ja zoietsquote:Op zondag 7 augustus 2005 03:19 schreef Alexxxxx het volgende:
Is dit stripforum dan iets voor jou? best veel Anime en Manga daar![]()
http://www.google.com/search?hl=en&q=manga+photoshop+tutorialquote:Op zondag 7 augustus 2005 18:45 schreef ARKON het volgende:
kweet dat de verhoudingen niet kloppen maar heeft niemand een duggestie? want dan kan ik hem ff veranderen en inkleuren enzo
thnxquote:Op maandag 8 augustus 2005 02:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
http://www.google.com/search?hl=en&q=manga+photoshop+tutorial
eerste paar hits moeten okay zijn. Dit is er één van... http://www.polykarbon.com/tutorials/index.htm
Check de verhoudingen daar..
Als je meer wilt leren Manga- stijl te tekenen, zou ik maar eens gaan kijken bij de boekenvoordeel en de V&D, deze hebben namelijk allebei een hele reeks "Manga tekenen" boeken.quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:45 schreef ARKON het volgende:
kweet dat de verhoudingen niet kloppen maar heeft niemand een duggestie? want dan kan ik hem ff veranderen en inkleuren enzo
welk "deel" kan je me aanraden?quote:Op maandag 8 augustus 2005 12:34 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Als je meer wilt leren Manga- stijl te tekenen, zou ik maar eens gaan kijken bij de boekenvoordeel en de V&D, deze hebben namelijk allebei een hele reeks "Manga tekenen" boeken.
hierin leer je:
- de basis, welke media(papier en pen/potloden), welke technieken(arceren en vlakverdelingen),
- tekenen van personages,
- mecha's,
en ga zo maar door...
Heb er ook een aantal liggen en zijn ook zeer zeker de moeite waard.
Ze zijn ook bij de witte boekenmarktquote:
quote:Op maandag 8 augustus 2005 15:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ze zijn ook bij de witte boekenmarktIk denk dat Manga Robots tekeken het meeste van toepassing is voor jou
(ja hij bestaat)
je kan erg mooi tekenen, deze tekening laat me een beetje denken aan Dragonball Z. "glanst" hij trouwens niet een beetje te veel? goed dat je meer emotie in dit personage heb gedaan.quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:25 schreef ARKON het volgende:
ben net weer gaan tekenen omdat ik niks te doen had, ik was een beetje lang bezig met de handen dus heb de rest niet zo gedetaileerd gemaakt. Ach ja volgende keer beter![]()
ps, line art cleanup geen, moet ook nog die boeken kopen.![]()
[afbeelding]
heb nog een zooi ongescande tekeningen hier, ff zoeken op deze pc of ik nog wat andere tekeningen heb. momentjequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
je kan erg mooi tekenen, deze tekening laat me een beetje denken aan Dragonball Z. "glanst" hij trouwens niet een beetje te veel? goed dat je meer emotie in dit personage heb gedaan.
heb je meer?
ik denk eerlijk gezegt niet dat de TS dit allemaal gaat doen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:39 schreef Googolplexian het volgende:
Leer menselijke anatomie (lichaamsbouw, standen, handen, uitdrukkingen, lichaamstaal, etc) dynamiek, actie en reactie, effecten (bounce, squeeze, etc) en kleur/materiaal-effecten (metaal, glas, etc).
Dit zijn dingen waar je niet zonder kan als cartoonist.
Een schets (hoe mooi dan ook) is zonder kennis van bovengenoemde zaken niets meer dan een losse schets. Of je ze nou als een cartoon achter elkaar zet of niet.
Maak ook eerst een storyboard. Maak eerst een verhaal (typen), deel dat dan op in blokjes tekst die uitgedrukt kunnen worden in één plaatje (zonder duidelijkheid te verliezen), schets dan (simpel) bij elk tekst-blokje een scene (enkel plaatje). Met zo'n storyboard kan je later veel makkelijker werken. Laat achtergronden hier uit. Deze kan je later (desnoods in de post-productie) met de computer invullen.
Complimenten voor je tekenkunstenen succes
interesse > hobby > carrière ... het begint ergens, hequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
ik denk eerlijk gezegt niet dat de TS dit allemaal gaat doen.
het is ook nog maar een schoolgaand kind. en nu de vakantie is afgelopen zou die er ook weinig tijd voor hebben.
yupquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 04:34 schreef Fonzarelli het volgende:
Laat me raden: de evil dude is zeker een penis man...
deze heb ik net getekend, ik probeerde een hand te tekenen en dat lukte mij idd niet zoals ik het wou, nadat ik zag dat ik telang zat te klote met die handen (verhoudingen) heb ik het maar opgegevenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:51 schreef n00cL30n het volgende:
GRINNiK... Ik zie eindelijk weer eens wat schetsjes hier.. Ik moet echt zeggen, werk in lagen, zodat je de lichaamsverhoudingen beter kloppend kan maken.
No Flame Intended maar de hoofden die je tekent lijken allemaal erop geschroefd te zijn.
Als je eerst begint met een dunne laag waarin je de ballon opbouw opzet, vervolgens het lichaam op gaat bouwen, zodat ook overal het profiel, de houding en de verhouding kloppen, wordt het daarna tijd om details op te zetten.
Het is wat tijdsintensiever, maar ik denk dat het je tekentalent veel meer ten goede komt.
(Weet dat het veel lijkt op de tekst van Googleplexian)
Een klein voorbeeldje in deze schets:
[afbeelding]
De hand die de zeis vasthoud, is kleiner dan de hand die zich achter het personage bevind.
Met andere woorden, voor je gevoel is de hand op de achtergrond vele malen groter dan die op de voorgrond.
Tevens kan er ook rekening gehouden worden dat een hand ongeveer even lang/groot kan zijn als het gezicht gedeelte van het hoofd... etc. Maar ik zal mij tot hier beperken.
dit:quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:49 schreef DeHovenier het volgende:
Wat is een wacom?
Ik denk dat dit een [centraal]Post hier je tekeningen-thread gaat worden
Niks mis mee opzich
Wacom is echt errugh fijn... Zeker aan te raden als je wat serieuzer met photoshop/paint-/ en andere images enhancers/editors aan de slag wil.quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:49 schreef DeHovenier het volgende:
Wat is een wacom?
Ik denk dat dit een [centraal]Post hier je tekeningen-thread gaat worden
Niks mis mee opzich
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |