thnxquote:Op maandag 8 augustus 2005 02:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
http://www.google.com/search?hl=en&q=manga+photoshop+tutorial
eerste paar hits moeten okay zijn. Dit is er één van... http://www.polykarbon.com/tutorials/index.htm
Check de verhoudingen daar..
Als je meer wilt leren Manga- stijl te tekenen, zou ik maar eens gaan kijken bij de boekenvoordeel en de V&D, deze hebben namelijk allebei een hele reeks "Manga tekenen" boeken.quote:Op zondag 7 augustus 2005 18:45 schreef ARKON het volgende:
kweet dat de verhoudingen niet kloppen maar heeft niemand een duggestie? want dan kan ik hem ff veranderen en inkleuren enzo
welk "deel" kan je me aanraden?quote:Op maandag 8 augustus 2005 12:34 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Als je meer wilt leren Manga- stijl te tekenen, zou ik maar eens gaan kijken bij de boekenvoordeel en de V&D, deze hebben namelijk allebei een hele reeks "Manga tekenen" boeken.
hierin leer je:
- de basis, welke media(papier en pen/potloden), welke technieken(arceren en vlakverdelingen),
- tekenen van personages,
- mecha's,
en ga zo maar door...
Heb er ook een aantal liggen en zijn ook zeer zeker de moeite waard.
Ze zijn ook bij de witte boekenmarktquote:
quote:Op maandag 8 augustus 2005 15:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ze zijn ook bij de witte boekenmarktIk denk dat Manga Robots tekeken het meeste van toepassing is voor jou
(ja hij bestaat)
je kan erg mooi tekenen, deze tekening laat me een beetje denken aan Dragonball Z. "glanst" hij trouwens niet een beetje te veel? goed dat je meer emotie in dit personage heb gedaan.quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:25 schreef ARKON het volgende:
ben net weer gaan tekenen omdat ik niks te doen had, ik was een beetje lang bezig met de handen dus heb de rest niet zo gedetaileerd gemaakt. Ach ja volgende keer beter![]()
ps, line art cleanup geen, moet ook nog die boeken kopen.![]()
[afbeelding]
heb nog een zooi ongescande tekeningen hier, ff zoeken op deze pc of ik nog wat andere tekeningen heb. momentjequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
je kan erg mooi tekenen, deze tekening laat me een beetje denken aan Dragonball Z. "glanst" hij trouwens niet een beetje te veel? goed dat je meer emotie in dit personage heb gedaan.
heb je meer?
ik denk eerlijk gezegt niet dat de TS dit allemaal gaat doen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:39 schreef Googolplexian het volgende:
Leer menselijke anatomie (lichaamsbouw, standen, handen, uitdrukkingen, lichaamstaal, etc) dynamiek, actie en reactie, effecten (bounce, squeeze, etc) en kleur/materiaal-effecten (metaal, glas, etc).
Dit zijn dingen waar je niet zonder kan als cartoonist.
Een schets (hoe mooi dan ook) is zonder kennis van bovengenoemde zaken niets meer dan een losse schets. Of je ze nou als een cartoon achter elkaar zet of niet.
Maak ook eerst een storyboard. Maak eerst een verhaal (typen), deel dat dan op in blokjes tekst die uitgedrukt kunnen worden in één plaatje (zonder duidelijkheid te verliezen), schets dan (simpel) bij elk tekst-blokje een scene (enkel plaatje). Met zo'n storyboard kan je later veel makkelijker werken. Laat achtergronden hier uit. Deze kan je later (desnoods in de post-productie) met de computer invullen.
Complimenten voor je tekenkunstenen succes
interesse > hobby > carrière ... het begint ergens, hequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
ik denk eerlijk gezegt niet dat de TS dit allemaal gaat doen.
het is ook nog maar een schoolgaand kind. en nu de vakantie is afgelopen zou die er ook weinig tijd voor hebben.
yupquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 04:34 schreef Fonzarelli het volgende:
Laat me raden: de evil dude is zeker een penis man...
deze heb ik net getekend, ik probeerde een hand te tekenen en dat lukte mij idd niet zoals ik het wou, nadat ik zag dat ik telang zat te klote met die handen (verhoudingen) heb ik het maar opgegevenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:51 schreef n00cL30n het volgende:
GRINNiK... Ik zie eindelijk weer eens wat schetsjes hier.. Ik moet echt zeggen, werk in lagen, zodat je de lichaamsverhoudingen beter kloppend kan maken.
No Flame Intended maar de hoofden die je tekent lijken allemaal erop geschroefd te zijn.
Als je eerst begint met een dunne laag waarin je de ballon opbouw opzet, vervolgens het lichaam op gaat bouwen, zodat ook overal het profiel, de houding en de verhouding kloppen, wordt het daarna tijd om details op te zetten.
Het is wat tijdsintensiever, maar ik denk dat het je tekentalent veel meer ten goede komt.
(Weet dat het veel lijkt op de tekst van Googleplexian)
Een klein voorbeeldje in deze schets:
[afbeelding]
De hand die de zeis vasthoud, is kleiner dan de hand die zich achter het personage bevind.
Met andere woorden, voor je gevoel is de hand op de achtergrond vele malen groter dan die op de voorgrond.
Tevens kan er ook rekening gehouden worden dat een hand ongeveer even lang/groot kan zijn als het gezicht gedeelte van het hoofd... etc. Maar ik zal mij tot hier beperken.
dit:quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:49 schreef DeHovenier het volgende:
Wat is een wacom?
Ik denk dat dit een [centraal]Post hier je tekeningen-thread gaat worden
Niks mis mee opzich
Wacom is echt errugh fijn... Zeker aan te raden als je wat serieuzer met photoshop/paint-/ en andere images enhancers/editors aan de slag wil.quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:49 schreef DeHovenier het volgende:
Wat is een wacom?
Ik denk dat dit een [centraal]Post hier je tekeningen-thread gaat worden
Niks mis mee opzich
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |