abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29498272
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 02:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

http://www.google.com/search?hl=en&q=manga+photoshop+tutorial

eerste paar hits moeten okay zijn. Dit is er één van... http://www.polykarbon.com/tutorials/index.htm

Check de verhoudingen daar..
thnx
  maandag 8 augustus 2005 @ 12:34:42 #52
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29501828
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 18:45 schreef ARKON het volgende:
kweet dat de verhoudingen niet kloppen maar heeft niemand een duggestie? want dan kan ik hem ff veranderen en inkleuren enzo
Als je meer wilt leren Manga- stijl te tekenen, zou ik maar eens gaan kijken bij de boekenvoordeel en de V&D, deze hebben namelijk allebei een hele reeks "Manga tekenen" boeken.

hierin leer je:
- de basis, welke media(papier en pen/potloden), welke technieken(arceren en vlakverdelingen),
- tekenen van personages,
- mecha's,
en ga zo maar door...

Heb er ook een aantal liggen en zijn ook zeer zeker de moeite waard.
pi_29503135
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 12:34 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Als je meer wilt leren Manga- stijl te tekenen, zou ik maar eens gaan kijken bij de boekenvoordeel en de V&D, deze hebben namelijk allebei een hele reeks "Manga tekenen" boeken.

hierin leer je:
- de basis, welke media(papier en pen/potloden), welke technieken(arceren en vlakverdelingen),
- tekenen van personages,
- mecha's,
en ga zo maar door...

Heb er ook een aantal liggen en zijn ook zeer zeker de moeite waard.
welk "deel" kan je me aanraden?
pi_29503288
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 15:06 schreef ARKON het volgende:

[..]

welk "deel" kan je me aanraden?
Ze zijn ook bij de witte boekenmarkt Ik denk dat Manga Robots tekeken het meeste van toepassing is voor jou (ja hij bestaat)
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:09:42 #55
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29517652
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 15:21 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ze zijn ook bij de witte boekenmarkt Ik denk dat Manga Robots tekeken het meeste van toepassing is voor jou (ja hij bestaat)

Die serie bedoel ik. Het mooiste/beste is om ze allemaal te bezitten, zeker als je wat meer/verder wilt gaan tekenen dan een enkele illustratie.
(voorkeur: gevechtsscenes, robots, personages)

[ Bericht 4% gewijzigd door n00cL30n op 09-08-2005 11:11:02 (ff wat meer info. ;)) ]
pi_29871543
ben net weer gaan tekenen omdat ik niks te doen had, ik was een beetje lang bezig met de handen dus heb de rest niet zo gedetaileerd gemaakt. Ach ja volgende keer beter

ps, line art cleanup geen, moet ook nog die boeken kopen.

  maandag 22 augustus 2005 @ 23:58:59 #57
78498 classpc
I don't like change
pi_29873026
tvp
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:00:36 #58
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_29873107
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 23:25 schreef ARKON het volgende:
ben net weer gaan tekenen omdat ik niks te doen had, ik was een beetje lang bezig met de handen dus heb de rest niet zo gedetaileerd gemaakt. Ach ja volgende keer beter

ps, line art cleanup geen, moet ook nog die boeken kopen.

[afbeelding]
je kan erg mooi tekenen, deze tekening laat me een beetje denken aan Dragonball Z. "glanst" hij trouwens niet een beetje te veel? goed dat je meer emotie in dit personage heb gedaan.

heb je meer?
:')
pi_29873230
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

je kan erg mooi tekenen, deze tekening laat me een beetje denken aan Dragonball Z. "glanst" hij trouwens niet een beetje te veel? goed dat je meer emotie in dit personage heb gedaan.

heb je meer?
heb nog een zooi ongescande tekeningen hier, ff zoeken op deze pc of ik nog wat andere tekeningen heb. momentje
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:06:51 #60
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_29873364
heb je nog een strip ervan gemaakt? of ben je meer aan het uitproberen/personages verzinnen?
:')
pi_29874193
Zooi schetsen, niet alles. met fineliner getekend dus het kan zijn dat je nog mislukte lijnen / doorgekraste dingen ziet niet mooi ofzo maarja



Deze tekeningen zijn gekleurd op die appelboy na, die gast link is gekleurd maar hijs nu zwart-wit?
Die gast links heb ik ooit getekend die opme docent moest lijken , scheve shit




nee, nog niet begonnen met strip, bezig met bedenken van karakters
pi_29874515
Leer menselijke anatomie (lichaamsbouw, standen, handen, uitdrukkingen, lichaamstaal, etc) dynamiek, actie en reactie, effecten (bounce, squeeze, etc) en kleur/materiaal-effecten (metaal, glas, etc).
Dit zijn dingen waar je niet zonder kan als cartoonist.

Een schets (hoe mooi dan ook) is zonder kennis van bovengenoemde zaken niets meer dan een losse schets. Of je ze nou als een cartoon achter elkaar zet of niet.

Maak ook eerst een storyboard. Maak eerst een verhaal (typen), deel dat dan op in blokjes tekst die uitgedrukt kunnen worden in één plaatje (zonder duidelijkheid te verliezen), schets dan (simpel) bij elk tekst-blokje een scene (enkel plaatje). Met zo'n storyboard kan je later veel makkelijker werken. Laat achtergronden hier uit. Deze kan je later (desnoods in de post-productie ) met de computer invullen.

Complimenten voor je tekenkunsten en succes
Calm down, please!
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:49:55 #63
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_29874768
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:39 schreef Googolplexian het volgende:
Leer menselijke anatomie (lichaamsbouw, standen, handen, uitdrukkingen, lichaamstaal, etc) dynamiek, actie en reactie, effecten (bounce, squeeze, etc) en kleur/materiaal-effecten (metaal, glas, etc).
Dit zijn dingen waar je niet zonder kan als cartoonist.

Een schets (hoe mooi dan ook) is zonder kennis van bovengenoemde zaken niets meer dan een losse schets. Of je ze nou als een cartoon achter elkaar zet of niet.

Maak ook eerst een storyboard. Maak eerst een verhaal (typen), deel dat dan op in blokjes tekst die uitgedrukt kunnen worden in één plaatje (zonder duidelijkheid te verliezen), schets dan (simpel) bij elk tekst-blokje een scene (enkel plaatje). Met zo'n storyboard kan je later veel makkelijker werken. Laat achtergronden hier uit. Deze kan je later (desnoods in de post-productie ) met de computer invullen.

Complimenten voor je tekenkunsten en succes
ik denk eerlijk gezegt niet dat de TS dit allemaal gaat doen.

het is ook nog maar een schoolgaand kind . en nu de vakantie is afgelopen zou die er ook weinig tijd voor hebben.
:')
pi_29874954
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

ik denk eerlijk gezegt niet dat de TS dit allemaal gaat doen.

het is ook nog maar een schoolgaand kind . en nu de vakantie is afgelopen zou die er ook weinig tijd voor hebben.
interesse > hobby > carrière ... het begint ergens, he en een goed begin is het halve werk.

PS aan TS: voor je karakters:
goeien en slechten uitteraard in groepen MAAR: onderling lijken de goeien het MEEST op de slechten (karakter). Onderling lijken de goeien het MINST op elkaar. (Opposites attract principe... werkt erg goed). Natuurlijk hebben de slechten wel de drang naar evil anders krijg je een soap.
Calm down, please!
pi_29875244
Zelf weet ik ongeveer hoe de verhoudingen zijn van het menselijk lichaam maar moet nog zoals gezegt wat meer doen aan uitdrukkingen etc Waar ik heel slecht in ben is het tekenen van een bepaalde situatie waarin iemand op een bepaalde manier moet worden afgebeeld. Maarja, doe mijn best weet iemand nog een site met gezichts uitdrukkingen en/of verschillende posities van het lichaam? (voorkant,zijkant, bovenaanzicht etc)

ps. denk inderdaad dat het maken van een simpele stripverhaal wat meer tijd gaat kosten. School begint weer bijna (hvu) en zal dan alleen in het weekend tijd hebben om wat te gaan tekenen. :/
pi_29877489
net ff snel een half uurtje zitten tekenen, hop dat deze beter is
ps, heb lichaam (midden gedeelte) een beetje afgeraffelt omdat ik wil slapen, het is ruim 4.30 dus ben beetje moe..

hier:
pi_29877492
Laat me raden: de evil dude is zeker een penis man...
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:31:30 #68
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29881551
Arkon, misschien is het goed als je een begin maakt met die boeken, om dan basis technieken en Personages te nemen.

In de leer je arcering- technieken, verhoudingen(zowel lichaam als hoofd) en verhalings technieken.
Personages focust meer op het astbaar maken van personages.
Een personage an sich is leuk, maar het is leuker om met een paar subtiele truukjes dit personage wat meer diepgang te geven.
pi_29887994
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 04:34 schreef Fonzarelli het volgende:
Laat me raden: de evil dude is zeker een penis man...
yup

  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:51:18 #70
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29891881
GRINNiK... Ik zie eindelijk weer eens wat schetsjes hier.. Ik moet echt zeggen, werk in lagen, zodat je de lichaamsverhoudingen beter kloppend kan maken.
No Flame Intended maar de hoofden die je tekent lijken allemaal erop geschroefd te zijn.
Als je eerst begint met een dunne laag waarin je de ballon opbouw opzet, vervolgens het lichaam op gaat bouwen, zodat ook overal het profiel, de houding en de verhouding kloppen, wordt het daarna tijd om details op te zetten.
Het is wat tijdsintensiever, maar ik denk dat het je tekentalent veel meer ten goede komt.
(Weet dat het veel lijkt op de tekst van Googleplexian )

Een klein voorbeeldje in deze schets:

De hand die de zeis vasthoud, is kleiner dan de hand die zich achter het personage bevind.
Met andere woorden, voor je gevoel is de hand op de achtergrond vele malen groter dan die op de voorgrond.
Tevens kan er ook rekening gehouden worden dat een hand ongeveer even lang/groot kan zijn als het gezicht gedeelte van het hoofd... etc. Maar ik zal mij tot hier beperken.
pi_29910500
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:51 schreef n00cL30n het volgende:
GRINNiK... Ik zie eindelijk weer eens wat schetsjes hier.. Ik moet echt zeggen, werk in lagen, zodat je de lichaamsverhoudingen beter kloppend kan maken.
No Flame Intended maar de hoofden die je tekent lijken allemaal erop geschroefd te zijn.
Als je eerst begint met een dunne laag waarin je de ballon opbouw opzet, vervolgens het lichaam op gaat bouwen, zodat ook overal het profiel, de houding en de verhouding kloppen, wordt het daarna tijd om details op te zetten.
Het is wat tijdsintensiever, maar ik denk dat het je tekentalent veel meer ten goede komt.
(Weet dat het veel lijkt op de tekst van Googleplexian )

Een klein voorbeeldje in deze schets:
[afbeelding]
De hand die de zeis vasthoud, is kleiner dan de hand die zich achter het personage bevind.
Met andere woorden, voor je gevoel is de hand op de achtergrond vele malen groter dan die op de voorgrond.
Tevens kan er ook rekening gehouden worden dat een hand ongeveer even lang/groot kan zijn als het gezicht gedeelte van het hoofd... etc. Maar ik zal mij tot hier beperken.
deze heb ik net getekend, ik probeerde een hand te tekenen en dat lukte mij idd niet zoals ik het wou, nadat ik zag dat ik telang zat te klote met die handen (verhoudingen) heb ik het maar opgegeven heb ook een "fok!"ding op zijn helmpje gezet
de rechterarm heb ik gewoon een beetje lopen klote en wat lijnen getekend.

mislukte tekening:


ik ga denk maar ipv tekenen verder met c++ / java, doe ik tenminste wat nuttigs

[ Bericht 2% gewijzigd door ARKON op 24-08-2005 04:38:08 ]
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:21:25 #72
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29921740
Wederom is weer het begin er... Alleen gaat het weer fout op de verhoudingen.

Wat je meestal als regel aan kunt houden, is dat de de arm van schouder tot en met halverweg het dijbeen komt. (De elleboog zal 9 van de 10 keer ter hoogte van de zwevende rib/ middenrif komen)

Als ik ook kijk naar hoe jij een figuur opzet, zie ik dat je gelijk met het omhulsel begint en niet met het zogeheten skelet figuur.
Deze is echter zeer belangrijk op het moment dat je mensen/personages in poses wilt gaan tekenen.
(Ik weet het kom over als een zeikerd, maar als deze basics er eenmaal inzitten. )

Laatste hint, de middelvinger komt hoger in van de hand als dat de wijsvinger dit doet.

Keep up the good work!
pi_29924842
Heel eerlijk vind ik je werk meer lijken op dat van een graffiti-artist. En da's ZEKER niet als belediging bedoeld. Persoonlijk denk ik dat jij meer iemand bent van éénmalig heftig mooie tekeningen i.p.v. complete verhaallijnen met de bijbehorende plaatjes.

Heb je al eens gedacht om te gaan oefenen met airbrush?
Calm down, please!
pi_30086519
Ok ik het net weer getekend

heb gemerkt dat ik totaal geen poppetjes kan tekenen dus richt ik mij weer op het "mecha" gedeelte
de tekening die ik net gemaakt heb daarvan zjin de handen ook mislukt maar ziet er voor mijn gevoel beter uit doen mijn vorige "mens geval" tekeningen. Iedegeval ik bedank iedereen die reageerde en suggesties gaf over mijn tekeningen

ps. ik upload het morgen, beetje laat nu.
ps2. ik hou het voortaan bij robotjes
pi_30091699
ok hier dan:



  dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:02:18 #76
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30093550
verkapte tvp.
leuk topic dit
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_30104888
[verzoek]
kan iemand het inkleuren?
als je groter plaatje wilt kan ik eventueel de originele gescande tekening geven.
pi_30118336
Ok verhaal is als volgt: een onbekende mecha groep genaamd "blaat" wilt een andere groep mecha uitroeien, waarvoor? geen idee. Maar ze vechtten het uit in de ruimte met battle ships en honderen mecha's vechten tot de dood. bla bla ja kweet nep verhaal maar ben wel van plan om toch een simpel stripje te maken met mecha's - brb even snel een battle ship tekenen.

[edit]

kan potlood niet vinden, dan maar met fineliner

momenteel heb ik: (schets)

mecha basis (snel getekend)
een battle ship
wat meer mech's


scan het zo als ik alles af heb

[ Bericht 31% gewijzigd door ARKON op 31-08-2005 01:18:57 ]
pi_30120016
Ok niet zo heel mooi maarja het is maar een schets en het iin totaal en klein uurtje over gedaan.
het alles geresized op 800 x nog wat dus sommige schetsen kunnen gestrekt uitzien.


ruimteschip, in het midden is een smalle basis waar mecha's uitkomen


simpele basis, mecha's komen daaruit, wordt vervoerd en er zjin defensieve wapens die de basis beschermen tegen vijandelijke aanvallen.


Een mecha


Een simple ruimteschip mecha, kan transformeren (idee van transformers )


ruimteschip verkenner, snel en weinig wapens


hier nog wat hele snelle schetsen:

"gevecht"


zomaar iets



dit zijn schetsen, dus niet de final
pi_30240717
ik heb eindelijk een wacom is wel ff wennen...tekent heeel erg raar nu nog. heb net deze gemaakt:

Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_30241742
Wat is een wacom?

Ik denk dat dit een [centraal]Post hier je tekeningen-thread gaat worden

Niks mis mee opzich
Children of the night. What music they make.
pi_30245751
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 21:49 schreef DeHovenier het volgende:
Wat is een wacom?

Ik denk dat dit een [centraal]Post hier je tekeningen-thread gaat worden

Niks mis mee opzich
dit: is een wacom. wacom is een merk tekentabletten (eigenlijk de enige die gewoon goede tekentabletten maakt, de concurrentie stelt niks voor). met een tekentablet kun je de bewegingen die je met de digitale pen maakt, omzetten naar beelden op je scherm. heel handig, omdat je zo b.v. heel makkelijk dingen kunt aanpassen aan je tekening. normaal moet je dan iets weggummen (wanneer je een foutje maakt bij het overtrekken van de tekening met inkt, kun je dit sowiezo bijna alleen nog maar digitaal oplossen, zonder het geheel te verneuken). en zo kun je met bepaalde tekensoftware b.v. digitaal verf mengen, tekenen met potlood of met pen ect. alles wat je in het 'echt' kan, kan nu digitaal en het scheelt: a. veel ruimte op je bureau en b. is een stuk goedkoper, aangezien digitale inkt nooit op gaat

die dingen kosten trouwens wel wat. voor een tablet op a5 formaat (wat goed geschikt is voor dit soort dingen) betaal je 250 euri.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 5 september 2005 @ 14:17:14 #83
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_30287486
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 21:49 schreef DeHovenier het volgende:
Wat is een wacom?

Ik denk dat dit een [centraal]Post hier je tekeningen-thread gaat worden

Niks mis mee opzich
Wacom is echt errugh fijn... Zeker aan te raden als je wat serieuzer met photoshop/paint-/ en andere images enhancers/editors aan de slag wil.
Moet thuis ook maar weer eens de goede drivers installeren, dat werkt nog net ff een tikkeltje lekker dan met de windows drivers.
pi_30296648
Ah...bedankt voor de uitleg.
Children of the night. What music they make.
pi_30354397
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')