quote:
Volgens hen buigen de planten als gevolg van elektromagnetische microgolven uitgestraald door bliksemschichten.... Dit toont volgens hem aan dat de cirkels door hoogfrequente elektromagnetische straling als magnetronstraling blootgesteld zijn. Smirnov denkt dat de straling vanuit de grond komt, alleen hij kan dit nog niet bewijzen.
Ow, dus ze worden nu ineens niet meer met de hand omgebogen? Blijkt dat toch onmogelijk te zien? Ik vraag me echt af wat er in het hoofd van deze gasten omgaat. Dat EM golven verantwoordelijk zijn wordt al jaren geroepen door cirkelonderzoekers. Net als dat 95% van de cirkels voorkomen in gebieden met kalksteenachtige ondergrond. Deze onderzoekers hebben 100x meer onderzoek gedaan maar daar hoor je nooit ene drol over in de kranten. Als je een serieuze theorie wilt aandragen moet alles wel een beetje in elkaar passen, niet 2 minuscule puzzelstukjes.
EM straling lijkt correct. Bliksemschichten is pure bullshit als je kijkt naar al het andere (veld) werk van de werkelijk geïnteresseerde onderzoekers. Dat iemand het boeit wat een paar nerden in een lab in Moskou zeggen snap ik al helemaal niet. Die worden toch alleen betaalt in wodka dus het is niet zo gek dat daar niet zoveel zinnigs uitkomt.
Maar ach, je wereld is wat gelimiteerd als je atheist bent. Het nieuwe religieuze dogma van de 20e eeuw.
quote:
Maar stel dat de Britse overheid nu apparatuur heeft waarmee ze gericht hoogenergetische EM-straling op het graan kunnen weergeven.
De Britse overheid weet echt wel dat er wat aan de hand is. In de jaren 80 werd nog een officieel onderzoek dat werd aangevraagd door het parlement de grond ingestampt. Prince Philip en vele parlementsleden hebben zich al laten inlichten door mensen in het veld. En regelmatig worden chinook helicopters van het leger gezien die wat metingen maken in de buurt van de cirkel.
Antwoord is simpel... als altijd... coverup en niemand snapt precies hoe en waarom.
Ze waren al eerder gepost maar het geeft prima aan dat er een intelligentie achter die cirkels zit en niet een paar toevallige bliksemschichten:
![]()
17 juni 1996 - UK - 200 meter lang
![]()
19 juli 1999 - UK - 60 meter doorsnee - Vele batterijen van (video)camera's weigerden binnen deze formatie. (Is niks ongewoons met deze dingen, hoewel het hier prominenter aanwezig was)
![]()
![]()
14 augustus 2001 - UK - 450 meter doorsnee - 409 circels. Volgens getuigen moet hij binnen 4 uur zijn gemaakt.
![]()
2001 - UK - Beautiful isn't it.
![]()
4 juli 2002 - UK - 91 meter doorsnee
![]()
18 juli 2002 - UK - 61 meter doorsnee - Toch wel knap, dat "shiny" effect.
![]()
15 augustus 2002 - UK
![]()
21 augustus 2002 - UK
De ronde schijf schijnt in ASCII (computertaal) te zeggen:
quote:
Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. BELIEVE. There is GOOD out there. We OPpose DECEPTION. COnduit CLOSING,
De bovenste 2 'cirkels lijken gerelateerd aan elkaar. Kun je
hier vinden. SETI (Silly Effort To Investigate) stuurde in 1973 een boodschap de ruimte. Lijkt in 2002 te zijn beantwoord via een crop "circle".
Atm zie ik geen aanleiding de bovenstaande cirkel als nep aan te zien, hoewel het één van die zaken is waarvan je altijd denkt: Shit, dat ga ik nooit geloven.
![]()
15 juni 2003 - UK
![]()
6 juli 2004 - UK
![]()
13 juli 2003 - UK
![]()
22 juni 2003 - UK - Vind die "glimmende" varianten altijd wel mooi.
![]()
3 augustus 2004 - UK - Wat mensen geweest die er het jaar 2012 uithalen... Ik geen idee, gewoon een mooie, complexe cirkel.
![]()
5 juni 2005 - UK - geen idee van de testresultaten. Zijn zo'n 30 of 40 prominente cirkels geweest dit jaar ofzo.
Bliksem? Tuurlijk. Zeg dan maar gewoon dat ze nep zijn.
Wat kenmerken van (echte) crop circles die ik heb onthouden:
- Worden meestal door piloten gerapporteerd
- Half afgemaakte circels, iig complexe, worden vrijwel nooit aangetroffen.
- Cirkels zijn over de jaren steeds complexer geworden. Begon met 1 circel, dan 2 met een verbinding ertussen, dan 3 circels, en later kwamen de echt complexe.
- Verschijnen altijd binnen 1 nacht en dan meestal tussen 2 en 4. Vaak binnen enkele uren.
- Getuigen die ze in de maak hebben gezien zeggen dat ze binnen 30 seconden worden gevormd. Enkele sightings overdag. Veel mist, veel lawaai en heel veel wind volgens de getuigen. Geen vliegende schotels.
- Geen voetstappen of andere sporen van mensen.
- Planten worden niet beschadigd (hoewel af een toe lichtjes verbrand) en blijven groeien (hoewel scheef). Zelfs stengels die normaal amper kunnen buigen worden netjes platgelegd door een complex proces waarover atm nog gespeculeerd wordt. Er wordt gedacht aan microgolven en de ionosfeer. Er onstaan vaak complexe weefpatronen in de cirkel.
- Zaden uit een circel ontkiemen eerder als gewone zaden en hebben minder water nodig.
- Cirkels hoeven niet geometrisch correct te zijn, hoewel vele, ook de meest complexe, dit vaak wel zijn.
- Elektronische apparatuur heeft vaak de neiging om niet te werken binnen de figuren.
- Zwevende witte bollen worden vaak rond de cirkels gezien. Er is iig 1 video van (die ik ergens heb liggen in HQ).
- Ze komen voornamelijk voor in delen van Engeland en bij heilige plaatsen als stonehenge.
Hoe National Geographic een 'serieuze' documentaire over crop circles voorbereidBen wat kenmerken vergeten...
[ Bericht 0% gewijzigd door Merovingian. op 05-08-2005 06:10:32 ]
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”