abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29422848
quote:
MOSKOU - Een groep Russische onderzoekers claimen dat ze het graancirkelmysterie hebben opgelost. Volgens hen buigen de planten als gevolg van elektromagnetische microgolven uitgestraald door bliksemschichten.

Wetenschapper Stanislav Smirnov plaatste een aantal verse halmen met een glas water in een magnetron. De halmen bleken na het experiment op dezelfde manier met dezelfde afwijkingen gebogen te zijn als de gebogen halmen in graancirkels. Dit toont volgens hem aan dat de cirkels door hoogfrequente elektromagnetische straling als magnetronstraling blootgesteld zijn. Smirnov denkt dat de straling vanuit de grond komt, alleen hij kan dit nog niet bewijzen.

Anatoly Arzyayev van het Russian Hardware Institute denkt niet dat de straling uit de grond komt. Hij zegt dat de EM-straling hoogstwaarschijnlijk afkomstig is van bliksemschichten. Hij zegt dat zij al vijftig jaar geleden graancirkels geproduceerd hebben, terwijl er toen nog geen onderzoek naar gedaan werd.

"Twee collega's en ik waren hoogspanningsapparatuur aan het testen. De kabel die we gebruikten om de stroom aan te voeren hing tien meter boven de grond, toen er een ontlading ontstond en er een bliksem vanuit de kabel naar de grond schoot. Het onderliggende hoge gras bleek met de klok meegebogen te zijn in cirkels.", zegt de onderzoeker. Hij voegt toe dat ze daarna nog verschillende experimenten gedaan hebben en graancirkels van vijf meter in diameter hebben gekregen.

Een ander argument voor zijn theorie is dat bij authentieke graancirkels vaak zogenaamde lichtenberg features aanwezig zijn - dit zijn smalle stroken gebogen gras wat meestal achtergelaten wordt door bliksems.
Bron: http://www.xerson.nl/content/view/31/2/

Nu kan dit natuurlijk een verklaring zijn voor de eenvoudiger cirkels. Maar stel dat de Britse overheid nu apparatuur heeft waarmee ze gericht hoogenergetische EM-straling op het graan kunnen weergeven.

Het is bij graancirkels die op hellingen liggen namelijk zo, dat er een vervorming in zit die overeenkomt alsof het recht van boven erop gestraald zou zijn.

Er zijn nieuwe technologieen betreft EM-pulsen, dit zijn wapens die sterke hoogfrequente elektromagnetische pulsen geven. Deze zouden getest kunnen worden in het graan. De apparatuur zou zich aan boord van de zogenaamde black-helicopters kunnen bevinden die veelvuldig boven de graanvelden worden gezien.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_29423149
Dus de graancirkels zouden experimenten zijn van de Britse overheid ?
Hm, weinig geloofwaardig vind ik.
En waarom dan moeite doen om zulke mooie tekeningen te maken ? Als het toch maar een experiment is ? En dat experiment duurt dan ook al jaren ?
Hm
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:59:17 #3
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_29425858
ik heb al vaker verveelde mensjes met een geheim wapen geopperd !
pi_29427061
hmm erg interessante tekst

(tevens tvp)
  donderdag 4 augustus 2005 @ 18:30:21 #5
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29427240
Tijd voor een test, stop wat halmen in een glas water. En kijken of het gebogen wordt.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 4 augustus 2005 @ 19:16:42 #6
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_29427972
hoe denk je dat een Etafo dan wel niet effect heeft , dezen zouden volgens beschrijvingen ook magnetisch vliegen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:39:51 #7
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29429426
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:16 schreef BaajGuardian het volgende:
hoe denk je dat een Etafo dan wel niet effect heeft , dezen zouden volgens beschrijvingen ook magnetisch vliegen.
Maar is magnetisme niet een erg slechte aandrijving als je onopgemerkt wil blijven?
Magnetisme is nogal makkelijk te meten. 'Cloaken' heeft dan weinig zin.
pi_29429460
Buh, kan nooit. Zo'n bliksem EM maakt nooit zulke figuren als ze wel vinden. Laat ik het beter zeggen, die Russen hebben misschien iets gevonden wat graan buigt. Dat is mooi, maar het verklaart echt niet wiskundige circel vormen.
pi_29437669
Dat zeg ik. Die figuren zijn duidelijk van te voren ontworpen op papier. Midden in een korte zomernacht is met name de hele grote complexe figuren van 500meter of meer in diameter vrijwel niet te maken vanaf de grond.

Daarnaast zijn er afwijkingen op geglooide landschappen te zien: De cirkels zijn bijvoorbeeld alleen cirkelvormig als je er recht boven hangt. Maar; als je onder de hoek van de helling kijkt, zijn ze ellipsvormig. Dit toont aan, dat het niet op de grond gemaakt is, maar vanuit de lucht bestraald is.

Gefocusde EM-pulsenergie zou het graan plat kunnen doen leggen vanuit bijvoorbeeld een helikopter. De van te voren geplande figuur zou dan netjes in het graan getekend kunnen worden vanuit een helikopter.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 03:21:19 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29437694
heeft de man misschien teveel aan zijn eigen achternaam gezeten? of heeft hij gelijk en zijn er inderdaad nog onverklaarbare natuurfenomenen, waarvan wij nu nog denken dat het ufo's, aliens of door aliens gemaakte graancircels zijn. of wordt het gewoon gedaan door mensen, die al jaren een leuk geintje uithalen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 04:25:04 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29438309
Zie Foto's van graancirkels (gaat over Photoshop enzo)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_29438380
Het spijt mij hier te moeten melden dat een paar dagen geleden op Discovery een item over graancircels te zien was, waarin aangetoond werd dat een nog nooit gemaakt zeer ingewikkeld ontwerp, in vijf uren (zijnde een korte zomernacht, daar ging het hun ook om) door een paar mensen gemaakt kon worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door dl3b op 05-08-2005 04:51:24 ]
Karper diem, vis van de dag
pi_29438391
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 03:18 schreef FatalException het volgende:
Dat zeg ik. Die figuren zijn duidelijk van te voren ontworpen op papier. Midden in een korte zomernacht is met name de hele grote complexe figuren van 500meter of meer in diameter vrijwel niet te maken vanaf de grond.

Daarnaast zijn er afwijkingen op geglooide landschappen te zien: De cirkels zijn bijvoorbeeld alleen cirkelvormig als je er recht boven hangt. Maar; als je onder de hoek van de helling kijkt, zijn ze ellipsvormig. Dit toont aan, dat het niet op de grond gemaakt is, maar vanuit de lucht bestraald is.

Gefocusde EM-pulsenergie zou het graan plat kunnen doen leggen vanuit bijvoorbeeld een helikopter. De van te voren geplande figuur zou dan netjes in het graan getekend kunnen worden vanuit een helikopter.
De mogelijkheden die je in je redenering lijkt uit te sluiten:

1. het feit dat graancirkels alleen van bovenuit bezien volstrekt cirkelvormig zijn, kan ook aantonen dat de menselijke makers van graancirkels andere methodes hebben gebruikt dan meting op de grond zelf (zeer waarschijnlijk wel bv. dat ze van tevoren dingen "gepland" hebben aan de hand van topografische kaarten of luchtfoto's, lijkt me: daarvoor hoeft er toch echt niet vanuit de lucht "gestraald" worden).

2. er is ook een mogelijkheid dat een deel van de graancirkels (de "eenvoudige") door blikseminslagen (of een ander fenomeen) zijn veroorzaakt, en een ander deel (de "complexere") mensenwerk zijn.

Het is bv. een bekend verhaal dat er daags na een rockfestival in de UK in een naburig graanveld plots een graancirkel gevonden werd die in feite het logo bleek te zijn van één van de optredende bands.

Het zou me sterk lijken mocht dat geen mensenwerk zijn.

Verder is ook één van de opmerkingen hierboven relevant: het feit dat deze techniek graan in mooie cirkels kan buigen, wil nog niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk de manier is waarop graancirkels ontstaan of gemaakt worden (al is het wel mogelijk).
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 04:39:13 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29438408
het is gewoon een idee dat ooit ontsproten is aan de inca/maya figuren in de aarde/gras, die alleen van bovenaf te zien zijn.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 04:46:41 #15
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_29438459
*proest*
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:42 schreef Smasr het volgende:
Buh, kan nooit. Zo'n bliksem EM maakt nooit zulke figuren als ze wel vinden. Laat ik het beter zeggen, die Russen hebben misschien iets gevonden wat graan buigt. Dat is mooi, maar het verklaart echt niet wiskundige circel vormen.
jup
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_29438812
quote:
Volgens hen buigen de planten als gevolg van elektromagnetische microgolven uitgestraald door bliksemschichten.... Dit toont volgens hem aan dat de cirkels door hoogfrequente elektromagnetische straling als magnetronstraling blootgesteld zijn. Smirnov denkt dat de straling vanuit de grond komt, alleen hij kan dit nog niet bewijzen.
Ow, dus ze worden nu ineens niet meer met de hand omgebogen? Blijkt dat toch onmogelijk te zien? Ik vraag me echt af wat er in het hoofd van deze gasten omgaat. Dat EM golven verantwoordelijk zijn wordt al jaren geroepen door cirkelonderzoekers. Net als dat 95% van de cirkels voorkomen in gebieden met kalksteenachtige ondergrond. Deze onderzoekers hebben 100x meer onderzoek gedaan maar daar hoor je nooit ene drol over in de kranten. Als je een serieuze theorie wilt aandragen moet alles wel een beetje in elkaar passen, niet 2 minuscule puzzelstukjes.

EM straling lijkt correct. Bliksemschichten is pure bullshit als je kijkt naar al het andere (veld) werk van de werkelijk geïnteresseerde onderzoekers. Dat iemand het boeit wat een paar nerden in een lab in Moskou zeggen snap ik al helemaal niet. Die worden toch alleen betaalt in wodka dus het is niet zo gek dat daar niet zoveel zinnigs uitkomt.

Maar ach, je wereld is wat gelimiteerd als je atheist bent. Het nieuwe religieuze dogma van de 20e eeuw.
quote:
Maar stel dat de Britse overheid nu apparatuur heeft waarmee ze gericht hoogenergetische EM-straling op het graan kunnen weergeven.
De Britse overheid weet echt wel dat er wat aan de hand is. In de jaren 80 werd nog een officieel onderzoek dat werd aangevraagd door het parlement de grond ingestampt. Prince Philip en vele parlementsleden hebben zich al laten inlichten door mensen in het veld. En regelmatig worden chinook helicopters van het leger gezien die wat metingen maken in de buurt van de cirkel.

Antwoord is simpel... als altijd... coverup en niemand snapt precies hoe en waarom.

Ze waren al eerder gepost maar het geeft prima aan dat er een intelligentie achter die cirkels zit en niet een paar toevallige bliksemschichten:

17 juni 1996 - UK - 200 meter lang

19 juli 1999 - UK - 60 meter doorsnee - Vele batterijen van (video)camera's weigerden binnen deze formatie. (Is niks ongewoons met deze dingen, hoewel het hier prominenter aanwezig was)

14 augustus 2001 - UK - 450 meter doorsnee - 409 circels. Volgens getuigen moet hij binnen 4 uur zijn gemaakt.

2001 - UK - Beautiful isn't it.

4 juli 2002 - UK - 91 meter doorsnee

18 juli 2002 - UK - 61 meter doorsnee - Toch wel knap, dat "shiny" effect.

15 augustus 2002 - UK

21 augustus 2002 - UK

De ronde schijf schijnt in ASCII (computertaal) te zeggen:
quote:
Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. BELIEVE. There is GOOD out there. We OPpose DECEPTION. COnduit CLOSING,
De bovenste 2 'cirkels lijken gerelateerd aan elkaar. Kun je hier vinden. SETI (Silly Effort To Investigate) stuurde in 1973 een boodschap de ruimte. Lijkt in 2002 te zijn beantwoord via een crop "circle".

Atm zie ik geen aanleiding de bovenstaande cirkel als nep aan te zien, hoewel het één van die zaken is waarvan je altijd denkt: Shit, dat ga ik nooit geloven.

15 juni 2003 - UK

6 juli 2004 - UK

13 juli 2003 - UK

22 juni 2003 - UK - Vind die "glimmende" varianten altijd wel mooi.

3 augustus 2004 - UK - Wat mensen geweest die er het jaar 2012 uithalen... Ik geen idee, gewoon een mooie, complexe cirkel.

5 juni 2005 - UK - geen idee van de testresultaten. Zijn zo'n 30 of 40 prominente cirkels geweest dit jaar ofzo.

Bliksem? Tuurlijk. Zeg dan maar gewoon dat ze nep zijn.

Wat kenmerken van (echte) crop circles die ik heb onthouden:

- Worden meestal door piloten gerapporteerd
- Half afgemaakte circels, iig complexe, worden vrijwel nooit aangetroffen.
- Cirkels zijn over de jaren steeds complexer geworden. Begon met 1 circel, dan 2 met een verbinding ertussen, dan 3 circels, en later kwamen de echt complexe.
- Verschijnen altijd binnen 1 nacht en dan meestal tussen 2 en 4. Vaak binnen enkele uren.
- Getuigen die ze in de maak hebben gezien zeggen dat ze binnen 30 seconden worden gevormd. Enkele sightings overdag. Veel mist, veel lawaai en heel veel wind volgens de getuigen. Geen vliegende schotels.
- Geen voetstappen of andere sporen van mensen.
- Planten worden niet beschadigd (hoewel af een toe lichtjes verbrand) en blijven groeien (hoewel scheef). Zelfs stengels die normaal amper kunnen buigen worden netjes platgelegd door een complex proces waarover atm nog gespeculeerd wordt. Er wordt gedacht aan microgolven en de ionosfeer. Er onstaan vaak complexe weefpatronen in de cirkel.
- Zaden uit een circel ontkiemen eerder als gewone zaden en hebben minder water nodig.
- Cirkels hoeven niet geometrisch correct te zijn, hoewel vele, ook de meest complexe, dit vaak wel zijn.
- Elektronische apparatuur heeft vaak de neiging om niet te werken binnen de figuren.
- Zwevende witte bollen worden vaak rond de cirkels gezien. Er is iig 1 video van (die ik ergens heb liggen in HQ).
- Ze komen voornamelijk voor in delen van Engeland en bij heilige plaatsen als stonehenge.

Hoe National Geographic een 'serieuze' documentaire over crop circles voorbereid

Ben wat kenmerken vergeten...

[ Bericht 0% gewijzigd door Merovingian. op 05-08-2005 06:10:32 ]
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
pi_29439296
Merovingian: leuke link die je hier post. Het is namelijk de link van een onderzoeksgroep die allerhande wetenschappers in dienst heeft, maar geen enkele op het gebied van landbouw :x
Hoe kan je dan serieus het graancirkelmysterie onderzoeken?

Over de cirkels zelf: het is idd aangetoond dat zeer complexe figuren ook door mensen kunnen worden gemaakt. En het weigeren van electronische apparatuur zou ook kunnen liggen aan het feit dat ze gewoon iets daar hebben neergelegd waardoor het dienst weigert. Hoe komt het trouwens dat er geen uitgebreide documentatie van graancirkels is van bijv. de Romeinen? Wat laat ons denken dat wij zo speciaal zijn dat aliens alleen in ons nu zijn geïnteresseerd.

En je denkt toch niet werkelijk dat als Aliëns een graancirkel maken, dat ze een gezicht maken in de vorm zoals wij hen voorstellen? De kans lijkt me zeer klein dat ze ook daadwerkelijk eruit zien zoals wij hen voorstellen. En die ascii cirkels zijn gewoon een trend van de laatste tijd, zoals in die docu al naar voren kwam evolueren cirkels met de tijd mee. Nu zijn ascii plaatjes leuk, begin jaren 90 waren er vooral pixelgraancirkels e.d.

Nu 2012 dichterbij komt, het jaar van het "einde der tijden" of wat er ook voorspeld moge zijn, komen er steeds meer maya achtige graancirkels die hun kalender zouden moeten uitbeelden e.d.

Bovendien vraag ik me ook af wat Engeland zo bijzonder maakt dat ze het ergens op een akkertje van een boer doen ipv op belangrijke plaatsen EN overdag.

En dat ze zoveel op heilige plaatsen worden gevonden; elke mens weet toch ook dat die plaatsen heilig zijn? Dus om het extra mystiek te maken, gooien ze die dingen natuurlijk bij Stonehenge zodat al die "experts" weer kunnen gaan filosoferen met elkaar.

Bovendien is de algemene consensus in de natuurkunde dat we nog niet in staat zijn sneller dan het licht te reizen. Ervan uitgaande dat "aliens" met hetzelfde probleem kampen, en we inmiddels wel redelijk ervan overtuigd zijn dat "alien life" mocht het bestaan zich iig niet in de nabijheid van ons zonnestelsel bevindt, kan je je afvragen hoe aliëns zo'n lange tocht naar de aarde kunnen maken. En als ze die eenmaal gemaakt hebben laten ze wat vage graancirkels achter die Jan, Piet en Cees ook in een nacht voor je kunnen maken

[ Bericht 11% gewijzigd door ThaMadEd op 05-08-2005 08:22:25 ]
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 08:22:01 #18
106924 Blonde_Engel
We hope that you choke
pi_29439328
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:10 schreef FatalException het volgende:

Wetenschapper Stanislav Smirnov plaatste een aantal verse halmen met een glas water in een magnetron. De halmen bleken na het experiment op dezelfde manier met dezelfde afwijkingen gebogen te zijn als de gebogen halmen in graancirkels.
Whahahaaa. !, !, !.
pi_29440838
Dit is een plaatje van de graancirkel waar ik het eerder over had:

(Bron: http://crionicmind.org/wo(...)s_pitchshifter.html)

Ik kon niet zo heel veel info hierover ontdekken, maar voor zover ik het verhaal kan reconstrueren is deze graancirkel gemaakt in een graanveld vlakbij het alternatieve Phoenix-rockfestival in Oregon, USA (niet de UK, zoals ik eerder meende).

Het logo is identiek aan het "Eye"-logo van de metalband Pitch Shifter die (o, o, toeval!) op dat festival optrad:

(het logo in kwestie)

Je kan je nu toch moeilijk van de indruk ontdoen dat het hier grappenmakers betreft en geen elektromagnetische krachten of whatever.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 10:33:47 #20
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29440961
Pich Shifter - A Better Lie

a better lie?
don't even try.
is that the best that you can do?
'cause I don't believe you.
is that the best that you can do?
'cause you said it's something new.
"come on".
and if I could be bothered I would think of a better lie
(but I don't like you enough to even try).

pi_29442670
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 08:16 schreef ThaMadEd het volgende:
Hoe komt het trouwens dat er geen uitgebreide documentatie van graancirkels is van bijv. de Romeinen? Wat laat ons denken dat wij zo speciaal zijn dat aliens alleen in ons nu zijn geïnteresseerd.
Euh ... graancirkels zie je meestal alleen vanuit de lucht helemaal ... en euh ... de romeinen en vliegtuigen
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:59:40 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29443287
met de huidige satelietbeelden lijkt het mij ook vrij makkelijk om het 'ontstaan' van een graancircel te observeren...
pi_29443364
quote:
Bovendien is de algemene consensus in de natuurkunde dat we nog niet in staat zijn sneller dan het licht te reizen. Ervan uitgaande dat "aliens" met hetzelfde probleem kampen, en we inmiddels wel redelijk ervan overtuigd zijn dat "alien life" mocht het bestaan zich iig niet in de nabijheid van ons zonnestelsel bevindt, kan je je afvragen hoe aliëns zo'n lange tocht naar de aarde kunnen maken. En als ze die eenmaal gemaakt hebben laten ze wat vage graancirkels achter die Jan, Piet en Cees ook in een nacht voor je kunnen maken
Misschien was de buitenaardse neef van Einstein wel gewoon een stuk slimmer dan de onze; weet jij veel
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:17:26 #24
90061 coz
pi_29448188
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 06:05 schreef Merovingian. het volgende:
volgens mij kan je het merendeel van die post hier kwijt
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:21:17 #25
90061 coz
pi_29448264
om da paar jaar komt er weer zo'n idioot aan .. persoonlijk vind ik het wel vermakelijk....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')