plaatsvervangendequote:Op maandag 22 augustus 2005 08:23 schreef Nuongirl het volgende:
Volgens mij is het Albert I
Frankrijk, en niet deze eeuw, is al langer dan 2 eeuwen gelednequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:37 schreef Alecks het volgende:
Ik zou het echt niet weten...
Is het deze eeuw gebeurt? In Spanje wellicht?
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:54 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Deze meneer; Lodewijk XVIII![]()
[afbeelding]
kloptquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:32 schreef Alecks het volgende:
Revolutionaire goddelozen... Communisten?
Je zit dichtbij het eiland dat ik bedoel, maar hou wel in de gaten dat het land waarover ik regeerde ver van dat eiland verwijderd ligtquote:Maar bij communisten op een eilandje denk ik aan Cuba... Batista kan ik niet als messias zien...
Ik verzin er anders wel eentjequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:15 schreef Alecks het volgende:
Hmm.. ik zit vandaag nog een klein uurtje bij een pc... Zal ik een nieuwe verzinnen of wil iemand anders het doen?
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:22 schreef Natalie het volgende:
Koningin Mary van Brittannië (geboren Prinses van Teck)
Echtgenote van Koning George V
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:13 schreef Anyanka het volgende:
*weinig verstand van dit soort dingen*
Oscar Wilde?
Oh helpquote:
Hij was dus toch wel erg makkelijkquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:57 schreef Natalie het volgende:
Keizerin Elisabeth van Oostenrijk (geboren hertogin in Beieren)
Echtgenote van Keizer Franz-Joseph.
Het is geen opvolger, het liep al toen RJPvD er wasquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:05 schreef pyl het volgende:
Aristoteles Onassis
Wat een leuk spelletje zeg! Een waardig opvolger van RJPvD.![]()
Als jij er eentje weet mag dat ookquote:
Oeps. Sorry Naj, doe jij er maar een.quote:
Weet jij wat sarcasme is, Nuongirl?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:06 schreef Nuongirl het volgende:
Het is geen opvolger, het liep al toen RJPvD er was
Dat weet ik heel goed, Pylquote:
Ja.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:13 schreef Alecks het volgende:
Hmm.. Bij een limiet denk ik meteen aan wiskunde, maar misschien moet ik het ruimer zien. Was meneer natuurkundige?
Over die limieten die nog steeds gelden... quantummechanica?quote:Uiteraard zou het heel simpel zijn om daar Google op los te laten, maar de lol ervan is nu juist om door middel van vragen achter de identiteit vand e persoon te komen.
O, mocht google helemaal niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:28 schreef Alecks het volgende:
Kijk, maar google mocht in dit spelletje toch weer niet... Uit de openingspost:
[..]
Over die limieten die nog steeds gelden... quantummechanica?
En verder ken ik in die hoek maar weinig namen. Heisenberg?
Ik had hem in ieder geval nooit geradenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:03 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Niet veel mensen hebben zijn naam in zijn parate kennis. De naam is Subrahmanyan Chandrasekhar.
Ik wist niet dat google een no-no was..
Iemand anders mag nu eentje bedeken.
Ik kwam niet verder dan: "o ja, da's die Indiër met die lange naam........"quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:16 schreef Nuongirl het volgende:
Ik had hem in ieder geval nooit geraden
In ieder geval verder dan ikquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:21 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik kwam niet verder dan: "o ja, da's die Indiër met die lange naam........"![]()
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:05 schreef pyl het volgende:
Dat moet haast wel Hendrik VII zijn.
Hmfp...... pyl en vorstenhuizen.......![]()
Zo te lezen is de beste man nooit paus geweest ? Dus een bekende geestelijke van tig tijd terug maar geen paus if i'm correct ?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:20 schreef pyl het volgende:
Ik ben geboren in de 13e eeuw, als kind van een adellijke familie, nabij Napels. Ik ging school te Monte Cassino en studeerde nadien te Napels, maar ook in Parijs en zelfs in het verre, koude Keulen. Inmiddels was ik toen al tot priester gewijd en toegetreden tot de Orde der Dominicanen. Daarna ging ik theologie doceren en erover schrijven, waarmee ik grote roem oogstte, een roem die tot op de dag van vandaag voortduurt. Ik was nog geen vijftig toen ik stierf.
Maar gelukkig werd ik later wel heilig verklaard!![]()
![]()
Jazeker (ofschoon ik als degelijk opgeleid historicus bij dezen graag gepaste afstand neem van de term "van tig tijd terug"................quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:24 schreef jozef444 het volgende:
Zo te lezen is de beste man nooit paus geweest ? Dus een bekende geestelijke van tig tijd terug maar geen paus if i'm correct ?
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:32 schreef pyl het volgende:
[..]
Jazeker (ofschoon ik als degelijk opgeleid historicus bij dezen graag gepaste afstand neem van de term "van tig tijd terug"................)
Ja, heel hard...........quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:37 schreef jozef444 het volgende:
maar hmmm één van de de medici's valt dan waarschijnlijk al wel af
Jazeker, maar helemaal niet toevallig hoor!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:11 schreef Nuongirl het volgende:
Is het Thomas van Aquino toevallig ?
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:17 schreef pyl het volgende:
[..]
Jazeker, maar helemaal niet toevallig hoor!
![]()
Bordewijk ?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:27 schreef Nuongirl het volgende:
Ik ben schrijver, geboren in Amsterdam en studeerde rechten in Leiden. Na die studie werkte ik op een advocatenbureau in Rotterdam.
Mijn debuut maakte ik met de dichtbundel Paddestoelen, die ik publiceerde onder het pseudoniem Ton Ven, maar dat werd geen succes.
Daarna kreeg ik meer erkenning met drie korte en twee langere romans. In mijn loopbaan ontving ik onder meer de P.C. Hooftprijs en de Constantijn Huygensprijs. Voor mijn vrouw, die componiste was, schreef ik onder andere het libretto voor haar opera Rotonde.
Wie ben ik ?
and we have a winnerquote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:52 schreef ComComMer het volgende:
Rommel?
Het hoeft niet altijd supermoeilijk te zijnquote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:53 schreef jozef444 het volgende:
[..]
and we have a winner(ik zei toch dat ie makkeiljk was
)
Helas, helas,... non monsieur...!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:12 schreef jozef444 het volgende:
Generaal du Croix ?
klopt niet met t jasje, maar is zo de enige hoge kerel die ik bij napo kan verzinnen
General Pierre-David (Edouard) Colbert de Chabanaisquote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:33 schreef pyl het volgende:
Mmmm........Colbert was het niet..........maar welk jasje dan?![]()
Minister was wel heel bekend ... zeker het Colbertisme... begin te twijfelen nu je dat zegt... Ik hoop toch zeker niet dat ik zelfs met google jullie nog op het verkeerde been heb gezet.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Weet je trouwens zeker dat het jasje naar hem is vernoemd en niet naar de minister? Dat verbaasd me het meest.
Done en thanksquote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb de wiki-pagina bijgewerkt.
Kan iemand de link trouwens in de OP zetten?
http://wiki.fok.nl/index.php/Wie_ben_ik
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:44 schreef Alecks het volgende:
Hugo de Groot.
Crap, ik weet het maar ik kom er niet op...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:20 schreef Alecks het volgende:
Als middeleeuws geestelijke ben ik al zo goed als vergeten, toch hoort men mijn naam nog regelmatig. Ik preekte verzoening tussen de Vetkopers en de Schieringers en ook de moderne schaatser kan mede dankzij mij nu rekenen op goddelijke bescherming. Wie ben ik?
Dat betekent vast dat hij iets heet als "Langeweer" ofzo...maar heb geen flauw ideequote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:36 schreef Alecks het volgende:
Maar hij is toch het meest beroemd geworden op zijn mooie preken. Soms donderpreken, maar hij maakte nooit korte metten!
Sorry voor de vertraging... Het is Brugman!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:42 schreef pyl het volgende:
Mmmmmmm..........pater Brugman?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |