Hermann Göring
In een poging het ietwat moeilijker te maken:
Ik ben geboren in de buurt van het Balkai-meer, of aan de Onon gol-rivier..
Mijn vader roofde mijn moeder van een concurerende stam, toen ze gezeten op haar bruidswagen op weg was naar haar toegeschreven echtgenoot, een vijand van mijn vader.
Mijn naam was 'Temudjin', de smid, maar later noemde men mij anders, mijn klan heette de Borjigin, de wilde eenden, een sub-klan van de Qiyat... Mijn grootvader verenigde onze stammen, die rondzworven en jaagden en vee hielden, en vormde deze tot een machtig leger met een sterke cavalerie..
Na de dood van mijn vader, die een groot krijger was, en die vergiftigd werd toen hij bij de vijand onderhandelde voor een bruid voor mij, werd ik door de volgelingen van mijn vader niet erkend als zijn opvolger, en verstoten uit de Klan, samen met moeder en enkele broers...
Tijdens een ruzie doodde ik mijn eigen broer...
Ik werd gedwongen rond te zwerven en ontwikkelde een speciaal talent om juist door onderhandelingen met mijn tegenstanders, hun steun te winnen en daarmee voormalige medstrijders te bevechten, mijn vroegere jeugdvrienden en medestanders van mijn vader overwon ik, en ik wist uiteindelijk mijn hele volk achter me te krijgen en een rijk te vestigen dat steeds groter werd, tot het een ongekende grootte bereikte....
Ik beheerste mijn rijk met een ongekende hardheid, mijn ruiters waren opgedeeld in scharen van 10, als een daarvan voor de vijand deserteerde, waren alle 10 de ruiters ter dood veroordeeld...
Op het hoogtepunt van mijn, macht, na een succesvolle krijgstocht, kreeg ik bij terugkeer in mijn thuisland een ruiter-ongeval, ik viel van mij Paard en aan de verwondingen overleed ik.
[ Bericht 49% gewijzigd door RM-rf op 30-07-2005 17:59:16 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25