abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juli 2005 @ 14:23:20 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29265414
Een afspiegelingetje van de Raad-Je-Plaatje reeksen.

In 'Wie ben ik?' omschrijft iemand een persoon. Het is vervolgens aan de anderen om te raden om wie het gaat.

Uiteraard zou het heel simpel zijn om daar Google op los te laten, maar de lol ervan is nu juist om door middel van vragen achter de identiteit vand e persoon te komen.

Ik zal met een makkelijke beginnen....

----------------------------------------------------

Ik ben geboren in 46 vC. in een hooggeplaatste familie. Door mijn huwelijk was ik zelfs verwant met de familie van Augustus.

In 22 en 21 vC was ik Quaestor onder Augustus. In 13 vC werd ik gekozen tot Consul van Rome. Daarna ben ik in 7 en 6 vC proconsul in Afrika geweest, waarna ik van 6 tot 3 vC stadhouder van Syrie ben geweest. In die hoedanigheid heb ik een Joodse opstand neergeslagen.

Hierna ben ik bevelhebber van een Europees leger geworden. Met dit leger ben ik tenslotte gesneuveld, ergens ten noorden van de Rijn. Met mij sneuvelden bijna 3 Legioenen, slechts een handvol wist de winterkwartieren te bereiken. Over de plaats waar dit gebeurde wordt nog steeds gediscussieerd...

Wie ben ik?

-----------------------

Personen die al geweest zijn

- Quinctilius Varus
- Balthasar Gerards
- Hermann Göring
- Dzjengis Kahn
- Ante Pavelic
- Arthur Seyss-Inquart
- Norbert Schmelzer
- Floris V
- Goede Mie
- van Oldenbarneveldt
- Le Marquis de Sade
- Robespierre
- Jeanne d'Arc
- Louise Brown
- Gideon Sundbeck
- Micheal Jackson
- Columbus
- Galileo Galielei
- Mohamed Ali
- Claus Schenk von Stauffenberg
- Schubert
- Richard MIlhouse Nixon
- Blackbeard
- Oliver Cromwell
- Catullus
- Anna Boleyn
- Atahualpa
- Vlad de Spietser, aka Graaf Dracula
- Marie Curie
- John Keats
- Prins Alexander, de Kroonprins van Willem II
- Sebastian Haffner
- Karl May
- Willem Mengelberg
- Paul I van Rusland

[ Bericht 12% gewijzigd door Nuongirl op 02-08-2005 17:02:20 ]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_29265891
Nero
Ik heb er zin an
pi_29266928
Marcus Anthonius ?
  zaterdag 30 juli 2005 @ 16:34:53 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29268168
Quinctilius Varus, waar zijn m'n legioenen!

[ Bericht 48% gewijzigd door Dagonet op 30-07-2005 16:59:27 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Voormalig Sport Koningin zaterdag 30 juli 2005 @ 16:58:01 #5
35237 Nuongirl
pi_29268731
-Dagonet had het al geraden-

[ Bericht 86% gewijzigd door Nuongirl op 30-07-2005 17:06:18 ]
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  zaterdag 30 juli 2005 @ 17:12:40 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29269070
Ik doe ook even een simpele om de vaart erin te houden

---

Ik ben geboren in een klein dorpje in het oosten van Frankrijk, zo omstreeks 1557 als het negende kind in een redelijk welgesteld gezin. Thuis moesten we niets van die verfoeilijke protestanten hebben en waren we fel voorstander van de Roomse moederkerk.

Op m'n twaalfde vertrok ik naar de stad Dôle om een vak te leren en werd daar klerk bij de griffie en secretaris in het leger van de graaf van Mansfeld. In een discussie over de tot het protestantisme bekeerde voormalig stadhouder van Franche-Comté werd ik zo woedend over die afvallige dat ik mijn dolk met al m'n kracht in de deur ramde als ware het zijn hart.

Toen ik een jaar of 23 was werd die afvallige dan ook publiekelijk in de kerkelijke ban gedaan en werd er een gigantische prijs op zijn hoofd gezet in een ellenlang document waarin zijn wandaden uit de doeken werden gedaan. Een jaar later, in 1581, hoorde ik daarvan en vormde zich een plan in mijn hoofd.

Na ettelijke omzwervingen deed mijn kans zich een paar jaar later voor en na de lunch schoot ik het volgevreten zwijn dood. Helaas werd ik tijdens de vluchtpoging gepakt.

Na verschrikkelijke martelpraktijken kwam het vonnis van de rechtbank: de doodstraf, en wel op zo'n afgrijselijke manier dat niemand het ooit nog in zijn hoofd zou halen hetzelfde te doen als ik, iets dat in dit kleine landje aan de zee dan ook een paar honderd jaar niet meer zou gebeuren.

In mijn geboortedorp is een straat naar mij vernoemd en zowel in Spanje als Frankrijk wordt mijn naam af en toe nog bewonderd gesproken. In Holland ben ik één van de meest verachte personen uit de geschiedenis.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_29269380
Balthasar Gerards, die heeft in het hiernamaals trouwens ontzettend lange tenen
pi_29269393
Baltazar Gerard, moordenaar van Willem van Oranje

shit, net te laat :/
  zaterdag 30 juli 2005 @ 17:26:28 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29269410
In dezelfde minuut nog wel
pi_29269523
Ik ben geboren in 1893 te Beireren, als vierde kind van vijf Na een tijdje in zuidwest Afrika te hebben gewoond keer ik naar Duitsland terug waar ik de militaire academie in Karlsruhe ging volgen. Ik heb veel hobby's waaronder vliegen en ik hou van uiterlijk vertoon.
Gelukkig word ik later beroemd maar ik leef maar tot 1946.
pi_29269604
Hermann Göring

In een poging het ietwat moeilijker te maken:

Ik ben geboren in de buurt van het Balkai-meer, of aan de Onon gol-rivier..
Mijn vader roofde mijn moeder van een concurerende stam, toen ze gezeten op haar bruidswagen op weg was naar haar toegeschreven echtgenoot, een vijand van mijn vader.

Mijn naam was 'Temudjin', de smid, maar later noemde men mij anders, mijn klan heette de Borjigin, de wilde eenden, een sub-klan van de Qiyat... Mijn grootvader verenigde onze stammen, die rondzworven en jaagden en vee hielden, en vormde deze tot een machtig leger met een sterke cavalerie..

Na de dood van mijn vader, die een groot krijger was, en die vergiftigd werd toen hij bij de vijand onderhandelde voor een bruid voor mij, werd ik door de volgelingen van mijn vader niet erkend als zijn opvolger, en verstoten uit de Klan, samen met moeder en enkele broers...
Tijdens een ruzie doodde ik mijn eigen broer...

Ik werd gedwongen rond te zwerven en ontwikkelde een speciaal talent om juist door onderhandelingen met mijn tegenstanders, hun steun te winnen en daarmee voormalige medstrijders te bevechten, mijn vroegere jeugdvrienden en medestanders van mijn vader overwon ik, en ik wist uiteindelijk mijn hele volk achter me te krijgen en een rijk te vestigen dat steeds groter werd, tot het een ongekende grootte bereikte....

Ik beheerste mijn rijk met een ongekende hardheid, mijn ruiters waren opgedeeld in scharen van 10, als een daarvan voor de vijand deserteerde, waren alle 10 de ruiters ter dood veroordeeld...

Op het hoogtepunt van mijn, macht, na een succesvolle krijgstocht, kreeg ik bij terugkeer in mijn thuisland een ruiter-ongeval, ik viel van mij Paard en aan de verwondingen overleed ik.

[ Bericht 49% gewijzigd door RM-rf op 30-07-2005 17:59:16 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Voormalig Sport Koningin zaterdag 30 juli 2005 @ 17:43:46 #12
35237 Nuongirl
pi_29269798
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 17:35 schreef RM-rf het volgende:
Hermann Göring
Volgens mij idd ook
pi_29269995
klopt....
  Voormalig Sport Koningin zaterdag 30 juli 2005 @ 18:05:43 #14
35237 Nuongirl
pi_29270322
Dzjengis(even snel gezocht naar juiste spelling) Khan
pi_29270347
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:05 schreef Nuongirl het volgende:
Dzjegish Khan (die voornaam zal wel anders zijn)
klopt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Voormalig Sport Koningin zaterdag 30 juli 2005 @ 18:16:28 #16
35237 Nuongirl
pi_29270584
Ik ben geboren in 1889 in Bradina. Ik ben een politicus en streefde voor een onafhandelijk deel van mijn land, iets wat jaren later ook echt gebeurd is.

In 1929 moest ik naar het buitenland vluchten omdat de koning van mijn land de grondwet buiten werking stelde en als alleenheerser ging optreden.

Ik richtte toen een facistische partij op,eentje die in WO 2 een waar schrikbewind voerde, en beraamde samen met anderen een moordaanslag op de koning, die in 1934 ook plaatsvond in Parijs. Ik werd toen ter dood veroordeeld, maar het land waar ik toen woonde leverde mij niet uit.

Er doen verhalen de ronde doen dat het Vaticaan mij en mijn partij tijdens WO II heeft geholpen en daarna tijdens mijn vlucht naar Argentinie
pi_29270742
en later in spanje ging wonen?
  Voormalig Sport Koningin zaterdag 30 juli 2005 @ 18:23:50 #18
35237 Nuongirl
pi_29270750
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:23 schreef Gardien het volgende:
  zaterdag 30 juli 2005 @ 18:25:32 #19
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_29270787
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:23 schreef Gardien het volgende:
Sinterklaas??
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_29270806
Ante Pavelic

Ik ben geboren in 1892 in Oostenrijk.. heb daar menig aan elkaar gesloten en wankelde later naar Nederland waar ik in Wassenaar ging wonen en behoorlijk wat macht kreeg. Ik stierf in Duitsland in 1946

[ Bericht 45% gewijzigd door Gardien op 30-07-2005 18:42:34 ]
  Voormalig Sport Koningin zaterdag 30 juli 2005 @ 18:26:35 #21
35237 Nuongirl
pi_29270812
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:26 schreef Gardien het volgende:
Ante Pavelic
pi_29271502
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:26 schreef Gardien het volgende:
Ante Pavelic

Ik ben geboren in 1892 in Oostenrijk.. heb daar menig aan elkaar gesloten en wankelde later naar Nederland waar ik in Wassenaar ging wonen en behoorlijk wat macht kreeg. Ik stierf in Duitsland in 1946
Zes en een kwart?
pi_29271824
Arthur Seyss-Inquart
maar ik vind dat RM-rf een nieuwe moet doen, die was sneller
pi_29271931
yup, en zes en een kwart is ook goed dus RM-rf is...
  Voormalig Sport Koningin zaterdag 30 juli 2005 @ 19:35:58 #25
35237 Nuongirl
pi_29272897
Iemand anders mag ook wel een nieuwe neerzetten
Mag vast wel van RM-rf en anders mag ie klagen bij mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')