abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29475032
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 16:44 schreef nietzman het volgende:

[..]

Help een dom Nietzje dan eens een beetje.

[afbeelding]

Deze foto in 1600 bij 1200, gaat dat lukken? .
zoek je meer grote shuttle (STS-114) foto's....
KLIK
Zoek je foto's van een bepaalde missie
KLIK
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_29486007
quote:
Zoek je foto's van een bepaalde missie
KLIK
STS-114

Klik voor HIRES
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  zondag 7 augustus 2005 @ 15:58:06 #53
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_29487264
En hier staat 'ie vanuit het ISS. .

En bedankt, ik hou van jullie. .
Ik ga naar huis.
  zondag 7 augustus 2005 @ 17:33:08 #54
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_29488683
Knappe foto's die jullie hier hebben gepost.
Puik werk.
pi_29502666
quote:
Zie ik nu een chemtrail rechtsboven die shuttle?? Is dit het bewijs waarop niburu zit te wachten?
Niets uitgestelde landing door problemen met weer/hitteschild, ze hadden meer tijd nodig om de atmosfeer te bezaaien...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 8 augustus 2005 @ 14:53:13 #56
115996 francorex
pi_29502982
Spaceshutlle Discovery terugkomst uitgesteld voor 24 uur. Oorzaak de slechte weersomstandigheden boven de de landingsbaan.
Bron BBC

De terugkomst is dus 24 uur uitgesteld. Hoe de 're-entry' zou moeten verlopen kun je hier bekijken.
How the shuttle returns to Earth
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 13:10:01 #57
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:17:28 #58
115996 francorex
pi_29520009
CNN Breaking News: Space shutlle Discovery lands succesfully

BBC news: Discovery returns safely to earth

[ Bericht 66% gewijzigd door francorex op 09-08-2005 14:31:37 ]
pi_29521407
Dat moet balen zijn voor de TS.
=)
pi_29521447
Eind goed al goed.

Deze missie is echt een farce. What the hell was in vredesnaam nou het doel van deze missie. Ik heb ze helemaal niet gehoord over experimenten en proeven e.d. die ze hebben gedaan of wilden doen.
Dit was gewoon een missie die, zoals hier al eerder is gezegd, moest aantonen dat ze het toch wel goed konden doen.
Ettelijke miljarden aan belastinggeld over de balk gesmeten dus om het imago, maar bovenal het ego, weer op te poetsen.
Sons of bitches

Fd
pi_29521637
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 16:16 schreef fokkersdelight het volgende:
Eind goed al goed.

Deze missie is echt een farce. What the hell was in vredesnaam nou het doel van deze missie. Ik heb ze helemaal niet gehoord over experimenten en proeven e.d. die ze hebben gedaan of wilden doen.
Dit was gewoon een missie die, zoals hier al eerder is gezegd, moest aantonen dat ze het toch wel goed konden doen.
Ettelijke miljarden aan belastinggeld over de balk gesmeten dus om het imago, maar bovenal het ego, weer op te poetsen.
Sons of bitches

Fd
Had je naar de persconferrentie moeten kijken,
daar werdt uitgelegd dat dit eigenlijk een testvlucht was.
De experimenten was maar bijzaak en een "lege" shuttle
de ruimte insturen was dan nog duurder uitgevallen.
pi_29522106
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 16:32 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Precies, ze hebben daarnaast een gyroscoop gerepareerd aan het ISS, een hitteschild reparatie kit getest, allerlei reparatie procedures aan de praktijk onderworpen, nieuwe voorraden naar het ISS gebracht, alsmede afval opgehaald...

Het is echt niet dat ze stil gezeten hebben. Die reparatie waarbij ze dat voegsel verwijderd hebben was ook niet 100% noodzakelijk, maar paste mooi in het programma v.w.b. uitproberen van procedures..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:27:08 #63
115996 francorex
pi_29523922
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 16:13 schreef KarmaniaK het volgende:
Dat moet balen zijn voor de TS.
Opluchting is beter op zijn plaats. Opluchting dat de shutlle veilig is geland en de bemanning veilig is kunnen teruggekeren op aarde.
Tot zover het goeie nieuws. Het slechte nieuws is dat dit een testvlucht was. Blijkbaar is de test negatief en wel zo negatief dat het hele shutlleprogromma aan de grond word gehouden voor onbepaalde tijd.
De volgende missie die gepland is voor september lijkt in gevaar.

Is dit het begin van het einde?

dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:10:13 #64
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_29524649
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:27 schreef francorex het volgende:
Is dit het begin van het einde?
Nee.

De mensheid heeft nog maar nauwelijks zijn eerste voetje op het grasveld van het heelal gezet, en een stap terug zal er niet inzetten zolang de wil om te ontdekken mens' eigen is.

Daarnaast is de NASA zeer zeker niet de enige speler op de ruimtevaart-markt, en wie weet zien we in de komende jaren door onze Chinese vrienden zelfs nog weer eens een ouderwetse ruimtewedloop.
Ik ga naar huis.
pi_29554372
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 16:32 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Akkoord, maar wat ik me dan uiteraard afvraag.... Een testvlucht???? waarvoor dan als ze er toch mee kappen.????? En zoals je zegt, de experimenten waren bijzaak. En omdat het blijkbaar wel uitkwam hebben zo ook nog maar even wat reparaties uitgevoerd.
Ik hou de indruk dat het een onnodige missie was.

Fd
pi_29554789
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 09:30 schreef fokkersdelight het volgende:

[..]

Akkoord, maar wat ik me dan uiteraard afvraag.... Een testvlucht???? waarvoor dan als ze er toch mee kappen.????? En zoals je zegt, de experimenten waren bijzaak. En omdat het blijkbaar wel uitkwam hebben zo ook nog maar even wat reparaties uitgevoerd.
Ik hou de indruk dat het een onnodige missie was.

Fd
De shuttle zou (voor de laatste missie) nog moeten doorvliegen tot 2010 (2011?). Pas dan is de opvolger klaar. Het ISS moet toch echt met behulp van de shuttle verder gebouwd worden, de russen hebben simpelweg de benodigde equipment niet.
Als er dan een serieus probleem dreigt met de shuttle, dan is misschien een testvlucht best nuttig om te kijken hoe men die problemen kan oplossen in de ruimte, (denk aan reparatie, testen van nieuwe stoffen, zoals de isolatie van de tanks)
C. Sagan
pi_29555181
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 09:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De shuttle zou (voor de laatste missie) nog moeten doorvliegen tot 2010 (2011?). Pas dan is de opvolger klaar. Het ISS moet toch echt met behulp van de shuttle verder gebouwd worden, de russen hebben simpelweg de benodigde equipment niet.
Als er dan een serieus probleem dreigt met de shuttle, dan is misschien een testvlucht best nuttig om te kijken hoe men die problemen kan oplossen in de ruimte, (denk aan reparatie, testen van nieuwe stoffen, zoals de isolatie van de tanks)
Niet alleen dat de russen niet de benodigde equipment hebben.
Wat dacht je van de modules die alleen met de shuttle naar boven kunnen
zoals de module van de ESA "Columbus"
pi_29555265
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:20 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Niet alleen dat de russen niet de benodigde equipment hebben.
Wat dacht je van de modules die alleen met de shuttle naar boven kunnen
zoals de module van de ESA "Columbus"
[afbeelding]
Dat bedoel ik, die module is zo groot dat de russen het niet naar boven kunne brengen, alleen de shuttle is groot genoeg daarvoor...
C. Sagan
  donderdag 11 augustus 2005 @ 11:55:06 #69
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_29556983
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:24 schreef The_stranger het volgende:
Dat bedoel ik, die module is zo groot dat de russen het niet naar boven kunne brengen, alleen de shuttle is groot genoeg daarvoor...
Errrrm?

De grootste stukken van het ISS zijn juist door de Russen omhooggebracht omdat ze niet in de shuttle pasten. De Ruski's hebben nog altijd de grootste draagraketten.
Ik ga naar huis.
pi_29557453
Heeft iemand wat meer info over de Russische Klipper ?
Ik kende het verhaal; van de Buran wel, maar dit is (voor mij) ff nieuw.
Het is alweer een tijdje terug dat ik elke maand de "Kijk" las

Thankx.
Burnt to the core but not broken
pi_29564968
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 11:55 schreef nietzman het volgende:

[..]

Errrrm?

De grootste stukken van het ISS zijn juist door de Russen omhooggebracht omdat ze niet in de shuttle pasten. De Ruski's hebben nog altijd de grootste draagraketten.
Tsja, nu je het zegt.. Er stond me iets van bij dat de russen wel zware dingen, maar geen grote dingen naar het ISS konder brengen. Maar als ik zo het lijstje zie wat ze al de lucht in geschoten hebben, dan ga ik toch twijfelen.

Vraag me dan wel af waarom er in de afgelopen twee jaar niets meer aan het ISS is gedaan. Er stonden toch al wel elementen te wachten om gebracht te worden?
En ik kan me echt herinneren dat tijdens de landing van de laatste shuttle specifiek gezegd werd dat de toekomst van het columbus lab afhing van of de shuttle nog ging vliegen...
C. Sagan
pi_29573615
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 19:50 schreef The_stranger het volgende:

En ik kan me echt herinneren dat tijdens de landing van de laatste shuttle specifiek gezegd werd dat de toekomst van het columbus lab afhing van of de shuttle nog ging vliegen...

Klopt ... Dat heb ik ook gehoord/gezien.
Was toch iemand van de ESA die dat zei....
pi_29573733
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 12:22 schreef PPL het volgende:
Heeft iemand wat meer info over de Russische Klipper ?
Ik kende het verhaal; van de Buran wel, maar dit is (voor mij) ff nieuw.
Het is alweer een tijdje terug dat ik elke maand de "Kijk" las

Thankx.
Russian Space Agency to launch Clipper project

Posted by vkthakur on donderdag 14 juli 2005 (EST)

Following the approval of the new Russian space program by the Federal government, the Russian Space Agency (Roskosmos) is set to embark on its Clipper launch vehicle project.

Speaking to reporters after a Cabinet session, Anatoli Perminov said other national space agencies, in particular the European Space Agency, were very much interested in this innovative project. He said that the Clipper launch vehicle, which Russia is to build in collaboration with other countries, would be able to carry a crew of six and land on first-class airfields.

Perminov also told the press conference about Roskosmos's planned Phobos Grunt mission to collect soil samples from the martian moon Phobos. "We see this as a Russian project, but are open to the idea of foreign participation. We would like it to be an international project," he said.

The agency head said an Earth-based experiment to prepare a mission to Mars was planned for next year and that over two dozen people had already volunteered to take part in the project. "This experiment will be invaluable," he said.

Reproduced with permission from RIA Novosti
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 02:46:10 #74
115996 francorex
pi_29772291
US shuttles grounded until March

The next shuttle flight will not be until at least next March
The US space shuttle fleet is to remain grounded until March at the earliest, Nasa officials have said. bron
pi_29772671
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 02:46 schreef francorex het volgende:
US shuttles grounded until March

The next shuttle flight will not be until at least next March
The US space shuttle fleet is to remain grounded until March at the earliest, Nasa officials have said. bron
en daar kom je nu pas mee... stond al op frontpage
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:20:11 #76
115996 francorex
pi_29784004
Ohh yee had ik niet gezien. Hoe dan ook. Ze staan aan de grond ;-)
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:03:47 #77
115996 francorex
pi_29787080
NASA Launches Startups for Ships

"Last month, just before the space shuttle fleet was grounded once again over safety concerns, NASA awarded two $28 million contracts to produce paper studies for a replacement vehicle. NASA will pick a winner early next year, handing either Lockheed Martin or a team made up of Boeing and Northrop Grumman a multibillion-dollar contract that will decide the fate of the agency's manned spaceflight program for decades to come. Or will it? "

...

"Griffin cited the lack of competition among NASA's prime contractors as the source of at least some of the space agency's woes, and he announced his intention to do something about it. He would buy rides for NASA astronauts on privately owned spaceships, he said. Not only that, but he would also fund the development of those ships. And he would entertain good proposals from anyone, not just the usual big aerospace contractors."

...

"The space shuttle is now and will remain for the foreseeable future the hinge on which Earth's future in space will pivot," DeLay assured shuttle contractors in March. DeLay and other staunch shuttle boosters in Congress remain unswayed by the current grounding of the shuttle fleet and concerns about its safety."

bron
pi_29787191
quote:
Mega-coole foto zeg!

tvp voor als ik straks thuis ben.

Euh, oh jah, en on-topic dus:Het is wat he, met die space shuttles. Wat een gedoe!
twee violen en een trommel en een fluit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')