heel scherp... ik vroeg 't me ook al af, maar was nog niet zover gekomenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:01 schreef NorthernStar het volgende:
Nadat de Columbia in duizend stukjes naar beneden kwam wilde men eigenlijk het Shuttle programma al stopzetten. Ik denk dat deze missie gewoon opgezet is om de laatste te zijn. Met een ramp eindigen is niet leuk, dus doen ze het nog één keer (de huidige) waarbij de risico's goed uitgelicht worden zodat ze met redelijk opgeheven hoofd kunnen verklaren dat ze de risico's niet langer aanvaardbaar achten. Is mijn idee erover.
Misschien werd dat wel gewoon veroorzaakt door het verbranden van de columbia icm deze lancering.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:22 schreef Monidique het volgende:
Als dit toch in TRU staat, dan wil ik wel melden dat ik onlangs droomde over een space shuttle die in de fik vloog. Misschien zegt het iets, misschien niet, hoewel de beelden van een brandende astronaut die uit z'n space shuttle springt met een parachute niet al te gloofwaardig leken, maar toch meld ik het even.
Right, met een rechtse regering...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:01 schreef NorthernStar het volgende:
Nadat de Columbia in duizend stukjes naar beneden kwam wilde men eigenlijk het Shuttle programma al stopzetten. Ik denk dat deze missie gewoon opgezet is om de laatste te zijn. Met een ramp eindigen is niet leuk, dus doen ze het nog één keer (de huidige) waarbij de risico's goed uitgelicht worden zodat ze met redelijk opgeheven hoofd kunnen verklaren dat ze de risico's niet langer aanvaardbaar achten. Is mijn idee erover.
Uiteraard, maar mocht er toch iets misgaan, dan kan ik toch nog zeggen "Zie je wel..."quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:40 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Misschien werd dat wel gewoon veroorzaakt door het verbranden van de columbia icm deze lancering.
Als er iets gebeurt dan zijn er grote moelijkheden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uiteraard, maar mocht er toch iets misgaan, dan kan ik toch nog zeggen "Zie je wel..."
De X-33 is een kanshebber, met een "aerospike" rocket enginequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:04 schreef francorex het volgende:
Heeft iemand een idee of er een opvolger is voor de spaceshutlle?
Zijn er prototypes?
Wat bedoel je met samenzwering? Te ver vliegen is op anders mans territoria komen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:54 schreef francorex het volgende:
Dat de recente spaceshutllemissie niet perfect verloopt zullen de meeste wel al vernomen hebben. Problemen met het hitteschild dreigt deze missie te overschaduwen. Zelfs in gevaar brengen.
Richard C. Hoagland haalt enkele opmerkelijke punten aan in dit artikel: Return to Flight -- NOT Yet ... Maybe ... NEVER!? click
enkele qoutes:
[.........]
Die hermestekeningen zijn al erg oud.. minstens 15 jaar. Op die schets ziet de raket die daar "ariane 5" genoemd wordt ook nog uit als een ariane 4.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Maar het beste concept vind ik nog de "Hermes"
Ook een shuttle, maar die zit boven op een raket.
[afbeelding]
[afbeelding]
De 'samenzwering' is dat het budget voor de NASA al een tijdje zwaar onder vuur ligt en elke tegenslag Washington kou kunnen doen besluiten om de geldkraan dicht te draaien. 'Grounding' is hetzelfde als het ontslag voor vele mensen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:54 schreef francorex het volgende:
Vindt er een samenzwering plaats in de ruimte?
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 03:53 schreef Drugshond het volgende:
Als de Amerikanen weer ooit naar de maan of mars willen
Zo'n kerel uit zo'n boyband ('N Sync geloofk ??) is toch de ruimte in geweest voor een leuk bedragje ?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 05:04 schreef Refragmental het volgende:
Volgens mij willen ze gewoon publiekelijk doen alsof ze stoppen met in de ruimte te gaan. Terwijl het wel nog steeds in het geheim als black project door zal gaan.
Er is nog nooit een "normale" burger de ruimte in gegaan, de allereerste keer dat dat het geval was, was met de Challenger. En goh hoe toevallig, die knalt bij de lancering in 1000en stukjes uitelkaar, inclusief bemanning. Daarna is er geen enkele burger meer de ruimte in geweest.
Dit was btw in 2002quote:Geen ruimtereis 'N Sync
'N Sync-zanger Lance Bass is door de Russen uit zijn cosmonautentraining gezet. Hij gaat definitief geen bezoek brengen aan het International Space Station (ISS). Bass kon de vereiste 20 miljoen dollar niet op tijd op tafel leggen, ondanks herhaaldelijk uitstel van de betalingsdatum. De Amerikaan Dennis Tito en de Zuid-Afrikaan Mark Shuttleworth betaalden wel netjes en konden een duur kijkje op de aarde werpen na met een Russische Soyuz afgeschoten te zijn. Tito werd de eerste ruimtetoerist en logeerde in het ISS. Commerciele raketlanceringen zijn voor de Russen een van de weinige exportproducten die aftrek vinden in het buitenland. Degelijke techniek gecombineerd met lage kosten drijven zelfs de Amerikanen naar Rusland om pakketjes de ruimte in te schieten.
Wrong :quote:Op woensdag 3 augustus 2005 05:04 schreef Refragmental het volgende:
Volgens mij willen ze gewoon publiekelijk doen alsof ze stoppen met in de ruimte te gaan. Terwijl het wel nog steeds in het geheim als black project door zal gaan.
Er is nog nooit een "normale" burger de ruimte in gegaan, de allereerste keer dat dat het geval was, was met de Challenger. En goh hoe toevallig, die knalt bij de lancering in 1000en stukjes uitelkaar, inclusief bemanning. Daarna is er geen enkele burger meer de ruimte in geweest.
quote:Toerist in de ruimte
De rijke Amerikaan Tito had al jaren een grote droom. Hij wilde dolgraag een uitstap maken in de ruimte. Op 28 april 2001 kwam zijn droom uit! Hij mocht met een Russische raket meevliegen naar een ruimteplatform en zo werd Tito de eerste ruimtetoerist. Een plaatsje in het ruimtetuig en een ruimtepak kostten hem wel 900 miljoen frank, maar dat had hij er graag voor over. De Russen konden het geld goed gebruiken om raketten naar de ruimte te blijven sturen. Toeristen kunnen misschien een deel van de kosten betalen.
Er zijn gewoon meer mensen die zich bezig houden met data, getallen, gebeurtenissen ... en daar een patroon in proberen te vinden en voorzichtige speculaties maken.quote:On this website, so much has been made of the interconnectedness of key July world events, such as Live 8, G8, the London bombings... as well as the latest space shuttle Discovery 'carrying the torch' around the end of the highly 'ritualistic' month. By June, in fact, I was already noticing that there was an '8-8' theme emerging, and as such in the 'Contact' article I discussed the curious coupling of Live 8 and G8 as well as the 'bisected' 8-day window found surrounding the beginning of July or specifically July 2 which was the 'middle day' of the year, connecting Live 8, G8, etc. Indeed Live 8 was blatantly '88'-driven, as seen in this picture.
At this point, what I can say about this is that, basically, there is a coherent pattern here creating a significant 'portal' for one or more major STR events. Whether or not August 8 will be the day - in terms of witnessing something more than Discovery's return - is still a fluid situation I would imagine (especially, perhaps metaphysically speaking, now that the pattern has been 'preempted' in this little corner of the internet), but chances are that the above time code will be a major force, expressed overtly or not, behind what's coming in August (and beyond).
Maar het concept is goed.. dat ze daar maar weer aan beginnen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:25 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Die hermestekeningen zijn al erg oud.. minstens 15 jaar. Op die schets ziet de raket die daar "ariane 5" genoemd wordt ook nog uit als een ariane 4.
Volgens mij ligt dat project totaal stil. Maar misschien is dit een mooie impuls om het weer op te pakken. Die shuttle is trouwens wel een stuk kleiner dan de space shuttle.
edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Hermes_(shuttle) : hmm, inderdaad.. jammer
Hoe kwam die lerares in de challenger dan ? (heb het toen niet gevolgd) prijs gewonnen oid ?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:44 schreef Refragmental het volgende:
Nonneke en Drugshond... i stand corrected.
Maarja, mensen met zoveel geld kun je nauwelijks "normale" burgers noemen, en het was zeer zeker niet NASA die ze de ruimte in schoot.
De vrouw die bij de challenger dood ging was overigens een doodnormale schooljuf zonder miljoenen op de rekening.
Persoonlijk denk ik dat je het te ver zoekt...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:57 schreef francorex het volgende:
Herkent iemand iets hierin? of zoek ik het te ver ?
Het is dan ook maar een voorgevoel. op truth moet da kunnen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:09 schreef ChOas het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat je het te ver zoekt...
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:17 schreef UncleScorp het volgende:
Ik ken nog zo'n aparte interpretatie ...
Op de dag van lancering spaceshuttle (discovery = iets ontdekken) hebben ze het laatste ontbrekende stuk gevonden van de fallus van Osiris, waarvan de vorm 'n beetje te vergelijken valt met de neus van de shuttle. Ook het embleem van de shuttle bevat een rode O (Osiris).
De shuttle is op weg naar het ISS ... ISS verwijst naar ISIS ...
Dus Osiris bevrucht Isis om Horus te verwekken.
Er zijn zelfs kleine links naar de Tempeliers en de Heilige Graal (tijdstip van docking met iss komt overeen met het jaar van oprichting tempeliers, 9 astronauten - tempeliers waren in het begin ook met 9).
fout!!! ze moeten hoe dan ook met shuttle doorgaan om ISS de ruimtestation af te maken, ze hebben tijd tot 2010.quote:Nadat de Columbia in duizend stukjes naar beneden kwam wilde men eigenlijk het Shuttle programma al stopzetten. Ik denk dat deze missie gewoon opgezet is om de laatste te zijn. Met een ramp eindigen is niet leuk, dus doen ze het nog één keer (de huidige) waarbij de risico's goed uitgelicht worden zodat ze met redelijk opgeheven hoofd kunnen verklaren dat ze de risico's niet langer aanvaardbaar achten. Is mijn idee erover.
russisch ruimtevaart met een nieuwe Klipper is een hele coole ruimteveer. maar helaas mag Amerika, ook dat ze al heel graag willen, niet met russen samenwerken ivm een oude contract.quote:Het zal wel los lopen.
En laat de NASA alsjeblieft met de Russen samen gaan werken aan een nieuwe shuttle ofzo, de Buran kickede ass.
x-33 is out.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De X-33 is een kanshebber, met een "aerospike" rocket engine
Maar het beste concept vind ik nog de "Hermes"
Ook een shuttle, maar die zit boven op een raket.
kan niet he,quote:Het zal wel los lopen.
En laat de NASA alsjeblieft met de Russen samen gaan werken aan een nieuwe shuttle ofzo, de Buran kickede ass.
En waarom zijn dit soort foto's nergens highres te vinden? .
WEL!!! zelfs meer dan 3x.quote:Volgens mij willen ze gewoon publiekelijk doen alsof ze stoppen met in de ruimte te gaan. Terwijl het wel nog steeds in het geheim als black project door zal gaan.
De X-33 is al gestopt in '99quote:
Daar hebben we hem weerquote:Richard C. Hoagland
Blijkbaar reageer je zonder te lezen, want het staat er.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:13 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Daar hebben we hem weer
Als jullie van deze meneer gaan quoten, zet zijn naam dan even boven het artikel. Dan weet ik, dat ik niet meer verder hoeft te lezen
Richard C. Hoagxlandquote:
quote:Daar hebben we hem weer
Als jullie van deze meneer gaan quoten, zet zijn naam dan even boven het artikel. Dan weet ik, dat ik niet meer verder hoeft te lezen
quote:Discovery undocks, heads for home
Saturday, August 6, 2005; Posted: 9:24 a.m. EDT (13:24 GMT)
JOHNSON SPACE CENTER, Texas (CNN) -- The space shuttle Discovery
undocked from the international space station early Saturday,
the first step in its journey back to Earth.
After separating from the station, the shuttle crew planned to fly around it at a distance of 400 feet (130 meters) and take pictures.
A separation burn then will move Discovery away from the station.
The shuttle will continue to orbit the Earth, NASA said, until it lands Monday at Kennedy Space Center in Cape Canaveral, Florida.
During the joint operations with the space station, crews transferred supplies and equipment.
NASA managers decided Thursday that the shuttle is safe to return home after determining that a torn thermal blanket poses little or no risk to the spacecraft's re-entry and opting against a spacewalk to to fix it.
"We've assessed this risk to the very best of our engineering knowledge, and we believe it is remote, small ... and the remedy that might be called for to try to make this better would be worse," deputy shuttle program manager Wayne Hale said.
The decision about the blanket was unanimous among members of the mission management team, he added.
There had been concerns that pieces from the blanket could tear off and that the debris could damage the shuttle. But wind tunnel tests showed the blanket would not pose a problem -- a point Hill reiterated Friday.
"The second wind tunnel tests confirmed the same results," Hill said. "We're good to go to land as is."
Hill acknowledged some anxiety about the Discovery's re-entry in the aftermath of the Columbia disaster in February 2003. The sister ship disintegrated over Texas during re-entry into the Earth's atmosphere, killing all seven astronauts aboard.
"There haven't been many days in the last 2 1/2 years that I came in to work and wasn't thinking about them at some point or another," he said of Columbia's crew.
The Discovery astronauts held a commemoration ceremony Thursday for Columbia's lost crew.
Hill said NASA personnel would be focused on helping Discovery return safely after its mission of more than a week.
"It is heartwarming for me to look back on this flight and see how many of these things that were considered impossible ... came off without a hitch," he said.
On Wednesday, Discovery astronaut Steve Robinson gently plucked two pieces of protruding filler material from between tiles in two locations on the shuttle's belly during a spacewalk, the mission's third.
Those protruding pieces were considered likely to pose a problem during re-entry.
During the missions' first two spacewalks, the Discovery crew replaced a failed gyroscope on the outside of the space station and tested repair procedures.
quote:
Help een dom Nietzje dan eens een beetje.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:32 schreef SCwookie het volgende:
en dat soort foto's zijn er wel duizenden van, gewoon beter zoeken.
Hier heb je twee foto's in een vrij grote resolutie Waarvan 1 een selfportret terwijl de beste man de shuttle aan het repareren is...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Help een dom Nietzje dan eens een beetje.
[afbeelding]
Deze foto in 1600 bij 1200, gaat dat lukken?.
Hier heb je hem:quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:07 schreef nietzman het volgende:
En waarom zijn dit soort foto's nergens highres te vinden?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |