Het feit dat u het toegeeft maakt van u een held.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:04 schreef Lyrebird het volgende:
Ik had net een discussie met collega's over "Aboriginals", in het Engels, want mijn collega's zijn de Nederlandsche taal niet machtig.
Een van mijn collega's had het over Aborigines, uitgesproken als aboridzjenies, waarop ik hem vroeg "Aboriginals"? Zijn antwoord was, no, Aborigines! Nu behoor ik tot het selecte groepje dat in dit topic beschreven word, dus ik was er zeker van dat het Aboriginals was.
Als je erop Googelt, dan blijkt het dus Aborigines te zijn.
![]()
Blijkbaar hoeft genialiteit niet teveel verbonden te zijn met een goede moraal.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:09 schreef Hallulama het volgende:
Eeh, weet ik veel, politici zijn ook maar mensen?
Ik vraag me al langer af hoe het kan dat geniale mensen zoveel doden op hun geweten kunnen hebben, zoals b.v. Henry Kissinger.
Als jouw 125 van de 150 een trend is wereldwijd, tsja, hou er dan maar mee op.
Je rationaliseert gewoon alles weg en benoemt alle handelingen als zijnde noodzakelijk ter heil van de natie. Wat dat betreft is "ignorance bliss", immers "domme" mensen wordt verweten dat ze makkelijk in populisme geloven. Populisme dat vaak geleid wordt door slimme mensen, als middel om de plebs onder druk te houden. Angst aanpraten is daarbij een bekend mechanisme.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:09 schreef Hallulama het volgende:
Ik vraag me al langer af hoe het kan dat geniale mensen zoveel doden op hun geweten kunnen hebben, zoals b.v. Henry Kissinger.
Hier verzet ik me dus tegen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:15 schreef Tup het volgende:
[..]
Je rationaliseert gewoon alles weg en benoemt alle handelingen als zijnde noodzakelijk ter heil van de natie. Wat dat betreft is "ignorance bliss", immers "domme" mensen wordt verweten dat ze makkelijk in populisme geloven. Populisme dat vaak geleid wordt door slimme mensen, als middel om de plebs onder druk te houden. Angst aanpraten is daarbij een bekend mechanisme.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:40 schreef Oud_student het volgende:
Werkelijk slimme mensen lopen er niet te koop mee![]()
Die discussie is nog niet geslotenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:04 schreef Lyrebird het volgende:
Ik had net een discussie met collega's over "Aboriginals", in het Engels, want mijn collega's zijn de Nederlandsche taal niet machtig.
Een van mijn collega's had het over Aborigines, uitgesproken als aboridzjenies, waarop ik hem vroeg "Aboriginals"? Zijn antwoord was, no, Aborigines! Nu behoor ik tot het selecte groepje dat in dit topic beschreven word, dus ik was er zeker van dat het Aboriginals was.
Als je erop Googelt, dan blijkt het dus Aborigines te zijn.
![]()
Denk het ook wel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:11 schreef Hallulama het volgende:
How can smart people take up positions that defy any reasonable logic?
We all know someone that’s intelligent, but who occasionally defends obviously bad ideas.
Why does this happen?
How can smart people take up positions that defy any reasonable logic? Having spent many years working with smart people I’ve catalogued many of the ways this happens, and I have advice on what to do about it.
I feel qualified to write this essay as I’m a recovering smart person myself and I’ve defended several very bad ideas. So if nothing else this essay serves as a kind of personal therapy session. However, I fully suspect you’ll get more than just entertainment value (“Look, Scott is more stupid than we thought!”) out of what I have to say on this topic.
...
The problem with smart people is that they like to be right and sometimes will defend ideas to the death rather than admit they’re wrong.
This is bad. Worse, if they got away with it when they were young (say, because they were smarter than their parents, their friends, and their parent’s friends) they’ve probably built an ego around being right, and will therefore defend their perfect record of invented righteousness to the death.
Smart people often fall into the trap of preferring to be right even if it’s based in delusion, or results in them, or their loved ones, becoming miserable.
(Somewhere in your town there is a row of graves at the cemetery, called smartypants lane, filled with people who were buried at poorly attended funerals, whose headstones say “Well, at least I was right.”)
Scott Berkun.
---
Zouden we nou veel van dat soort lui in de politiek vinden?![]()
Hence the human drama?
![]()
(sure, knal maar naar R&P als u dat belieft, ik vind 'm hier ook wel thuishoren)
Ik denk wel dat politici een verkeerd idee blijven propageren, maar dat doen ze niet omdat ze intelligent zijn of onintelligent, dat speelt voor de echte politicus niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:11 schreef Hallulama het volgende:
Zouden we nou veel van dat soort lui in de politiek vinden?![]()
Hence the human drama?
![]()
Hoe kan je nou te koop lopen met iets wat je niet in de hand hebt. Als je bijvoorbeeld een gesprek probeert te voeren met diegene, reageren ze er wel op maar er zit geen pit in. Ze praten maar er is geen kern.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:02 schreef Bevo103 het volgende:
Dom zijn is niet erg, zolang je er maar niet mee te koop loopt...............
Is dat wel zo? Je hoort het vaak maar ik heb nog nooit echt een goed onderbouwd verhaal erbij gezien.quote:Op maandag 22 augustus 2005 07:14 schreef Speth het volgende:
Frits Bolkestein is bezig met een boek over een vergelijkbaar verschijnsel: waarom intellectuelen dikwijls naar links neigen (bijvoorbeeld naar groenlinks).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |