Ik had gisteren ontzettende ruzie met de eetmeter... had net 3 dagen netjes ingevoerd, is ie opeens alles kwijt, kan ik dus opnieuw beginnenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:50 schreef freecell het volgende:
Hey
Die eetmeter werkt bij mij toch wel.
Wil ik 's avonds chips pakken, denk ik: nee!!!!, want dan kom ik boven het goede aantal verzadigde vetten uit......
Idem met heel vet avondeten. Ook heb ik ontdekt dat ik te weinig vezels eet. En ik eet nog wel altijd vokorenbrood!!!
Gemiddeld eet ik nou zo'n 1200/1300 kcal op één dag. Daar moet ik soms best wel mijn best voor doen als ik het druk heb![]()
<knipje>
Sorry, maar ik lees nog niet zo heel erg lang meer.... Wat is een eetmeter?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:50 schreef freecell het volgende:
Hey
Die eetmeter werkt bij mij toch wel.
De EetMeter is een programmaatje van het Voedingscentrum waarin je kan invoeren wat je op een dag hebt gegeten. Het programmaatje berekent vervolgens hoeveel calorieen, vet, vitamine, mineralen ed hebt binnengekregen. Het geeft ook "advies" over de hoeveelheden (heb je genoeg groente/fruit/vitamientjes binnengekregen). Op zich een handig hulpmiddel, maar ik heb er nu dus even ruzie mee.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Sorry, maar ik lees nog niet zo heel erg lang meer.... Wat is een eetmeter?![]()
Dank voor de tip... Ik zal eens kijken of ik er iets mee kan.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:29 schreef Levitation het volgende:
[..]
De EetMeter is een programmaatje van het Voedingscentrum waarin je kan invoeren wat je op een dag hebt gegeten. Het programmaatje berekent vervolgens hoeveel calorieen, vet, vitamine, mineralen ed hebt binnengekregen. Het geeft ook "advies" over de hoeveelheden (heb je genoeg groente/fruit/vitamientjes binnengekregen). Op zich een handig hulpmiddel, maar ik heb er nu dus even ruzie mee.![]()
Je hebt ook online (gratis) varianten hiervan, bijvoorbeeld die van Overgewicht.nl. Kun je ook je kcal bijhouden, alleen geeft deze geen advies over vitamines en mineralen. Nadeel van deze site is dat je niets zelf kan toevoegen... en zoals altijd staat niet alles erin.
Oh, die nesquik ken ik niet?! Maar ik denk dat vers fruit misschien wel ietsjes beter is (ivm bouwstoffen enzo) maar als je geen mixer hebt, dat houdt het zowiezo opquote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:11 schreef Plonky het volgende:
Droeke, ik doe ook een soort milkshake, behalve dan zonder fruit (ik heb geen mixer). In plaats daarvan gebruik ik aardbei nesquik. Ook ongeveer 100-150kcal. Lekker!!
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:31 schreef Isabeau het volgende:
Wat blijf jij nog veel afvallen na een tijd, SjeenMeestal stagneert dat na een tijdje en wordt het een pond tot max. een kilo per week, maar jij maakt van die mooie sprongetjes
(wat eh...is een nomination armbandje?)
Als je nog niet hebt ontbeten of gewoon een zwakke maag of levendige fantasie hebt niet de spoiler lezen.Dat sprongetje is ook in twee weken gemaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn update van vorige week was nog niet verwerkt... Maar ik ben wel blij dat het hangen blijven steeds maar iets van een weekje is. Net als ik dan een beetje frustie raakt, val ik ineens weer wat af.
Hier zie je wat nomination armbandjes zijn. Je moet ervan houden... de een vind het heel leuk, de ander juist verschrikkelijk. Het is eigenlijk een moderen versie van het bedelarmbandje.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Ja dat doe ik ook, ik probeer echt alleen 'goede' dingen te eten. Ik doe ook flink sporten en ik val de laatste tijd eigenlijk niks af. Wel heb ik volgens mijn weegschaal 1 kilo aan spieren bij gekregen en ben ik 1,5 kilo vet kwijt! Maar ja, weet eigenlijk niet of ik die wel moet gelovenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:48 schreef Plonky het volgende:
[afbeelding]
Misschien is die alleen maar in de UK verkrijgbaar? Mijn probleem, als ik er 1tje neem, dan vind ik het moeilijk om er niet nog eentje te nemen, hehe. Maakt niet uit, ik weet nu dat ik niet boven de 90kg uitkom, en dus ik maak mij nog geen zorgen (ik ben minder streng aan het dieeten, maar meer aan het bewegen)
Het is nu 29,8!!!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:27 schreef Isabeau het volgende:
Beessie-Jen: je BMI blijft hetzelfde, dat klopt niet![]()
Ik slik iedere dag een multi-vitamine tablet (kruidvatmerk), die heb ik ook in de EetMeter ingevoerd, zo haal ik 't makkelijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:23 schreef freecell het volgende:
Voor de eetmeters onder ons:
Ik heb een calcium probleem.
Meestal krijg ik niet genoeg calcium binnen volgens de eetmeter, dus ik eet en drink meer calciumrijke dingen.
Nu zit ik dus de hele tijd over mijn eiwit-max heen.
Wie o wie heeft de oplossing om ze allebei goed te krijgen.
Het wordt inmiddels gewoon een sport om 's avonds alles op groen te hebben
Ik heb ook zo'n pil, maar daarmee krijg ik mijn calcium niet op groen. Is maar 30% van de ADH geloof ik.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:45 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik slik iedere dag een multi-vitamine tablet (kruidvatmerk), die heb ik ook in de EetMeter ingevoerd, zo haal ik 't makkelijk.Dat terwijl ik helemaal geen zuivel-typje ben, kan er niet geweldig goed tegen... eet alleen 's morgens yoghurt, that's it. Ik eet wel veel groente, daar zit ook (veel) calcium in. Dat is ook een idee... gewoon heeeeel veeeel groente eten
Ik krijg ook de meeste vakjes op groen, behalve m'n kcal... had er gisteren maar 1200 op. En van de EetMeter mag ik er 2800![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |