abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29352340
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:17 schreef viking84 het volgende:
de laatste tijd lijkt het net alsof ik geen sterke emoties meer kan voelen. ik ervaar geen ultieme blijdschap, maar ik ervaar ook geen diep verdriet. vroeger kon ik veel meer genieten van dingen, ik verheugde me op vakanties etc en hoewel ik me nu ook prima vermaak op vakantie, mis ik toch dat heerlijk enthousiaste gevoel dat er altijd mee gepaard ging. zozeer zelfs dat mensen denken dat ik het niet leuk heb gehad. ik kan geen blijdschap veinzen en als ik oprecht zeg "gaat wel", denken ze direct dat ik het niet leuk heb gehad, want ik kan het alleen maar leuk hebben gehad als ik zeg dat ik het "geweldig" heb gehad. hetzelfde geldt voor diep verdriet, dat lijk ik ook niet te kunnen voelen. het gaat aan mij voorbij. het maakt wel indruk, maar lijkt niet zo diep te gaan als bij andere mensen. ik voel me dus nogal emotieloos. ik mis die tijd dat kleine dingetjes nog zo'n grote impact op me hadden hebben anderen dit ook? is dit hollandse nuchterheid of is er meer aan de hand?

"no joy or grief touches me"
ik heb het ook, en ik moet zeggen, ik voel me er gezegend bij.
ik heb een hoop problemen gehad in het verleden die ik door mijn "emotieloze" opstelling goed heb kunnen verwerken,..
sommige in mijn omgeving vonden zit niet zo prettig, zo ook mijn ex. (vandaar ook mijn ex)
je wordt er min of meer hard door, wat op zich prettg is imo
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+

kom gewoon in limburg of brabant wonen! wij weten wat leven is!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_29352579
hmmm, doe toch maar niet, de grootste kans om depressief te worden heb je als je in limburg of brabant te gaan wonen...

minos maakt zich graag niet geliefd...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:44:48 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29363044
lekker bevooroordeeld tegenover de noorderlingen weer . het is wel zo dat ik vroeger juist heel erg emotioneel op dingen reageerde. op den duur ben ik wel een houding gaan aannemen van "no joy or grief touches me", maar nu ben ik weer doorgeslagen naar de andere kant. ik vind het maar kut, hoor. ik dacht: als ik wat ga reizen, zal het wel weer overgaan, maar ik kom net terug van een week parijs en het is alleen maar versterkt
ik ben al aan de anti-depressiva en daar wil ik vanaf.
ik ben niet te licht, eerder wat te zwaar
misschien moet ik me idd eens psychisch laten diagnosticeren, zoals alicey zegt, want ik heb toch wel het idee dat er eea aan de hand is... ik heb dit ook al op een forum voor autisten gepost en meer mensen daar herkennen het...
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:49:54 #45
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29363184
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 16:44 schreef viking84 het volgende:
ik ben al aan de anti-depressiva en daar wil ik vanaf.
het is toch een kenmerk van anti-depressiva dat ze emoties afzwakken? je hebt geen diepe dalen meer, maar ook geen pieken meer. lijkt me dat het daar dus van komt.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:03:18 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_29363593
kan dat uberhaupt, aan de anti-depressiva zonder therapie?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:04:55 #47
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29363635
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 17:03 schreef tijn het volgende:
kan dat uberhaupt, aan de anti-depressiva zonder therapie?
ja. sommige depressies ontstaan door een verstoring van de aanmaak van bepaalde stofjes in de hersenen. die kan je dan gewoon weer aanvullen door pillen te slikken dus.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:10:35 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29363783
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 16:49 schreef christine het volgende:

[..]

het is toch een kenmerk van anti-depressiva dat ze emoties afzwakken? je hebt geen diepe dalen meer, maar ook geen pieken meer. lijkt me dat het daar dus van komt.
daar zeg je wat, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
maar als ik ermee stop, dan word ik juist weer op onverklaarbare wijze enorm verdrietig

@ tijn: ik ben wel in gesprekstherapie geweest, maar nu gebruik ik dus alleen nog medicijnen, die serotonine oid in mijn breintje moet aanvullen...
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:12:25 #49
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29363831
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 17:10 schreef viking84 het volgende:

[..]

daar zeg je wat, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
maar als ik ermee stop, dan word ik juist weer op onverklaarbare wijze enorm verdrietig
daarom zou je ook juist in overleg met een therapeut je medicatie moeten afbouwen.
pi_29363967
heb het niet altijd, maar er zijn weken/maanden geweest dat ik me ook zo voelde.
leuk is anders. . was in de tijd dat ik fluoxetine slikte.
pi_29364053
heb er ook last van... sinds een jaartje of 3.
het is gekomen nadat een goede vriend van me is dood gereden door een bezopen belg in een auto.

heb hier verder goed over kunnen praten met vrienden en mn ouders. (en nog steeds)
maar toch zit er iets niet helemaal lekker tussen mn oren na deze gebeurtenis.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:24:06 #52
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29364123
je hart is gewoon van steen, kan gebeuren
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_29364253
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 16:49 schreef christine het volgende:

[..]

ja, ik zou de oorzaak ook daarin zoeken. hoelang ben je al aan de anti-depressiva ts?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:27:35 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29365613
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 17:28 schreef xennia het volgende:

[..]

ja, ik zou de oorzaak ook daarin zoeken. hoelang ben je al aan de anti-depressiva ts?
lang, 4 jaar en daarvoor allemaal andere rommel gebruikt
Niet meer actief op Fok!
pi_29366283
mag je wel genieten van jezelf?
pi_29367301
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 18:27 schreef viking84 het volgende:
nou, daar heb je je oorzaak.
pi_29372728
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 18:27 schreef viking84 het volgende:

[..]

je zou kunnen proberen of het effect heeft de dosis af te bouwen. doe dit echter nooit op eigen houtje, maar samen met een deskundige
  woensdag 3 augustus 2005 @ 08:59:59 #58
119422 fraQture
Op die fiets.
pi_29383445
dat heb ik ook wel vaker. dat ik echt mijn best moet doen om me in te leven in een situatie wil het veel invloed op me hebben. ik had ooit eens zo'n test gedaan en daar bleek uit dat mijn empathievermogen onder het gemiddelde zit . wie weet zit er ook wel een stukje autist in me

verliefd worden helpt op zich idd wel, kan ik zeggen uit ervaring.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 09:23:33 #59
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29383686
renske, ik heb echt het idee dat alles terug te voeren is op de "ingrijpende gebeurtenis in je 12e levensjaar" zoals jij zelf postte.

je matte, emotieloze innerlijk lijkt in mijn ogen een soort van bescherming, soort van muur om je heen, een rem op je, een gevoel dat je niet mag genieten.... kan door de medicijnen komen, maar denk ook dat het wel "tussen de oren" zit.

je hebt 7 jaar therapie gehad, is er toen ingegaan op het emotieloze? zo ja, vertel er eens meer over.
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_29383702
verliefd worden helpt iedereen, al was het maar door de grote hoeveelheden endorfinen die je lichaam gaat aanmaken. maar ja, was het maar zo makkelijk, verliefd worden doe je niet op commando, dus houd daar nou maar over op...
pi_29383763
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 19:29 schreef viperdesign het volgende:

[..]

nou, daar heb je je oorzaak.
he he gelukkig, probleem opgelost. volgende!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:07:47 #62
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29384431
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 09:29 schreef american_nightmare het volgende:

[..]

he he gelukkig, probleem opgelost. volgende!
klein beetje té kort door de bocht......

zo geef je ts geen kans meer verder haar hart te luchten, dat moet wel, ze moet er wel over kunnen praten, van je afschrivjen helpt namelijk ook heel erg!
pi_29384588
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 10:07 schreef cleejee het volgende:

[..]

klein beetje té kort door de bocht......

zo geef je ts geen kans meer verder haar hart te luchten, dat moet wel, ze moet er wel over kunnen praten, van je afschrivjen helpt namelijk ook heel erg!
het was dan ook meer een sarcastische opmerking tegen meneer de amateurpsycholoog die de betreffende patient even dacht te diagnosticeren.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:45:32 #64
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29385142
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 10:17 schreef american_nightmare het volgende:

[..]

het was dan ook meer een sarcastische opmerking tegen meneer de amateurpsycholoog die de betreffende patient even dacht te diagnosticeren.
zorg dan de volgende keer dat je je sarcasme benadrukt! haha
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:58:23 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29385448
quote:

[..]

ja, het is best ernstig. ze graven eerst je hele verleden overhoop en als je een keer iets vertelt over dat je vader of moeder je een tik heeft gegeven, dan drammen ze daarover door en maken er uiteindelijk een jeugdtrauma van
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:04:45 #66
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29385597
renske, is er in die 7 jaren therapie ook over je 'emotieloosheid' gesproken?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:07:03 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29385656
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 11:04 schreef cleejee het volgende:
renske, is er in die 7 jaren therapie ook over je 'emotieloosheid' gesproken?
hoe weet jij mijn voornaam?
het is mogelijk dat erover is gesproken. ja, maar dan meer tov gevoelens van anderen, dat ik me niet goed kan inleven in anderen. maar verder... ik heb ook het idee dat mijn eigen emotieloosheid echt iets van de laatste tijd is. of eerder: ik begin het nu te signaleren.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:09:17 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29385714
ik vind het trouwens verschrikkelijk dat alles wat er op mijn 12e gebeurd is constant weer komt bovendrijven. op die manier kun je het niet achter je laten. het blijkt me nog altijd te achtervolgen en het heeft blijkbaar een nóg grotere impact gehad op mijn leven dan ik voorheen gedacht had. ik wil niet dat het zo'n grote rol speelt in mijn leven
Niet meer actief op Fok!
pi_29386627
misschien ben je gewoon niet een bijzonder emotioneel mens, en moet je dat eerst accepteren? je maakt je nu zo druk om meer te voelen, spiegelt jezelf aan andere mensen, dat echte emoties misschien wel geblocked worden omdat je er te veel op let. leef gewoon, zorg dat je genoeg dingen doet die je zelf leuk vind..........en stoor je vooral niet aan wat andere mensen vinden.

ik heb me ook een tijd druk gemaakt dat ik niet zo bijzonder happy of verdrietig kon worden als andere mensen. zeker nu ik eind 20 begin te worden merk ik dat ik gewoon vrij onverschillig en rationeel tegenover veel zaken ben (geworden). ik doe er nu bijna alleen mijn voordeel mee, als andere mensen bij problemen al helemaal door het lint zijn, ben ik nog steeds rustig en rationeel en kan rustig naar een oplossing zoeken.

maar heel soms kan ik me nog ergens vreselijk boos of vrolijk om maken , dan merk ik dat ik nog wel degelijk emotioneel kan zijn.........gebeurt alleen zelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cochise op 03-08-2005 11:53:09 ]
Wise men speak because they have something to say. Fools because they have to say something.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:49:32 #70
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29386834
allereerst: renske, je hebt een profiel waar je naam in staat ;-)

signaleren is eerste stap, er dan iets mee doen (eventueel) is een tweede stap, dus je bent op weg! als ik je hoor praten over teleurstelling enzo, dan heb je wel degelijk emoties...kun je eens beschrijven wat je nou precies onder de emotiesloosheid verstaat?

blijkbaar heb je het van je 12e inderdaad nog niet verwerkt, nog geen plaats kunnen geven en zijn de naweeën ervan nog steeds voelbaar en zichtbaar... alles wat er in je jeugd gebeurd, bepaalt (vooral) op mindere momenten wel je leven na je 20e, helaas maak ik dat ook nog regelmatig mee... naar mijn idee moet er eerst wat aan die gebeurtenissen op je 12e gedaan worden, en dan kun je verder werken aan jezelf. deel jij dit idee?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:51:00 #71
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29386885
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 11:09 schreef viking84 het volgende:
ik wil niet dat het zo'n grote rol speelt in mijn leven
je kunt het wel niet willen, ervan weghollen, maar helaas, het klinkt hard, maar je blijft er hoe-dan-ook mee geconfronteerd worden!
het beste is om het aan te pakken....
pi_29387097
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 11:09 schreef viking84 het volgende:
ik vind het trouwens verschrikkelijk dat alles wat er op mijn 12e gebeurd is constant weer komt bovendrijven. op die manier kun je het niet achter je laten. het blijkt me nog altijd te achtervolgen en het heeft blijkbaar een nóg grotere impact gehad op mijn leven dan ik voorheen gedacht had. ik wil niet dat het zo'n grote rol speelt in mijn leven
op welke manieren wordt je geconfronteerd met wat er toen is gebeurd?
pi_29387138
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 11:51 schreef cleejee het volgende:

[..]

je kunt het wel niet willen, ervan weghollen, maar helaas, het klinkt hard, maar je blijft er hoe-dan-ook mee geconfronteerd worden!
het beste is om het aan te pakken....
de confrontatie komt door bepaalde gebeurtenissen waardoor je de link legt. je kunt leren om de link niet te leggen bij dergelijke gebeurtenissen. helemaal ergens van af raken lukt meestal niet, maar je kunt wel zorgen dat het verleden je niet langer belemmert in je zijn in het heden.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:22:44 #74
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_29387762
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 12:00 schreef alicey het volgende:

[..]

de confrontatie komt door bepaalde gebeurtenissen waardoor je de link legt. je kunt leren om de link niet te leggen bij dergelijke gebeurtenissen. helemaal ergens van af raken lukt meestal niet, maar je kunt wel zorgen dat het verleden je niet langer belemmert in je zijn in het heden.
mee eens.

in andere woorden: het een plaats geven. leren om die link te omzeilen.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:00:20 #75
73888 DIA
die ja .....
pi_29398851
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 17:04 schreef christine het volgende:

[..]

ja. sommige depressies ontstaan door een verstoring van de aanmaak van bepaalde stofjes in de hersenen. die kan je dan gewoon weer aanvullen door pillen te slikken dus.
is het ook zo dat na bijv een half jaar anti-dep gebruikt te hebben dat stofje weer op pijl is ....
dus: dat het aan te vullen is ... waarna je geen anti-dep meer nodig hebt
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:02:23 #76
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29398923
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 18:00 schreef dia het volgende:

[..]

is het ook zo dat na bijv een half jaar anti-dep gebruikt te hebben dat stofje weer op pijl is ....
dus: dat het aan te vullen is ... waarna je geen anti-dep meer nodig hebt
volgens mij is het zo dat je lichaam weer moet "leren" om dat stofje zelf aan te gaan maken. maar daar heb ik dus geen verstand van verder, dus dit kan ook grote onzin zijn.
pi_29399406
quote:
meneer is ervaringdeskundige. .
pi_29399945
quote:
op dinsdag 2 augustus 2005 01:17 schreef viking84 het volgende:
de laatste tijd lijkt het net alsof ik geen sterke emoties meer kan voelen. ik ervaar geen ultieme blijdschap, maar ik ervaar ook geen diep verdriet. vroeger kon ik veel meer genieten van dingen, ik verheugde me op vakanties etc en hoewel ik me nu ook prima vermaak op vakantie, mis ik toch dat heerlijk enthousiaste gevoel dat er altijd mee gepaard ging. zozeer zelfs dat mensen denken dat ik het niet leuk heb gehad. ik kan geen blijdschap veinzen en als ik oprecht zeg "gaat wel", denken ze direct dat ik het niet leuk heb gehad, want ik kan het alleen maar leuk hebben gehad als ik zeg dat ik het "geweldig" heb gehad. hetzelfde geldt voor diep verdriet, dat lijk ik ook niet te kunnen voelen. het gaat aan mij voorbij. het maakt wel indruk, maar lijkt niet zo diep te gaan als bij andere mensen. ik voel me dus nogal emotieloos. ik mis die tijd dat kleine dingetjes nog zo'n grote impact op me hadden hebben anderen dit ook? is dit hollandse nuchterheid of is er meer aan de hand?

"no joy or grief touches me"
ik ben ook behoorlijk emotieloos op veel gebieden. maar van de andere kant vind ik de vakantie die ik ga hebben wel mooi en verheug ik me er wel op en wordt ik wel agressief nog enzo. maar bij mij gaat het verdriet ook niet bepaald erg diep, heb ook niet snel lichamelijke pijn (of ik ervaar het niet echt als pijn) en mijn gedrag is soms wel wat extreem ben ook wel erg druk meestal en het nogal veel zelfvertrouwen. ik wordt ook niet echt verdrietig en bij mij gaat het dan altijd over naar agressie eigenlijk als ik er nu over nadenk
pi_29400002
gewoon een eikel, dus.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_29400040
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 18:46 schreef milagro het volgende:
gewoon een eikel, dus.
ja nou ja, bij mijn vrienden valt het wel mee en ik heb ook genoeg vriendinnen dus zij lijken er anders over te denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')