Wat versta jij onder assertiviteit?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:26 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben assertief genoeg hoor. Maar dit kwam zó uit de lucht vallen, dat ik totaal door verbazing werd geveld.
Juist het feit dat ik altijd mijn woordje terugheb op het moment dat mensen met mij gaan praten. Ook wildvreemden. Ik sta niet snel met mijn mond vol tanden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:30 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Wat versta jij onder assertiviteit?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:04 schreef milagro het volgende:
Nou, Ole, ik heb altijd 'sjans' met oude Marokaanse mannetjes
Heerlijk die vriendelijkheid op straat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:00 schreef Hik het volgende:
[..]
Hij had een heel schattig gebreid mutsje op, kwam ongeveer tot aan mijn borsten (hmmm...) en zei "Hoe gaat mevrouw? Hoe gaat? Prima?" Heb hem verzekerd dat alles goed met mij ging en toen hij een eindje mee op wilde fietsen riep ik vrolijk "Nou dág meneer!" en toen ging hij maar een boodschap doen...
![]()
Blijkbaar niet voor iedereen dus, gezien mijn eigen ervaringen en die die ik eerder beschreef...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:29 schreef R00sje het volgende:
@ HIK; Je merkt heus wel het verschil tussen iemand die de weg wil weten en iemand die andere bedoelingen heeft.
Nee, dat ís ook niet leuk. Been there, had that. Heb kneuzen gehad die voor mijn raam met hun geslachtsdelen gingen wapperen, maar het gekke is: daar had ik helemaal niéts tegen gezegd, omdat dat ging om vervelende, dronken gekken.quote:Met die eerste groep heb ik dan ook totaal geen problemen en daar geef ik dan ook netjes antwoord op. Maar als je al een paar keer gevolgd bent, en zoals ik al eerder gepost heb, zelfs tot aan je huisdeur, dan vind je het echt niet meer leuk hoor.
Daar krijg je toch een heel blij gevoel van?!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:06 schreef Tarot het volgende:
Heerlijk die vriendelijkheid op straat.
Gisteren in de trein had ik ook een wedstrijdje "zitplaats aanbieden" met een oudere vrouw. Uiteindelijk nadat iedereen een plek had, kwamen er twee plekken vrij, naast elkaar. Toen zijn we daar allebei maar gaan zitten. Ik heb haar dan ook vriendelijk uitgezwaaid toen ze een halte eerder uitstapte.
1) Het wordt meestal gevraagd op plekken waar mensen lopen die haast hebben. Op wegen tussen stations en tussen kantoren bijvoorbeeld.quote:Overigens: mensen die andere mensen zomaar negeren (uit een vreemd soort angst) onder het mom van "de weg vind je zelf maar". Zijn imho een stuk erger dan mensen die je een mooie vrouw vinden en vragen om een kop koffie met je te drinken...
Een beetje minder gespannen in het leven staan lijkt me een stuk gezonder....quote:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 08:07 schreef Hik het volgende:
Overigens: mensen die andere mensen zomaar negeren (uit een vreemd soort angst) onder het mom van "de weg vind je zelf maar". Zijn imho een stuk erger dan mensen die je een mooie vrouw vinden en vragen om een kop koffie met je te drinken...
Dank voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:35 schreef Neuralnet het volgende:
....Read the F^ing borden....Wat is er mis met een beetje voorbereiding voordat je op pad gaat?.... die klote paupers.... Oprotten kunnen ze....
Dus? Zo lang ze geen smerige opmerkingen maken en hun handen thuishouden denken ze maar wat ze willen hoor.quote:Ja, ze vinden je een mooie vrouw. Maar niet om koffie te drinken maar gewoon om te neuken.
... en prettiger voor de verdwaalde medemensquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:45 schreef Tarot het volgende:
Een beetje minder gespannen in het leven staan lijkt me een stuk gezonder....![]()
Idd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:24 schreef Alicey het volgende:
Ik heb dat niet vaak, maar als ik het heb is het 9 van de 10 keer in een vreemde stad.
alleen niet in de gevallen dat je op straat wordt aangesproken, of wel?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:48 schreef Hik het volgende:
Ik lúst niet eens koffie dus in veel gevallen neuk ik nog liever![]()
Hoe vaak word aan jou de richting gevraagd? Kijk, als het mij vaker overkomt dan mensen die ik ken, dan gaat er bij mij toch wel een lichtje branden boven mijn "achterdochtig" bordje....quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:12 schreef vbmot het volgende:
Waarom zou je persee zelf de weg overal naartoe moeten vinden?
Ach, daar zit ook wel eens wat moois bij hoor!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:10 schreef HassieBassie het volgende:
alleen niet in de gevallen dat je op straat wordt aangesproken, of wel?
Volgens mij héb je al geen leven als je zo overspannen reageert op mensen op straat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:22 schreef Neuralnet het volgende:
Als ik me druk zou maken om al die mensen die iets van me willen dan heb ik geen leven meer.
Aha, dus ik moet eerst met dure navigatieapparatuur op pad of de halve stad aflopen voordat jij dertig seconden van je kostbare (quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:22 schreef Neuralnet het volgende:
Waarom zou ik moeite voor iemand doen die zelf geen moeite wil doen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |