Do It Yourself is meer doe het zelf.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:47 schreef Saabmobiel het volgende:
DIY, Do It Yourself. Maar of je dit letterlijk mag opvatten als "klussen"?
Heel Hard Timmeren?quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:11 schreef Conflict het volgende:
HHT
HHT, Paddenrichter... ik voel me een klusn00b!quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:31 schreef beerten het volgende:
Ok: paddenrichter
Wat is een paddenrichter?
nee, troost je. Dit is een gemene. Eigenlijk is ie veel te moeilijk.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:39 schreef Saabmobiel het volgende:
[..]
HHT, Paddenrichter... ik voel me een klusn00b!![]()
whehehe, die wist ikquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:53 schreef Klonk het volgende:
auuuuuuuuwwwwwwww, godgloeiende, linksdraaiende, godverdomme = de lokroep voor de verbanddoos
Jep. Een (metalen) lat om bijvoorbeeld stucwerk glad te maken. Maar kan ook gebruikt worden om zaken op exact één lijn te brengen. Om dingen uit te richten.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:51 schreef Saabmobiel het volgende:
Als het goed is een metalen lat om je stucwerk mee vlak te krijgen![]()
toch.....?![]()
het is geen triviaquote:Op maandag 1 augustus 2005 22:06 schreef beerten het volgende:
De persoon met het juiste antwoord bedenkt de volgende vraag. Dus Saabmobiel: bedenk een vraag!
We proberen het even als quizquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:24 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Het loopt aardig uit de klauw
Maar als het op mijn manier niks wordt, dan maar anders....![]()
Sabel: De sabel is een lange rechte metalen strip aan de ene kant scherp en aan de andere kant stomp.quote:
Psssstquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:47 schreef beerten het volgende:
Voor de n00b's: een rij: wat is een rij?
*checkt avatar*quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:53 schreef sanger het volgende:
Oke nieuwe vraag,
Wat is een hoekschopje?
Is geen valstrik, is toch een echt stukje gereedschap.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
*checkt avatar*
*vermoedt een valstrikje*
*gaat er niet intrappen*
![]()
Een plamuurspatel in een hoek van 90 graden, om dingen in de hoek te smeren/stucen/duwen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:53 schreef sanger het volgende:
Oke nieuwe vraag,
Wat is een hoekschopje?
Correct!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 08:56 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Een plamuurspatel in een hoek van 90 graden, om dingen in de hoek te smeren/stucen/duwen.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Het antwoord weten = een nieuwe vraag verzinnen.
Stel ik voor. Vanaf dat stempel is opgelost
Have fun!
Stempel wordt meestal gebruikt als ondersteuning voor het plafond bij het weghalen van muren, maar ik keur hem goedquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:09 schreef kroegtijger het volgende:
[..]ik dacht dat dát al de bedoeling was
stempel is een ondersteuning voor bijv. muren die eruit gesloopt worden.
ik gaat meteen even denken over een nieuwe vraag... geef me een paar minuten
ja, da's dus ook wat ik bedoel ... alleen had ik t wat krom uitgelegdquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:23 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Stempel wordt meestal gebruikt als ondersteuning voor het plafond bij het weghalen van muren, maar ik keur hem goed
Mja, nog even duidelijk centraal en nogmaals en benadrukt en voor alle duidelijkheid enzoquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:09 schreef kroegtijger het volgende:
[..]ik dacht dat dát al de bedoeling was
stempel is een ondersteuning voor bijv. muren die eruit gesloopt worden.
ik gaat meteen even denken over een nieuwe vraag... geef me een paar minuten
hij is goedquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:33 schreef Sounddragon het volgende:
Een Reciprozaag is een elektrische zaag, wordt vaak gebruikt voor het wat grovere werk waar je met een 'deco' niet bij komt en/of je cirkelzaag niet diep genoeg komt..
quote:In Jargon ook wel kippenneuker genoemd....
quote:In Jargon ook wel kippenneuker genoemd....
Oeh, dat is niet echt meer doe het zelf gereedschapquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:33 schreef Sounddragon het volgende:
Nieuwe vraag : wat is een huloklem ???![]()
Een verstelbare winkelhaak om hoeken goed te kunnen reproducerenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:08 schreef Sounddragon het volgende:
![]()
Oké oké, ik we doen een andere![]()
Wat is een zwaaihaak ????![]()
Wat is dit voor een dialect? Boutenknar? kunnen we gewoon neerlandsch erkende termen gebruiken?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:58 schreef boertie het volgende:
een aluminiumlegering van alu en silicium.![]()
Nieuwe: Wat is een boutenknar?![]()
Ok het is niet een officiële naam maar deze wordt wel vaak gebruikt![]()
Wat maakt het uit als iemand een Bahko nodig heeft dan geef ik hem echt wel een engelse sleutelquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:19 schreef beerten het volgende:
[..]
Wat is dit voor een dialect? Boutenknar? kunnen we gewoon neerlandsch erkende termen gebruiken?
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:19 schreef beerten het volgende:
Wat is dit voor een dialect? Boutenknar? kunnen we gewoon neerlandsch erkende termen gebruiken?
ijzerwarenzaak??quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:58 schreef boertie het volgende:
een aluminiumlegering van alu en silicium.![]()
Nieuwe: Wat is een boutenknar?![]()
Ok het is niet een officiële naam maar deze wordt wel vaak gebruikt![]()
En die ken ik dan weer als een lesto...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 23:55 schreef boertie het volgende:
het is een slagmoersleutel die op perslucht of stroom werkt
bedankt!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 17:27 schreef Gurb het volgende:
en de volgende?
het is trouwens geen zwaaihaak, maar een zweihaak, maar dit geheel offtopic
Is dat niet de hand-aangedreven versie van de reciprozaag ?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:42 schreef beerten het volgende:
Schrobzaag = ???
Jawel! Correct. Nieuwe vraag graag!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 20:14 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Is dat niet de hand-aangedreven versie van de reciprozaag ?
Zo'n lang, laag puntig zaagje...
Een plank met zwenkwieltjes eronder. Makkelijk bij verhuizen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:51 schreef Treinhomo het volgende:
Makkie: wat is een hondje ?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:55 schreef SuperRembo het volgende:
Een plank met zwenkwieltjes eronder. Makkelijk bij verhuizen.
Ronde vijl.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:58 schreef SuperRembo het volgende:
Wat is een rattenstaart?
is dat niet een baksteen die in de lengte door midden is gehakt ???quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:18 schreef Treinhomo het volgende:
We blijven in het dierenrijk: wat is een paardenlul ?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:34 schreef madcap het volgende:
is dat niet een baksteen die in de lengte door midden is gehakt ???
Ik dacht juist dat dat een klisklezoor wasquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:34 schreef madcap het volgende:
[..]
is dat niet een baksteen die in de lengte door midden is gehakt ???
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 09:23 schreef SuperRembo het volgende:
Een drieklezoor is wat je overhoudt als je een klisklezoor van een baksteen afhaalt.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht juist dat dat een klisklezoor wasEen paardenlul (of hengstenlul) is volgens mij een trilnaald voor het verdichten van versgestort beton. Toch?
Bron.quote:Paardelul:
In de lengte gespleten metselsteen in staand verband gemetseld.
Juistquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 09:23 schreef SuperRembo het volgende:
Een drieklezoor is wat je overhoudt als je een klisklezoor van een baksteen afhaalt.
m.b.v. mijn google-doos weet ik een klein beetje van de metselarij af...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja treinhomo, weet je nou wel of niet iets van metselarij af?
Ook wel klapstok genoemdquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:56 schreef madcap het volgende:
[..]
alleen als hij 1 kg weegt...anders ishet geen vuistje meer
Een grote beitel?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:10 schreef Vai het volgende:
Kilkeper is zo'n strip toch waar 2 daken onder verschillende hoek bij elkaar komen?
oja, dan mag ik een nieuwe verzinnen.
Wat is een moordenaar
Om precies te zijn is het de gording die onder een kil zit. En dat is waar twee dakvlakken op elkaar aansluiten.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:10 schreef Vai het volgende:
Kilkeper is zo'n strip toch waar 2 daken onder verschillende hoek bij elkaar komen?
oja, dan mag ik een nieuwe verzinnen.
Wat is een moordenaar
't is geen beitelquote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:48 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Een grote beitel?
[edit]
Vai reageert niet erg... Mocht ik het goed hebben dan noem ik een 'glijhamer', anders door naar de volgende kandidaat
[/edit]
klopt helemaalquote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:42 schreef madcap het volgende:
een moordenaar... een soort verstelbare griptang....???
Het zou wel héél erg cheap zijn om nu mijn eigen vraag te gaan beantwoorden... Het ding bestaat in elk geval wél...quote:Op maandag 22 augustus 2005 00:43 schreef Vai het volgende:
Ik wil nu eigenlijk wel weten wat een glijhamer is!
Aanhanger die kan kantelen om hem leeg te gooien?quote:Op maandag 22 augustus 2005 10:43 schreef WouterB het volgende:
kipkar
Niet meer echt klusgereedschap, het is een tooltje of stemhoutjes in de klankkast van een viool aan te brengen.quote:
Smetkoord it is!quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:03 schreef Ramon73 het volgende:
[..]
Niet meer echt klusgereedschap, het is een tooltje of stemhoutjes in de klankkast van een viool aan te brengen.
Als het klopt: Smetkoord
Een 'chore' is volgens mij eerder een 'klusje' of een 'taak' zoals afwassen of stofzuigenquote:Op maandag 22 augustus 2005 17:39 schreef helldeskr het volgende:
Ik kom nog even terug op de vraag in de OP.
Klussen in het Engels is "to do a chore"
DIY of Home improvement is Amerikaans![]()
Dat zou best wel een kunnen maar blijft dat we nu alleen de Amerikaanse vertaling hebben.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Een 'chore' is volgens mij eerder een 'klusje' of een 'taak' zoals afwassen of stofzuigen
Het is kennelijk een lastige....quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:31 schreef WouterB het volgende:
als niemand weet wat een varken is dan moet iemand anders maar ff een nieuw woord verzinnen
Dat is toch een wipkar? En dat is dus gewoon een middenasaanhangwagen (al dan niet voor auto of vrachtauto).quote:Op maandag 22 augustus 2005 11:01 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Aanhanger die kan kantelen om hem leeg te gooien?
Messing, als in messing en groef. Dat is de uitstekende lip van een plank waarmee je de plank laat aansluiten in de groef van een volgend plank.quote:Op maandag 29 augustus 2005 09:29 schreef Ender_W het volgende:
Varken... roze beest met een krulstaart![]()
Maar om in de geest van het topic te blijven : Een laag metselwerk met een af/oplopende dikte om een fout te corrigeren. Om het geheel weer "waterpas" te krijgen.
Indien goed : Messing (en dan niet de legering van koper en zink)
(een makkelijke tussendoor)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |