abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29312874
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:13 schreef milagro het volgende:

[..]

zo bedoel ik het ook niet
Sorry !
quote:
voor een gestoorde is ALLES een motief, je blauwe ogen, je rode trui, je fiets.
Dat snap ik, en als de dader gepakt wordt, en na een onderzoek in het Britse Pieter Baan centrum blijkt dat hij echt compleet gestoord is, zal 'het motief' er weinig toe doen.
pi_29313047
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:20 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Sorry !
[..]

Dat snap ik, en als de dader gepakt wordt, en na een onderzoek in het Britse Pieter Baan centrum blijkt dat hij echt compleet gestoord is, zal 'het motief' er weinig toe doen.
dat bedoel ik idd

er loopt hier in de buurt een gek die altijd op Duitsers loopt te schelden.
als ik hem aanspreek, dan is er de kans dat ie me (weer) voor moffenhoer uitmaakt
of hem dat nu een racist maakt (ik weet het, Duitsers zijn geen ras, maar je begrijpt wat ik bedoel) of vooral gewoon gestoord en een willekeurige stok om te slaan gevonden ooit eens?

maar goed, in dit geval, zal beiden meespelen, een gestoorde racist dus.
of het een tendens is... dit soort moorden gebeuren al sinds jaar en dag, overal, helaas..

vreselijk toch, zo'n kind, ... pakt ws iedere dag die bus, alleen nu liep daar die gek
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_29313111
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:29 schreef milagro het volgende:

[..]

dat bedoel ik idd

er loopt hier in de buurt een gek die altijd op Duitsers loopt te schelden.
als ik hem aanspreek, dan is er de kans dat ie me (weer) voor moffenhoer uitmaakt
of hem dat nu een racist maakt (ik weet het, Duitsers zijn geen ras, maar je begrijpt wat ik bedoel) of vooral gewoon gestoord en een willekeurige stok om te slaan gevonden ooit eens?

maar goed, in dit geval, zal beiden meespelen, een gestoorde racist dus.
of het een tendens is... dit soort moorden gebeuren al sinds jaar en dag, overal, helaas..

vreselijk toch, zo'n kind, ... pakt ws iedere dag die bus, alleen nu liep daar die gek
Waarom blijf je die man nu structureel voor gek uitmaken - het kan toch gaan om een paar (racistische) jongeren die het slachtoffer treiteren, en uiteindelijk een paar stappen te ver gaan?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29313191
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:32 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarom blijf je die man nu structureel voor gek uitmaken - het kan toch gaan om een paar (racistische) jongeren die het slachtoffer treiteren, en uiteindelijk een paar stappen te ver gaan?
en dat mag ik niet gestoord noemen ?
een paar stappen te ver was het geweest als het een vechtpartijtje was geworden en hij geeft die knul net die ene fatale klap...
nu haalt de man een bijl , of had die zelfs bij zich en hakt hem de kop in.. ik vind dat gestoord ja, een gestoorde pyschopatische racist in dit geval.
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 01:38:58 #125
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29313238
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:36 schreef milagro het volgende:

nu haalt de man een bijl , of had die zelfs bij zich en hakt hem de kop in.. ik vind dat gestoord ja, een gestoorde pyschopatische racist in dit geval.
Ach, misschien komt er strax een oma van de dader op tv vertellen dat de dader het huidige slachtoffer herkende toen deze 2 jaar geleden deelnam aan een brute groepsverkrachting waarbij de dader van nu het slachtoffer was.

Je weet het niet hè?
pi_29313269
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:38 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ach, misschien komt er strax een oma van de dader op tv vertellen dat de dader het huidige slachtoffer herkende toen hij 2 jaar geleden deelnam aan een brute groepsverkrachting waarbij de dader van nu het slachtoffer was.

Je weet het niet hè?
jaja loeder.
wat ben je op dreef vanavond, joh
pi_29313304
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:40 schreef milagro het volgende:

[..]

jaja loeder.
Ik wilde het net in een ander topic zeggen ja. Leuke avond gehad hmmm? .
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 01:45:48 #128
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29313386
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:40 schreef milagro het volgende:

[..]

jaja loeder.
Begin net
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 01:46:42 #129
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29313408
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:42 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Leuke avond, leuk weekend, leuke week, leuk jaar, peace enzo.
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 01:48:24 #130
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29313444
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:42 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Leuke avond, leuk weekend, Help *S*O*S* leuke week, leuk jaar, peace enzo.
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 01:51:19 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29313511
ik geef World of Warcraft de schuld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_29313516
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:36 schreef milagro het volgende:

[..]

en dat mag ik niet gestoord noemen ?
een paar stappen te ver was het geweest als het een vechtpartijtje was geworden en hij geeft die knul net die ene fatale klap...
Je mag het van mij noemen wat je wilt, maar voorlopig slaat het als een tang op een varken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29313536
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je mag het van mij noemen wat je wilt, maar voorlopig slaat het als een tang op een varken.
ik zie niet in waarom, racist én gestoord.
pi_29313538
Donder allemaal op met jullie verklaring man.

Nu doe je net alsof het alleen maar een gestoorde is. Alsof hij toevallig een racist is.

Dat kan niet natuurlijk. Racisme is het motief. Er zijn gewoon spanningen in die wijk daar.

Er moet iets gebeuren aan de spanningen. Hoezo hebben blanken en zwarten een hekel aan elkaar?
Doen negers dom? Zaten er wel erg vaak criminelen tussen de nieuwkomer? Zijn ze jaloers op de lengte van hun lul, of op weet ik wat.... En andersom.

Oorzaken zoeken en praten, niet net doen alsof het toeval is.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 01:56:08 #135
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29313595
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:51 schreef sp3c het volgende:
ik geef World of Warcraft de schuld
Argumenten sp3c, argumenten..
pi_29313600
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:52 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

Nu doe je net alsof het alleen maar een gestoorde is. Alsof hij toevallig een racist is.

Dat kan niet natuurlijk. Racisme is het motief. Er zijn gewoon spanningen in die wijk daar.

Er moet iets gebeuren aan de spanningen. Hoezo hebben blanken en zwarten een hekel aan elkaar?
Doen negers dom? Zaten er wel erg vaak criminelen tussen de nieuwkomer? Zijn ze jaloers op de lengte van hun lul, of op weet ik wat.... En andersom.

Jullie? IK alleen heb het over een gestoorde, naast een racist.

niet doen of het schering en inslag is.
dit soort moorden zijn dat niet, namelijk, gelukkig.

racisme is van alle tijden, racistische moorden ook, maar het is geen tendens nu.
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 01:57:11 #137
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29313610
quote:
en praten,
Net als Cohen onder het genot van een jodenkoek en een kopje thee?
pi_29313632
quote:

Plus dat racisten gestoord zijn.
pi_29313848
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:56 schreef milagro het volgende:.
racisme is van alle tijden, racistische moorden ook, maar het is geen tendens nu.
Racisme is wel een tendens. Jezus dan ben je echt dom.

Er is toch duidelijk toenemend racisme in Europa. De opkomst van Jorg Haider, de opkomst van Filip de Winter. In beide landen is extreem-rechts vrij groot geworden. Ook Duitsland heeft de neiging gehad via de Schill-partij . In Nederland is de situatie ook bekend waarachijnlijk. Verder is er regelmatig geweld geweest richting moskeeen. Nu ook in Engeland. De moslims reageren niet voor de lol zo nerveus op ieder ding. In Duitsland zijn in 1997 500 incidenten geweest tegen buitenlanders. Dat is meer dan 2 per week. En dan moet je denken aan geweld en bedreignig etc. Ernstige dingen. Als je gaat vergelijken met 20 of 30 jaar geleden dan neemt het geweld alleen maar toe. Dat is echt een verandering.

OkeeOkee in Oostenrijk heeft altijd een neoznazi gezeten, vroeger zat er Waldheim, maar Haider gaat wel wat verder en (was) minder gematigd naar men zegt.

En dan te bedenken dat dit echt maar een greep is van wat er gaande is naar de buitenlanders.

.
pi_29313875
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:57 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Goed Loedertje wat is je voorstel? Wat moeten we DOEN?
pi_29314229
Kap eens met mensen die het niet met je eens zijn 'dom' te noemen en te zeggen dat ze moeten 'opdonderen'. Dat nodigt niet echt uit om met je in discussie te gaan.
pi_29314288
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 02:34 schreef kLowJow het volgende:
Kap eens met mensen die het niet met je eens zijn 'dom' te noemen en te zeggen dat ze moeten 'opdonderen'. Dat nodigt niet echt uit om met je in discussie te gaan.
Kap eens met iemand voor te trekken in de discussie, onvolwassen gedrag, trouwens ben het wel met je eens
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 02:48:37 #143
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29314416
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 02:14 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Goed Loedertje wat is je voorstel? Wat moeten we DOEN?
Wij niets.
De politie zal daar in de UK alles doen om de dader te pakken, de rechter zal bepalen wat voor straf deze krijgt.
Wat wilde jij daar persoonlijk aan toevoegn dan?
pi_29315942
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:55 schreef milagro het volgende:

de man in de bus is een zelfde wrede dood gestorven, het feit dat er daar er daar geen racial slurs aan vooraf gingen maakt zo'n moord minder 'schokkend' blijkbaar, het haalt iig het NL nieuws niet....en er wordt de man dan ook geen motief toegewezen (hekel aan mannen met donkerblond haar in bussen) behalve gestoordheid.
Het is toch ook wel net iets schokkender dat iemand puur op basis van huidskleur vermoord wordt. Er zijn in Amsterdam ook veel vechtpartijen maar vechtpartijen waarvan homo's het slachtoffer zijn krijgen de laatste tijd ook iets meer aandacht.
pi_29315949
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:57 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nee, laten we elkaar maar gaan doodsteken joh.
pi_29315955
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:56 schreef milagro het volgende:
Minderheden in een kwaad daglicht stellen, op veel fronten en van veel kanten, is volgens mij hoogst actueel.
pi_29316844
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 08:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is toch ook wel net iets schokkender dat iemand puur op basis van huidskleur vermoord wordt. Er zijn in Amsterdam ook veel vechtpartijen maar vechtpartijen waarvan homo's het slachtoffer zijn krijgen de laatste tijd ook iets meer aandacht.
De media máken ook nieuws natuurlijk, ondanks dat het van de zotte is om iemand iets aan te doen op basis van zijn geaardheid, huidskleur, geloof, sexe of wat dan ook, lichten de media deze gevallen er specifiek uit en scheppen een beeld dat niet overeenkomstig is met de werkelijkheid, het is nu niet erger dan pakweg 10 jaar terug of 100 jaar terug.
Yeah baby Yeah!
pi_29316917
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 10:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De media máken ook nieuws natuurlijk, ondanks dat het van de zotte is om iemand iets aan te doen op basis van zijn geaardheid, huidskleur, geloof, sexe of wat dan ook, lichten de media deze gevallen er specifiek uit en scheppen een beeld dat niet overeenkomstig is met de werkelijkheid, het is nu niet erger dan pakweg 10 jaar terug of 100 jaar terug.
Wat voor beeld wordt er dan geschapen? Volgens mij wordt deze moord belicht en dat lijkt me niet meer dan terecht. Ik heb nergens gelezen dat het meer is dan tien of 100 jaar geleden. Maar dat deze moord iets meer aandacht krijgt dan een kroegvechtpartij op zaterdagavond waarbij een dode valt, vind ik wel logisch.
pi_29317006
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 10:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat voor beeld wordt er dan geschapen? Volgens mij wordt deze moord belicht en dat lijkt me niet meer dan terecht. Ik heb nergens gelezen dat het meer is dan tien of 100 jaar geleden. Maar dat deze moord iets meer aandacht krijgt dan een kroegvechtpartij op zaterdagavond waarbij een dode valt, vind ik wel logisch.
Logisch dat de moord wordt belicht en ook logisch als er een duidelijk motief is dat het wordt vermeld, ik kan alleen weinig met: "Tiener racistisch vermoord...".
Is dat een speciale manier dan? Een tiener is vermoord (waarschijnlijk) om racistische motieven, dat is wat anders.
Het beeld dat wordt geschapen is dat niemand elkaar meer vertrouwd, Mensen met rechtse of linkse sympathieen worden extra gevolgd, Marokkanen hoeven maar naast de pot te pissen of er is weer een enquete over etc.
Yeah baby Yeah!
pi_29319143
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 08:48 schreef SCH het volgende:

[..]

waarom? de man in de bus vermoordde de ander op basis van niets feitelijk, is toch minstens zo eng?
pi_29319226
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 11:53 schreef milagro het volgende:

[..]

waarom? de man in de bus vermoordde de ander op basis van niets feitelijk, is toch minstens zo eng?
Maar dat gebeurt wel veel vaker. Natuurlijk is het ook heel eng.
pi_29319311
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 11:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt wel veel vaker. Natuurlijk is het ook heel eng.
gelukkig maar dan

en dat klinkt raarder dan ik bedoel
pi_29319395
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 11:59 schreef milagro het volgende:

[..]

gelukkig maar dan

en dat klinkt raarder dan ik bedoel
Zo'n koelbloedige racistische moord als deze gebeurt gelukkig niet zo heel vaak. Wat weer niet zo veel zegt over racistische incidenten en/of geweld.
pi_29319451
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo'n koelbloedige racistische moord als deze gebeurt gelukkig niet zo heel vaak. Wat weer niet zo veel zegt over racistische incidenten en/of geweld.
nee, maar dat soort incidenten komen ook van 2 kanten, niet alleen w/zw maar ook zw/w
pi_29319527
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:04 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, maar dat soort incidenten komen ook van 2 kanten, niet alleen w/zw maar ook zw/w
In Europa zie je dat toch zelden.
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:11:32 #156
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_29319678
Tijd dat Meki-veiligheids-dienst de daders opspoort !
zzz
pi_29319682
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:06 schreef SCH het volgende:

[..]

het wordt niet als zodanig herkend vaak.

als ik door Brixton loop en in elkaar wordt gebeukt dan zal dat ws niet in het nieuws komen als een racistisch incident, terwijl iedereen weet dat in bepaalde wijken bepaald publiek gewoon niet gewenst is en de mugging/attack gedaan wordt puur omdat je niet zwart bent.

bepaalde Aziaten in bepaalde wijken van London pakken net zo goed blanke of anderskleurigen puur vanwege hun andere kleurtje bv.

hetzelfde geldt hier in NL , in bepaalde steden, buurten, pikken de daders hun slachtoffers nooit uit eigen groep, evenzomin als in de voorsteden van Parijs, daar hoef je als autochtoon of anderstoon absoluut niet te komen in bepaalde delen, straten.
pi_29319727
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:06 schreef SCH het volgende:

[..]

ik kan me ook niet echt een bericht herinneren dat een negroïde man (laten we netjes blijven) een blanke man heeft afgeslacht, aangezien deze blank was.
Omgekeerd komt het volgens mij ook nauwelijks voor in Europa, misschien ook omdat er in Europa minder negroïden leven dan in Amerika?
Yeah baby Yeah!
pi_29319783
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:11 schreef milagro het volgende:
hetzelfde geldt hier in NL , in bepaalde steden, buurten, pikken de daders hun slachtoffers nooit uit eigen groep
Maar dat is geen selectie op kleur of ras - ik snap de behoefte om zo'n racistische moord te relativeren en het om te keren niet zo goed. Natuurlijk komt racisme andersom ook voor maar zwarten zijn hier nog altijd in de minderheid en het komt nou eenmaal vaker op die manier voor.
pi_29323689
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 02:48 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Wij niets.
De politie zal daar in de UK alles doen om de dader te pakken, de rechter zal bepalen wat voor straf deze krijgt.
Wat wilde jij daar persoonlijk aan toevoegn dan?
De manier waarop jij Cohen ziet, de indruk die gewekt wordt met theedrinken en jodenkoeken eten. Alsof het een watje is. Het zal wel kloppen, misschien is Cohen wel een watje. Maar jij verafschuwt de theekrans-houding van Cohen. Jij wilt dat hij stopt met theeleuten en dat er wat gebeurt.

Mijn vraag is dan: wat moet er gebeuren? Demonstreren, protesteren. ? Ik denk niet dat het helpt in dit geval. Je moet een mentaliteitsverandering bewerkstelligen. Bijvoorbeeld gedragsles en omgangsvormen leren in scholen EN BEDRIJVEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')