abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29301980
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:18 schreef Meki het volgende:

[..]

waarom geloof je er niks van
Bron is de Telegraaf
  zondag 31 juli 2005 @ 19:56:35 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29302071
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:53 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Bron is de Telegraaf
BBC bevestigt het
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_29302085
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:53 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Bron is de Telegraaf
hoofdbron : BBC
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 31 juli 2005 @ 20:03:22 #84
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_29302253
Ik las het stuk en tja... dat hakt er stevig in, om maar even een idioot woordgrapje te gebruiken
Figuren die dit doet mogen van mij echt publiekelijk gestenigd worden.
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  zondag 31 juli 2005 @ 20:10:26 #85
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_29302484
En wat had de (onder andere) Engelse media toch een praatjes toen er eeder dit jaar paar 5 mans moskeetjes fikten als "the Dutch lost their innocence" en meer van die ongein
waarschijnlijk wel
pi_29311521
Is er nu al wat bekend over de afkomst van de daders? Waren het moslims, pakistani of arabische lui.?

Of waren het per ongeluk Britse nationalisten. ?
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_29311567
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:29 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Is er nu al wat bekend over de afkomst van de daders? Waren het moslims, pakistani of arabische lui.?

Afgaande op het nieuwsbericht van de BBC zou je voor het laatste gaan, al lijk je hier gezien je eerdere posts in dit topic nogal aan te twijfelen.
pi_29311658
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:29 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

vind jij dat belangrijk

als je het goed nadenkt dan weet je het wel
pi_29311668
volgens mij was het vooral een gestoorde gevaarlijke gek.
vreselijk.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_29311750
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:34 schreef Meki het volgende:

[..]

vind jij dat belangrijk

als je het goed nadenkt dan weet je het wel
Natuurlijk is dat belangrijk, dat kan immers te maken hebben met het motief. Een blanke die een zwarte afslacht, omdat 'ie zwart is, bijvoorbeeld.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29311787
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat belangrijk, dat kan immers te maken hebben met het motief. Een blanke die een zwarte afslacht, omdat 'ie zwart is, bijvoorbeeld.
ms was er helemaal geen motief, gewoon de kolder in zijn kop.
pi_29311830
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:38 schreef milagro het volgende:

[..]
gewoon de kolder in zijn kop.
Dat sowieso lijkt me.
pi_29311837
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

het is een britse man een racist met een motief die alle zwarte mensen haat
is het nu duidelijk

vind je het minder erg als het andersom was ??
pi_29311867
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:40 schreef Meki het volgende:

[..]

is het nu duidelijk
Daar lijkt het wel op, ja.
quote:
vind je het minder erg als het andersom was ??
Ja, want alle zwarte mensen zijn slecht en moeten dood. Wat denk je zelf?
pi_29311966
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op, ja.
[..]

Ja, want alle zwarte mensen zijn slecht en moeten dood. Wat denk je zelf?
ik weet niet wat jij denkt mischien vind jij dat wel of weer niet
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 00:45:41 #96
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29311993
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:40 schreef Meki het volgende:

[..]

is het nu duidelijk
Dat weet je helemaal niet, voor hetzelfde bekend hij deze week dat hij ook nog 9 blanke mensen vermoord heeft in de afgelopen 4 jaar.
Dan valt die ene neger ook wel weer mee.
pi_29312041
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:40 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat sowieso lijkt me.
wat ik bedoel eigenlijk, is dat een racist zijn alleen niet perse een motief is.
er zijn zat racisten, blanke en 'gekleurde', wiens vooroordelen gewoon bij woorden vooral blijven.
zo een moord als deze, die lijkt uit het niets te komen, zonder aanleiding of wat dan ook, zo wreed ook, is vooral de gestoordheid wat zo'n man drijft, lijkt mij.
had hij een hekel gehad aan bakkers, was er nu een bakker dood.

er is ook een man doodgestoken dit weekend in London, in een bus, door een man die hij aansprak op zijn vervelend gedrag (eten gooien naar de overige reizigers)..... beide heren echter waren blank, en dus krijgt zo een moord veel minder aandacht sowieso dan een moord die lijkt gedaan vanwege racisme... terwijl het allebei even gestoord is, even eng.

een kwestie van op de verkeerde plek op het verkeerde moment zijn, en de verkeerde tegenkomen... vreselijk gewoon, dat arme kind.
pi_29312082
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:47 schreef milagro het volgende:

[..]

wat ik bedoel eigenlijk, is dat een racist zijn alleen niet perse een motief is.
er zijn zat racisten, blanke en 'gekleurde', wiens vooroordelen gewoon bij woorden vooral blijven.
zo een moord als deze, die lijkt uit het niets te komen, zonder aanleiding of wat dan ook, zo wreed ook, is vooral de gestoordheid wat zo'n man drijft, lijkt mij.

er is ook een man doodgestoken dit weekend in London, in een bus, door een man die hij aansprak op zijn vervelend gedrag (eten gooien naar de overige reizigers)..... beide heren echter waren blank, en dus krijgt zo een moord veel minder aandacht sowieso dan een moord die lijkt gedaan vanwege racisme... terwijl het allebei even gestoord is, even eng.

een kwestie van op de verkeerde plek op het verkeerde moment zijn, en de verkeerde tegenkomen... vreselijk gewoon, dat arme kind.
Je doet me een beetje denken aan een vriend van me, die over neo-nazi's structureel beweerd dat 'ze toch niet weten wat het inhoudt'.
pi_29312095
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:44 schreef Meki het volgende:

[..]

ik weet niet wat jij denkt mischien vind jij dat wel of weer niet
kap eens met dit soort onzin, zeg, loop mensen geen woorden in de mond te leggen ajb
pi_29312117
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je doet me een beetje denken aan een vriend van me, die over neo-nazi's structureel beweerd dat 'ze toch niet weten wat het inhoudt'.
jammer dan dat je totaal mijn punt mist.
pi_29312159
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:47 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat hier aangenomen wordt dat het om racisme gaat, vanwege de scheldpartij waarvoor ze in eerste instantie zijn weggelopen. Zijn vriendin en neef waren hier natuurlijk bij aanwezig, en ik neem aan dat vooral hun verklaring al dan niet via de politie zijn weg naar de BBC heeft gevonden.
pi_29312186
Als het een blanke Brit is vind ik dat bijzonder teleurstellend. Onze westerse tolerante samenleving zou te schande zijn gebracht als dit uit naam van het zwart-wit polariserende denken gebeurt.

Maar ja er zullen altijd wel gestoorden blijven. Iemand kan diverse motieven hebben, wat ik wel moet opmerken is dat de meeste criminelen zich toch niet aan de wet houden en het wetsartikel op racisme met plezier overtreden. Toen ergens rond de jaren 90 ingevoerd is in de wet dat racisme verboden werd, is de halve onderwereld spontaan buitenlanders eens even flink gaan beledigen.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_29312270
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:49 schreef milagro het volgende:

[..]

jammer dan dat je totaal mijn punt mist.
Het was maar een opmerking hoor, over je formulelering, verder niets. Het sloeg niet op alles wat je schreef. Ik kan me er wel in vinden verder.
pi_29312273
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:51 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat hier aangenomen wordt dat het om racisme gaat, vanwege de scheldpartij waarvoor ze in eerste instantie zijn weggelopen. Zijn vriendin en neef waren hier natuurlijk bij aanwezig, en ik neem aan dat vooral hun verklaring al dan niet via de politie zijn weg naar de BBC heeft gevonden.
dat begrijp ik, KlowJow, de man was ws een racist, maar niet iedere racist wilt een andersgetinte medelander met een bijl het hoofd in slaan.

de man in de bus is een zelfde wrede dood gestorven, het feit dat er daar er daar geen racial slurs aan vooraf gingen maakt zo'n moord minder 'schokkend' blijkbaar, het haalt iig het NL nieuws niet....en er wordt de man dan ook geen motief toegewezen (hekel aan mannen met donkerblond haar in bussen) behalve gestoordheid.
pi_29312332
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het was maar een opmerking hoor, over je formulelering, verder niets. Het sloeg niet op alles wat je schreef. Ik kan me er wel in vinden verder.
het is lastig uitleggen
ik was al bang dat 'men' zou denken dat ik het (racisme) wegwuif of niet wil zien.
pi_29312367
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:55 schreef milagro het volgende:

[..]

dat begrijp ik, KlowJow, de man was ws een racist, maar niet iedere racist wilt een andersgetinte medelander met een bijl het hoofd in slaan.

de man in de bus is een zelfde wrede dood gestorven, het feit dat er daar er daar geen racial slurs aan vooraf gingen maakt zo'n moord minder 'schokkend' blijkbaar, het haalt iig het NL nieuws niet....en er wordt de man dan ook geen motief toegewezen (hekel aan mannen met donkerblond haar in bussen) behalve gestoordheid.
Je moet zoiets dan ook in maatschappelijke context zien. Gekken zul je altijd houden, maar meer racistische moorden zijn een teken van meer racisme. Zulke tendensen moet je in de gaten houden. De moord op zich is niet erger, het verhaal er achter wellicht wel.
pi_29312454
quote:

[..]

Alsof racisme een reactie " oh...maar dan snap ik het wel" mag oproepen...

De formulering van de media is bepalend voor het feit in hoeverre afgunst wordt uitgesporken betreffende dit soort daden.

Beiden aan de eeuwige schandpaal
Ah...dat was het...
pi_29312464
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je moet zoiets dan ook in maatschappelijke context zien. Gekken zul je altijd houden, maar meer racistische moorden zijn een teken van meer racisme. Zulke tendensen moet je in de gaten houden. De moord op zich is niet erger, het verhaal er achter wellicht wel.
wanneer is een moord racistisch?
in dit geval gilde de man vooraf allerlei narigheid, dus dat speelde naast zijn complete gestoordheid mee.

maar een moord op een blanke door een niet blanke wordt toch vaak niet als racistisch gezien, terwijl dat ms ook wel meespeelde.
pi_29312504
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:00 schreef NITROHOSS het volgende:

[..]

Alsof racisme een reactie " oh...maar dan snap ik het wel" mag oproepen...

De formulering van de media is bepalend voor het feit in hoeverre afgunst wordt uitgesporken betreffende dit soort daden.

Beiden aan de eeuwige schandpaal
het roept helemaal dat niet op, niet bij mij iig.

en je bedoelt ws afkeer of afschuw, en niet afgunst.
pi_29312536
quote:

[..]

Nee, aan de andere kant vind ik het niet vreemd dat wanneer een waarschijnlijke racist, een andersgetinte medelander op zo'n manier om het leven brengt, aangenomen wordt dat hij dit uit racistische motieven deed. Het hoeft daarmee natuurlijk niet perse zo te zijn, maar als je het zo tot in het extreme door zou trekken, kun je eigenlijk nooit over een motief spreken.
quote:
Je hebt natuurlijk gelijk dat het niet minder erg is, en zulke berichten halen inderdaad minder snel (internationaal) het nieuws. Racisme is een 'hot item'. Daarbij is het natuurlijk mogelijk dat hetgeen in dat geval aan de moord vooraf ging minder duidelijk een (mogelijk) motief naar voren bracht, waardoor daar in het bericht niet op is ingegaan.
pi_29312544
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:01 schreef milagro het volgende:

[..]

wanneer is een moord racistisch?
in dit geval gilde de man vooraf allerlei narigheid, dus dat speelde naast zijn complete gestoordheid mee.
Wie zegt dat er sprake is van complete gestoordheid?

Als de dader de man vermoordde, omdat hij zwart was, is het een racistische moord.
quote:
maar een moord op een blanke door een niet blanke wordt toch vaak niet als racistisch gezien, terwijl dat ms ook wel meespeelde.
Daar valt weinig over te zeggen als je het exacte verloop niet kent. Het zal ongetwijfeld gebeuren, maar ik zou niet weten of en waarom dat verzwegen zou worden, of niet erkend.
  maandag 1 augustus 2005 @ 01:05:52 #112
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29312596
pffftttt. Dit is niet gezond meer.
Met een bijl iemands hersens inslaan.
Sterke aan familie en nabestaanden voor deze zinloze moord.
- Het zal je kind maar wezen -
pi_29312598
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:02 schreef milagro het volgende:

[..]

het roept helemaal dat niet op, niet bij mij iig.
psies...dan is het ok in jouw hoofd...bij sommige mensen is het dan anders namelijk...
quote:
en je bedoelt ws afkeer of afschuw, en niet afgunst.

neej....afgunst... maar die andere 2 gaan ook op hoor...
Ah...dat was het...
pi_29312621
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:05 schreef NITROHOSS het volgende:

[..]

psies...dan is het ok in jouw hoofd...bij sommige mensen is het dan anders namelijk...
[..]

neej....afgunst... maar die andere 2 gaan ook op hoor...
af·gunst (de ~ (v.))
1 jaloezie

pi_29312664
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wie zegt dat er sprake is van complete gestoordheid?

Als de dader de man vermoordde, omdat hij zwart was, is het een racistische moord.
[..]

Daar valt weinig over te zeggen als je het exacte verloop niet kent. Het zal ongetwijfeld gebeuren, maar ik zou niet weten of en waarom dat verzwegen zou worden, of niet erkend.
er wordt niet eens over nagedacht als het omgekeerd gebeurt, tenzij specifiek aangegeven door de dader.

maar een donker iemand die vermoord (of gedood) wordt door een blank iemand, dan speelt die gedachte al snel mee, aannames alom, ik denk aan de Mercatorplein taferelen..

waarom ik denk dat deze man compleet gestoord is?
omdat hij zonder enige aanleiding met een bijl een wildvreemde te lijf gaat, daarom, en of dat dan uit racisme gebeurt of niet, maakt niet uit, je bent compleet gestoord dan.
pi_29312710
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

af·gunst (de ~ (v.))
1 jaloezie

ow...dan moet ik mijn woordwijzer maar weer eens uit het stof trekken....
Ah...dat was het...
pi_29312759
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:03 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nee, aan de andere kant vind ik het niet vreemd dat wanneer een waarschijnlijke racist, een andersgetinte medelander op zo'n manier om het leven brengt, aangenomen wordt dat hij dit uit racistische motieven deed. Het hoeft daarmee natuurlijk niet perse zo te zijn, maar als je het zo tot in het extreme door zou trekken, kun je eigenlijk nooit over een motief spreken.
[..]
zo bedoel ik het ook niet

voor een gestoorde is ALLES een motief, je blauwe ogen, je rode trui, je fiets.
pi_29312781
een onzin reden ahw

praten is zoveel makkelijker...:Y
Ah...dat was het...
pi_29312788
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:15 schreef NITROHOSS het volgende:
een onzin reden ahw

praten is zoveel makkelijker...
Ah...dat was het...
pi_29312794