BBC bevestigt hetquote:
Afgaande op het nieuwsbericht van de BBC zou je voor het laatste gaan, al lijk je hier gezien je eerdere posts in dit topic nogal aan te twijfelen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:29 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Is er nu al wat bekend over de afkomst van de daders? Waren het moslims, pakistani of arabische lui.?
Of waren het per ongeluk Britse nationalisten. ?
vind jij dat belangrijkquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:29 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Is er nu al wat bekend over de afkomst van de daders? Waren het moslims, pakistani of arabische lui.?
Of waren het per ongeluk Britse nationalisten. ?
Natuurlijk is dat belangrijk, dat kan immers te maken hebben met het motief. Een blanke die een zwarte afslacht, omdat 'ie zwart is, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:34 schreef Meki het volgende:
[..]
vind jij dat belangrijk
als je het goed nadenkt dan weet je het wel
ms was er helemaal geen motief, gewoon de kolder in zijn kop.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat belangrijk, dat kan immers te maken hebben met het motief. Een blanke die een zwarte afslacht, omdat 'ie zwart is, bijvoorbeeld.
het is een britse man een racist met een motief die alle zwarte mensen haatquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat belangrijk, dat kan immers te maken hebben met het motief. Een blanke die een zwarte afslacht, omdat 'ie zwart is, bijvoorbeeld.
Daar lijkt het wel op, ja.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:40 schreef Meki het volgende:
[..]
het is een britse man een racist met een motief die alle zwarte mensen haat
is het nu duidelijk
Ja, want alle zwarte mensen zijn slecht en moeten dood. Wat denk je zelf?quote:vind je het minder erg als het andersom was ??
ik weet niet wat jij denkt mischien vind jij dat wel of weer nietquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op, ja.
[..]
Ja, want alle zwarte mensen zijn slecht en moeten dood. Wat denk je zelf?
Dat weet je helemaal niet, voor hetzelfde bekend hij deze week dat hij ook nog 9 blanke mensen vermoord heeft in de afgelopen 4 jaar.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:40 schreef Meki het volgende:
[..]
het is een britse man een racist met een motief die alle zwarte mensen haat
is het nu duidelijk
wat ik bedoel eigenlijk, is dat een racist zijn alleen niet perse een motief is.quote:
Je doet me een beetje denken aan een vriend van me, die over neo-nazi's structureel beweerd dat 'ze toch niet weten wat het inhoudt'.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:47 schreef milagro het volgende:
[..]
wat ik bedoel eigenlijk, is dat een racist zijn alleen niet perse een motief is.
er zijn zat racisten, blanke en 'gekleurde', wiens vooroordelen gewoon bij woorden vooral blijven.
zo een moord als deze, die lijkt uit het niets te komen, zonder aanleiding of wat dan ook, zo wreed ook, is vooral de gestoordheid wat zo'n man drijft, lijkt mij.
had hij een hekel gehad aan bakkers, was er nu een bakker dood.
er is ook een man doodgestoken dit weekend in London, in een bus, door een man die hij aansprak op zijn vervelend gedrag (eten gooien naar de overige reizigers)..... beide heren echter waren blank, en dus krijgt zo een moord veel minder aandacht sowieso dan een moord die lijkt gedaan vanwege racisme... terwijl het allebei even gestoord is, even eng.
een kwestie van op de verkeerde plek op het verkeerde moment zijn, en de verkeerde tegenkomen... vreselijk gewoon, dat arme kind.
kap eens met dit soort onzin, zeg, loop mensen geen woorden in de mond te leggen ajbquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:44 schreef Meki het volgende:
[..]
ik weet niet wat jij denkt mischien vind jij dat wel of weer niet
jammer dan dat je totaal mijn punt mist.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je doet me een beetje denken aan een vriend van me, die over neo-nazi's structureel beweerd dat 'ze toch niet weten wat het inhoudt'.
Ik denk eerder dat hier aangenomen wordt dat het om racisme gaat, vanwege de scheldpartij waarvoor ze in eerste instantie zijn weggelopen. Zijn vriendin en neef waren hier natuurlijk bij aanwezig, en ik neem aan dat vooral hun verklaring al dan niet via de politie zijn weg naar de BBC heeft gevonden.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:47 schreef milagro het volgende:
[..]
wat ik bedoel eigenlijk, is dat een racist zijn alleen niet perse een motief is.
er zijn zat racisten, blanke en 'gekleurde', wiens vooroordelen gewoon bij woorden vooral blijven.
zo een moord als deze, die lijkt uit het niets te komen, zonder aanleiding of wat dan ook, zo wreed ook, is vooral de gestoordheid wat zo'n man drijft, lijkt mij.
had hij een hekel gehad aan bakkers, was er nu een bakker dood.
er is ook een man doodgestoken dit weekend in London, in een bus, door een man die hij aansprak op zijn vervelend gedrag (eten gooien naar de overige reizigers)..... beide heren echter waren blank, en dus krijgt zo een moord veel minder aandacht sowieso dan een moord die lijkt gedaan vanwege racisme... terwijl het allebei even gestoord is, even eng.
een kwestie van op de verkeerde plek op het verkeerde moment zijn, en de verkeerde tegenkomen... vreselijk gewoon, dat arme kind.
Het was maar een opmerking hoor, over je formulelering, verder niets. Het sloeg niet op alles wat je schreef. Ik kan me er wel in vinden verder.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:49 schreef milagro het volgende:
[..]
jammer dan dat je totaal mijn punt mist.
dat begrijp ik, KlowJow, de man was ws een racist, maar niet iedere racist wilt een andersgetinte medelander met een bijl het hoofd in slaan.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:51 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat hier aangenomen wordt dat het om racisme gaat, vanwege de scheldpartij waarvoor ze in eerste instantie zijn weggelopen. Zijn vriendin en neef waren hier natuurlijk bij aanwezig, en ik neem aan dat vooral hun verklaring al dan niet via de politie zijn weg naar de BBC heeft gevonden.
het is lastig uitleggenquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het was maar een opmerking hoor, over je formulelering, verder niets. Het sloeg niet op alles wat je schreef. Ik kan me er wel in vinden verder.
Je moet zoiets dan ook in maatschappelijke context zien. Gekken zul je altijd houden, maar meer racistische moorden zijn een teken van meer racisme. Zulke tendensen moet je in de gaten houden. De moord op zich is niet erger, het verhaal er achter wellicht wel.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:55 schreef milagro het volgende:
[..]
dat begrijp ik, KlowJow, de man was ws een racist, maar niet iedere racist wilt een andersgetinte medelander met een bijl het hoofd in slaan.
de man in de bus is een zelfde wrede dood gestorven, het feit dat er daar er daar geen racial slurs aan vooraf gingen maakt zo'n moord minder 'schokkend' blijkbaar, het haalt iig het NL nieuws niet....en er wordt de man dan ook geen motief toegewezen (hekel aan mannen met donkerblond haar in bussen) behalve gestoordheid.
Alsof racisme een reactie " oh...maar dan snap ik het wel" mag oproepen...quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:55 schreef milagro het volgende:
[..]
dat begrijp ik, KlowJow, de man was ws een racist, maar niet iedere racist wilt een andersgetinte medelander met een bijl het hoofd in slaan.
de man in de bus is een zelfde wrede dood gestorven, het feit dat er daar er daar geen racial slurs aan vooraf gingen maakt zo'n moord minder 'schokkend' blijkbaar, het haalt iig het NL nieuws niet....en er wordt de man dan ook geen motief toegewezen (hekel aan mannen met donkerblond haar in bussen) behalve gestoordheid.
wanneer is een moord racistisch?quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je moet zoiets dan ook in maatschappelijke context zien. Gekken zul je altijd houden, maar meer racistische moorden zijn een teken van meer racisme. Zulke tendensen moet je in de gaten houden. De moord op zich is niet erger, het verhaal er achter wellicht wel.
het roept helemaal dat niet op, niet bij mij iig.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:00 schreef NITROHOSS het volgende:
[..]
Alsof racisme een reactie " oh...maar dan snap ik het wel" mag oproepen...
De formulering van de media is bepalend voor het feit in hoeverre afgunst wordt uitgesporken betreffende dit soort daden.
Beiden aan de eeuwige schandpaal
Nee, aan de andere kant vind ik het niet vreemd dat wanneer een waarschijnlijke racist, een andersgetinte medelander op zo'n manier om het leven brengt, aangenomen wordt dat hij dit uit racistische motieven deed. Het hoeft daarmee natuurlijk niet perse zo te zijn, maar als je het zo tot in het extreme door zou trekken, kun je eigenlijk nooit over een motief spreken.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:55 schreef milagro het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk dat het niet minder erg is, en zulke berichten halen inderdaad minder snel (internationaal) het nieuws. Racisme is een 'hot item'. Daarbij is het natuurlijk mogelijk dat hetgeen in dat geval aan de moord vooraf ging minder duidelijk een (mogelijk) motief naar voren bracht, waardoor daar in het bericht niet op is ingegaan.quote:de man in de bus is een zelfde wrede dood gestorven, het feit dat er daar er daar geen racial slurs aan vooraf gingen maakt zo'n moord minder 'schokkend' blijkbaar, het haalt iig het NL nieuws niet....en er wordt de man dan ook geen motief toegewezen (hekel aan mannen met donkerblond haar in bussen) behalve gestoordheid.
Wie zegt dat er sprake is van complete gestoordheid?quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:01 schreef milagro het volgende:
[..]
wanneer is een moord racistisch?
in dit geval gilde de man vooraf allerlei narigheid, dus dat speelde naast zijn complete gestoordheid mee.
Daar valt weinig over te zeggen als je het exacte verloop niet kent. Het zal ongetwijfeld gebeuren, maar ik zou niet weten of en waarom dat verzwegen zou worden, of niet erkend.quote:maar een moord op een blanke door een niet blanke wordt toch vaak niet als racistisch gezien, terwijl dat ms ook wel meespeelde.
psies...dan is het ok in jouw hoofd...bij sommige mensen is het dan anders namelijk...quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:02 schreef milagro het volgende:
[..]
het roept helemaal dat niet op, niet bij mij iig.
quote:en je bedoelt ws afkeer of afschuw, en niet afgunst.
af·gunst (de ~ (v.))quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:05 schreef NITROHOSS het volgende:
[..]
psies...dan is het ok in jouw hoofd...bij sommige mensen is het dan anders namelijk...
[..]
neej....afgunst... maar die andere 2 gaan ook op hoor...![]()
er wordt niet eens over nagedacht als het omgekeerd gebeurt, tenzij specifiek aangegeven door de dader.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wie zegt dat er sprake is van complete gestoordheid?
Als de dader de man vermoordde, omdat hij zwart was, is het een racistische moord.
[..]
Daar valt weinig over te zeggen als je het exacte verloop niet kent. Het zal ongetwijfeld gebeuren, maar ik zou niet weten of en waarom dat verzwegen zou worden, of niet erkend.
ow...dan moet ik mijn woordwijzer maar weer eens uit het stof trekken....quote:
zo bedoel ik het ook nietquote:Op maandag 1 augustus 2005 01:03 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nee, aan de andere kant vind ik het niet vreemd dat wanneer een waarschijnlijke racist, een andersgetinte medelander op zo'n manier om het leven brengt, aangenomen wordt dat hij dit uit racistische motieven deed. Het hoeft daarmee natuurlijk niet perse zo te zijn, maar als je het zo tot in het extreme door zou trekken, kun je eigenlijk nooit over een motief spreken.
[..]
quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:15 schreef NITROHOSS het volgende:
een onzin reden ahw
praten is zoveel makkelijker...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |