je 'argumenten' zijn op?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:34 schreef SCH het volgende:
[..]
IJdorp bestaat niet dus waar heb je het over?
Nee, en door dooddoenende toespelingen als deze i.p.v. het uit te leggen, kom ik daar dus ook niet achter.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Je snapt toch wel wat voor belasting en extra inzet al die grote evenementen en risicowedstrijden met zich meebrengen?
Ik weet echt niet waar je het over hebt. Als jij niet gewoon kan praten dan houdt een gesprek toch op.quote:
Oh sorry, ik ging er vanuit dat je dat wel begreep omdat het zo simpel is, dat heeft volgens mij iedere organsatie. Na grote evenementen of happenings is er veel overgewerkt en het is niet mogelijk volgens allerlei voorschriften op ARBO-gebied om mensen zo vaak en lang achter elkaar in arbeidsintensieve situaties te laten werken. Daar zijn gewoon regels voor. Het is gewoon een keer op. Heeft niks met de agenten zelf te maken, die willen wel - ook niet eens zoveel met Cohen zelf, die moet gewoon zijn organisatie draaiende houden en is daarbij ook gebonden aan de regels.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:36 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Nee, en door dooddoenende toespelingen als deze i.p.v. het uit te leggen, kom ik daar dus ook niet achter.
Extra inzet, ok. Maar wat is het verschil tussen een tijdsbestek van twee weken of een aantal maanden tussen Ajax-ADO en Ajax-Feyenoord? De totale inzet blijft immers gelijk. Of is er tijd nodig voor mentaal en/of fysiek herstel? Als er tegelijkertijd evenementen zijn is het uiteraard wel duidelijk, maar Cohen gooit het op teveel risicowedstrijden in dezelfde maand. Dat begrijp ik niet, maar leg het me maar eens uit dan.
En waarom zou Opstelten met 3 betaald voetbalclubs ipv 1 niet juist veel meer last nog hebben van hetzelfde?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh sorry, ik ging er vanuit dat je dat wel begreep omdat het zo simpel is, dat heeft volgens mij iedere organsatie. Na grote evenementen of happenings is er veel overgewerkt en het is niet mogelijk volgens allerlei voorschriften op ARBO-gebied om mensen zo vaak en lang achter elkaar in arbeidsintensieve situaties te laten werken. Daar zijn gewoon regels voor. Het is gewoon een keer op. Heeft niks met de agenten zelf te maken, die willen wel - ook niet eens zoveel met Cohen zelf, die moet gewoon zijn organisatie draaiende houden en is daarbij ook gebonden aan de regels.
Iedere burgmeester heeft bij tijd en wijle die problemen en Amsterdam heeft als hoofdstad logischerwijze relatief veel van dit soort evenementen. Laat je hekel aan die stad toch eens los. Sail is een evenement dat zijn weerga niet kent qua beveiliging dit jaar - reken maar dat de KNVB daarvan op de hoogte is gesteld - ze hebben dat gewoon niet helemaal goed ingeschat en dat vind ik wel verwijtbaar.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:43 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En waarom zou Opstelten met 3 betaald voetbalclubs ipv 1 niet juist veel meer last nog hebben van hetzelfde?
Omdat die z''n zaakjes wel voor elkaar heeft en de KNVB helder voorlegt wat wel en niet kan qua voetbalprogramma in zijn stad zodat de KNVB kan plannen
Ja, dat verwacht ik inderdaad van de KNVB. Als Amsterdam aangeeft: augustus is voor ons een lastige maand, houd daar aub rekening mee met risicowedstrijden dan is het een fout van de KNVB om ze er 4 te geven. Want reken maar dat die dingen gecommuniceerd zijn!quote:Wat verwacht je dan, dat de KNVB uit haar hoofd precies weet wat er allemaal georganiseerd wordt in IJdorp en zonder info van Cohen ineens het ideale programma uit de hoed tovert die rekening houdt met werkelijk alle evenementen?
Dan is het probleem dus dat er risicowedstrijden zijn gepland in een tijd waarin tevens veel evenementen worden georganiseerd en niet dat er veel risicowedstrijden achter elkaar worden gespeeld. Of is een tijdsbestek van twee weken te kort volgens de ARBO-regels?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh sorry, ik ging er vanuit dat je dat wel begreep omdat het zo simpel is, dat heeft volgens mij iedere organsatie. Na grote evenementen of happenings is er veel overgewerkt en het is niet mogelijk volgens allerlei voorschriften op ARBO-gebied om mensen zo vaak en lang achter elkaar in arbeidsintensieve situaties te laten werken. Daar zijn gewoon regels voor. Het is gewoon een keer op. Heeft niks met de agenten zelf te maken, die willen wel - ook niet eens zoveel met Cohen zelf, die moet gewoon zijn organisatie draaiende houden en is daarbij ook gebonden aan de regels.
Daarom is het zo jammer dat DIGGER er een anti-Cohen en anti-Amsterdam kwestie van maakt. Dat kennen we van hem maar het is nogal doorzichtig en heeft hier niks mee te maken. Iedere goede burgemeester zou op deze manier handelen.
Dan is de vraag dus of de schuld bij de KNVB of bij Cohen ligt. Waren ze er in Zeist van op de hoogte dat erin augustus veel te doen is in Amsterdam? Als dat wel het geval is, is het inderdaad nogal onhandig van de bond.quote:Cohen beroept zich op het feit dat er in de maand augustus al vier risicowedstrijden in Amsterdam plaatsvinden. Qua capaciteit van het politiekorps is dat teveel van het goede voor de hoofdstad.
Opstelten zn zaakjes voor elkaar?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:43 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En waarom zou Opstelten met 3 betaald voetbalclubs ipv 1 niet juist veel meer last nog hebben van hetzelfde?
Omdat die z''n zaakjes wel voor elkaar heeft en de KNVB helder voorlegt wat wel en niet kan qua voetbalprogramma in zijn stad zodat de KNVB kan plannen
Wat verwacht je dan, dat de KNVB uit haar hoofd precies weet wat er allemaal georganiseerd wordt in IJdorp en zonder info van Cohen ineens het ideale programma uit de hoed tovert die rekening houdt met werkelijk alle evenementen?
Okay, het bericht uit het Parool heeft deze aanvulling:quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:56 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dan is het probleem dus dat er risicowedstrijden zijn gepland in een tijd waarin tevens veel evenementen worden georganiseerd en niet dat er veel risicowedstrijden achter elkaar worden gespeeld. Of is een tijdsbestek van twee weken te kort volgens de ARBO-regels?
De OP vermeldt namelijk niets over grote evenementen die het probleem vormen, maar gooit het puur op de 4 risicowedstrijden in een maand. Vandaar mijn verwarring.
Precies en omdat normalitair al dat soort dingen worden gecommuniceerd ga ik er vanuit dat dat nu ook is gebeurd.quote:Dan is de vraag dus of de schuld bij de KNVB of bij Cohen ligt. Waren ze er in Zeist van op de hoogte dat erin augustus veel te doen is in Amsterdam? Als dat wel het geval is, is het inderdaad nogal onhandig van de bond.
Dat schreef ik al eerder: er is ook naar een oplossing gezocht maar de burgemeester en de KNVB kwamen er niet uit. Het is niet zo dat Cohen nu pas aan de bel trekt. HIj grijpt nu naar het ultieme middel dat hij heeft en dat doe hij zeker weten niet omdat hij dat zo gezellig vindtquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:09 schreef pfaf het volgende:
Hoe komt het dat dit zo laat bekend wordt? De schema's zijn toch al een tijdje bekend, zodat sneller naar een oplossing gezocht kon worden?
Ok, my bad. Stonden ook zoveel letters in dit topic.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat schreef ik al eerder: er is ook naar een oplossing gezocht maar de burgemeester en de KNVB kwamen er niet uit. Het is niet zo dat Cohen nu pas aan de bel trekt. HIj grijpt nu naar het ultieme middel dat hij heeft en dat doe hij zeker weten niet omdat hij dat zo gezellig vindt
Ik ben er altijd om je te helpen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ok, my bad. Stonden ook zoveel letters in dit topic.
Volgens mij hebben ze dit jaar de de UT gedumpt voor één of andere sletterige universiteit, dat komt ze nu natuurlijk duur te staan. De klootzakken / hoerenlopers van de KNVB.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:42 schreef fransie102 het volgende:
Ze laten deze lijst toch maken door een universiteit?
iddquote:
De TU had niet langer de capiciteit/tijd om het te doenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:46 schreef pfaf het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze dit jaar de de UT gedumpt voor één of andere sletterige universiteit, dat komt ze nu natuurlijk duur te staan. De klootzakken / hoerenlopers van de KNVB.
De datum 14 augustus op zich is niet het probleem.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:54 schreef Eilanden het volgende:
Als Cohen niet vantevoren aangeeft dat 14 augustus een probleemdatum is als er een risicoclub op bezoek komt, dan lift de schuld mijns inziens niet bij de KNVB, maar bij de gemeente Amsterdam.
De gemeente had moeten doorgeven dat ze in augustus maximaal 1 risicowedstrijd aankunnen, dan was er geen probleem geweest. Ik neem aan dat dat in dit geval niet gebeurd is.quote:Het lijkt me niet dat je van de KNVB moet verwachten dat ze naast het samenstellen van het competitieschema ook de evenementenkalender van de Betaald Voetbal-gemeenten uit het hoofd moeten kennen?
Wil je die pauperuni in Twente niet met die van mij vergelijken?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:55 schreef Eilanden het volgende:
[..]
De TU had niet langer de capiciteit/tijd om het te doen
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:57 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Wil je die pauperuni in Twente niet met die van mij vergelijken?![]()
Blijkbaar toch wel voor een risicowedstrijdquote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:57 schreef zjroentje het volgende:
[..]
De datum 14 augustus op zich is niet het probleem.
De gemeente had moeten doorgeven dat ze in augustus maximaal 1 risicowedstrijd aankunnen, dan was er geen probleem geweest. Ik neem aan dat dat in dit geval niet gebeurd is.
Waar leid je dat uit af? Sail komt echt niet uit de lucht vallen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:06 schreef Eilanden het volgende:
Waarschijnlijk is de gemeente Amsterdam idd nalatig geweest
Anders had de KNVB er echt wel rekening mee gehouden. Uit kleinere gemeenten krijgt men zelfs verzoeken om het niet gelijktijdig te plannen met de beurs voor plattelandsvrouwenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar leid je dat uit af? Sail komt echt niet uit de lucht vallen.
Het gaat dus niet om een datum an sich, het gaat om een periode. Dit is een uitzonderlijke maand, Sail is een uitzonderlijk evenement.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:16 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Anders had de KNVB er echt wel rekening mee gehouden. Uit kleinere gemeenten krijgt men zelfs verzoeken om het niet gelijktijdig te plannen met de beurs voor plattelandsvrouwen, dus als de gemeente Amsterdam die evenementen op die datum/data hadden aangeduid, dan had de KNVB heus wel met dergelijke grote evenementen rekening gehouden.
Alleen al doordat ze zoveel risicowedstrijden in zo'n korte tijd in de hoofdstad plaatsen terwijl iedereen weet dat Sail in die periode is, en dat er zelfs berichten over terreurdreiging zijn, dat is gewoon niet echt slim en handig en de KNVB had daarover even contact met Amsterdam op moeten nemen.quote:Waar leid jij uit af dat de KNVB nalatig is geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |