abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29272920
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:34 schreef SCH het volgende:

[..]

IJdorp bestaat niet dus waar heb je het over?
je 'argumenten' zijn op?

Leg eens uit waarom Rotterdam geen enkel probleem heeft met het organiseren van risicowedstrijden, waarom gaat daar altijd alles door, in een stad die minder groot is maar wel liefst 3 betaald voetbalclubs huisvest? en in Rotterdam is ook vaak zat een grote festiviteit tegelijk met een wedstrijd van Feyenoord, waarom kan Rotterdam dat dan wel?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammā, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_29272932
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Je snapt toch wel wat voor belasting en extra inzet al die grote evenementen en risicowedstrijden met zich meebrengen?
Nee, en door dooddoenende toespelingen als deze i.p.v. het uit te leggen, kom ik daar dus ook niet achter.

Extra inzet, ok. Maar wat is het verschil tussen een tijdsbestek van twee weken of een aantal maanden tussen Ajax-ADO en Ajax-Feyenoord? De totale inzet blijft immers gelijk. Of is er tijd nodig voor mentaal en/of fysiek herstel? Als er tegelijkertijd evenementen zijn is het uiteraard wel duidelijk, maar Cohen gooit het op teveel risicowedstrijden in dezelfde maand. Dat begrijp ik niet, maar leg het me maar eens uit dan.
pi_29272974
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:36 schreef DIGGER het volgende:

[..]

je 'argumenten' zijn op?
Ik weet echt niet waar je het over hebt. Als jij niet gewoon kan praten dan houdt een gesprek toch op.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:38:38 #34
67174 Dos37
Come on Twente
pi_29272989
veent rustig
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:39:40 #35
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_29273030
de KNVB is gewoon niet snugger bezig, als ik zo de argumenten van SCH lees heeft hij gelijk.

en Digger is een frusti kakkerlak fan
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_29273090
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:36 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Nee, en door dooddoenende toespelingen als deze i.p.v. het uit te leggen, kom ik daar dus ook niet achter.

Extra inzet, ok. Maar wat is het verschil tussen een tijdsbestek van twee weken of een aantal maanden tussen Ajax-ADO en Ajax-Feyenoord? De totale inzet blijft immers gelijk. Of is er tijd nodig voor mentaal en/of fysiek herstel? Als er tegelijkertijd evenementen zijn is het uiteraard wel duidelijk, maar Cohen gooit het op teveel risicowedstrijden in dezelfde maand. Dat begrijp ik niet, maar leg het me maar eens uit dan.
Oh sorry, ik ging er vanuit dat je dat wel begreep omdat het zo simpel is, dat heeft volgens mij iedere organsatie. Na grote evenementen of happenings is er veel overgewerkt en het is niet mogelijk volgens allerlei voorschriften op ARBO-gebied om mensen zo vaak en lang achter elkaar in arbeidsintensieve situaties te laten werken. Daar zijn gewoon regels voor. Het is gewoon een keer op. Heeft niks met de agenten zelf te maken, die willen wel - ook niet eens zoveel met Cohen zelf, die moet gewoon zijn organisatie draaiende houden en is daarbij ook gebonden aan de regels.

Daarom is het zo jammer dat DIGGER er een anti-Cohen en anti-Amsterdam kwestie van maakt. Dat kennen we van hem maar het is nogal doorzichtig en heeft hier niks mee te maken. Iedere goede burgemeester zou op deze manier handelen.
pi_29273157
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh sorry, ik ging er vanuit dat je dat wel begreep omdat het zo simpel is, dat heeft volgens mij iedere organsatie. Na grote evenementen of happenings is er veel overgewerkt en het is niet mogelijk volgens allerlei voorschriften op ARBO-gebied om mensen zo vaak en lang achter elkaar in arbeidsintensieve situaties te laten werken. Daar zijn gewoon regels voor. Het is gewoon een keer op. Heeft niks met de agenten zelf te maken, die willen wel - ook niet eens zoveel met Cohen zelf, die moet gewoon zijn organisatie draaiende houden en is daarbij ook gebonden aan de regels.
En waarom zou Opstelten met 3 betaald voetbalclubs ipv 1 niet juist veel meer last nog hebben van hetzelfde?

Omdat die z''n zaakjes wel voor elkaar heeft en de KNVB helder voorlegt wat wel en niet kan qua voetbalprogramma in zijn stad zodat de KNVB kan plannen

Wat verwacht je dan, dat de KNVB uit haar hoofd precies weet wat er allemaal georganiseerd wordt in IJdorp en zonder info van Cohen ineens het ideale programma uit de hoed tovert die rekening houdt met werkelijk alle evenementen?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammā, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_29273463
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:43 schreef DIGGER het volgende:

[..]

En waarom zou Opstelten met 3 betaald voetbalclubs ipv 1 niet juist veel meer last nog hebben van hetzelfde?

Omdat die z''n zaakjes wel voor elkaar heeft en de KNVB helder voorlegt wat wel en niet kan qua voetbalprogramma in zijn stad zodat de KNVB kan plannen
Iedere burgmeester heeft bij tijd en wijle die problemen en Amsterdam heeft als hoofdstad logischerwijze relatief veel van dit soort evenementen. Laat je hekel aan die stad toch eens los. Sail is een evenement dat zijn weerga niet kent qua beveiliging dit jaar - reken maar dat de KNVB daarvan op de hoogte is gesteld - ze hebben dat gewoon niet helemaal goed ingeschat en dat vind ik wel verwijtbaar.
quote:
Wat verwacht je dan, dat de KNVB uit haar hoofd precies weet wat er allemaal georganiseerd wordt in IJdorp en zonder info van Cohen ineens het ideale programma uit de hoed tovert die rekening houdt met werkelijk alle evenementen?
Ja, dat verwacht ik inderdaad van de KNVB. Als Amsterdam aangeeft: augustus is voor ons een lastige maand, houd daar aub rekening mee met risicowedstrijden dan is het een fout van de KNVB om ze er 4 te geven. Want reken maar dat die dingen gecommuniceerd zijn!
pi_29273630
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom is het zo jammer dat DIGGER er een anti-Cohen en anti-Amsterdam kwestie van maakt. Dat kennen we van hem maar het is nogal doorzichtig en heeft hier niks mee te maken. Iedere goede burgemeester zou op deze manier handelen.
Dan is het probleem dus dat er risicowedstrijden zijn gepland in een tijd waarin tevens veel evenementen worden georganiseerd en niet dat er veel risicowedstrijden achter elkaar worden gespeeld. Of is een tijdsbestek van twee weken te kort volgens de ARBO-regels?

De OP vermeldt namelijk niets over grote evenementen die het probleem vormen, maar gooit het puur op de 4 risicowedstrijden in een maand. Vandaar mijn verwarring.
quote:
Cohen beroept zich op het feit dat er in de maand augustus al vier risicowedstrijden in Amsterdam plaatsvinden. Qua capaciteit van het politiekorps is dat teveel van het goede voor de hoofdstad.
Dan is de vraag dus of de schuld bij de KNVB of bij Cohen ligt. Waren ze er in Zeist van op de hoogte dat erin augustus veel te doen is in Amsterdam? Als dat wel het geval is, is het inderdaad nogal onhandig van de bond.
pi_29273642
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:43 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Opstelten zn zaakjes voor elkaar?

Zo voelde dat niet echt toen ik daar beschermd moest worden door ME tegen 10000 ontketende kakkerlakken na feyenoord-ajax
pi_29273897
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:56 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Dan is het probleem dus dat er risicowedstrijden zijn gepland in een tijd waarin tevens veel evenementen worden georganiseerd en niet dat er veel risicowedstrijden achter elkaar worden gespeeld. Of is een tijdsbestek van twee weken te kort volgens de ARBO-regels?

De OP vermeldt namelijk niets over grote evenementen die het probleem vormen, maar gooit het puur op de 4 risicowedstrijden in een maand. Vandaar mijn verwarring.
Okay, het bericht uit het Parool heeft deze aanvulling:
"Volgens Cohen is er te weinig politie beschikbaar voor de risicowedstrijd in de Arena in Zuidoost, onder meer omdat er in augustus al een reeks evenementen in de stad plaatsvindt die de ruime aandacht van de politie vraagt, zoals Sail, de Uitmarkt en de Gay Pride."
quote:
Dan is de vraag dus of de schuld bij de KNVB of bij Cohen ligt. Waren ze er in Zeist van op de hoogte dat erin augustus veel te doen is in Amsterdam? Als dat wel het geval is, is het inderdaad nogal onhandig van de bond.
Precies en omdat normalitair al dat soort dingen worden gecommuniceerd ga ik er vanuit dat dat nu ook is gebeurd.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 20:09:15 #42
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_29274083
Hoe komt het dat dit zo laat bekend wordt? De schema's zijn toch al een tijdje bekend, zodat sneller naar een oplossing gezocht kon worden?
pi_29274128
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:09 schreef pfaf het volgende:
Hoe komt het dat dit zo laat bekend wordt? De schema's zijn toch al een tijdje bekend, zodat sneller naar een oplossing gezocht kon worden?
Dat schreef ik al eerder: er is ook naar een oplossing gezocht maar de burgemeester en de KNVB kwamen er niet uit. Het is niet zo dat Cohen nu pas aan de bel trekt. HIj grijpt nu naar het ultieme middel dat hij heeft en dat doe hij zeker weten niet omdat hij dat zo gezellig vindt
  zaterdag 30 juli 2005 @ 20:11:51 #44
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_29274148
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat schreef ik al eerder: er is ook naar een oplossing gezocht maar de burgemeester en de KNVB kwamen er niet uit. Het is niet zo dat Cohen nu pas aan de bel trekt. HIj grijpt nu naar het ultieme middel dat hij heeft en dat doe hij zeker weten niet omdat hij dat zo gezellig vindt
Ok, my bad. Stonden ook zoveel letters in dit topic.
pi_29275011
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:11 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ok, my bad. Stonden ook zoveel letters in dit topic.
Ik ben er altijd om je te helpen.
pi_29275074
Ze laten deze lijst toch maken door een universiteit?
  zaterdag 30 juli 2005 @ 20:46:20 #47
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_29275193
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:42 schreef fransie102 het volgende:
Ze laten deze lijst toch maken door een universiteit?
Volgens mij hebben ze dit jaar de de UT gedumpt voor één of andere sletterige universiteit, dat komt ze nu natuurlijk duur te staan. De klootzakken / hoerenlopers van de KNVB.
pi_29276308
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:39 schreef JPM01 het volgende:
en Digger is een frusti kakkerlak fan
idd

Geeft de NS wel wat meer speling om defecte wissels te repareren
de dag na de FFWD is Feyenoord-NAC. En de ratjes haten dordt-noord, dus reken maar dat dat flink wat politieinzet kost En er zijn al aardig wat uren geschreven deze zomer met de Air Race, zomercarnaval, Monaco aan de Maas etc. Cohen moet niet janken
  zaterdag 30 juli 2005 @ 21:54:38 #49
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_29277255
Een beetje kort door de bocht-redenatie dat de KNVB geen competitieschema kan samenstellen SCH.....

Voor het begin van het seizoen ligt er echt een ongelooflijke berg aan verzoeken en probleemgevallen in de Zeister bossen en de KNVB roept zelfs de hulp in van universiteiten (jarenlang de TU in Enschede, sinds daat jaar de Universiteit van Barcelona, omdat de TU het niet meer aan kon) en de KNVB probeert met die hulp een competitieschema samen te stellen, waarbij er zoveel mogelijk met de eisen/wensen/probleemgevallen rekening wordt gehouden.

Als Cohen niet vantevoren aangeeft dat 14 augustus een probleemdatum is als er een risicoclub op bezoek komt, dan lift de schuld mijns inziens niet bij de KNVB, maar bij de gemeente Amsterdam. Het lijkt me niet dat je van de KNVB moet verwachten dat ze naast het samenstellen van het competitieschema ook de evenementenkalender van de Betaald Voetbal-gemeenten uit het hoofd moeten kennen?
  zaterdag 30 juli 2005 @ 21:55:46 #50
26251 Eilanden
pi_29277296
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:46 schreef pfaf het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze dit jaar de de UT gedumpt voor één of andere sletterige universiteit, dat komt ze nu natuurlijk duur te staan. De klootzakken / hoerenlopers van de KNVB.
De TU had niet langer de capiciteit/tijd om het te doen
pi_29277346
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:54 schreef Eilanden het volgende:
Als Cohen niet vantevoren aangeeft dat 14 augustus een probleemdatum is als er een risicoclub op bezoek komt, dan lift de schuld mijns inziens niet bij de KNVB, maar bij de gemeente Amsterdam.
De datum 14 augustus op zich is niet het probleem.
quote:
Het lijkt me niet dat je van de KNVB moet verwachten dat ze naast het samenstellen van het competitieschema ook de evenementenkalender van de Betaald Voetbal-gemeenten uit het hoofd moeten kennen?
De gemeente had moeten doorgeven dat ze in augustus maximaal 1 risicowedstrijd aankunnen, dan was er geen probleem geweest. Ik neem aan dat dat in dit geval niet gebeurd is.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29277367
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:55 schreef Eilanden het volgende:

[..]

De TU had niet langer de capiciteit/tijd om het te doen
Wil je die pauperuni in Twente niet met die van mij vergelijken?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 30 juli 2005 @ 22:04:12 #53
26251 Eilanden
pi_29277606
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:57 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Wil je die pauperuni in Twente niet met die van mij vergelijken?
allemaal één pot nat
  zaterdag 30 juli 2005 @ 22:06:21 #54
26251 Eilanden
pi_29277674
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:57 schreef zjroentje het volgende:

[..]
De datum 14 augustus op zich is niet het probleem.

De gemeente had moeten doorgeven dat ze in augustus maximaal 1 risicowedstrijd aankunnen, dan was er geen probleem geweest. Ik neem aan dat dat in dit geval niet gebeurd is.
Blijkbaar toch wel voor een risicowedstrijd

Waarschijnlijk is de gemeente Amsterdam idd nalatig geweest, maar daarom vind ik kortzichtig van SCH dat hij de schuld direct bij de KNVB neerlegt....
pi_29277804
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 22:06 schreef Eilanden het volgende:
Waarschijnlijk is de gemeente Amsterdam idd nalatig geweest
Waar leid je dat uit af? Sail komt echt niet uit de lucht vallen.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 22:16:42 #56
26251 Eilanden
pi_29277984
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 22:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar leid je dat uit af? Sail komt echt niet uit de lucht vallen.
Anders had de KNVB er echt wel rekening mee gehouden. Uit kleinere gemeenten krijgt men zelfs verzoeken om het niet gelijktijdig te plannen met de beurs voor plattelandsvrouwen , dus als de gemeente Amsterdam die evenementen op die datum/data hadden aangeduid, dan had de KNVB heus wel met dergelijke grote evenementen rekening gehouden.

Waar leid jij uit af dat de KNVB nalatig is geweest?
  zaterdag 30 juli 2005 @ 22:17:03 #57
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_29277995
Misschien beetje een voorbarige TT denk ik.

Zolang wij de feiten niet weten kunnen wij er niet over oordelen lijkt mij.

Als amsterdam van te voren heeft aangegeven dat ze op die datum geen risicowedstrijd willen huisvesten dan is de KNVB gewoon stronteigenwijs en ben ik het helemaal met de TT eens.
Mocht Cohen niets hebben aangegeven mbt die datum moet ie gewoon niet janken en had ie beter zijn huiswerk moeten doen.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zaterdag 30 juli 2005 @ 22:23:39 #58
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29278209
TT slaat nergens op. De laatste jaren gaat het prima. Dit is een misser misschien, maar overdrijven is ook een vak.

Cohen kun je weinig verwijten wat betreft achteraf of te laat in actie komen, want hij heeft ook wel andere zaken aan zijn hoofd dan rekening houden met onkunde bij de KNVB.
pi_29279973
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 22:16 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Anders had de KNVB er echt wel rekening mee gehouden. Uit kleinere gemeenten krijgt men zelfs verzoeken om het niet gelijktijdig te plannen met de beurs voor plattelandsvrouwen , dus als de gemeente Amsterdam die evenementen op die datum/data hadden aangeduid, dan had de KNVB heus wel met dergelijke grote evenementen rekening gehouden.
Het gaat dus niet om een datum an sich, het gaat om een periode. Dit is een uitzonderlijke maand, Sail is een uitzonderlijk evenement.
quote:
Waar leid jij uit af dat de KNVB nalatig is geweest?
Alleen al doordat ze zoveel risicowedstrijden in zo'n korte tijd in de hoofdstad plaatsen terwijl iedereen weet dat Sail in die periode is, en dat er zelfs berichten over terreurdreiging zijn, dat is gewoon niet echt slim en handig en de KNVB had daarover even contact met Amsterdam op moeten nemen.

Als wij zo'n rooster zouden maken en we zouden Ajax-Feyenoord en Ajax-Den Haag zo direct achter elkaar plannen, dan gaat er toch een lichtje branden, dan informeer je toch even of dat problemen op gaat leveren?

Ik weet het niet hoor, maar het lijkt mij allemaal zo logisch als wat als je je met planning bezig houdt en het lijkt me ook dat je er bij de grote steden nog wat extra rekening mee houdt en wat uitvoeriger overlegt. Zo zou ik dat tenminste zelf doen. En niet er maar een beetje gokken dat Cohen het wel prima vindt dat er vier risicowedstrijden vlak achter elkaar plaatsvinden.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 23:22:33 #60
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29280042
Als er toch al terreurdreiging is, zijn ze waakzaam. Twee maanden later is iedereen weer ingekakt en worden er weer wagons op de verkeerde plek stil gezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')