Inclusief onweer dus:quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Het volgende is alweer in aantocht...
Intensiteit van neerslag en onweer lijkt wel af te nemen hoor. maar trekt nog steeds noordelijk.quote:
quote:Noodweer zorgt voor overlast in grote delen Zuid-Limburg
Onweer en zware regenval hebben vrijdagavond voor de nodige overlast gezorgd in Zuid-Limburg.
Bij de meldkamer van de regionale brandweer kwamen tientallen meldingen binnen over ondergelopen straten en kelders. Uit onder meer Heerlen, Maastricht, Sittard, Schinveld, Elsloo en Beek. De brandweer is urenlang bezig geweest met het leegpompen van kelders en het schoonspuiten van de wegen.
quote:Wielerronde Heerlen ingekort door hevige regen
Michael Rasmussen is winnaar geworden van het criterium in Heerlen.
De Deense bolletjestruidrager van Rabobank hield in de stromende regen Óscar Pereiro Sio en Leon van Bon achter zich. Vanwege de weersomstandigheden was de koers met vijf ronden ingekort. Pereiro Sio won in de afgelopen Tour de prijs voor de strijdlustigste renner. De Spanjaard van Phonak zegevierde bovendien in een etappe. Van Bon moest na een val opgeven in de Tour.
Dat ding loopt zó achter...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Inclusief onweer dus:
[afbeelding]
Momenteel nog niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:27 schreef dutch-mamma het volgende:
Speedy, jij zit toch in Dokkum? Heb jij daar dan enige activiteit dan?!?![]()
Met dit soort berichten moet ik altijd aan het Mergelland/Geuldal denken... Favoriet vakantiegebied van vroegâh... NA flinke regen kon die Geul lelijk opspelen...quote:
Yup. Die spoelt dan alles wel ff doorquote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:31 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Met dit soort berichten moet ik altijd aan het Mergelland/Geuldal denken... Favoriet vakantiegebied van vroegâh... NA flinke regen kon die Geul lelijk opspelen...
heeft onze gemodder nog steeds onweer?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:31 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Met dit soort berichten moet ik altijd aan het Mergelland/Geuldal denken... Favoriet vakantiegebied van vroegâh... NA flinke regen kon die Geul lelijk opspelen...
Op afstand blijft het onweren bij deze moederator, ja. Soms felle flitsen, maar het is toch op afstand.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:35 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
heeft onze gemodder nog steeds onweer?
Lees ik het nou goed, is er iemand van de St.Servaasbrug gevallen?!?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
De meldingen op http://www.pd5hw.nl/p2000/limburg.html spreken voor zich.
Geen idee. Nog geen andere info over gevondenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:39 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Lees ik het nou goed, is er iemand van de St.Servaasbrug gevallen?!?
Drank of noodweer?
Indrukwekkende lijst feiten verder...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Geen idee. Nog geen andere info over gevonden.
Ik kan me nog een keer herinneren dat ik in Polen was (twee jaar geleden) dat het ontzettend hard te keer ging. Het bleef meer dan een uur lang onweren. En dan zit je daar in de auto bij je tentjequote:Schwere Gewitter über Europa fordern zwei Todesopfer in Polen
Schwere Gewitter und Schauer mit golfballgroßen Hagelkörnern haben in Deutschland, Polen, Frankreich und Großbritannien erhebliche Schäden angerichtet. In Polen kamen durch Hitze und Unwetter zwei Menschen ums Leben. Landunter auf den Inseln Hiddensee und Rügen in Mecklenburg-Vorpommern: Nach Angaben des Wetterdienstes Meteomedia fielen in Kloster auf Hiddensee innerhalb einer Stunde knapp 76 Liter Regen pro Quadratmeter. So ein enormes Gewitter mit diesen Spitzenwerten kommt etwa alle zehn Jahre vor.
Nee, maar hier begon het net na 2 uur weer te activeren... (op de kaart staat 0 uur, maar in Ned.Zomertijd is dat 2 uur).quote:
Lekker rustig!quote:
Rond het Lago Maggiore kan het ook zo spoken! Don't start me talking, I could talk all nightquote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.rtl.de/news/artikel/news/news_817810_692929.php :
[..]
Ik kan me nog een keer herinneren dat ik in Polen was (twee jaar geleden) dat het ontzettend hard te keer ging. Het bleef meer dan een uur lang onweren. En dan zit je daar in de auto bij je tentje.
its me! en het trekt idd net iets ten westen van me langs. Nog geen weerlicht gespot overgens.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:44 schreef dutch-mamma het volgende:
Wie woonde er ook weer in Dronten?
Volgens mij trekt het momenteel ten westen van je langs...
Vanwege de heuvels stroomt al het water naar het laagste punt, en daar verzameld kan het erg veel overlast gaan geven.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:47 schreef KillerDream het volgende:
Heeft dat niet te maken met het heuvelachtige landschap?
Dat de buien een soort tegenwerking krijgen en blijven hangen?
Het suddert hier gewoon door. Wordt wel iets minder. Af en toe wat gerommel in de verte. En het blijft doorregenen (geen stortregen maar ik ben blij dat ik net op tijd de hond heb uitgelaten!)quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:48 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
its me! en het trekt idd net iets ten westen van me langs. Nog geen weerlicht gespot overgens.
Dan krijg je zoiets terwijl je je tentje opzet...!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:50 schreef Funnie het volgende:
wowwww... ik wil dat overmorgen ook in Tsjechië! Alleen morgen nacht even niet. Dan moet ik rijden!
Jij houd van veel dit soort uitspraken he..hoe noemde je die dingen ook alweer? annagrammen? paradoxen? weet ik hetquote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:53 schreef dutch-mamma het volgende:
Langzaam maar zeker wordt het hier weer het katholieke Onzevader: de Kracht en de Heerlijkheid is eruit...
Jaaa!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:48 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Rond het Lago Maggiore kan het ook zo spoken! Don't start me talking, I could talk all night![]()
Heeft het een naam dan?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:55 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Jij houd van veel dit soort uitspraken he..hoe noemde je die dingen ook alweer? annagrammen? paradoxen? weet ik het![]()
Straks hebben we wat gemeen...!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:55 schreef APK het volgende:
[..]
Jaaa!
Daar heb ik al mijn jeugdvakanties in een tentje doorgebracht.
Regen! Onweer!
Inkoppertje...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:56 schreef Funnie het volgende:
Nou, we komen in een huisje
Gelukkig geen tentje. 3 maal raden wat er van mij mag komen zodra ik mij geinstalleerd heb
Ik heb mooi uitzicht... kom maaarrr op dan...
Locatie?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:56 schreef dutch-mamma het volgende:
Straks hebben we wat gemeen...!![]()
Vertel, vertel! Jaar, lokatie...
Cannobio toevallig?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 03:03 schreef APK het volgende:
[..]
Locatie?
Bij de Zwitserse grens, nog niet bij Luino.
Jaaaaaarenlang, met prachtig onweer.
Grappig dat ik mij in italie of in thailand geen zorgen maak over onweer, maar thuis wel.
Ik hoorde het net in het nieuws, ja...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 03:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/10887
Het gaat over een ontploffende atmosfeer. Redelijk on topic, lijkt me...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 03:07 schreef Marky-Boom het volgende:
Trouwens om nog even een verhaal van mijn vakantie te vertellen. Dit was volgens mij in 1998 ofzo.
We zaten in Blois, plaatje vlakbij New Orlean ( FR ). (...)
PS, dutch-mamma bracht me op dit ideerare jeugdsentimentelen..
Ehm... ik ben daar nog niet.. Dus kan wel foto's gaan proberen te maken van de regen hierquote:
Grmbl, Tegelen 18km verderop en hier alleen wat regenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 03:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/10887
Ja maar mijn ouders hebben nu een caravanquote:Op zaterdag 30 juli 2005 03:12 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Het gaat over een ontploffende atmosfeer. Redelijk on topic, lijkt me...en zeker een mooi verhaal!
Ik ben zelf ook al sinds de kinderjaren geïnteresseerd in het weer. Mijn opa was neerslagwaarnemer van het KNMI (in een tijd dat er nog héél veel waren, voor de bezuinigingen). En het leuke is dat de kinderen de interesse in het weer overnemen!
Zijn jullie daarna nog eens gaan kamperen?
Ligt eraan wat je verwacht. Qua onweer is het wel even einde verhaal nu, qua neerslag trekt er een leuk gebiedje naar het noorden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 03:13 schreef Leutje het volgende:
Als ik weathernews radar mag geloven komt er hier toch watZie het alleen niet zo gauw gebeuren
Geloof mij: zowel qua kamperen (met tent of caravan) als het weer zit in de genen. Hoewel sommigen liever zeggen dat ze "erfelijk belast" zijn!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 03:16 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Ja maar mijn ouders hebben nu een caravan![]()
En mijn weerintresse komt van mijn vader idd. Ik hoop ook zeker dat ik dit mijn kind kan meegeven later. Samen chasen![]()
Dit etmaal geef ik je weinig kans. Kom in december nog eens terugquote:Op zaterdag 30 juli 2005 03:18 schreef Leutje het volgende:
Ehm.. Ook geen sneeuw dutch mamaverdorie..
Ik heb hier anders niks.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 03:16 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je verwacht. Qua onweer is het wel even einde verhaal nu, qua neerslag trekt er een leuk gebiedje naar het noorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |