Uiteraard heeft Bikkembergs ook een "high-end" lijn van hun kleding (net als vele andere designer <lees dure> merken), maar de meeste mensen zullen die niet kopen, omdat andere mensen dan het opvallende logo niet kunnen herkennen op straat (zoals je al zei). Dan is al hun moeite om zichzelf voor de buitenwereld te profileren alszijnde bij een bepaalde groep te horen voor niets geweest. (is dit wel goed Nederlands? Who cares, jullie weten wat ik bedoel). Ik koop btw ook niet de klassiekere lijnen van kleding, maar meestal de sport lijn. Maar dat is vooral omdat ik vind dat ik nog te jong ben om te nette kleding te dragen en dat het niet bij mij past op dit punt in mijn leven (ben net 20).
Wat ik probeer te zeggen is dat het de laatste maanden ineens heel populair geworden is om een "stylo-boy/girl" te zijn (misschien is daar een andere term voor, maar dit is hetgeen wat ik nu kan bedenken dat het het best beschrijft). Van die tieners die alleen dure merken en op dat moment populaire merken/dingen dragen. Nu dus Bikkembergs, die H&M vestjes met rits in het midden en dan de touwtjes bovenaan vastknopen, een Bjorn Borg schoudertasje en misschien zelfs nog zo een lacoste strak petje op. Niet dat ik die personen afkeur, want ik heb zelf ook merkkleding, maar het verschil is, ik draag het net iets anders, een beetje preppy. Maar ik vraag me dan af waarom allemaal hetzelfde. Waarom zie je als je door de stad loopt 20 van die jongens EN meisjes binnen enkele minuten. Die tieners zien het zelf toch ook dat iedereen hetzelfde aanheeft. Niet dat je iets niet aan moet doen, omdat iedereen het al heeft. Maar andersom hoeft het ook niet, je hoeft niet iets aan te doen, omdat iedereen het heeft. Misschien hoort het gewoon bij de leeftijd en het puberen. Maar ik dacht altijd dat kleding een uiting was van je persoonlijkheid/karakter, tenminste zo zie ik het.
(BTW het klinkt nu alsof ik de alwetende volwassen 20-jarige ben, maar zo bedoel ik het niet. Ik ben zelf ook nog zo kinderlijk als de pest, maar dat wil ik ook nog niet kwijt)