Dat is dus precies het verhaal dat ik te horen kreeg. Een goede vriend van hem zat bij een studenten vereniging waar zijn vader in het verleden ook bij gezeten heeft. Op deze manier heeft hij heeft wat studenten maatjes uit dezelfde vereniging baantjes toe kunnen schuiven door zijn vader.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb wel het idee dat mensen die echt bij zo'n (in mijn ogen) foute club hebben gezeten (bv. Vindicat), hun hele leven in hetzelfde kringetje blijven hangen. En in die kringen schuiven ze elkaar wel banen toe, ja.
zo bedoel ik het ook niet, of je er nu wel of niet bij gezeten hebt een baan vinden kan je altijd. Wat ik bedoel aan te geven dat het bij sommige bedrijven zo werkt, dat er gekeken wordt of je bij een vereniging gezeten hebt of niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:54 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant, ik heb niet bij een vereniging gezeten en nu heb ik geen baan...
echt kleine namen ging het hier niet om, dat is wat mij verbaasde. Praat hier over KLM, SHELL, etcquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:56 schreef Cybersailor het volgende:
Vaak maakt het volgens mij niet zo heel veel uit waar je lid bent geweest, maar of je actief bent geweest in verschillende commissies, zodat men kan zien dat je al wat extra ervaring hebt boven iemand die alleen maar gestudeerd heeft.
Natuurlijk zijn er een aantal zeer traditionele bedrijven (veelal kleine) die alleen maar mensen aannemen die lid zijn geweest bij een van de corpora, maar daar solliciteer je over het algemeen ook niet, maar wordt je via via een baantje aangeboden.
Precies, voor de lol doen, niet omdat het moet ofzo.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:54 schreef FlamejoB het volgende:
Ik heb niet bij een vereniging gezeten, niet mijn ding. Heb toch een prima baan gevonden. Je moet gewoon bij zo'n vereniging gaan als het je aanspreekt. Niet om je cv mee op te leuken ofzo.
Bij dit soort bedrijven gaat het er ook niet meer om of je lid bent geweest bij een studentenvereniging, maar of je actief bent geweest, dat kan ook zijn bij een studievereniging, sportvereniging (in mindere mate) of bijvoorbeeld een studentenfractiequote:Op donderdag 28 juli 2005 19:57 schreef Sark het volgende:
[..]
echt kleine namen ging het hier niet om, dat is wat mij verbaasde. Praat hier over KLM, SHELL, etc
De vraag is of je dat wilt... Het type mensen dat zich bij zo'n vereniging aansluit is voor het merendeel bepaald niet mijn type mensen...quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:55 schreef Sark het volgende:
Dat is dus precies het verhaal dat ik te horen kreeg. Een goede vriend van hem zat bij een studenten vereniging waar zijn vader in het verleden ook bij gezeten heeft. Op deze manier heeft hij heeft wat studenten maatjes uit dezelfde vereniging baantjes toe kunnen schuiven door zijn vader.
Corpssletjes.quote:
Ah, die wijven in mantelpakjes.quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:26 schreef JDude het volgende:
Corpssletjes.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:41 schreef Wytze het volgende:
...mijn studenten verniging...
Als laatste wil ik nog even toevoegen dat ik studenten verenigingen echt kansloos vind om over die ontgroening nog niet eens te spreken. In één woord: Wannabee's !
"Mede mogelijk gemaakt door Heineken"quote:Op vrijdag 29 juli 2005 08:54 schreef dutchmilan het volgende:
De LKVV heeft onlangs een rapport gepubliceerd over een onderzoek waaruit blijkt dat bedrijven de nevenactiviteiten van studenten bij verenigingen weldegelijk weten te waarderen. Je kunt het rapport hier downloaden: http://www.lkvv.nl/extra/(...)vV_final_20_juni.pdf
Precies.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 06:26 schreef Yildiz het volgende:
Ja skull and Bones ja...
Maar, als een bedrijf mij afwijst omdat ik niet bij een corps heb gezeten, had ik er toch sowieso al niet willen werken, lijkt me duidelijk.
Ik had als nevenactiviteit een extra studie. Dat werd iets beter gewaardeerd.quote:De LKVV heeft onlangs een rapport gepubliceerd over een onderzoek waaruit blijkt dat bedrijven de nevenactiviteiten van studenten bij verenigingen weldegelijk weten te waarderen.
Dat moet je ook maar weten te combineren... voor sommige studies moeten sommige mensen nou eenmaal net wat meer uren draaien.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:22 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Ik had als nevenactiviteit een extra studie. Dat werd iets beter gewaardeerd.
Studeren is inderdaad een hele mooie tijd, maar je moet er wel een baan van kunnen krijgenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:36 schreef Neuralnet het volgende:
Sommige studenten draaien liever wat extra bier naar binnen.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:36 schreef PT_Hadrianus het volgende:
"Ha die Stampert! Alles lekker, sluwe advocaat? Ik heb eindelijk een punt gezet achter die fuckstudie, dus is het moment aangebroken iemand te vinden die gek genoeg is om mij elke maand een koffer geld in de schoot te werpen. Stampert, mochten jullie nog op zoek zijn, dan moest ik misschien eens een brief in elkaar vlammen!"
De 27-jarige Reinder Eekhof sjeesde nèt niet, studeerde af en moest aan de baan. Eekhof besloot via de mail eens te informeren bij een corpsvriendje van advocatentent Houthoff Buruma. Door een wrede speling van het lot kwam het mailtje echter niet bij zijn vrindje, maar bij een andere Houthoff-medewerkster terecht. Die las het, grijnsde haar tanden bloot en stuurde het door naar haar vriendinnen, met als subject "Voor het echte Lullo Pikkenpijpersgevoel!".
enz.
Stukje van een artikeltje uit de Quote van Juni '05 (blz 34, moest d'r ineens aan denken bij deze thread).
of fokken er op losquote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:36 schreef Neuralnet het volgende:
Sommige studenten draaien liever wat extra bier naar binnen.
daar denk ik ook continu aanquote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:58 schreef -Wolf- het volgende:
Ik ga in het buitenland werken later. Daar zal het ze echt worst wezen bij welke vereniging ik heb gezeten.
Alsof je alleen op die manier een baan krijgtquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:54 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant, ik heb niet bij een vereniging gezeten en nu heb ik geen baan...
Nou, ik ken ze beter, en van een paar zou ik nu al denken dat ik ze niet aanneem, waar dan ook, heuuurrr...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 09:55 schreef Quickbeam het volgende:
als je een vriendengroep hebt die ongeveer de zelfde studierichting doet, kan je daar later ook veel aan hebben. Het zelfde principe geldt natuurlijk voor een Jaarclub of dispuut, als een aantal van deze mensen later in het zelfde circuit terechtkomen zullen zij jouw eerder helpen dan een wildvreemde.
Je bent gewoon jaloers dat je er nooit bij hebt mogen horenquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:41 schreef Wytze het volgende:
Als laatste wil ik nog even toevoegen dat ik studenten verenigingen echt kansloos vind om over die ontgroening nog niet eens te spreken. In één woord: Wannabee's !
Als je niet leuk vindt, moet je het ook niet doen. Dus je hebt niets verkeerds gedaan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:45 schreef McCarthy het volgende:
van die CV builders, daar heb ik zo'n hekel aan.
Ik vind in commissies gaan gewoon niet zo leuk. Zou ik daarom een slechte werknemer zijn ?
Wytze,quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:41 schreef Wytze het volgende:
Het is echt de grootste bullshit dat ik iemand aan zou nemen die in mijn studenten verniging heeft gezeten.
Ik ben zelfstandig ondernemer en de ervaring heeft mij geleerd dat dat type personen wat zich "een echte student" noemt vaak andere prioriteiten heeft dan zich inzetten voor de zaak.
Verder ben ik het wel met Sark eens dat je d.m.v. een studenten vereniging wel makkelijker aan een baan kunt komen door het kennen van mensen, maar dat bedrijven je hierop selecteren is natuurlijk kant-klare onzin.
Nou dan zal het om een bepaalde afdeling gaan want mijn ma werkt bij de klm (en heeft absoluut geen lullig baantje) en daar is het totaal niet aan de orde. Shell zie ik er weer WEL voor aan idd. (ken mensen van shell)quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:57 schreef Sark het volgende:
[..]
echt kleine namen ging het hier niet om, dat is wat mij verbaasde. Praat hier over KLM, SHELL, etc
Dat was ergens in Haarlem of een ander oord waar je geen studenten hebt. Dus dan krijg je de gebruikelijke cursisten-compensatie.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:09 schreef Reya het volgende:
Enkele jaren geleden stond in Vrij Nederland een reportage over een zeer besloten - en ook uitermate kakkineuze - vereniging, waar allemaal rijkeluiszoontjes - naast de gebruikelijke corps-achtige onzin - ook alvast contacten opdseden 'voor later'. De leden kwamen daar openlijk voor uit, naast dat ze hun elitaire afkomst eens extra benadrukten (maar dat viel al af te lezen aan de tekst plus begeleidende foto's). Dit waren overigens wel echt extreme lieden, die als enige doel gigantisch veel geld verdienen hadden. Ze wilden ook allemaal een eigen bedrijf beginnen.
Dit was echter wel een radicale uitwas, ik weet niet in hoeverre deze factor bij grotere studentenverenigingen meespeelt.
Jemig, jij hebt een bord voor je hoofd. De zoveelste 'wannabe' captain of industry? Je maakt pure anti-reclame, dit is juist de reden waarom mensen niet bij een vereniging gaan, dat gelul uit de hoogte. Kijk eens om je heen en doe je oogkleppen af, niet iedereen is hetzelfde en heeft dezelfde ambities. Maar goed, daar kom je ook wel achter als je wellicht wat ouder wordt en richting arbeidsmarkt gaat.quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:32 schreef vonAirve het volgende:
Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat een studenten vereniging wel!!! goed is voor je verdere verloop van je carriere... Als je als broekie van 17 of 18 op de Universiteit of op het HBO aankomt en binnen 4 jaar klaar bent...ben je 22 met totaal geen levenservaring, bestuurservaring. Je hebt wel sociale contacten maar in veel mindere mate! Wat denk je dat de Captains of industry hebben gedaan tijdens hun studie?! Ik kan je vertellen NIKS!!!!!!! dat zijn uitermate correcte heren die tenminste 5 jaar over hun studie hebben gedaan.. zaten bij een vereniging (over het algemeen bij een van de Corpora) en hebben misschien zelfs daar nog een jaartje Senaat of Dagelijks bestuur gedaan...Dat wil zeggen dat je je ergens voor in kan zetten en leiding kan geven aan een grote groep mensen. En daar komt bij, zit je nu bij een van de Corpora
of een andere vereniging van het Aller Heiligen Convent (met andere verenigingen moet je zoiezo niet inlaten
) is de kans groot dat je bij een bedrijf waar je wil gaan studeren een Allumni van je vereniging treft! wedden dat je de baan krijgt (dit was het carriere technische gedeelte)
Je hebt zoiezo een top tijd, leert vrienden voor het leven kennen, en dan bedoel ik niet je mavo vriendjes die 2 deuren verder in de flat wonen, maar totaal ergens anders, misschien wel in het buitenland... Er worden allerlei activiteiten georganiseerd, en je hoeft niet persé bij jaarclubje1 of het meest prominente dispuut van de vereniging (al kan ik je het wel aanraden) het is zo vrijblijvend als je het zelf maakt!, maar als je bij een vereniging gaat doe dan daar wel iets voor! leer je nog eens wat van!!verder zoek je het zelf maar uit ik hoop bij deze genoeg informatie gegeven heb
Bij mijn beste weten dient alumni met een l te worden geschreven. Daarenboven is het meervoud, dus ''een allumni'' is helemaal uit den boze. Misschien iets om te overwegen voordat je besluit af te geven op mensen die niet studeren.quote:een Allumni van je vereniging
Hehe, weet je zeker dat je niet meer fouten kunt vinden?quote:Op maandag 24 oktober 2005 20:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Bij mijn beste weten dient alumni met een l te worden geschreven. Daarenboven is het meervoud, dus ''een allumni'' is helemaal uit den boze. Misschien iets om te overwegen voordat je besluit af te geven op mensen die niet studeren.
En KAP eens met die smilies.
Ik zou je graag even uit de droom helpen. Tegenwoordig is het voor bijna alle ondernemingen belangrijk wat voor werkervaring een sollicitant heeft opgedaan naast zijn/haar studie. Wellicht dat een bestuursjaar bij een echt grote vereningen nog enige waarde heeft, maar verder zijn de functies binnen studentenverenigingen echt irrelevant.quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:32 schreef vonAirve het volgende:
Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat een studenten vereniging wel!!! goed is voor je verdere verloop van je carriere... Als je als broekie van 17 of 18 op de Universiteit of op het HBO aankomt en binnen 4 jaar klaar bent...ben je 22 met totaal geen levenservaring, bestuurservaring. Je hebt wel sociale contacten maar in veel mindere mate! Wat denk je dat de Captains of industry hebben gedaan tijdens hun studie?! Ik kan je vertellen NIKS!!!!!!! dat zijn uitermate correcte heren die tenminste 5 jaar over hun studie hebben gedaan.. zaten bij een vereniging (over het algemeen bij een van de Corpora) en hebben misschien zelfs daar nog een jaartje Senaat of Dagelijks bestuur gedaan...Dat wil zeggen dat je je ergens voor in kan zetten en leiding kan geven aan een grote groep mensen. En daar komt bij, zit je nu bij een van de Corpora
of een andere vereniging van het Aller Heiligen Convent (met andere verenigingen moet je zoiezo niet inlaten
) is de kans groot dat je bij een bedrijf waar je wil gaan studeren een Allumni van je vereniging treft! wedden dat je de baan krijgt (dit was het carriere technische gedeelte)
Je hebt zoiezo een top tijd, leert vrienden voor het leven kennen, en dan bedoel ik niet je mavo vriendjes die 2 deuren verder in de flat wonen, maar totaal ergens anders, misschien wel in het buitenland... Er worden allerlei activiteiten georganiseerd, en je hoeft niet persé bij jaarclubje1 of het meest prominente dispuut van de vereniging (al kan ik je het wel aanraden) het is zo vrijblijvend als je het zelf maakt!, maar als je bij een vereniging gaat doe dan daar wel iets voor! leer je nog eens wat van!!verder zoek je het zelf maar uit ik hoop bij deze genoeg informatie gegeven heb
ik ben niet bang elders in de wereld te kijken en toch doe ik het niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:16 schreef Idiosincrasico het volgende:
Mijn ervaringen (mede n.a.v een aantal business courses bij gerenomeerde bedrijven) met potentiele werkgevers zijn dat deze tegenwoordig meer een complete sollicitant zoeken. Iemand die naast studie ondernemend gedrag heeft laten zien, niet bang was alleen elders in de wereld te kijken en niet jarenlang geisoleerd in een corpskringetje heeft rondgehangen.
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Mensen die in het corpskringetje zitten, lijken naar jou toe wellicht bekrompen, dit zijn ze over het algemeen juist niet. Uitzondering daargelaten, vind ik ze meestal juist wat wereldlijker. Op een grote vereniging leer je vaak toch omgaan met mensen die je anders niet tegen zou komen, niet iedereen is dezelfde corpsbal. Maar goed, welke gerenommeerde bedrijven bedoel je precies? Dat vraag ik me dan altijd af... (niet lullig bedoeld, meer interesse). Ik ga zelf nooit zo naar al die business courses, vind ze zo enorm zinloos. Zo'n parade van betweters en een paar ongeïnteresseerde lui van het 'gerenommeerde' bedrijf. Ik heb een tijdlang dat soort activiteiten voor bepaalde bedrijven georganiseerd en stond er dus langs de zijlijn bij, maar vond er nooit echt wat aan...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:16 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Mijn ervaringen (mede n.a.v een aantal business courses bij gerenomeerde bedrijven) met potentiele werkgevers zijn dat deze tegenwoordig meer een complete sollicitant zoeken. Iemand die naast studie ondernemend gedrag heeft laten zien, niet bang was alleen elders in de wereld te kijken en niet jarenlang geisoleerd in een corpskringetje heeft rondgehangen.
Vergelijkbaar met:quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 01:21 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik ben niet bang elders in de wereld te kijken en toch doe ik het niet.
ben ik nou afgewezen
Mee eens, het corps heeft voor mij echt geen meerwaarde, het is een van de zovele plekken waar je meer kunt leren. Lidmaatschap op zich helpt je echt nergens mee, mensen die daar nog in geloven zullen altijd te beroerd zijn er zelf moeite voor te doen...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:52 schreef Jaeder het volgende:
Studentenverenigingen kunnen wel helpen, maar het is echt geen beslissende factor. Vooral bestuurswerk kan dan als een pro gezien worden, lidmaatschap op zich zal niet helpen. Kom je een oud-lid tegen dan kan dat net even een drempel verlagen, kan het gesprek net wat makkeljker verlopen.
Maar bestuurswerk in een ander soort vereniging kan dus hetzelfde soort effect hebben.
Zo werkt het vaak wel jaquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb wel het idee dat mensen die echt bij zo'n (in mijn ogen) foute club hebben gezeten (bv. Vindicat), hun hele leven in hetzelfde kringetje blijven hangen. En in die kringen schuiven ze elkaar wel banen toe, ja.
Geloof me, ik zit in die 'kring' en zo gaat het vaak niet. Normale, grote bedrijven hebben hier weinig meer mee te maken... Misschien bij het enkele kleine advocaten kantoor en dan zijn het nog de kneuzen die er gebruik van maken...quote:
Ik ken alle grote olieleveranciers en bij allemaal moet je net als alle andere kandidaten door de HR-molen heen, wat betekent dat je net zo gekwalificeerd moet zijn. Verder kan een contact je zeker helpen met tips e.d., maar zeker bij bedrijven als Shell kunnen ze je niet direct aan een baan helpen, als gaat echt via HR. Ik ben toevallig zelf ook bezig geweest met deze bedrijven...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:12 schreef Sport_Life het volgende:
Nou ja toevallig ken ik iemand die net afgestudeerd was en z'n hele studententijd bij een corpsvereniging gezeten had, deze jongen kon na z'n studie gelijk aan het werk bij een van de grootste olieleveranciers. Uiteraard dankzij de contacten bij de vereniging.
Overigens ben ik niet corps lid, mij iets te ballerig allemaal.
Human Resource, de afdeling die tegenwoordig ook vaak het hele recruitment onder zijn hoede heeft. Een baan na twee maanden is trouwens echt niet zo bijzonder hoor! Ik ga nu richting afstuderen en de meeste mensen om mij heen (ik doe dus iets met olie) zijn al lang bezig met hun sollicitaties bij Shell enzo. Sommigen hebben al een baan. Ik studeer bijvoorbeeld in Juli af en ga direct door naar mijn baan, omdat ze echt graag lui willen hebben. Mijn voorwaarden zijn ook niet echt verkeerd, zeg maar...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:26 schreef Sport_Life het volgende:
Ach het fijne weet ik er ook niet van, ik vond het wel knap dat ie 2 maanden na z'n afstuderen aan de gang kon incl. leuke secundaire arbeidsvoorwaarden.
Wat is "HR"?
Ik vind het jammer dat ze jou hier laten posten, maar daar hoor je mij toch ook niet over?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:39 schreef Billy_Mack het volgende:
Ik denk dat dit vooral het geval is bij Universitaire verenigingen / Corpora.
Bij (kansloze) HBO verenigingen zal dit veel minder meespelen
Klein beetje offtopic: ik vind het jammer dat, voorheen Universitaire, verenigingen HBO'ers toelaten. Kom op zeg
Toch blijf ik het knap vindenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:31 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Human Resource, de afdeling die tegenwoordig ook vaak het hele recruitment onder zijn hoede heeft. Een baan na twee maanden is trouwens echt niet zo bijzonder hoor! Ik ga nu richting afstuderen en de meeste mensen om mij heen (ik doe dus iets met olie) zijn al lang bezig met hun sollicitaties bij Shell enzo. Sommigen hebben al een baan. Ik studeer bijvoorbeeld in Juli af en ga direct door naar mijn baan, omdat ze echt graag lui willen hebben. Mijn voorwaarden zijn ook niet echt verkeerd, zeg maar...
Veel studenten komen gewoon tijdens studie al in contact met bedrijven, die geven dan vanzelf wel aan wanneer het tijd wordt om te gaan solliciteteren. Van mijn studierichting is bijna niemand na afstuderen op zoek naar een baan, alleen de echt kieskeurigen (lees: lui).
Billy is een beetje snel op z'n teentjes getrapt denk ikquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze jou hier laten posten, maar daar hoor je mij toch ook niet over?
Leg even uit: Wat maakt het nou uit of universitaire verenigingen HBO-ers toelaten? Je dacht nog echt dat je vereniging uit een intellectuele elite zou bestaan? Dat alleen de slimsten-der-slimsten toegelaten werden en zo met elkaar de wereld kon verdelen?
Ik merk zelf het verschil niet tussen voor en na de toelating van HBO-ers...
Natuurlijk, maar de HR neemt dat effect grotendeels weg. Ik zal een situatie uit de praktijk schetsen:quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Toch blijf ik het knap vinden. Maar toch.. op de een of andere manier heb je wel een tandje voor bij sommige banen volgens mij. Hoge pieten kennen de grote verenigingen (ik noem een Vindicat) en dat heeft volgens mij best wel invloed.
Ik welquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:44 schreef Drive-r het volgende:
Ik merk zelf het verschil niet tussen voor en na de toelating van HBO-ers...
Geloof me billy, het valt wel mee. Zit je zelf eigenlijk bij een vereniging? Ik merk het verschil serieus niet, alleen maar prima dat er weer wat andere lui rond lopen, vrijheid blijheid. Verder maken de ouwe tijden van je pa weinig uit, hier verandert bijna nooit wat aan de tradities, zelfs nu niet. Verhalen van vroeger ophemelen is voor mensen zonder eigen levenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:54 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Ik welOp die manier wordt de traditie nogal verpest. Dan krijg je van die 17 jarige HAVO'ers die een paar maanden daarvoor nog op hun scooter hingen
![]()
Mijn vader zat vroeger bij het USC, en heeft veel boeiende anekdotes uit die tijd. Een beetje zonde dat verenigingen nu elke jan lul toelaten. Ik kan het ook wel begrijpen: het brengt meer geld in kas.
Geen enkele studentenvereniging is erop uit om winst te maken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:54 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Ik kan het ook wel begrijpen: het brengt meer geld in kas.
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:59 schreef Sport_Life het volgende:
Bij welke Corperale vereniging zit jij dan Billy?
[..]
Geen enkele studentenvereniging is erop uit om winst te maken.
Grappig. Je vindt dus dat verenigingen verpest worden door HBO-ers, terwijl je er zelf dus geen last van hebt, maar teert op de verhalen van je vader? Apart, je vader zal zich zeker schamen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:03 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?Geld kan ook voor andere zaken worden gebruikt
![]()
corpOrale bedoel je?
corporale ja... Nergens dus?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:03 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?Geld kan ook voor andere zaken worden gebruikt
![]()
corpOrale bedoel je?
Iddquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Grappig. Je vindt dus dat verenigingen verpest worden door HBO-ers, terwijl je er zelf dus geen last van hebt, maar teert op de verhalen van je vader? Apart, je vader zal zich zeker schamen?
Verstandig, maar ik kan het bijna raden... Ik ga weer aan de studie.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:14 schreef Billy_Mack het volgende:
Ik zei dat ik nooit heb gezegd dat studentenverenigingen als doel hebben winst te maken.
Bij welk corps ik lid ben laat ik in het midden.
Tsja, een groot ledental is nodig om de kwaliteit van de vereniging aanvaardbaar te houden. Anders bloed je tegenweurdig dood. Vroegerrr was dat wel anders, maarja iedereen is vandaag de dag gelijk hequote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:54 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Ik welOp die manier wordt de traditie nogal verpest. Dan krijg je van die 17 jarige HAVO'ers die een paar maanden daarvoor nog op hun scooter hingen
![]()
Mijn vader zat vroeger bij het USC, en heeft veel boeiende anekdotes uit die tijd. Een beetje zonde dat verenigingen nu elke jan lul toelaten. Ik kan het ook wel begrijpen: het brengt meer geld in kas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |