Dat is dus precies het verhaal dat ik te horen kreeg. Een goede vriend van hem zat bij een studenten vereniging waar zijn vader in het verleden ook bij gezeten heeft. Op deze manier heeft hij heeft wat studenten maatjes uit dezelfde vereniging baantjes toe kunnen schuiven door zijn vader.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb wel het idee dat mensen die echt bij zo'n (in mijn ogen) foute club hebben gezeten (bv. Vindicat), hun hele leven in hetzelfde kringetje blijven hangen. En in die kringen schuiven ze elkaar wel banen toe, ja.
zo bedoel ik het ook niet, of je er nu wel of niet bij gezeten hebt een baan vinden kan je altijd. Wat ik bedoel aan te geven dat het bij sommige bedrijven zo werkt, dat er gekeken wordt of je bij een vereniging gezeten hebt of niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:54 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant, ik heb niet bij een vereniging gezeten en nu heb ik geen baan...
echt kleine namen ging het hier niet om, dat is wat mij verbaasde. Praat hier over KLM, SHELL, etcquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:56 schreef Cybersailor het volgende:
Vaak maakt het volgens mij niet zo heel veel uit waar je lid bent geweest, maar of je actief bent geweest in verschillende commissies, zodat men kan zien dat je al wat extra ervaring hebt boven iemand die alleen maar gestudeerd heeft.
Natuurlijk zijn er een aantal zeer traditionele bedrijven (veelal kleine) die alleen maar mensen aannemen die lid zijn geweest bij een van de corpora, maar daar solliciteer je over het algemeen ook niet, maar wordt je via via een baantje aangeboden.
Precies, voor de lol doen, niet omdat het moet ofzo.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:54 schreef FlamejoB het volgende:
Ik heb niet bij een vereniging gezeten, niet mijn ding. Heb toch een prima baan gevonden. Je moet gewoon bij zo'n vereniging gaan als het je aanspreekt. Niet om je cv mee op te leuken ofzo.
Bij dit soort bedrijven gaat het er ook niet meer om of je lid bent geweest bij een studentenvereniging, maar of je actief bent geweest, dat kan ook zijn bij een studievereniging, sportvereniging (in mindere mate) of bijvoorbeeld een studentenfractiequote:Op donderdag 28 juli 2005 19:57 schreef Sark het volgende:
[..]
echt kleine namen ging het hier niet om, dat is wat mij verbaasde. Praat hier over KLM, SHELL, etc
De vraag is of je dat wilt... Het type mensen dat zich bij zo'n vereniging aansluit is voor het merendeel bepaald niet mijn type mensen...quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:55 schreef Sark het volgende:
Dat is dus precies het verhaal dat ik te horen kreeg. Een goede vriend van hem zat bij een studenten vereniging waar zijn vader in het verleden ook bij gezeten heeft. Op deze manier heeft hij heeft wat studenten maatjes uit dezelfde vereniging baantjes toe kunnen schuiven door zijn vader.
Corpssletjes.quote:
Ah, die wijven in mantelpakjes.quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:26 schreef JDude het volgende:
Corpssletjes.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:41 schreef Wytze het volgende:
...mijn studenten verniging...
Als laatste wil ik nog even toevoegen dat ik studenten verenigingen echt kansloos vind om over die ontgroening nog niet eens te spreken. In één woord: Wannabee's !
"Mede mogelijk gemaakt door Heineken"quote:Op vrijdag 29 juli 2005 08:54 schreef dutchmilan het volgende:
De LKVV heeft onlangs een rapport gepubliceerd over een onderzoek waaruit blijkt dat bedrijven de nevenactiviteiten van studenten bij verenigingen weldegelijk weten te waarderen. Je kunt het rapport hier downloaden: http://www.lkvv.nl/extra/(...)vV_final_20_juni.pdf
Precies.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 06:26 schreef Yildiz het volgende:
Ja skull and Bones ja...
Maar, als een bedrijf mij afwijst omdat ik niet bij een corps heb gezeten, had ik er toch sowieso al niet willen werken, lijkt me duidelijk.
Ik had als nevenactiviteit een extra studie. Dat werd iets beter gewaardeerd.quote:De LKVV heeft onlangs een rapport gepubliceerd over een onderzoek waaruit blijkt dat bedrijven de nevenactiviteiten van studenten bij verenigingen weldegelijk weten te waarderen.
Dat moet je ook maar weten te combineren... voor sommige studies moeten sommige mensen nou eenmaal net wat meer uren draaien.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:22 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Ik had als nevenactiviteit een extra studie. Dat werd iets beter gewaardeerd.
Studeren is inderdaad een hele mooie tijd, maar je moet er wel een baan van kunnen krijgenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:36 schreef Neuralnet het volgende:
Sommige studenten draaien liever wat extra bier naar binnen.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:36 schreef PT_Hadrianus het volgende:
"Ha die Stampert! Alles lekker, sluwe advocaat? Ik heb eindelijk een punt gezet achter die fuckstudie, dus is het moment aangebroken iemand te vinden die gek genoeg is om mij elke maand een koffer geld in de schoot te werpen. Stampert, mochten jullie nog op zoek zijn, dan moest ik misschien eens een brief in elkaar vlammen!"
De 27-jarige Reinder Eekhof sjeesde nèt niet, studeerde af en moest aan de baan. Eekhof besloot via de mail eens te informeren bij een corpsvriendje van advocatentent Houthoff Buruma. Door een wrede speling van het lot kwam het mailtje echter niet bij zijn vrindje, maar bij een andere Houthoff-medewerkster terecht. Die las het, grijnsde haar tanden bloot en stuurde het door naar haar vriendinnen, met als subject "Voor het echte Lullo Pikkenpijpersgevoel!".
enz.
Stukje van een artikeltje uit de Quote van Juni '05 (blz 34, moest d'r ineens aan denken bij deze thread).
of fokken er op losquote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:36 schreef Neuralnet het volgende:
Sommige studenten draaien liever wat extra bier naar binnen.
daar denk ik ook continu aanquote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:58 schreef -Wolf- het volgende:
Ik ga in het buitenland werken later. Daar zal het ze echt worst wezen bij welke vereniging ik heb gezeten.
Alsof je alleen op die manier een baan krijgtquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:54 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant, ik heb niet bij een vereniging gezeten en nu heb ik geen baan...
Nou, ik ken ze beter, en van een paar zou ik nu al denken dat ik ze niet aanneem, waar dan ook, heuuurrr...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 09:55 schreef Quickbeam het volgende:
als je een vriendengroep hebt die ongeveer de zelfde studierichting doet, kan je daar later ook veel aan hebben. Het zelfde principe geldt natuurlijk voor een Jaarclub of dispuut, als een aantal van deze mensen later in het zelfde circuit terechtkomen zullen zij jouw eerder helpen dan een wildvreemde.
Je bent gewoon jaloers dat je er nooit bij hebt mogen horenquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:41 schreef Wytze het volgende:
Als laatste wil ik nog even toevoegen dat ik studenten verenigingen echt kansloos vind om over die ontgroening nog niet eens te spreken. In één woord: Wannabee's !
Als je niet leuk vindt, moet je het ook niet doen. Dus je hebt niets verkeerds gedaan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:45 schreef McCarthy het volgende:
van die CV builders, daar heb ik zo'n hekel aan.
Ik vind in commissies gaan gewoon niet zo leuk. Zou ik daarom een slechte werknemer zijn ?
Wytze,quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:41 schreef Wytze het volgende:
Het is echt de grootste bullshit dat ik iemand aan zou nemen die in mijn studenten verniging heeft gezeten.
Ik ben zelfstandig ondernemer en de ervaring heeft mij geleerd dat dat type personen wat zich "een echte student" noemt vaak andere prioriteiten heeft dan zich inzetten voor de zaak.
Verder ben ik het wel met Sark eens dat je d.m.v. een studenten vereniging wel makkelijker aan een baan kunt komen door het kennen van mensen, maar dat bedrijven je hierop selecteren is natuurlijk kant-klare onzin.
Nou dan zal het om een bepaalde afdeling gaan want mijn ma werkt bij de klm (en heeft absoluut geen lullig baantje) en daar is het totaal niet aan de orde. Shell zie ik er weer WEL voor aan idd. (ken mensen van shell)quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:57 schreef Sark het volgende:
[..]
echt kleine namen ging het hier niet om, dat is wat mij verbaasde. Praat hier over KLM, SHELL, etc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |