Dat is dus precies het verhaal dat ik te horen kreeg. Een goede vriend van hem zat bij een studenten vereniging waar zijn vader in het verleden ook bij gezeten heeft. Op deze manier heeft hij heeft wat studenten maatjes uit dezelfde vereniging baantjes toe kunnen schuiven door zijn vader.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb wel het idee dat mensen die echt bij zo'n (in mijn ogen) foute club hebben gezeten (bv. Vindicat), hun hele leven in hetzelfde kringetje blijven hangen. En in die kringen schuiven ze elkaar wel banen toe, ja.
zo bedoel ik het ook niet, of je er nu wel of niet bij gezeten hebt een baan vinden kan je altijd. Wat ik bedoel aan te geven dat het bij sommige bedrijven zo werkt, dat er gekeken wordt of je bij een vereniging gezeten hebt of niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:54 schreef JohnDDD het volgende:
Interessant, ik heb niet bij een vereniging gezeten en nu heb ik geen baan...
echt kleine namen ging het hier niet om, dat is wat mij verbaasde. Praat hier over KLM, SHELL, etcquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:56 schreef Cybersailor het volgende:
Vaak maakt het volgens mij niet zo heel veel uit waar je lid bent geweest, maar of je actief bent geweest in verschillende commissies, zodat men kan zien dat je al wat extra ervaring hebt boven iemand die alleen maar gestudeerd heeft.
Natuurlijk zijn er een aantal zeer traditionele bedrijven (veelal kleine) die alleen maar mensen aannemen die lid zijn geweest bij een van de corpora, maar daar solliciteer je over het algemeen ook niet, maar wordt je via via een baantje aangeboden.
Precies, voor de lol doen, niet omdat het moet ofzo.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:54 schreef FlamejoB het volgende:
Ik heb niet bij een vereniging gezeten, niet mijn ding. Heb toch een prima baan gevonden. Je moet gewoon bij zo'n vereniging gaan als het je aanspreekt. Niet om je cv mee op te leuken ofzo.
Bij dit soort bedrijven gaat het er ook niet meer om of je lid bent geweest bij een studentenvereniging, maar of je actief bent geweest, dat kan ook zijn bij een studievereniging, sportvereniging (in mindere mate) of bijvoorbeeld een studentenfractiequote:Op donderdag 28 juli 2005 19:57 schreef Sark het volgende:
[..]
echt kleine namen ging het hier niet om, dat is wat mij verbaasde. Praat hier over KLM, SHELL, etc
De vraag is of je dat wilt... Het type mensen dat zich bij zo'n vereniging aansluit is voor het merendeel bepaald niet mijn type mensen...quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:55 schreef Sark het volgende:
Dat is dus precies het verhaal dat ik te horen kreeg. Een goede vriend van hem zat bij een studenten vereniging waar zijn vader in het verleden ook bij gezeten heeft. Op deze manier heeft hij heeft wat studenten maatjes uit dezelfde vereniging baantjes toe kunnen schuiven door zijn vader.
Corpssletjes.quote:
Ah, die wijven in mantelpakjes.quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:26 schreef JDude het volgende:
Corpssletjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |