Stelletje prutsers zijn het ook daar bij dat Telfort.
Laatst was er dus (waarschijnlijk) bier over mijn mobieltje gegaan, waardoor de 'naar-beneden-toets' het niet meer deed. Ik dat ding uit gezet, wou ie daarna niet meer aan. Klote, maar de volgende morgen deden enkele toetsen het weer, ik kreeg hem iig aan.
![]()
Toen heb ik door het ontbreken van de '2' waarschijnlijk te vaak op 'OK' gerost zodat hij geblokkeerd werd, geen ramp, ik de PUK-code zoeken, die kon ik niet vinden. Ook geen ramp, op internet kan je die zo weer gratis aanvragen als je even je telefoonnummer en SIM-kaart-nummer door mailt. Ik dat dus doen, krijg ik een paar dagen later de mededeling dat de combinatie van mijn nummer en het SIM-kaart-nummer niet klopt.
![]()
Toen ik deze kreeg had ik nummerbehoud aangevraagd om mijn oude nummer te behouden, ik dus met het eerste nummer dat bij deze SIM-kaart hoorde geprobeert, en toen kreeg ik wel een PUK-code toegestuurd.
![]()
Helaas werkte die niet!
![]()
En aangezien je na 10 keer een foute PUK-code je SIM-kaart in de sloot kan mieteren omdat ie dan compleet onbruikbaar is ben ik maar niet verder gaan kloten met PUK-codes.
![]()
Vanmiddag even naar Telfort gebeld, bijna een half uur met die trien aan de lijn gehangen, komt er er dus op neer dat ze de telefoonnummers van mijn vorige mobiel (en dus SIM-kaart) en die van mijn nieuwe(re) met de bijbehoordende SIM-kaart-nummers compleet door elkaar gehaald hebben.
![]()
Heb ik dus 2 SIM-kaarten, met allebei een nummer, en allebei een telefoonnummer, dus 4 nummers (2 SIM-kaart en 2 telefoon) waarvan er te paren behoren te zijn. Hebben die kloten alles door elkaar gehaald.
![]()
En aangezien het nummer wat bij dit toestel hoorde (wat verandert is in mijn oude nummer) bij hun compleet spoorloos is kunnen ze me geen PUK-code meer geven.
Nu net maar 4 mailtjes naar die lui gestuurd, met alle mogelijke combinaties van SIM-kaart-nummers en mobiele telefoonnummers die ik heb, hopelijk kan de computer daar nog een bruikbare PUK-code uit halen, anders word ik behoorlijk boos.
Ik was dus al een tijdje niet meer bereikbaar via mijn mobiel, en dat blijft voorlopig ook nog wel even zo denk ik.
![]()
Sorry, maar dit moest ik even kwijt, nu wat lezen en muziek luisten en dan pitten.
![]()
# "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
#
Hendrik Johannes Cruijff