abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2005 @ 21:46:42 #51
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29670820
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 21:43 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dat kan ook
In mijn tijd heette het fortimel.
(u praat hier met een gedipl. voedingsassistent )
Ja, das ook MBO Niveau 1

Als ik zie wat een vakantiewerkers er in het catharina dat werk doen.

No offence, zou voor geen goud met ze willen ruilen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_29670909
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 21:40 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ik heb medelijden met al die voedingsassistentes bij ons (is 1 assistent, maar das ook een beetje een assistente ), hebben jullie die troep ooit zelf geproefd?
jawel, toen ik zelf ooit in het ziekenhuis lag

Nutridrink is tegenwoordig Fortimel dacht ik, Forti-Fresh is weer voor iets anders en dan heb je ook nog Alpro Soja. Ik weet het allemaal niet zo goed waar wat voor dient. Ei-witten en om aan te sterken dacht ik, het is maar een bijbaantje
Whatever I want.
  maandag 15 augustus 2005 @ 21:51:02 #53
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29671003
Nutridrink bestaat nog, zie het dagelijks langskomen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_29671056
Ah okay, dan was het iets anders dus wat veranderd was. Er was iets, maar kan het me niet meer herinneren
Whatever I want.
pi_29671267
Pas nog een paar dagen in CWZ Nijmegen gelegen. De soep was lekker, de rest was niet om over naar huis te schrijven, al had je wel veel keus. Maar het brood (bruin) was gewoon klef. Volgens mij het goedkoopste wat er in NL te krijgen is. Bleef gewoon tegen je verhemelte plakken. Moest het wegspoelen met thee anders had het er nu nog gezeten. getver.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_29671281
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 21:48 schreef PeRi het volgende:

jawel, toen ik zelf ooit in het ziekenhuis lag

Nutridrink is tegenwoordig Fortimel dacht ik, Forti-Fresh is weer voor iets anders en dan heb je ook nog Alpro Soja. Ik weet het allemaal niet zo goed waar wat voor dient. Ei-witten en om aan te sterken dacht ik, het is maar een bijbaantje
Aansterken, maar ook om wonden sneller te laten helen
Destijds vond ik de opleiding trouwens pittig, ik voelde me een halve dieėtiste.
pi_29671342
nutri drink bestaat idd nog....
enne in het St Jansdal is het eten ook altijd wel goed te eten volgens de patienten....de patienten met eetlust vinden het eigenlijk altijd lekker....
ik zelf eet eigenlijk nooit op het werk....alleen laatst een stukje gebakken vis, en normaal lust ik geen vis maar die was echt erg lekker!! en de bami is idd volgens mij ook erg goed te eten....net als de soepjes
bij ons eten ze trouwens s'avonds warm, dan word er om 15.00uur een kar op de afdeling gezet en die gaat het dan weer verwarmen en volgens zeggen is de smaak er niet op achteruit gegaan..
het s'avonds warm eten vinden de meeste patienten trouwens ook wel erg fijn, ik heb nog van niemand gehoord dat ze liever tussen de middag warm wouden eten....
maar oke wij hebben ook een uitgebreide brood wagen waar ze op dat moment dus kunnen kiezen wat ze willen eten...
bij ons vind ik het dus wel erg goed geregeld!!!
pi_29671416
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 21:57 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Destijds vond ik de opleiding trouwens pittig, ik voelde me een halve dieėtiste.
ben je ook eigenlijk wel....bij ons de voedingsassistenten zijn ook altijd wel bezig met van alles....de vochtbalans bijhouden, bijhouden wat de patienten eten....wij hoeven ons er dus bijna niet meer mee bezig te houden behalve dan misschien het helpen met eten of brood smeren
pi_29671475
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 21:57 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ja inderdaad, ik heb nooit een opleiding gehad of iets wat erop lijkt. Ik werd gewoon voor de leeuwen gegooid, ja moest samen werken met een gediplomeerde dat wel. Maar ik leer echt iedere keer nieuwe dingen. Belangrijke dingen wel, want je werkt ook heel nauw samen met de diėtist. je bent de hele dag bezig met bijhouden wat de patiėnten eten en hoe hun lichaam erop reageert.
Whatever I want.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:16:19 #60
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_29681643
Forti-fresh is toch fortimel met yoghurt smaakjes?
Blijft niet lekker in elk geval.
't is dat ik ondervoed was want anders...
Ik kreeg het ivm. ziekte van Crohn, m'n darmen moesten stilgelegd worden zodat ze weer konden genezen.
Sondevoeding en fortimel e.d. zijn zeer goed verteerbaar, bijna alle voedingsstoffen worden door het lichaam opgenomen.

Zelf vind ik het ook wel fijn om 's avonds warm te eten, je bent het toch gewend van thuis tenslotte..
Toen ik 13 jaar geleden in het Oudenrijn ziekenhuis lag aten ze 's middags warm, helaas zat ik toen 4 maanden aan de sondevoeding dus elke middag was weer een hel als die geurtjes weer voorbij kwamen.
Daar ben ik trouwens ook begonnen met roken, de enige tv die er was stond in het rookhok
pi_29698726
mn moeder is vandaag in het Lukas ziekenhuis in apeldoorn geweest voor dagopname en kreeg ook vanavond te eten.....de brocolli en aardappelpuree was nog wel te eten geweest maar de gehaktbal was een beetje "rubber"achtig....beetje jammer dus weer.....
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:53:08 #62
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_29699283
Edit: Dit heeft niks met ziekenhuis maaltijden te maken.

[ Bericht 91% gewijzigd door Martijn_77 op 16-08-2005 22:48:40 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')