Waterijs, jaren geleden. Holy Ziekenhuis in Vlaardingenquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:41 schreef Annemiek78 het volgende:
Zoals jullie weten heb ik pas 9 dagen in het ziekenhuis gegeten. Mij viel het eten er niet tegen!
Wat is jullie ervaring en in welk ziekenhuis kan je het beste eten??
Enkele voorbeelde uit het LUMC:
Gestoofde witvis met hollandaise saus
Runderstoofpotje
Biefstuks met ui en champignonroomsaus
Kipkerrie ragout met rijst en doperwten.
De standaard groenten met aardappelen waren wat minder, maar bovengenoemde was errug lekker!
Meer ziekenhuisrecensies???
Dat viel mij vroegah ook al op toen ik in de verschillende instellingskeukens stage liep en werkte.. echt jammer vaak.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:26 schreef Euc- het volgende:
Wat ik wel jammer vind aan daar werken is dat álles uit een pakje komt, van de soep tot de huzarensalade. Op zich ook wel logisch omdat zoiets allemaal onmogelijk zelf klaar te maken is maar toch![]()
Lijkt me eigenlijk niets mis mee. Groenten uit blik en pot zijn altijd al gekookt en je hoeft ze alleen maar op te warmen. Je hoeft ze niet af te koken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:45 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat viel mij vroegah ook al op toen ik in de verschillende instellingskeukens stage liep en werkte.. echt jammer vaak.
En waren de worteltjes in het verpleeghuis ineens op tijdens het portioneren, gooide de kok een groot blik in een vergiet, hield het een paar minuten onder de hete kraan en hoppa zo weer in de warmhoudbak zodat we verder konden gaan![]()
Ik durfde er toen niets van te zeggen![]()
Nee, ok, maar ik vond het er destijds zo "goedkoop" eruit zien.quote:Op donderdag 28 juli 2005 06:05 schreef Nembrionic het volgende:
Lijkt me eigenlijk niets mis mee. Groenten uit blik en pot zijn altijd al gekookt en je hoeft ze alleen maar op te warmen. Je hoeft ze niet af te koken.
Mjah okay.quote:Op donderdag 28 juli 2005 06:35 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nee, ok, maar ik vond het er destijds zo "goedkoop" eruit zien.
Niet eens ff lekker opzetten met een klontje boter, peterselie etc.
Afspoelen op het bord klaar
In het LUMC had je juist het probleem dat de groenten nog erg hard waren (bloemkool)quote:Op donderdag 28 juli 2005 06:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Lijkt me eigenlijk niets mis mee. Groenten uit blik en pot zijn altijd al gekookt en je hoeft ze alleen maar op te warmen. Je hoeft ze niet af te koken.
LUMC heeft ook lekkere beschuit met jam (was er voor dagopname dus heb geen avondeten gehad).quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:41 schreef Annemiek78 het volgende:
Zoals jullie weten heb ik pas 9 dagen in het ziekenhuis gegeten. Mij viel het eten er niet tegen!
Wat is jullie ervaring en in welk ziekenhuis kan je het beste eten??
Enkele voorbeelde uit het LUMC:
Gestoofde witvis met hollandaise saus
Runderstoofpotje
Biefstuks met ui en champignonroomsaus
Kipkerrie ragout met rijst en doperwten.
De standaard groenten met aardappelen waren wat minder, maar bovengenoemde was errug lekker!
Meer ziekenhuisrecensies???
Andijvie is toch juist een echte zomergroente?quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
De vader van mijn vriend ligt in het ziekenhuis en die had een paar dagen geleden andijviestampot... Lekker heur in juni. Ook had hij het over vis, maar dat was dan de mousse van de vis in de vorm van die vis opgespoten. Maar over het algemeen valt het hem reuze mee.
ja klopt, van die volkorenbeschuiten. Erg lekker inderdaad.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:11 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
LUMC heeft ook lekkere beschuit met jam (was er voor dagopname dus heb geen avondeten gehad).
Over welk ziekenhuis hebben we het hier?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:20 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik vond het eten er altijd wel lekker,en je hebt ook best wel veel keusEn je kan ook nog eens bepalen hoeveel je wilt
![]()
Hengeloquote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:07 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Over welk ziekenhuis hebben we het hier?
Goed te eten, dus???
Ik heb gister (juli dus) nog andijviestamppot gegeten, lekker hoorquote:Op donderdag 28 juli 2005 16:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
De vader van mijn vriend ligt in het ziekenhuis en die had een paar dagen geleden andijviestampot... Lekker heur in juni.
Ik had voor een avond een bamischotel besteld. Had ik nou echt trek in, maar ik was toen zo misselijk iedere keer dat ik hem niet mocht eten. Moest het die avond met een beetje vla en een beschuitje doen. Wat baalde ik, zeg!!! Maar ja heel mijn darmen lagen stil dus alles bleef veel te lang in de maag zitten kwallen.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:01 schreef 61neorej het volgende:
Ik vond het eten altijd smerig.
Het was echt altijd groente, ik heb nooit iets van macaroni of nasi ofzo gehad.
Het smaakte nergens naar, en het zag er niet uit
Valt in Leiden wel mee hoor. Lag het netjes op een bord. Alleen wel een afdekkap om het warm te houden. Maar lag echt gewoon netjes op een bord.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 02:07 schreef brrrrrrt het volgende:
wat ik alleen wel erg vind aan ziekenhuis eten zijn die afstotelijke grijze dikplasticken bakken en borden waar je het in krijgt... een beetje meer presentatie zou er volgens mij voor zorgen dat het ziekenhuiseten veel meer gewaardeerd zou worden en er veel minder weggegooid zou worden
Als je klaagt ben je zeker gek?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb stage gelopen in een psychiatrische instelling in Oegstgeest, nou het eten daar was ZO ontzettend smerig... Als ik er aan terug denk, word ik weer naar :S Harde aardappelen, alles snot-gaar, allkes smaakte het zelfde (naar snotterig niks)... IEHL!
Maar ze zijn wel heel goed voor je.quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:33 schreef Euc- het volgende:
Sondevoeding
Hebben jullie ook die nutridrink pakjes gahad? Of cubitan? Bah wat zijn die goor
Je hebt ze ook nog in allerlei smaakjes he? Banaan, vanille, tropical, chocola. En nog smaken ze allemaal hetzelfde!quote:
Ik heb medelijden met al die voedingsassistentes bij ons (is 1 assistent, maar das ook een beetje een assistentequote:Op maandag 15 augustus 2005 21:37 schreef PeRi het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel heel goed voor je.Als voedingassistente moet ik het echt altijd naar binnen persen bij patiënten
Dat kan ookquote:Op maandag 15 augustus 2005 21:38 schreef Euc- het volgende:
Je hebt ze ook nog in allerlei smaakjes he? Banaan, vanille, tropical, chocola. En nog smaken ze allemaal hetzelfde!
Bedoel je niet forti-fresh btw?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |